Přejít na obsah

Rada + správná údržba


Doporučené příspěvky

Dobrý den všem Fabkařům,

 

ohledně aut jsem tak trochu typický konzument čili nasednu, a buď jedu nebo ne. Proto otázky budou trochu polopatické a doufám, že vy, větší odborníci, mi obě trošku osvětlí :-)

 

První se zeptám na trochu obligátní otázku - mám teď na výběr mezi Fabií (2012) 1.6 TDI 77 KW (nájezd cca 80 k) a Fábií (2011) 1.2 TSI 63 KW (nájezd cca 145 k). Stejná výbava a +- za podobné prachy (TSI trochu levnější). Kterou by jste mi poradili spíš? Vezměme také v potaz, že ho budu mít hlavně na ježdění do práce (185 km denně) + běžné poježděníčko město - obchod - domov atd.

 

Já jsem prozatím více nalomený pro TDI a k tomu se váže moje druhá otázka:

 

2. Jak se správně chovat a správně se starat k tomuto TDI motoru? Prozatím mám zkušenosti jen se 3 benzínama, naftu jsem nikdy neměl a proto nevím jak se k němu chovat co se jízdy týče, abych jej netrápil a zároveň, abych ho zároveň šetřením třeba nějak neúmyslně nepoškozoval.

 

A taktéž - Co jsou nejčastější závady resp. jak jim mohu předejít co nejlépe (teď myslím třeba v servisu preventivně něco nechat vyměnit po nějákém nájezdu, nebo třeba radši i hned teď po koupi).

 

 

Shrnutí otázek:

 

1. Které auto - Fabia 1.6 TDI 77 kw (80 tis. km - 2012) vs. Fábia 1.2 TSI 63 kw (145 tis. km - 2011)

 

2. Kolik 1.6 TDI má potencionál vydržet nájezd?

 

3. Jak s ním co nejefektněji jezdit resp. čím mu při jízdě přímo neškodit?

 

4. Nejčastější závady resp. na co trpí a čím tomu nejlépe předejít?

 

5. Mám něco zkontrolovat nebo preventivně vyměnit hned po koupi? (Byť koupě bude od autorizovaného prodejce?).

 

Díky moc všem co se vyjádří jednomu méně znalému ;)

 

 

 

 

Editováno: , autor: Manyy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli máš na výběr jen z těchhle dvou aut, tak 1,6 TDI.

Má podstatně míň najeto a je mladší.

Motor vydrží docela dost a rozvody se mění ve 150 tis. km.

Vstřiky ani DPF filtr nejsou věčné a vydělat si na ně auto může při velkém nájezdu - což je u tebe splněno.

A jezdit za 4,5 l lze bez problémů aniž by byl člověk byl brzda provozu.

Podstatný  je servis - olej a filtry ne později než po 15 tis. km a způsob zacházení - netočit studený motor do bezvědomí atd.

Co mu škodí je taxikářský režim - kdy auto ujede pár km, pořádně se neohřeje a regenerace fitru pevných částic nemá šanci proběhnout.

Citlivý je na kvalitu nafty, takže přidávat do nádrže VIF lze jen doporučit.

Nevím jak si představuješ jezdit efektně - s pískáním pneumatik při rozjezdu?

Občas zlobí snímače rozdílů tlaků před a za DPF - jsou na jednom konektoru, takže se mění současně, ale nejsou drahé.

Po koupi se obvykle mění olej a filtry a nečeká se až se najede něco buhvíco podle přístrojovky.

Jinak podle potřeby - podstatný bude stav kotoučů a destiček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám ve Fabiich 2 najeté nějaké tisíce km jak s 1.6TDi 66kW, ta je moje soukromá, pořízena se 110tis. km cca 2 roky na zpět, dneska má najeto 155tis. Tak se služebním 1.2 TSi 63kW, které dneska má najeto těsně pod 200tis. a fasovali jsme ji se 185tis. najetýma  před 4 měsíci.

Co se týká spotřeby, tak tady jednoznačně vede TDi:

- tak tady při je lepší TDičko, když jedu do kanceláře (55km: Havířov - Opava), tak TDičko to udělá z cca 4-4.3l/100km, cesta z5 je úspornější, to mívám 3.7-4.0l/100km. Služební TSičko se na obě cesty pohybuje okolo 5-5.5l/100km.

- Dálkové cesty, služebákem pravidelně lítáme Opava přes Ostravu do Brna, to při tachometrových 140km udělá tu cestu za cca 6.5-7l/100km, občas to jedu i svojím soukromým TDičkem, tam je při stejném jízdním stylu i rychlostech spotřeba 5-5.5l/100km.

 

Co se týká jízdního projevu:

- 1.6TDi je hlučnější, více vibruje, předek auta je těší. Nad 100km/h jede pocitově nepatrně lépe než 1.2TSi. Docela dost tuhá spojka oproti 1.2TSi, když vrátím služebáka tak prvních 5 minut nadávám...

- 1.2TSi je tišší (až tak že o motoru v podstatě nevím), příjde mi pocitově živější v rychlostech do 100km. Menší vibrace od motoru do auta. Celkově mi příjde že ten lehčí motor je znát na "agilnějších" jízdních vlastnostech.

 

Co se týká servisu, tak 3 měsíce po koupi jsem měnil comonrailové čerpadlo (teklo přes hřídel na rozvody) s rozvodama a celé to vyšlo na skoro 40 tis Kč, jinak běžný servis (brzdy, oleje a filtry co 15tis km a měnil jsem termostat). Pokud těch 185km jedeš ráno do práce a odpoledne z5, tak bych se o DPFko nebál, to ho budeš vypalovat pravidelně a pěkně.

Já osobně bych dneska při svém nájezdu (30tis za rok) spíš vzal tu 1.2TSi, protože se mi s ní lépe jezdí. Ale u Tebe je otázkou, jestli chceš Fabii na skoro 200km denně, to byhc se spíš poohledl po něčem pohodlnějším/vetším než je Fabia 2, navíc ono obecně 2ková fabia není moc vhodná pro dalniční přesuny, každé předjetí kaminu s ní docela pěkně zamává, boční vítr s ní taky pěkně mele po pruhu... Pokud ale vezmu nájezd auta, tvůj planovaný nájezd a podobnou cenu tak to TDičko se jeví jako vhodnější volba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozvody jsou u 1.6 TDI předepsané ve skutečnosti až v 210 tkm, ale často začne dřív téct vodní pumpa, tak se spláchne vše najednou. 180 - 190 tkm ty rozvody dají bez problémů.

 

Určitě bych zkontroloval stav DPF, jestli odpovídá jeho zanesení popílkem deklarovaným km (viz např. zde). S 80 tkm by mělo být popílku okolo 25 g, ne přes 30 g - v tom případě radši ruce pryč, protože je to buď stočené nebo to v horším případě nemá v pořádku vstřiky!

 

Software motoru by měl být ideálně verze 9972. Vyšší číslo má dieselgate úpravu, která zkracuje životnost motoru (ačkoli Š i VW samozřejmě tvrdí, že ne).

 

Jinak asi vše dobře shrnuto rambem a tondou. 77kW TDI jede dobře, ale jeho vyšší váha je v poměrně lehkém autě znát a je hlučnější. Přidám jen jednu radu - nepodtáčet. Zahřátému motoru otáčky nevadí. Drcení sotva nad 1k mu dobře nedělá.

 

Odejít může mimo tondou zmíněného snímače diferenčního tlaku, což je prkotina, hlavně při troše smůly EGR, což je naopak rána, a samozřejmě časem vstřiky, což je ještě větší rána. Ale jestli má motor skutečně 80 tkm, je v dobrém stavu, budeš se k němu chovat lidsky a nebudeš mít fakt smůlu, tak na něj s tvým nájezdem (počítám dobře přes 40 tkm/rok?) 2 a půl až 3 roky nesáhneš, pak uděláš rozvody (cca 12 - 15 tis. Kč) a další rok, dva odjezdíš, než se začne hlásit DPF. Pak se uvidí. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, jsou psané po 210tis. km bez věku, ale tím že mí začalo téct Comonrailové čerpadlo, tak se musely vyměnit, protože rozvodový řemen byl "nečištěn od nafty", tak jsem je nechal vyměnit už celé, včetně vodní pumpy, co se týká DPFka, tak podle výše zmíněné aplikace se vypaluje se zůstatkem okolo 19.5g pří mých 155tis. km. Vypalování DPF v zimně co cca 600-630km a co cca 670km v létě. Jinak já teda mám auto se SW po Dieselgatem, já to tam nahrávat nenechával, ale minulý majitel (státní podnik, komplet serviska, oleje co rok - nenajeli 15tis za rok....) na té "svolávačce" byl...

Editováno: , autor: ss.rambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...