Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

mě třeba i OIII zadupne brzdy když couvám a na konci je zvýšený obrubník... mám to už docela naučené, kdy mám sám začít brzdit abych nešel kolama nadoraz na obrubník, ale někdy se asi o něco málo opozdím s bržděním, nebo jedu o malinko rychleji než obvykle (nevím jak to přesně to auto vyhodnotí) a auto samo dupne na brzdy a to velmi výrazně, potom je asi 1-2 vteřiny drží a pak teprve můžeš jet...ale to neva, bo během té 1-2 vteřiny se akorát stihnu ujistit, že jsem se leknutím neposral :) Ještě mě napadá, že ty náhodné zásahy jsou tam schválně, aby byl řidič furt ve střehu a připraven je řešit :DDD  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už zaznělo, to náhlé zabrždění není díky FA, ale parkovacím senzorům. Mně to dělá např. při parkování do garáže, do které mám cca metrový nájezd mírně do kopce a na konci nájezdu 3cm schůdek. Když tam zajíždím moc rychle, senzory nestačí ani pípnout a auto to zahamstne na místě. Když jedu krokem, jen to pípá ale normálně zajedu.

 

Jinak pro Gatera: opravdu je dobré přečíst si návod. Zabere ti to se vším všudy hodinku a budeš vědět naprosté základnosti typu jak zjistit celkově najeté km, jak uvést stěrače do servisní polohy, jak zapnout mlhovky nebo jak funguje FA a parkovací senzory 😉 .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bys chtěl od senzorů umělou inteligenci, aby rozlišily, co jsou stébla trávy a co třeba tenká kovová tyčka... Je třeba chápat, že je to jen radar, který upozorní na blízkost předmětů v jeho "zorném" poli. Tzn. pokud někdo nechápe princip fungování a zároveň požaduje naprostou bezchybnost včetně rozlišování předmětů podle toho, jestli můžou auto poškodit nebo ne, pak na parkovacích senzorech uvidí celou řadu chyb a nespokojenosti. Není to ale parkovacíma senzorama 😉.

 

Jinak pro zajíždění třeba do té trávy je na panelu tlačítko deaktivace parkovacích senzorů. Opět viz návod 😉.

 

Untitled.png

Editováno: , autor: Bubaq
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, bojler napsal:

Blbé je, že přečtení návodu nepomůže v tom, že to reaguje ve spoustě případů zcela nesmyslně. Třeba taková tráva je pro senzory něco naprosto nepochopitelného.

 

tak to je všeobecným problém všech parkovacích senzorů.

Já budu radši, když mě auto párkrát vyleká, než aby to nefungovalo vůbec.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poznámka k manuálu. K autu jsem dostal výtisk, který se od poslední PDF verze dost podstatně liší a je v něm celkem dost nepřesností (taková beta verze, asi jako to auto ). Jinak už vidím, jak dostanete např. v půjčovně nebo servisu náhradní auto na dva dny a první půlden strávíte pročítáním manuálu.
Moc bych Vám, všem majitelům O3, přál okamžitou výměnu za O4. Možná by někoho to nadšení velmi rychle přešlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem to tak, že neznalost ovládání auta není vinou nebo chybou auta... Tak totiž tvé příspěvky vyzněly.

 

Jinak třeba ten stav km nebo servisní poloha stěračů se v OIII a OIV dělá shodně, takže no problem ani po přesednutí 😉.

Jinak už jsem to psal, na výměnu OIII FL za OIV se netěším.... OIII FL je z mojí zkušenosti vyladěné dobře fungující auto úplně bez "WTF" zážitků. OIV na mě působí jako prototyp nové koncepce, u kterého prostě nějaký čas potrvá, než se dostane na spolehlivost předchůdce.

 

Ale bohužel, marketing je to, co vládne světu (nejen) aut.

Editováno: , autor: Bubaq
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reklamoval bych moc rád, ale ony ty závady vydrží většinou tak do dalšího nastartování a v servisu max. přehrajou firmware (a trvá to min. dva dny). Je naivní si myslet, že máte šanci něco dokázat a pokud si myslíte, že jde odstoupit od smlouvy bez vleklého soudního sporu, tak to žijete asi v jiném světě.

Pokud by totiž uznali, že ty závady existují, tak je dneska v Boleslavi z dálky viditelná hodně vysoká hromada šrotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Gater napsal:

Reklamoval bych moc rád, ale ony ty závady vydrží většinou tak do dalšího nastartování a v servisu max. přehrajou firmware (a trvá to min. dva dny). Je naivní si myslet, že máte šanci něco dokázat a pokud si myslíte, že jde odstoupit od smlouvy bez vleklého soudního sporu, tak to žijete asi v jiném světě.

Pokud by totiž uznali, že ty závady existují, tak je dneska v Boleslavi z dálky viditelná hodně vysoká hromada šrotu.

Stačí to natočit a v servise ukázat.

Nicméněs tvým přístupem se autu ani nedivím, že si z tebe dělá prču...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Gater napsal:

Reklamoval bych moc rád, ale ony ty závady vydrží většinou tak do dalšího nastartování a v servisu max. přehrajou firmware (a trvá to min. dva dny). Je naivní si myslet, že máte šanci něco dokázat a pokud si myslíte, že jde odstoupit od smlouvy bez vleklého soudního sporu, tak to žijete asi v jiném světě.

Pokud by totiž uznali, že ty závady existují, tak je dneska v Boleslavi z dálky viditelná hodně vysoká hromada šrotu.

Ty má hundaye a děláš tady hukykuky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Gater napsal:

a pokud si myslíte, že jde odstoupit od smlouvy bez vleklého soudního sporu, tak to žijete asi v jiném světě.

 

Jde to vrátit a vrátí plnou kupní cenu. Uživateli, co měl najeto 13 tkm jen za pomoci právníka ( žádné soudy, spory, černé ovce) auto vrátil. Jen do půl roku od převzetí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 11. 2020 na 12:19, Bubaq napsal:

To bys chtěl od senzorů umělou inteligenci, aby rozlišily, co jsou stébla trávy a co třeba tenká kovová tyčka... Je třeba chápat, že je to jen radar, který upozorní na blízkost předmětů v jeho "zorném" poli. Tzn. pokud někdo nechápe princip fungování a zároveň požaduje naprostou bezchybnost včetně rozlišování předmětů podle toho, jestli můžou auto poškodit nebo ne, pak na parkovacích senzorech uvidí celou řadu chyb a nespokojenosti. Není to ale parkovacíma senzorama 😉.

 

Jinak pro zajíždění třeba do té trávy je na panelu tlačítko deaktivace parkovacích senzorů. Opět viz návod 😉.

 

Untitled.png

 

 

Jseš mimo kontext. Tyčku senzory nemusí vůbec zachytit. Ostatně to je uvedené i tom tvém návodu. Pokud bych chtěl rozeznávat trávu od tyček, tak si pořídím kameru. Debata byla o nouzovém brždění spuštěném dle parkovacích čidel. Na trávu ať si pískají, jak chcou. S tím se počítá. Problém je v polovičatosti a nesmyslném nastavení funkce nouzového brždění. Jak sám píšeš, reaguje i na malé schůdky. Obecně tomu dělá největší problémy šikmá plocha. Jen letos v létě mě bezdůvodně zastavil asi třikrát. Takže vypnuto.

 

Mimochodem, není třeba vypínat celé senzory, na displeji je zvláštní tlačítko pro vypnutí brždění samostatně.

 

Habi: Se senzory se mně za celou dobu podařilo opřít auto jen jednou. Když jsem je měl omylem ztišené. Počet planých poplachů je tak velký, že to pro mě fakt nemá cenu. Navíc. Není to zas tak dlouho, co jsem měl služební bez senzorů a ono to člověka vcelku naučí zase vnímat prostor a dávat si majzla.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, bojler napsal:

 

 

Debata byla o nouzovém brždění spuštěném dle parkovacích čidel.

No vždyť 😄. To umí i ta stébla trávy... Proto jsem o nich psal, že 😉. Tedy v kontextu, nikoli mimo kontext...

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
před 12 hodinami, T.o.m.m.y. napsal:

Hezký den všem. Mám obdobně problémy co se týče infotainmentu s Octavii IV.. Jako bonus mě po najetí 5 000 km začalo nepříjemné cvakání u spojkového pedálu. V servisu byla provedena výměna uložení spojkového pedálu včetně spojkového válce. Zatím je problém vyřešen, ale momentálně se mi ze zadni části vozu ozývá občasné nepříjemné bouchání. Nevím, zda to je od pátých dveří nebo podvozku. Zkoušel jsem vyndat z kufru všechny uložené věci, také rezervu, sundat plato, sklopit sedačky, přitáhnout páté dveře pomocí gumových dorazů atd., Ale dosud se mi nepodařilo zjistit příčinu. Takže budu muset pravděpodobně opět navštívit servis.  Nejsem veden v infotainmentu jako hlavní uživatel, protože to přinášelo jen samé potíže. Místo užitku mám s Octavii IV. zatím jen samé starosti a problémy.

Tak to vítej do klubu nespokojených a "haterů". To bouchání zezadu mi taky začalo kolem 7 tis. Nejdřív jsem taky myslel, že mi něco lítá v  kufru, ale teď mi to spíš připadá, že to bude od zadní nápravy. Taky se mi stává, že pokaždé po ujetí cca100m něco bouchne od podvozku. Jestli to souvisí s ruční brzdou nebo něčím jiným, netuším. Doufám, že se ten krám v záruce samovolně rozpadne a bude po starostech.

Teď o víkendu jsem si všiml další zajímavosti. Teploměr venkovní teploty měří jen na půl stupně. I můj domácí teploměr, čínský šmejd za 50 Kč, to umí na jednu desetinu. Taky varování při 4°C mi přijde trochu moc opatrné a nejlepší je, že se to varování opakuje klidně 10x při jedné jízdě pokaždé při této teplotě i když teplota stoupá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Gater napsal:

Tak to vítej do klubu nespokojených a "haterů". To bouchání zezadu mi taky začalo kolem 7 tis. Nejdřív jsem taky myslel, že mi něco lítá v  kufru, ale teď mi to spíš připadá, že to bude od zadní nápravy. Taky se mi stává, že pokaždé po ujetí cca100m něco bouchne od podvozku. Jestli to souvisí s ruční brzdou nebo něčím jiným, netuším. Doufám, že se ten krám v záruce samovolně rozpadne a bude po starostech.

Teď o víkendu jsem si všiml další zajímavosti. Teploměr venkovní teploty měří jen na půl stupně. I můj domácí teploměr, čínský šmejd za 50 Kč, to umí na jednu desetinu. Taky varování při 4°C mi přijde trochu moc opatrné a nejlepší je, že se to varování opakuje klidně 10x při jedné jízdě pokaždé při této teplotě i když teplota stoupá.

Dobrý den, to bouchani mě začalo taky trápit, ale přijde mi že je to zadní sedačka, jak je zacvaknuta v tom zámku, zvuk je to neprijemnej. Jinak problemy s elektronikou klasika, uz me to vážně nebaví 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Gater napsal:

Teď o víkendu jsem si všiml další zajímavosti. Teploměr venkovní teploty měří jen na půl stupně. I můj domácí teploměr, čínský šmejd za 50 Kč, to umí na jednu desetinu. Taky varování při 4°C mi přijde trochu moc opatrné a nejlepší je, že se to varování opakuje klidně 10x při jedné jízdě pokaždé při této teplotě i když teplota stoupá.

Konkretne ktore auto ukazuje vonkajsiu teplotu na desatiny?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 11. 2020 na 8:29, Gater napsal:

Tak to vítej do klubu nespokojených a "haterů". To bouchání zezadu mi taky začalo kolem 7 tis. Nejdřív jsem taky myslel, že mi něco lítá v  kufru, ale teď mi to spíš připadá, že to bude od zadní nápravy. Taky se mi stává, že pokaždé po ujetí cca100m něco bouchne od podvozku. Jestli to souvisí s ruční brzdou nebo něčím jiným, netuším. Doufám, že se ten krám v záruce samovolně rozpadne a bude po starostech.

Teď o víkendu jsem si všiml další zajímavosti. Teploměr venkovní teploty měří jen na půl stupně. I můj domácí teploměr, čínský šmejd za 50 Kč, to umí na jednu desetinu. Taky varování při 4°C mi přijde trochu moc opatrné a nejlepší je, že se to varování opakuje klidně 10x při jedné jízdě pokaždé při této teplotě i když teplota stoupá.

...

Editováno: , autor: T.o.m.m.y.
oprava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

8 hours ago, Gater said:

Tak to vítej do klubu nespokojených a "haterů". To bouchání zezadu mi taky začalo kolem 7 tis. Nejdřív jsem taky myslel, že mi něco lítá v  kufru, ale teď mi to spíš připadá, že to bude od zadní nápravy. Taky se mi stává, že pokaždé po ujetí cca100m něco bouchne od podvozku. Jestli to souvisí s ruční brzdou nebo něčím jiným, netuším. Doufám, že se ten krám v záruce samovolně rozpadne a bude po starostech.

Teď o víkendu jsem si všiml další zajímavosti. Teploměr venkovní teploty měří jen na půl stupně. I můj domácí teploměr, čínský šmejd za 50 Kč, to umí na jednu desetinu. Taky varování při 4°C mi přijde trochu moc opatrné a nejlepší je, že se to varování opakuje klidně 10x při jedné jízdě pokaždé při této teplotě i když teplota stoupá.

To samé má i Octavia III

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Gater napsal:

Teď o víkendu jsem si všiml další zajímavosti. Teploměr venkovní teploty měří jen na půl stupně. I můj domácí teploměr, čínský šmejd za 50 Kč, to umí na jednu desetinu. Taky varování při 4°C mi přijde trochu moc opatrné a nejlepší je, že se to varování opakuje klidně 10x při jedné jízdě pokaždé při této teplotě i když teplota stoupá.

 

To je vskutku zásadní problém, že je udávaná teplota na půl stupně. Možná prozradím tajemství, že v autě žádný teploměr není a z principu ani být nemůže. Informace z čidla je dopočítávaná. Čínský možná ukazuje desetiny, ovšem zajímavé by bylo měření skutečnosti.

 

Varování na nízkou teplotu při 4 stupních mně přijde taky úchylné a na stávajících autech jsem upravil o tři stupně níž. Varování jako takové se spíná standardně při poklesu na čtyři stupně a vypíná se při šesti. Právě proto, aby se pokud možno při kolísání teploty kolem hranice sepnutí neopakovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...