Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

V 9. 11. 2020 na 0:33, zachyn napsal:

- ano, do O3 šly objednat různé verze stějně jako do O4. Jenže v O4 už žádná není gumová, vše plast (jednostranná, oboustranná, nízká, vysoká vana)

 

- přihrádky ve dvěřích jsou desítky let, ale až u O4 jsou určeny k vestám ? :) Jako sorry, ale tam vozím pití,  dokupovaný koš (simply clever za příplatek),  žvýkačky.......prostě cokoliv, co často používám. Vesta je věc, co opravdu denně nepoužívám a nevím, proč by mě měla smrdět a překážet ve dvěřích.

O3 měla mini kapsičky pod sedačkou, za příplatek i šuplík pokud si dobře pamatuji. Přesně pro tyhle krámy, které je nutné ze zákona vozit a mít po ruce, ale prakticky denně vůbec nepotřebuješ.

 

 

Tady se připojuji. Reflexní vesta by ani neměla být na denním světle, protože pak časem ztrácí reflexní prvek. U O3 (2014) jsem ji mel v přihrádce (neuzavřené) pod sedadly řidiče a spolujezdce, ve Fabii 3 (2017) je v přihrádce (uzavřené) pod sedadlem spolujezdce, v Karoqu Sportline (2020) je v zásuvce u spolujezdce deštník, vesta je v kufru 😆... takže je ten trend asi zřejmý. Stejný je to se světly/odrazkama ve dveřích. U O3 jsem měl opravdová světýlka, u 2 měsíce starého Karoqu jsou to jen odrazky 😆.

Editováno: , autor: PetriCZECH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 11. 2020 na 20:05, bojler napsal:

 

To je vskutku zásadní problém, že je udávaná teplota na půl stupně. Možná prozradím tajemství, že v autě žádný teploměr není a z principu ani být nemůže. Informace z čidla je dopočítávaná. Čínský možná ukazuje desetiny, ovšem zajímavé by bylo měření skutečnosti.

 

Varování na nízkou teplotu při 4 stupních mně přijde taky úchylné a na stávajících autech jsem upravil o tři stupně níž. Varování jako takové se spíná standardně při poklesu na čtyři stupně a vypíná se při šesti. Právě proto, aby se pokud možno při kolísání teploty kolem hranice sepnutí neopakovalo.

Tak tímhle nesmyslem o čínských teploměrech se tu bavím už celkem dlouho... OK, první otázka - jak se tedy teplota okolí auta určuje? Jasně že v autě (přesněji "na" autě) je teploměr, totiž teplotní čidlo. Poznámce o dopočítávání nerozumím, nebo něco "hodně nevím".

Hlavní zábava je v tom, že si mnozí myslí, že zobrazovací schopnost a přesnost měření (~ citlivost) jsou stejné věci. Sám jsem si tím teď prošel, když jsem potřeboval měřit teplotu místnosti s vyšší přesností než je obvykle nabízený 1°C. Výběr je v normálních cenách překvapivě špatný (skoro všechno výrobky TFA, ale překvapivě jedno má přesnost "skvělých" 0,5°C). A to mají všechny až nesmyslně "osazenou" cifru desetin °C sedmisegmentovkou, a klidně tedy vyplivnou číslo ,3°C nebo ,7°C, přestože principiálně to neumí změřit/zpracovat. Což je vtipné, protože pak je taková hodnota čisté hádání z lógru. Protože na tento výrobek mám kalibrační protokol (kde se sice nic nekalibrovalo, ale aspoň vím, o kolik to kecá v daném tepl. bodě), vím na čem jsem a výsledky jsou občas zajímavé. Proč má někdo potřebu prodávat takový šlendrián, moc nechápu a ani nemám možnost vyvracet, ale je to tak. Jedná se o mou akci, takže jsem do ní neinvestoval víc jak 2000 Kč. Profi měřidlo umí hodně, ale taky hodně stojí. Fyi, ne, to TFAčko určitě nestálo 199 :)

Nevím, co je na indikaci nízké teploty při +4°C alarmistické. Kdo jel skrz tzv. černý led nebo často jezdí mezi lesem/otevřeným prostorem kolem pole, ví jak se doslova na metru můžou změnit podmínky. Zatím bohužel není povinná indikace náledí (imho lze vyřešit, ale určitě ne zadarmo - což je ovšem případ měření vnejší teploty, které je přítomno i z jiných důvodů), takže toto je zatím jediné vodítko pro některé vymatlané majitele ŘP, kdy se jim dává najevo, že je třeba přestat jet jako šílenec, že už to ani zimní gumy nemusejí pobrat. A to i přes to, že žádné gumy (pokud vím) neumí pobrat led... Žádné v ČR legální.

Zpět k OIV... vidím, že se mnoho nezměnilo a holt je to tako v mojí FII, kde to po zapnutí klíčku kdykoliv v zimě prostě pípne :D a pípá to i v době, když je je >4°C. Proti problémům ve FW, podvozku, asistentech,... tohle beru jako vyložené hnidopišství :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 11. 2020 na 20:05, bojler napsal:

 

To je vskutku zásadní problém, že je udávaná teplota na půl stupně. Možná prozradím tajemství, že v autě žádný teploměr není a z principu ani být nemůže. Informace z čidla je dopočítávaná. Čínský možná ukazuje desetiny, ovšem zajímavé by bylo měření skutečnosti.

 

 

 

teplomer tam samozrejme je. a meri docela presne.

 

jak by to tu teplotu asi dopocitavalo? 🙈🤣

Editováno: , autor: Tragedie_v_JZD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Tragedie_v_JZD napsal:

 

teplomer tam samozrejme je. a meri docela presne.

 

jak by to tu teplotu asi dopocitavalo? 🙈🤣

 

 

No tak jsme se pobavili a ted zase trochu vazne.

 

Vnejsi teplota se meri na dvou mistech. Konkretne v narazniku a na vstupu cerstveho vzduchu do skrine klimatizace. Bere se vzdy nizsi namerena hodnota. To je klicove pro klimatizaci. Uzivatelske zobrazeni namerene teploty je upravovano. Jak by se ta teplota dopocitavala? Jednoduse. Jeden z duvodu je zamezeni kolisani indikovane teploty, proto jsou vykyvy "otupovany" a zobrazena teplota ma v case take urcite zpozdeni.

 

V jedne veci mas precejen pravdu. Ten termistor, kterym je teplota snimana, meri pomerne presne. A pokud prohlasime termistor za teplomer, tak ano, je jich v aute hned nekolik. V beznych uzivatelskych dokumentech a cenicich to vsak teplomer neni, vzdy vyhradne "indikator vnejsi teploty".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze dekuji za potvrzení .. teplomer tam je :) o čem se tu tedy bavíme? :)

 

PS: teploměr .. je právě ten senzor (teploměr není zařízení, které teplotu zobrazuje, ale zařízení, které tu teplotu měří ... at uz je to třeba historický rtutový teploměr, nebo třeba termistor, nebo cokoli jiného).  Pokud by se "teploměrem" označoval ten indikátor, bylo by to špatně. To totiž není teploměr.

Editováno: , autor: Tragedie_v_JZD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle této logiky by nic s názvem "teploměr" v digitální technice ani nemohlo existovat... ostatně asi asi žádný jiný -měr nebo -metr v případě neelektrických veličin. A co když klimatizaci nemám, pak se to "druhé měření" provádí kde? Naopak, celé měření venkovní teploty je dost složitý proces, protože si asi auto nemůže dovolit měřit teplotu motoru, brzd, chladiče, výfukového potrubí, (tmavého laku) na slunci, teplotu, která je nižší díky proudění vzduchu atd. atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, bouchy napsal:

Tak tímhle nesmyslem o čínských teploměrech se tu bavím už celkem dlouho... OK, první otázka - jak se tedy teplota okolí auta určuje? Jasně že v autě (přesněji "na" autě) je teploměr, totiž teplotní čidlo. Poznámce o dopočítávání nerozumím, nebo něco "hodně nevím".

Hlavní zábava je v tom, že si mnozí myslí, že zobrazovací schopnost a přesnost měření (~ citlivost) jsou stejné věci. Sám jsem si tím teď prošel, když jsem potřeboval měřit teplotu místnosti s vyšší přesností než je obvykle nabízený 1°C. Výběr je v normálních cenách překvapivě špatný (skoro všechno výrobky TFA, ale překvapivě jedno má přesnost "skvělých" 0,5°C). A to mají všechny až nesmyslně "osazenou" cifru desetin °C sedmisegmentovkou, a klidně tedy vyplivnou číslo ,3°C nebo ,7°C, přestože principiálně to neumí změřit/zpracovat. Což je vtipné, protože pak je taková hodnota čisté hádání z lógru. Protože na tento výrobek mám kalibrační protokol (kde se sice nic nekalibrovalo, ale aspoň vím, o kolik to kecá v daném tepl. bodě), vím na čem jsem a výsledky jsou občas zajímavé. Proč má někdo potřebu prodávat takový šlendrián, moc nechápu a ani nemám možnost vyvracet, ale je to tak. Jedná se o mou akci, takže jsem do ní neinvestoval víc jak 2000 Kč. Profi měřidlo umí hodně, ale taky hodně stojí. Fyi, ne, to TFAčko určitě nestálo 199 :)

Nevím, co je na indikaci nízké teploty při +4°C alarmistické. Kdo jel skrz tzv. černý led nebo často jezdí mezi lesem/otevřeným prostorem kolem pole, ví jak se doslova na metru můžou změnit podmínky. Zatím bohužel není povinná indikace náledí (imho lze vyřešit, ale určitě ne zadarmo - což je ovšem případ měření vnejší teploty, které je přítomno i z jiných důvodů), takže toto je zatím jediné vodítko pro některé vymatlané majitele ŘP, kdy se jim dává najevo, že je třeba přestat jet jako šílenec, že už to ani zimní gumy nemusejí pobrat. A to i přes to, že žádné gumy (pokud vím) neumí pobrat led... Žádné v ČR legální.

Zpět k OIV... vidím, že se mnoho nezměnilo a holt je to tako v mojí FII, kde to po zapnutí klíčku kdykoliv v zimě prostě pípne :D a pípá to i v době, když je je >4°C. Proti problémům ve FW, podvozku, asistentech,... tohle beru jako vyložené hnidopišství :D

Tak skus pocitat, preco by to nemalo zobrazovat desatiny :D nameras teploty v priebehu minuty, 3 potom 4 a 4 st, urobis priemer a vijde ti 3,66 stupna takze dokonca na stotiny to moze ukazovat :D

 

Niektore auta zobrazuji teplotu len v celyvh stupnoch, a myslim ze je to uplne fuk, z hladiska presnosti, pac tam moze byt cidlo co ma odchylku 1stupen len tak fukne, plus jeho umiestnenie. 

 

A myslim ze ked ti bude ukazovat 36 alebo 37st je to jedno lebo zdovhnes v aute tak zapnes klimu. 

A ked bude ukazovat 1 alebo 0 tak tiez jedno lebo pred hodinou mohlo byt - 2 a namraza len tak fikne. 

 

Skor mi vadi na pr na wv ze teplota pri vyjazde z garaze je 20st a niekedy po 15min sa dopracuje k nejakym 0st. To je na palicu prizabit navrhara softu. Tto je tam ten teplomer absolutne zbytocny. Predpikladam ze od fabie 2 vysie to bude mat sloda podobne... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problem. Je ten ze to trva 5min, skor viac ako 5 min. Akceptovatelne by yo bolo do 1 min aby to ukazalo teplotu. 

Inak je velmi zabavne ist vonku ked snezi  a mrzne a ukazuje peknych 12st :

Takze mozno po 15min sa dozviem ci je vonku +4 alebo 0 alebo - 4, to uz som o

Presiel 10km. Takze vysledok je ten ze ten teplomer mi je 10km absolutne zbytocny lebo ukazuje somarinu

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, atlan napsal:

Tak skus pocitat, preco by to nemalo zobrazovat desatiny :D nameras teploty v priebehu minuty, 3 potom 4 a 4 st, urobis priemer a vijde ti 3,66 stupna takze dokonca na stotiny to moze ukazovat :D

 

Niektore auta zobrazuji teplotu len v celyvh stupnoch, a myslim ze je to uplne fuk, z hladiska presnosti, pac tam moze byt cidlo co ma odchylku 1stupen len tak fukne, plus jeho umiestnenie. 

 

A myslim ze ked ti bude ukazovat 36 alebo 37st je to jedno lebo zdovhnes v aute tak zapnes klimu. 

A ked bude ukazovat 1 alebo 0 tak tiez jedno lebo pred hodinou mohlo byt - 2 a namraza len tak fikne. 

 

Skor mi vadi na pr na wv ze teplota pri vyjazde z garaze je 20st a niekedy po 15min sa dopracuje k nejakym 0st. To je na palicu prizabit navrhara softu. Tto je tam ten teplomer absolutne zbytocny. Predpikladam ze od fabie 2 vysie to bude mat sloda podobne... 

Potom někdo záměrně zhoršuje parametry u svého výrobku a není mi jasné, proč by to z hlediska prodejnosti dělal... Podle mě nemá význam mít možnost desetin, pokud teploměr měří s přesností 0,5 nebo spíš častěji 1°C. To se naštěstí netýká automotivu. Pořád nikdo nevyvrátil (učebnicové) pravidlo, že přesnost je půl nejmenšího zobrazeného dílku, pak už jen odhad (to se spíš týká "analogových" měření, kde je stupnice.

S "nedávným" mrazem souhlasím a i proto chápu, proč je v autech upozornění od 4°C.

Postupné klesání/stoupání teploty taky pozoruju - je zajímavé, že po odstavení auta třeba přes noc ráno po startu vidím správnou teplotu ihned, ale pokud někde zastavím, mezitím začne svítit slunce a já pak odjíždím, nastane popisovaný jev - stoupání teploty po 0,5°C po dobu minut. Pokud je to dýl, řekl bych, že to souvisí s ohříváním DPS nebo jiného "držáku" toho termistoru. Zvláštní - asi si tu hodnotu nějakou dobu pamatuje, možna ty 4 nebo kolik hodin po vypnutí zapalování (jak se pak maže PP, "trip No. 1" - ten krátkodobý).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, bouchy napsal:

Pořád nikdo nevyvrátil (učebnicové) pravidlo, že přesnost je půl nejmenšího zobrazeného dílku, pak už jen odhad (to se spíš týká "analogových" měření, kde je stupnice.

Jsou dvě rozdílné situace a kór u digi. měřidel je důležité sledovat parametry výrobce a přesnost nemusí být vždy rovna polovině dílku (třeba nejmenovaný digitální mikrometr má odečítání po 0,001mm, ale přesnost je 0.002mm v rozsahu 0-25 a 25-50mm a 0.003mm v rozsahu 50-75 a 75-100mm). Stejně tak, když budeš mít zařízení, které je schopné měřit sice na desetiny, ale vstupní veličina ti bude fluktuovat v řádu desítek, tak jsou ti ty desetiny uplně k víš čemu. V takovém případě je informace, že je změřeno 3.25746°C plně irelevantní (ikdyž to z dat libovolného termistoru není nejmenší problém spočítat na téměř libovolný počet des. míst). Dále také záleží čím (s jakou přesností) se daný sledovaná veličina termistoru měří . Pro všechny zájemce doporučuji si zkusit provést vlastní zapojení https://navody.arduino-shop.cz/arduino-projekty/mereni-teploty-s-termistorem.html spočítat výslednou a hodnotu teploty a dále provést výpočet nejistoty se zahrnutím všech kroků v měření a jejich dílčích nejistot http://physics.fme.vutbr.cz/~mcerny/vyuka/chyby.pdf

 

a potom se podívat, jak přesně to měření vlastně bylo provedeno a kolik platných desetinných míst jste získali. Dále doporučuji zkusit toto měření jak se stálolu, tak fluktující vstupní veličinou.

Středování potom využívají všechny automobilky, čísnký teploměr může ukazovat co chce... Nehledě na to, že u teploměru v autě není požadována taková přesnost (asi nikdo z nás by nechtěl ještě v rámci servisu platit za kalibrační protokol v pravidelných intervalech).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Tragedie_v_JZD napsal:

🙈 strasny problem :D

Ano je, ked to ine automobilky vedia urobit normalne preco never simply nevie? v roku 2006 to este meralo normalne (najnovsie vychytavky vzdy zapnuta klima co nejde vyput ked je ofuk skla proste babraci) 

Proste skoda a wv softverovi amateri najvysieho zrna. Od blebej teploty, cez web stranky a sluzby co vecne nefunguju az po infotaiment co si robi co chce a vecsinou nejde.... Hlavne dvihat ceny do nebies za nepodarky

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kdo chce nadávat si vždy něco najde, nevím jak aktuální Fordy, ale třeba FoFoII s manuální AC se choval uplně stejně "inteligentně" jako současné ŠA a AC vypnout taky nešla, ikdyž LEDka zhasla...

Jen aby to nevyznělo špatně, já nepopírám, že toto chování je minimálně zvláštní a spolehlivost/řešení některých částí není valná. Jen to chce vždy porovnávat s aktuální nabídkou konkurence. Osobně jsem si nikdy nevšiml, že by byl nějaký problém s ukazatelem teploty, jezdím s 1. C4 Picasso, Fabií I i III, FoFoII a všechny při nízké teplotě hlásí pokles pod 4°C cca ve stejném místě po vyjetí z garáže...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já za sebe nevidím nic špatného na určitý setrvačnosti ukazatele vnější teploty. Spíš naopak, vnímám to jako plus. Mnohem horší by pro mě bylo, kdyby ukazatel reagoval okamžitě a teplota by neustále lítala podle toho, jestli jedu ve stínu, na slunci, zrovna projedu kaluží nebo nevímco...

 

Otázkou je, jak velká / dlouhá ta setrvačnost má být. Za mě je nastavená tak akorát. Mám jemně temperovanou garáž, při mrazech v ní je kolem 5-8° nad nulou. Po vyjetí ven, kde je třeba -15°, se teplota srovná po cca 5 minutách (4 km) jízdy. Nemám problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu teplomeru:

1. doma mám meteostanicu s vonkajším senzorom - ten odosiela údaje o teplote a vlhkosti do jednotky cca 1x za minútu /nie kontinuálne/ - v.s. šetrenie batérie.

2. v komore mám odvetrávanie napojené na senzor vlhkosti - tiež nemeria kontinuálne, ale v časových úsekoch - v.s. šetrenie batérie, ochrana proti krátkodobému kolísaniu vlhkosti /otvorenie dverí, .../ - v.s. ochrana proti zbesilému spúšťaniu ventilátora.

3. pred domom mám OIII - po zapnutí zapaľovania ukáže nachvíľu blud /poslednú hodnotu pred vypnutím zapaľovania - z pamäte/, po chvíli sa to postupne zmení /časový interval nechcem odhadovať/ - v.s. RJ nepreberá dáta/odpája čidlo, ...

 

Logicky: predpokladám, že "v spánku" RJ nepreberá údaje z termistora /načo aj/, po prebudení jej chvíľu trvá kým čidlo aktivuje a následne preberá dáta cyklicky, nie kontinuálne - v.s. šetrenie energie, ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, bouchy napsal:

Naopak, celé měření venkovní teploty je dost složitý proces, protože si asi auto nemůže dovolit měřit teplotu motoru, brzd, chladiče, výfukového potrubí, (tmavého laku) na slunci, teplotu, která je nižší díky proudění vzduchu atd. atd.

 

Na cele auta se teplota brzd a výfukového potrubí měří dost špatně. U ctvrte generace by podle vseho nemelo byt cidlo v narazniku, ale za zaluziemi. Z nakresu to ale takhle narychlo nepoznam. Pravdepodobne bude uz jen jedno s ohledem na aerodynamiku.

 

před 50 minutami, bouchy napsal:

Postupné klesání/stoupání teploty taky pozoruju - je zajímavé, že po odstavení auta třeba přes noc ráno po startu vidím správnou teplotu ihned, ale pokud někde zastavím, mezitím začne svítit slunce a já pak odjíždím, nastane popisovaný jev - stoupání teploty po 0,5°C po dobu minut. Pokud je to dýl, řekl bych, že to souvisí s ohříváním DPS nebo jiného "držáku" toho termistoru.

 

Je to obdoba jako u chladicí kapaliny. Měřená a indikovaná teplota nejsou totožné. Proto jsem mluvil o to, že se dopočítává. Vyhlazují se kolísání atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Tragedie_v_JZD napsal:

🙈 strasny problem :D

 Souhlas, tohle snad ani nemůže být nějaký zásadní problém. Řidič při výjezdu z teplé garáže do mrazivého prostředí a třeba i možného náledí má používat svoji hlavu a né se při jízdě řídit pomalu padajícím ukazatelem venkovní teploty. Pokud tomu tak není, tak je to na vrácení řidičáku. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, DušanV napsal:

 Souhlas, tohle snad ani nemůže být nějaký zásadní problém. Řidič při výjezdu z teplé garáže do mrazivého prostředí a třeba i možného náledí má používat svoji hlavu a né se při jízdě řídit pomalu padajícím ukazatelem venkovní teploty. Pokud tomu tak není, tak je to na vrácení řidičáku. 

To je na vratenie diplomu, ked to neviem urobit tak aby to fungovalo co najlepsie. 

Ale nevadi, hlavne ze to jazdi ze tu a tam nieco nefunguje bo rychlokvaska nevadi.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No rychlokvašky vadí a to i nám majitelům VW a Škoda, ale jsou dnes bohužel napříč všemi koncerny v automotive.

Tenhle tzv. "problém" teploměru je spíše ukázkové šetření výrobce na nákladech, rozhodně to není o tom , že by to neuměli vyrobit lépe.  

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz. Jak často vám nefungují parkovací senzory? Dojíždím při parkování dopředu ke zdi a čekám, kdy to začně pípat. Když už se mi zdá, že jsem hodně blízko a senzory pořád nic, tak zmáčknu tlačítko "P" a vyskočí chybová hláška. Děje se to tak 2x až 4x za týden.

Po vypnutí motoru a okamžitém nastartování to začně najednou fungovat.

Nejvíc mě štve, že ta závada až do vynucení tlačítkem nikde nesvítí.

parking.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...