Jump to content

Oprava prasklého zadního světla


Recommended Posts

Ahoj,

podařilo se mi světlem opřít o zídku a prorazit kus toho červeného plexi. Samostatně jen ta umělá vnější část asi koupit nejde a celé nové zatmavené světlo (2-3 tis.) se mi kvůli tomu zatím měnit nechce.

Nevíte jak se to dá řešit? Kromě izolepy:) nebo tavící pistole, viděl jsem i nějaké návody s vyřezáváním a lepením z jiného světla...

Díky za tipy

Petr

svetlo.jpg

Link to post
Share on other sites

Máš ten vylomený kus? Normálne ho vlepiť sekundovým lepidlom. Potom ešte po vlepení prejsť sekundovým po spárach aby tam nezatekala voda.  Cena nového : 2693,- CZK, alebo vrakáč...

Link to post
Share on other sites

Právě že ten vylomenej kousek nemám (navíc byl roztříštěnej). Pokud bych sehnal na vrakáči/bazaru zatmavené světlo na Rapida Monte Carlo za tisícovku budu o tom uvažovat.

Zatím zkouším nějakou alternativu k té izolepě:)

Link to post
Share on other sites

Asi měly. Když jsem Rapida kupoval všechny poslední skladové Rapidy co jsem viděl měly už jen zatmavené a naprosté minimum z nich mělo i LED, MC už nebyly skladem. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By miklisek
      Pro ty, kteří kutí tak jako já a není jim cizí trocha té modelařiny, přidávám návod jak předělat zrcátka bez blinkru na verzi s blinkrem.
       
      Důvodem přestavby je to, že jsem nechtěl dávat 1500-2000 Kč za jedno zrcátko z bazaru. Vystačil jsem si s 2x 148Kč za blinkry 6V0 949 102 a 6V0 949 102 , 763Kč za kryty (v černé perleti) 6V0 072 530 A a 2x 25Kč za patici patici T10. Plus nějaké ty piny a dráty, které jsem měl doma z předchozích přestaveb auta. Časová náročnost úpravy je cca 4 hodiny ořezávání a 5 hodin elektrické zapojení. 
       

       
      Základem je to, že se dá tělo zrcátka ořezat tak, aby v něm sedělo těleso blinkru. Stačí odřezat plochy, které nejsou funkční a kde je pak uložen vlastní blinkr. Na pevnost uložení zrcátka a stabilitu uchycení krytu úprava nemá vliv. Velké díky patří @wirer, který mi poskytl fotky, jak vypadá zrcátko s blinkrem zevnitř.
       
      Dobré je mít modelářské frézičky a rotační pilník o průměru 3mm. Lze je upnout do normální vrtačky a pak už jen opatrně odřezávat a pilovat přebytečné plochy, výztuhy a hrany. O zbytek se postará ostrý zalamovací nůž.

      Výsledkem je zub na vnějšku těla zrcátka.

      Vybrání těla v levé části fotky se musí přizpůsobit tvaru blinkru aby dokonale bez násilí seděl v tělu.

      Osazení na horní hraně těla zrcátka, kam zapadal horní kryt, se celé musí odříznout a vnitřek plochy obrousit až ke svislé ploše, aby zbyla vlastně jen tloušťka materiálu.

      Je nutné také ořezat nálitek s otvorem pro šroub (nevím k čemu tam byl, nic na něm není uchyceno) a srazit plochu čtvercového otvoru.

      Rámeček zrcátka se nemusí nutně měnit, stačí odříznout jednu západku a oříznout výstupek pod ní.

      Pak už stačí díly sesadit a případně doladit nedostatky, nesmí být nikde žádné pnutí ani velká vůle.
      Bez rámečku:

      S rámečkem:

       
      Blinkr je nutné uchytit k tělu zrcátka. U originálu je tam nálitek, zde je použito plastové distanční pouzdro 10x6x12mm. Hranu pouzdra u blinkru je nutné seříznout 1,5x45° nebo použít pouzdro průměru 8mm.
      Demontovat ovladač natáčení zrcadla (centrální šroub s hlavičkou TORX) a blinkr svrtat s tělem zrcátka. Přišroubovat šroubem M4x20. Matici pojistit proti povolení vibracemi základovou nitrobarvou.

       
      Půlka práce je za námi a můžeme se kochat.

       
      Druhá půlka práce je elektrické zapojení blinkru.
       
      Ideální je tahat vodiče ze svazků v prahu, kde je vše dobře dostupné na rozdíl od blatníku.
      U MR2013 je levý zadní blinkr černo-bílý vodič, pravý blinkr černo-zelený. Ty jsou v pravém svazku dva, je nutné tedy zjistit který je ten správný. Stačí k tomu odstranit opatrně izolaci a připojit zkušební žárovku. Multimetr mi neukázal nic, buď neumím měřit, nebo měřák nezaznamená impulzy blikání. Mě ukazoval totiž stabilních 5V....
       
      Použité piny:
      000 979 019 - 6ks
      000 979 020 - 4ks

       
      Vodiče 0,5mm2: bílý, šedý, hnědý, černý, zeleno-žlutý. Pokud se budete držet originálu zapojení v autě, tak bílý s šedým by měl být černo-bílý https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-bily-cerny, hnědý a černý je hnědý https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-hnedy a zeleno-žlutý by měl být černo-zelený https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-zeleny-cerny. Od každého je potřeba cca 4m.
       
      Je nutné odcvakat kryty prahů, demontovat spodní kryty A sloupků, demontovat tapece dveří, vytrhnout krycí plast, kudy se leze dovnitř dveří a odvrtat nýty reproduktorů, aby byl dobrý přístup k upevnění nového vodiče na stávající svazek ve dveřích.
       
      Samozřejmostí je použití TESA textilní pásky https://www.autokabel.cz/izolacni-pasky/tesa-51608-19mm-x-15m, stahovacích elektrikářských pásek a PATEX silně lepící lepenky pro izolaci vstupu do pryžových průchodek, kudy se protahuje nový vodič. Ten jsem v celé délce (kromě částí blízko svorkovnic) omotal TESA páskou a připevnil ke stávajícím svazkům buď opět TESA páskou nebo elektrikářskými páskami.
       
      Odbočku ze stávajících vodičů nebo napojení na další vodiče dělám pomocí kulatých konektorů MATE-N-LOK https://www.autokabel.cz/konektory/konektory-mate-n-lok/dutinka-pro-konektory-mate-n-lok a https://www.autokabel.cz/konektory/konektory-mate-n-lok/kolik pro konektory mate-n-lok, které důkladně zaizoluji smršťovací bužírkou https://www.autokabel.cz/ochrana-kabelu/smrstovaci-buzirky/smrstovaci trubice 32 cerna a pak ještě TESA páskou. Potřeba je 6 párů konektorů
       
      Originální patice T10 pro blinkr, napsaná v ETCE, má číslo 161 949 111, ale bohužel jí chybí pryžová čepička, která ji jistí a těsní v těle blinkru. Proto jsem použil aftermarketovou pryžovou, i když stejně bylo nutné obalit ji 2x TESA páskou, aby dobře držela.
       
      Samostatnou kapitolou je použití oranžové LEDky místo žárovky - zde odkazuji na téma o LED blinkrech, couvačkách a brzdách, kde jsem úpravu na použití LEDky řešil - https://forum.skodahome.cz/topic/134601-ledky-do-blinkrů-couvaček-a-brzdových-světel-u-rapidaspacebacku/?do=findComment&comment=2392393
       
      Zapojení levých dveří:





       
      Zapojení pravých dveří:





       
      No a výsledek je...... :

       
      https://youtu.be/J7Ga8JLj7O4
       
       
    • By XpavR79
      Dobrý deň všetkým, chcem sa informovať či sa už niekto stretol s týmto problémom na Rapide 01/2018, 17t km, sedačka sa na boku začína dosť značne vyťahovať a nechcem čakať do štádia kedy sa to roztrhne úplne a povedia, že to bolo mechanicky poškodené. Rád by som vedel, či to už niekto skúšal reklamovať, vopred vďaka. 

    • By MRoom
      Rovnoměrně opotřebené 4ks pneu z Fabie, skladované vždy garáži na ALU, stáří 3 roky, nízký nájezd, vzorek min na 1-2 sezóny, bez poškození, zavazí mi v Praze. Dohoda možná.
    • By Vladislav94
      Prodám kompletní sadu (Hliníkové disky + pneumatiky)
      Disky:
      CLUBBER 7,0x17, ET 46, rozteč 5x100

      Pneumatiky:
      Dunlop 215/40 R17 87V¨
      Pouze 3x pneu, na jedné pneu je prasklina, která nelze již opravit.

      Disky vhodné pro Škoda Fabia, Rapid,...
    • By miklisek
      Zakládám toto vlákno i když je na fóru toho o LEDkách v předních a koncových světlech popsáno už dost. Přeci jen je ale RAPID v tomto ohledu pole neorané a nebude na škodu, když najdeme nějaká vhodná řešení i pro něj. Těch co budou tunit světla se časem najde jistě dost. Podělte se prosím se svými zkušenostmi s LEDkami ruzných výrobců ať do couvaček, do blinkrů nebo brzdových světel. 
×
×
  • Create New...