Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

Tak se mi nedávno podařilo mluvit s osobou, která je u vývoje infotainmentu u VW zaměstnaná... tak oni mají fakt většinu vývoje u Indů; na můj dotaz, proč si třeba v navigaci nemůžu trvale vypnout hlasové pokyny, když je nechci a proč jsou vždy po startu znovu zapnuté, mi tato osoba sdělila, že tohle konkrétně byl požadavek škodovky! ... tvl co to tam je teda za magora... když už mám svůj profil, tak proč si ho nemůžu customizovat dle libosti... u EU nadiktovaných blbostí typu startstop, line assistent apod to chápu, že to nemůžou nabídnout, ale u pitomostí typu ukecané navigace...

...pokaždý když zaparkuju u práce tak mi ta slepice z navigace začne kdákat, že pozor  - kilometr odsud je nějaká podělaná uzavírka... proč? já to nechci! To samý je všechno to otravný pípání při otevřených dveřích a puštěným motoru, nemožnost popojet pár metrů u garáže s otevřenými dveřmi atd... akorát mi na cestách tím pípáním budí děcka... 

Jsem se mylně domníval, že když jsem svéprávný heterosexuální běloch, tak je na mém rozhodnutí, zda nechám auto nastartované a chvíli bez dohledu nebo ne...

 

Podle slov té osoby jsou rovněž dané rozdíly mezi značkami, něco si může každá značka upravit, něco je pro konkrétní značky nadiktované zvrchu... začínám si myslet, že to ty neřádi z vw udělali schválně, aby škodovce zatopili a lidi si šli třeba pro audi... jenže u nás na to audi ten rozpočet má málokdo... politikaření nacpali už i do aut, ach jo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 7. 2021 na 14:33, zachyn napsal:

Ahoj,

po delší odmlce popíšu aktuální stav:

- auto je asi po 4 servisech / svolávačkách, poslední byla začátkem července 2021 na infotaiment

- tyto závady se projevují stále:

-- Funkce parkování je nyní nedostupná: hlásí i při jízdě dopředu, přestane fungovat klidně v přůběhu parkování (mám jen čidla na zadním nárazníku)

-- hláška "tato funkce je nyní nedostupná" se objevuje na infotaimentu i při jiných úkonech, např. na panelu klimy

-- nejotravnější věc: "načítání osobních údajů" auto je v tu chvílí na panelu neovladatelné, nic nejde nastavit, nejde s tím nic dělat, rekord mám asi 30 minut po výjezdu

-- při spojení s Android Auto: "Připojení WLAN není spolehlivé, doporučujeme připojit telefon přes USB" - tohoto se nejde zbavit, ihned po odkliknutí je ta hláška na panelu znovu, infotaiment po celou dobu nejde používat

-- logo Škoda zůstává stále zobrazené klidně i několik minut

-- "Front asistent je nyní nedostupný"

 

- tato nová závada se mi projevila o víkendu s plně naloženou rodinou v rychlosti nad 100km/h

-- problikne celá palubka všemi ikonami, všemi barvami, objeví se oranžové a červené hlášky přes levou půlku tabletu, auto hlasitě zvukově upozorní a vypne se posilovač řízení - leknutím jsem se málem posral, jediné štěstí bylo, že jsem jel rovně, stát se to v zatáčce nebo v krizové situaci, tak jsem to dnes nepsal...

 

Auto bylo nebezpečné celou dobu předtím, teď je to ale opravdu vážná věc. Nemohu si už dovolit vozit rodinu, ani kohokoliv jiného. O tom, že by auto někdy v budoucnu řídila třeba manželka nemůže být už nikdy řeč.....

 

Varuji všechny, kdo si tenle střep chtějí pořídit. Nedokážu si představit, co s takovým autem bude majitel dělat po záruce. Kdo tohle poslal na trh je osobně zodpovědný za veškeré nehody způsobené tím, že se člověk musí věnovat za jízdy všemu jinému, jen ne samotnému řízení.

 

Auto je pořízeno na operativní leasing do firmy, kde pracuji. Nevím, jaké jsou možnosti a jak moc firma bude či spíše nebude chtít řešit problém svého zaměstnance s nástrojem, který má sloužit k pracovním (a soukromým) účelům, ale auto odstavuji na parkovišti, protože se s ním bojím jezdit.

 

 

Vyjádřím se - také máme 1,5 Style ve firmě - od 12/2020 už předané a samé problémy a už jsem bohužel také názoru , že se bojím s ním jezdit. Vozím sebe a i ženu a  děti. To že auta mají software chyby ok, to že asistenti nejsou funkční ok , to že se to načítá hodiny i po 3x přeinstalovaném software v servisu ok --- ale že kolega bude měnit převodovku ve 2tis, dalšímu auto brzdí jak o život na každé křižovatce a já nyní skoro ve 4tis mám naprosto v háji tlumiče - to mi v pořádku už nepřijde. Nikdy bych si tohle auto dobrovolně nekoupil! Nebudu vypisovat, že ze servisu vrátili auto s tím, že mu nic není a jede ok a ,, neplave ´´ a není nebezpečné - tak jsem si na vlastní náklady nechal změřit zkoušku tlumičů a prosím - 40% ve předu a 51% vzadu --- obrázek si udělejte sami ... ve 3tis. vypozorováno! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám taky svou trošku do mlýna.....mám 1.5 Ambition plus MT, přebíral jsem letos v půlce dubna.  Aktuálně mám najeto 12000. 

Nepozoruju žádné  problémy, asistenti fungují jak mají.   Občas mně hned po startu zahlásí, že front asist není dostupný, ale do minuty to zmizí a je to v pořádku.

Jsem spokojený. Příjemné auto, jezdím s ním rád, manželka taktéž.

Kolega má 2.0TDI 110kw DSG Style, přebíral loni v červenci. Asistenty musí vypínat, jinak je jízda o nervy. Celkově je na elektroniku hodně nahněvaný. Není moc spokojený.

 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes to na mě řvalo problém s klíčkem - nerozpoznán - přitom jsem ho měl ne v tašce ale v ruce! po umístění na středovou konzoli vedle držáků nápojů jsem po chvíli napjatého očekávání nastartoval a od té doby vše ok. Původně jsem myslel, že šla do kopru baterie v klíčku, ale když to teď pořád funguje, i s klíčkem v kapse, tak fakt nevim, kde byla chyba... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterku po půl roce? Hmm, asi je to možné, kdoví jak a jak často si ten klíček s autem povídá... mě jen zarazilo, že po tomhle incidentu to zase funguje v pohodě a klidně i na dálku odemkne/zamkne... to mi k baterce moc nesedí, ale jak říkáte, je to elektronika, tam se může stát kdeco... jsem zvědavej pak na toho Tourana, je fakt, že má celej infotainment o půl až o jednu generaci starší než OIV, ale už i do něj cpou všelijaké online fíčury...  když bude fungovat jako u OIII, tak mi to bude stačit. 

 

Z toho co sleduji se mi zdá, že největší problém u OIV je s těmi, co mají nejvyšší infotainment. Třeba u toho co je v aktivu píšete, že jede ok, podle videa je to taky normálně svižný. U columbuse je to jak kdy, přiznám se, že občas jsem pozdvihl obočí protože mi přišlo, že se něco zlepšilo, ale při příštím startu mě pak zase něčím nemile překvapí... možná že malé zlepšení přináší i ty automatické aktualizace, co si auto tahá z netu... kdo ví... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano čím vyšší tím horší.

2 nebo 3 prodejci mě upozorňovali, že škodovce se nepovedlo sladění virtual s MIB3 Columbus a je to vidět. I němci s novými RS něco stále řeší, ten jeden co tu má Scout také.

Baterie běžně vydrží jen třičtvrtě roku u novějších škodovek s tlač. startováním fóra jsou toho plná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten Swing má výhodu v levém zapínacím mechanickém kolečku ( pravé nemusí ani jsem ho nikdy nepoužil). A to že se dá jednoduše upravit hlasitost při čekání někde s poslechem rádia. Volant logicky vypnut ( někde na fórech se strašně divili, že bez zaplého zapalování tudíž bez proudu nejde volant …). U Columbuse zapnout zapalování bez spojky, nastavit, vypnout … Pokud má Touran jedině pro majitele fajn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolega z práce má 5měsíci starého tourana a němci vyřešili problémy s infotaimentem tak, že spostu funkcí nemají povolenou s tím že budou dostuoné později. Připadá mi že škodovku nechají se v tom plácat a až to bude odladěné tak si to spustí ve svojich autech a pak všichni budou tvrdit jaká je škodovka sráč a vw je super.🤣🤣🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 7. 2021 na 12:10, Joseamigo napsal:

proč si třeba v navigaci nemůžu trvale vypnout hlasové pokyny, když je nechci a proč jsou vždy po startu znovu zapnuté, mi tato osoba sdělila, že tohle konkrétně byl požadavek škodovky!

....pockej :-\ . Chces tim opravdu rict, ze kdyz v OIV hlasovy pokyny ztlumim na min (=vypnu), ze mi navigace zacne po dalsim startu zase kibicovat?

To by byla idiocie na n-tou a pro me naprosto nepochopitelna vec...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zatím jsem tedy nepřišel na to, jak to udělat... :(   U tourana jsem schválně neobjednával tu nejvyšší navigaci, tak snad to nebude taková hrůza... koneckonců dodání je až příští rok, tak snad to ještě poladí...  

 

U toho Tourana co jsem měl půjčeného byl infotainment v pohodě, nebyl to ten nejvyšší a neblblo to... a teď už pšššt o konkurenci, tady jsme ve škodovkách! ;)

Editováno: , autor: Joseamigo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 7. 2021 na 12:10, Joseamigo napsal:

proč si třeba v navigaci nemůžu trvale vypnout hlasové pokyny, když je nechci a proč jsou vždy po startu znovu zapnuté, mi tato osoba sdělila, že tohle konkrétně byl požadavek škodovky! ... tvl co to tam je teda za magora.

Tohle mi přijde hodně zvláštní. V O4 co jsem měl na týden tak to vypnout šlo naprosto v pohodě. Buď v klasickém nastavení nebo dle návodu (přeškrtnutý reproduktor se šipkou). Ještě jsem to hledal v návodu, protože navigace mlčela a já jsem potřeboval hlasově navádět.

 

image.thumb.png.6c337598d03831f7d31eb9f293230f60.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 8/1/2021 at 10:40 AM, Jan R. said:

Ten Swing má výhodu v levém zapínacím mechanickém kolečku ( pravé nemusí ani jsem ho nikdy nepoužil). A to že se dá jednoduše upravit hlasitost při čekání někde s poslechem rádia. Volant logicky vypnut ( někde na fórech se strašně divili, že bez zaplého zapalování tudíž bez proudu nejde volant …). U Columbuse zapnout zapalování bez spojky, nastavit, vypnout … Pokud má Touran jedině pro majitele fajn.

Ano, divil som sa pretože u iných aut funguje hlasitosť a prepínanie staníc na volante aj bez zapnutého bezkľúčového zapaľovania. To, že to nejde na škodovke neznamená že je to fakt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 8. 2021 na 7:26, boban1108 napsal:

Baterie v klíčku je už asi slabá. Na blízko ho to zaregistrovalo a nemusela asi tolik vysílat. Tak se na chvíli vzpamatovala. To dělají všechny baterky a všude. 

Má hlásit "slabá baterie v klíčku" a nehlásí nic.

V 1. 8. 2021 na 10:03, Joseamigo napsal:

Baterku po půl roce? Hmm, asi je to možné, kdoví jak a jak často si ten klíček s autem povídá...

Hodně často. Laicky 1 "povídání" = 1 bliknutí LED na klíčku. Zkus si to jako spolujezdec... při bezklíčovém odemknutí, při otevření dveří, po nasednutí, při odemykání volantu, při startování a pak průběžně, tipuju tak 30-60s kontrola, zda je klíček ve vozidle. Jsou to desítky komunikací, hlavně při otvírací a startovací proceduře. Ne všechny zprávy musí být stejně dlouhé, tedy stejně zatěžovat baterku v klíčku. Nechápu, pro klíček není v Qi slotu, neřeší se to přes NFC (zřejmě tak nějak to má Audi).

 

V 1. 8. 2021 na 10:40, Jan R. napsal:

Ten Swing má výhodu v levém zapínacím mechanickém kolečku

V případě potřeby lze kliknout na kolečko hlasitosti na volantu a i Columbus je zticha. Tím jsou vyřešeny pomatené argumenty odpůrců dotykových displejů. Navíc Columbus má hlasové ovl. a gesta. O DVD nebo možnost přehrát video by bylo zbytečné se připravit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...