Přejít na obsah

Prestavba Octavie pravo-levostranne-rizeni


kikloop1233

Doporučené příspěvky

Zdravím,

zajímal jste se už někdo o dovoz pravostranných octavií(nebo pravostranných aut obecně) z Anglie a následně jejich přestavbou?Ceny pravostranných RS octavií jsou klidně poloviční oproti těm z ČR a předpokládám, že sehnat díly na přestavbu na LHD nebude takový problém(ani cenově), aby se člověk vešel i s dovozem a přestavbou pod české ceny.Co se týče legálnosti přestavby, tak jsem našel tohle: https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Zadost-o-poskytnuti-informace-(1)/Poskytnute-informace/Prestavba-vozidla-(pravo-levostranne-rizeni)

Díky :)

Editováno: , autor: kikloop1233
Upraven název tématu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakto? Co vím,jsou firmy co přestavují i takové raritky jako je skyline,silvia,imprezy... na LHD a jezdí to na normálních značkách.Ani podle toho odkazu od ministerstva(byl nefunkční,opraveno) to nevypadá,že by s tím měli být nějaké větší problémy.

Editováno: , autor: kikloop1233
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pochybujem ze sa to oplati. 2x predne svetlo, 1x tapec dveri vodica s jednotkou ovladania, 1x tapec dveri spolujazdca, nova elektronika pre ovladanie centralu, nova palubna doska, nove pedale s drziakom. To sa nemoze vyplatit kupovat nove, a prerabat. Kopec casu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co chceš není přestavba. Defakto je to změna za jiný homologovaný typ vozu, což prostě podle zákona neuděláš. Mohl bys to zkusit přihlásit jako stavbu, ale to bys musel plnit aktuální eko-normy. To co tu jezdí se "přestavuje" na papíry z jiného auta.

 

@atlan Tak hlavně to máš i motorovou stěnu, stěrače, různé držáky a úchytky v motorovém prostoru, část elektroinstalace, budíky, palubka, výměník tepla, dveřní jednotky, sedadla,   (pokud jsou v elektrice) atd....

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@LiveBombNo,takový skyline, impreza, evo, silvia se asi těžko "přestavuje" na papíry z jiného auta když ta auta se nikdy nedělala levostranná, a i přesto jsou na bílých značkách :) Některé ty přestavby jsou opravdu drahé,ale silně pochybuji o tom,že se to nechává přihlásit jako stavba,aby musela plnit dnešní normy :) Ledaže se všechna tato auta nějak nelegálně na bílé značky přihlásila.Ale pak by mi to moc smysl nedávalo,když už v dnešní době není problém RHD auto za přijatelnou cenu přihlásit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hele, VVAG (a imho další masovky co se vyrábí jako RDH tak i LHD) prostě nepřihlásíš. Třeba je to u modelů co se jako levostranky nikdy nedělali přes prohlášení výrobce jde, nebo se to u takových raritek vyplatí přihlásit jako stavbu. Nebo se to dělá přes papíry z jiného auta, případně přihlásí někde v zahraničí kde změnu typu lze uznat a pak se to na jejich papírech přiveze sem, ale .... u auta který koupíš pod 200k je to asi složitý martyrium.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok,takže spíš jen nechat to RHD a přihlásit to jako RHD?(vycházím z tohoto: http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.php?t=4820 ) Zkusím asi zavolat na STK(nebo spis rovnou na TUV :D ) a zeptat se, protože mi to trochu nesedí, když se vlastně nejedná o přestavbu(podle mdčr)....Asi páni technici protočí oči ve sloup, že chci přestavovat octávku :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vždyť jsem ti to psal, není to přestavba. Je ro jiný typ homologace. Tohle škodovka naposledy povolovala u Favoritů.

https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Silnicni-doprava/Schvalovani-vozidel/Stanoviska-vyrobcu/Skoda_47-2016.pdf.aspx?lang=cs-CZ

 

Citovat

2. S přestavbou a úpravou vozidel ŠKODA vyrobených z prvovýroby s pravostranným řízením na vozidla s levostranným řízením nesouhlasíme. Vzhledem k množství dílů, kterými se obě provedení liší, není možné tyto díly specifikovat. Vozidla s pravostranným řízením jsou vyráběna např. pro země Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, Irsko, Kyperskou republiku, Maltskou republiku, Indii, atd. Výše zmíněným zásahem do konstrukce vozidla by mohly být dotčeny díly mající přímý vliv na pasivní bezpečnost posádky a nemusela by být zaručena správná funkce všech těchto prvků. Servisy ŠKODA nemají k dispozici žádnou technickou instrukci firmy ŠKODA, jak při takové změně postupovat a není tedy možné mj. vyloučit možné budoucí zkraty na instalacích či chybnou aktivaci airbagů. Proto touto úpravou může vzniknout i nebezpečný výrobek ve smyslu zákona o obecné bezpečnosti výrobku a takto upravené vozidlo by mohlo představovat ohrožení bezpečnosti silničního provozu.

 

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...