Přejít na obsah

olej ve třetím valci


Milan336

Doporučené příspěvky

zdravím

jedná se o octavii 3 rs 2.0 tsi

z nějakeho duvodu mi zůstavá olej ve 3 válci, svíčka je po cca 100km černá a stačí ji očistit a auto zase jede normalně. Diagnostika píše vynechaní zapalovaní na 3 valci.

Tlaky motoru jsou na všech válcích stejné jak studena, tak za tepla. Takže valec by měl být v pohodě a teoreticky pistní kroužky taky. Nemohla by být příčina v guferech na ventilech ?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a pokračování příběhu pak bude zde ...

https://forum.skodahome.cz/topic/152385-v%C3%A1lec-bez-komprese-podp%C3%A1len%C3%BD-ventil/

 

Takhle na dálku to nikdo nezhodnotí, to chce zkušenýho mechanika, co ten motor zná a bude se do něj moci ponořit. Ale pokud je to skutečně olej, bralo to měřitelně nějaký, sledovals měrku po nějakým nájezdu km, musels dolívat?

 

Jak je to staré, kolik nalítáno km? Pokud je to jedno z prvních, může tam být problém se stíracími kroužky, proto tedy komprese jsou OK, protože vrchní a střední kroužek zatím stále fungují jak maj, ale pokud je stírák už ucpán, tak to nechává moc oleje na stěnách válců.

Ty gufera na ventilech a větší vůle ve vodítkách je taky možnost, ale myslím že méně pravděpodobná. To by ukázal stav sacích ventilů při kontrole endoskopem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píše, že svíce je černá už po 100km, po očištění prý dobrý, asi na dalších 100km ...

 

Zkus je vyndat všechny, nepopleť mezi sebou pořadí a porovnej navzájem, případně vyfoť a postni sem.

Nespálený olej v závitech svíce je taky dobý neignorovat, prostě je prohlídnout detailně :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To byl autorizák, co řekl že cca 1 litr oleje na 1000 km je normální? Se koukni do manuálu k autu, tohle má povoleno už jen maximálně 0,5 litru na 1000km, ten servis buď neví nic a nebo záměrně lže.

 

No jednoznačně podle roku a najetých km jsou to ucpané stírací kroužky nebo dokonce problém s pístem samotným v místě drážek, bohužel stejný problém jako předchozí generace těhle motorů řady EA888, jen vrtané a malé drenáže ... Ty nalítané km to jen potvrzují, bohužel to tam v začátcích třetí generace cpali také ...

 

Když už to hlásí výpadky a takto špiní svíce, je třeba to urychleně řešit, ať neřešiš utavený výfukový ventil jako v tom postovaném téma nebo ještě něco horšího, kdyby se to stalo při jízdě ...

Nevěřím, že @tomprazak to měl bez spotřeby oleje z ničeho nic :-) a to má výrazně mladší motor z cca 9/2017 ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vsetko uz bolo spomenute.To ze su tlaky ok neznamena ze neostava olej na stenach.Samozrejme po rozobrati treba vsetky valce prekruzkovat a hlavne vycistit ten sajrajt co sa dostaval von kedze nim bola znefunkcnena sviecka.Ked som videl ako motory s +- 150tkm mali podobny osud myslel som si ze to len stara technologia vyroby.No vidim ze velmi VW nepokrocil stale to iste skoro 20 rokov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...