Jump to content

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém s elektronikou


Recommended Posts

Vďaka za v podstate pozitívne odpovede. Včera mi kolega nahral prijímacieho technika autorizovaného servisu takže som dnes s ním hovoril. Do decembra snáď všetky OIV museli ládovať komplet novými SW a niekedy niekoľkokrát prehrávať, ale zdá sa že to čo prišlo v 2021 je povedzme na 95% v poriadku.

Sedel som dnes v dvoch OIV a prekvapilo ma, že bez naštartovaného motora napríklad nefungujú ovládače infotainmentu na volante. Dnes tiež sklamanie z Cantonu - pripadá mi, že zabudli subwoofer namontovať, pohyb "potenciometru" od +9 do -9 nedáva žiadny rozdiel v zvuku.

 

Jedna poznámka k radám Gaterovi v tomto vlákne aby si preštudoval návod: Ja to robím naozaj vždy, preto som si stiahol návod k OIV pred mesiacom. Ako ale pracovať s takýmto návodom, keď návod píše napríklad o navigácii v systéme Bolero! Alebo som chcel dnes pozrieť Canton, ktorý som skúšal, či tam nie je niekde schované nastavenie, ale v návode Canton nie je ani len spomenutý.  (:

Na druhej strane som sa z návodu dozvedel, že cúvacia kamera môže mať umývanie o ktorom predajcovia ani netušili a dnes som to videl na vlastné oči.

Link to post
Share on other sites
On 4/20/2021 at 3:33 PM, mato241 said:

Ja by som sa len k tejto jednej veci rád vyjadril - osobne si nemyslím že rozsvecovanie a zhasínanie lampičky na čítanie má čo dočinenia s výkonom programátorov.

 

v inom vlákne k problémom s Bolerom píše majiteľ:

"a ste už po novej zvolávačke? Mne so Swingom a asistentmi veľmi pomohla (údajne mám nejaký beta SW - zostava ale bude asi oficiálna). Už nič nevypadáva a systém je svižnejší. Žiadna čierna obrazovka, chyba pásov, start-stop ide vypnúť, lane assist nie je rušený rádiom, zadná lampička sa ukludnila, kessy funguje a podobne. Už je len problém s načítaním uživateľského profilu (niekedy len točí a točí...), no funguje podržanie vypínača na 10 s (pred updatom ma po reštarte čakala len čierna obrazovka a musel som zastaviť a zamknúť auto). Z auta už mám konečne dobrý pocit a po pol roku už nemám nervy, že nejaký systém pri štarte nenabehne.

 

Takže zmenou SW sa "opravila" aj lampička :)

 

Link to post
Share on other sites
před 17 hodinami, OpelInsi napsal:

 

v inom vlákne k problémom s Bolerom píše majiteľ:

"a ste už po novej zvolávačke? Mne so Swingom a asistentmi veľmi pomohla (údajne mám nejaký beta SW - zostava ale bude asi oficiálna). Už nič nevypadáva a systém je svižnejší. Žiadna čierna obrazovka, chyba pásov, start-stop ide vypnúť, lane assist nie je rušený rádiom, zadná lampička sa ukludnila, kessy funguje a podobne. Už je len problém s načítaním uživateľského profilu (niekedy len točí a točí...), no funguje podržanie vypínača na 10 s (pred updatom ma po reštarte čakala len čierna obrazovka a musel som zastaviť a zamknúť auto). Z auta už mám konečne dobrý pocit a po pol roku už nemám nervy, že nejaký systém pri štarte nenabehne.

 

Takže zmenou SW sa "opravila" aj lampička :)

 

Přidám něco málo informací..Na přehrání SW jsem byl už 3x, naposled v březnu letošního roku (2021). S novým SW se vždy mírně změní chování auta a funkcí, ale že by chyby ubývaly, jsem si nějak nevšiml. V průběhu času byly opraveny některé výrazné nefunkčnosti (např. navigace), ale většina chyb zůstává beze změn nebo i přibývají jiné, které jsem do té doby neviděl.

Za mě O4 nepatří na silnici a pokud bych měl tu možnost, tak bych jí okamžitě vyměnil bych za cokoliv pojízdného podobné velikosti.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Já si bohužel změn po aktualizaci všiml. Celý auto v háji, opět chybí spodní lišta na displeji, systém běží jak na 486 procesoru, navigace naběhla po čtyřech kilometrech.. Takže auto opět v servisu, po druhé za dva týdny.. fakt těm servisákům nezávidím, nevědí co s tím.. výborný software..

Link to post
Share on other sites
V 21. 4. 2021 na 21:52, OpelInsi napsal:

Sedel som dnes v dvoch OIV a prekvapilo ma, že bez naštartovaného motora napríklad nefungujú ovládače infotainmentu na volante. Dnes tiež sklamanie z Cantonu - pripadá mi, že zabudli subwoofer namontovať, pohyb "potenciometru" od +9 do -9 nedáva žiadny rozdiel v zvuku.

Nefungují no... tak jako v jiných autech. A stejně tak musí být zappnuté zapalování na spoustu nastavení včetně bezdrátových/mobilních sítí a nastavení "HW" auta. SW moc hrát nebude, jak jsem psal jinde, zvol "terčík" "středu" poslechového prostor blíž k sedačce řidiče. A samozřejmě kvalitní zdroj audia...

Link to post
Share on other sites

Že nejde volant po chcípnutí, to je logické. Zatažení okem při neotevření řidičem jde, to je důležitější, kdyžtak i ovladačem. Přeci stále nešteluji hlasitost a na Swingu to jde kolečkem. Na dispej třeba týden nesáhnu, co bych tam furt mačkal/nastavoval.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Přesně tak, kdo si chce hrát na displeji za jízdy, nechť si koupí jízdní simulátor. Nedávno jsem jel po městě a za mnou řídila jedna mladá děvčica a celou jízdu čuměla do mobilu a něco asi na něm psala a jízdě se věnovala tak na 30%, mobilu na těch zbylých 70%. Možná psala SMS-ky, nebo taky chatovala, ale já osobně jsem před ní zastavoval opatrně na   červenou jako bych vezl vajíčka, tak jsem se bál aby při běžném zabrzdění nevletěla do mě. Když na třetích světlech i tak málem do mě vletěla, tak jsem měl sto chutí vylézt ven a jednu ji vlepit. Nakonec jsem se uklidnil a raději za další křižovatkou jsem zastavil na boku a nechal se tou "superřidičkou" předjet, tohle jsem dále nehodlal riskovat. Opětovně mě to ujistilo v tom, že ovládání mobilů, vestavěných rádoby tabletů, displejů za jízdy opravdu ne!!! 

 

Edited by DušanV
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Já mám i u toho Columbusu toto zobrazení stále a třeba za jízdy vypnut SS jde i poslepu ten tablet má i zvuk, vyhřev sedaček se stejně zapíná po připoutání. Navigaci nastavím v mobilu před jízdou a v autě to jen píchnu na kabel a je tam. Stanice rádia, média za jízdy ovládám jen volantem.

Jako za jízdy měnit barvy podsvícení nebo co tam vymýšlí, to jsou lidi co ty tablety všude hejtí pak jim samozřejmě vadí i Lane, když do toho čumí a auto s nimi cuká.

C44A8E7F-C430-4AB6-A2B2-92790D79532B.jpeg

Link to post
Share on other sites

@bouchy - práve že v iných autách ovládače na volante fungujú aj vo vypnutom stave keď je rádio zapnuté - hlasitosť, prepínanie staníc. Takže preto ma to prekvapilo. Netvrdím, že to je problém, napísal som že ma to prekvapilo.

A že SW nehrá namám pocit sám. Neviem prečo má hrať len v jednej pozícii vyváženia. Nehral ani v strede ani inde. A samozrejme som ho neskúšal u AM... U hudby, ktorú mám dnes na USB v terajšom aute používam formát FLAC, dúfam že to O4 zvláda tiež.

Link to post
Share on other sites

Od včerejška jsem měl auto v servisu, dnes SMS, že je auto připraveno k vyzvednutí.

Dle vyjádření servisního technika provedli přehrání SW a virtuální výměnu řídící jednotky, která se stará o komunikaci.

Virtuální výměna spočívá v přesvědčení auta, že byla vyměněna, přesto že vyměněna nebyla, protože jinou lepší nemají.

Výše popsaný postup mají od ŠA.

Prý se chystá aktualizace... mluvil o červnu...

Moje aktuální verze SW je 1803

20210506_163502.thumb.jpg.186ef0397c75c9db4575a096b5fd7d25.jpg

Záhy po odjezdu ze servisu auto ohlásilo OTA aktualizaci

20210506_145025.thumb.jpg.54e9d44f89b9dd72b1c4e3c4cceda14a.jpg

Uvidíme, jestli se auto umoudří.

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
On 5/4/2021 at 5:32 PM, bouchy said:

@OpelInsi Ale to jsou asi auta, co mají polohu klíčku "ACC" nebo tak ne? Tak tam bych zapnutí "komfortních" spotřebičů, jako je rádio atd. chápal.

ne, je to bezklíčové auto.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Za poslední měsíc, od té doby, co bylo auto v servisu na aktualizaci se chová infotainment trošku lépe, ale nějaké výpadky jsou.

Po spuštění stále jako zpomalený film, výpadky komunikace s aplikací myŠkoda, problikávání ukazatelů paliva a teploty atd.

A dnes novinka, světýlek jak na vánočním stromečku :-)

20210611_192427.thumb.jpg.5e119d98ed34c250a8d2646899b8fd8f.jpg

To jsem ještě nezaznamenal.

Dle britského fóra má být ve 3. červnovém týdnu k dispozici nějaká velká aktualizace, tak uvidíme.

Zrovna příští týden jsem objednaný na opravu zadního nárazníku a rovnou budu reklamovat i ten infotainment.

Tak uvidíme...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dnes auto předáno na opravu nárazníku a zároveň další reklamace infotainmentu.

Mají čerstvě k dispozici velkou aktualizaci SW, která by měla problémy řešit, tak ji tam dají a uvidíme.

Dokonce jsou prý i první pozitivní reakce zákazníků. Tak že by?

Auto bych měl mít na konci týdne, pak dám vědět.

 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Jen tak pro zajímavost o Octavii IV. V novém čísle Světa motorů č. 24/2021, vyšlo v bazarové rubrice pojednání o Octavii III a  překvapivě cca tak 1/3 textové části je věnována spíše "nekvalitě" současné Octavie IV. Taky to asi o něčem svědčí, tedy konstatují tam mimo jiné ten fakt, že skoro 2 roky se již OIV vyrábí a pořád se řeší prakticky stejné závady.!!!

Pro částečnou obhajobu fabriky tam redaktoři uvádějí, že i tak mají aspoň nějaké to pochopení pro danou situaci, ohledně nemožnosti tohle rychle  a účinně řešit a chyby, které se projeví na úrovni koncernu VW AG, logicky přecházejí chtě-nechtě i na Škodovku. 

Edited by DušanV
Link to post
Share on other sites

Martine, je otázka "kde posloucháš".

Ono je totiž stovky majiteľov M-B a BMW ale rovnako Škodoviek, VW, Oplov od ktorých by si sa nikdy nedočkal informácie že na ich miláčkovi je čo len drobeček problémov. Mnohí majitelia tiež ani nevedia že ich auto má niektoré funkcie takže ich nereklamujú keď to nefunguje - len si všimni každú "cicu" v X5 či telefonuje s handsfree - omyl drží mobil v ruke pretože to nevie spárovať.

 

V najbližšej rodine mám dvoch, ktorí menia rôzne značky (80% BMW od 1 cez M3 po 5-kový rad, na budúci mesiac príde dokonca plná elektrika, M-B, Audi, VW a služobne Superb, Octávka) takže to mám z prvej ruky. Je fakt, že žiadne z áut nemalo úplné výpadky SW tak, ako tu kolega, ktorému napríklad nešla odbrzdiť ručná brzda alebo stabilne vypadávajú všetky možné asistenty ale tiež je množstvo vecí na prémiových značkách že sa divíš ako sa mohlo také auto dostať do predaja.

Kamarát zase jazdí stabilne len M-B celú firmu a rodinu. Momentálne "B"-čko je viacej v servise ako na ceste - brzdy, klima, núdzový stav motoru takmer pri každom výjazde z garáže.

Nemecký kolega z firmy má Golfa 8 a do veľkého upgrade v januári tohto roka jazdil väčšinou bez rádia alebo bez klímy, ktoré nešli zapnúť.

Na dovolenke v Nórsku požičaný Ford po 50km vyhlásil, že navigácia nevie nájsť polohu a vypla sa. Do konca dovolenky sa to už nepodarilo nahodiť.

Moje súčasné auto resetuje systém počas jazdy tak 1x mesačne, navigácia pokiaľ ju nepotrebuješ tak nabieha pár sekúnd, keď ale musíš niekam ihneď zabočiť alebo nájsť cestu tak jej to trvá samozrejme asi 15 minút. A čerešnička navrch - medzi Jindřichovým Hradcom a mestom Horn v Rakúsku vždy zamrzne a nepomôže jej ani vypnutie, reštart. Za Hornom smerom na Viedeň sa reštartuje a funguje zase normálne. Systém má mať automatické brzdenie ak systém vyhodnotí možnú kolíziu - je možné ho deaktivovať, zvoliť akustickú signalizáciu alebo núdzové brzdenie. U M-B som práve zažil takéto núdzové brzdenie keď si systém povedal že niečo mu stojí v ceste, ale nestálo a nešlo nič robiť len čakať, kým auto zastavilo na diaľnici zo 150kmh z dymiacimi pneumatikami a dúfať že tí vzadu to zvládnu. U môjho auta brzdenie nefunguje - skúšal som niekoľkokrát na diaľnici za kamionom na doraz keď som ešte dokázal zabrzdiť alebo vyhnúť a auto nič...

No. Tak si vyber. Fakt je ale, že za takýmito problémami stojí vždy konkrétny šéf projektu - ktorý to proste nezvládol. Najlacnejšie riešenie je zrušiť to celé a začať od nuly. "vylepšenia" a upgrady budú viesť možno k menej problémom ale možno o to viac prekvapivejším a dúfam nie fatálnym výpadkom systému v budúcnosti.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Jasne, ale dnes je snaha, co nejrychleji a nejlevneji dodat vyrobek zakaznikovi. Zijeme v digi dobe. A pak se divime, ze to tak dopada🙈🤦🏻‍♂️Dalsi priklad Viz. Boing. Pak se clovek dovi, ze to delali lide, co dostali par dolaru ci program stal par dolaru. Proc O1 jezdi dodnes? Protoze tam bylo co potreboval clovek. Zkousky a testy dlouhe. O2 nevychytala benzinove motory TSI a pak 2.0 TDi PD,… O3 byla po dlouhe dobe povedena, i kdyz male mouchy ma,… setrilo se. Dneska O4 je tragedie, kdy software snad tvoji kazde jine oddeleni a to pak spolu nefunguje🤦🏻‍♂️A zbytek hraje lidsky faktor ve vyrobe, kdy pocitaji, ze problem se projevi opotrebenim po zaruce. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...