Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

před 41 minutami, LubDud napsal:

Podle mě není v zákoně opora na prodloužení záruční opravy o víc než 30 dní, pokud zákazník neouhlasí, takže bych pohrozil odstoupením od smlouvy.

Není, psal jsem mu aby udělal stejný postup

Prostě 25.den napsat řediteli toho salonu, že se blíží 30denní lhůta na vyřízení reklamace a co se bude dít. Jestli napsat odstoupení, nebo dají náhradní auto, kompenzaci. Funguje to. Že nemají díl spotřebitele nezajímá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. Jak jsem psal výše, čekám na scouta a upřímně, moc neřeším ty závady. Pokud prostě budou, půjdu za naším firemním právníkem s flaškou, ať mi napíše odstoupení od smlouvy a půjdu jim auto vrátit a koupím něco jinýho. Úplně to samé, co bych udělal s televizí, mobilem, čímkoliv....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo v autorizovaném servisu  Škody Vám dá písemně, že oprava bude trvat nad 30 dní, nebo že tam auto bude u nich čekat na potřebnou součástku více jak 30 dní? Nikdo, i když fakticky třeba vědí od Škodovky, že ta potřebná součástka nebude do těch předepsaných 30-ti dní, nebo že se ta oprava za ten čas nestihne.  Takže tam např. necháte to auto těch 30 dní a až pak máte možnost řešit to případné odstoupení od smlouvy. Pak  tedy možnost  odstoupení od kupní smlouvy pomocí  toho právníka, nebo i sám si to člověk sepíše, dále písemná odpověď od nich taktéž přes právníka, znovu protiargumentace od našeho právníka a 1/4 roku je pryč a  to auto ani nemám možnost nějak  používat. Mezitím odpověď od servisu/Škodovky, že součástka je již na skladě a že tedy je již možnost opravy auta, popř. i s nějakou tou kompenzací a tedy další rozhodování jak s tím vším naložit.  Tohle co sem píši je s menší odlišností  faktický případ, který se opravdu stal a dopadlo to tak, že fabrika opravdu nakonec souhlasila s odstoupením od smlouvy, ale trvalo to s nekonečným dohadováním a přetahováním skoro 1/2 roku a dotyčný od té doby jezdí auty úplně jiné značky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci tě Dušane urazit, ale přijdeš mi jako typ člověka, díky kterému mají tendence obchodníci se zákazníky vyebávat, protože spoléhají na to, že se při prvním zamítnutí na to vykašlou a nebudou dál svá práva hájit. Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy jsem už pár věcí takto řešil a když jim přišla předžalobní výzva, ustoupili. Nic jiné jim totiž nezbylo, protože krom ceny auta by jim ještě přistála faktura za soudní výlohy a mé právní zastoupení. V našem právním řádu má spotřebitel poměrně slušné postavení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě spíš přijde, že @DušanV naráží hlavně na fakt, že když člověk dá auto do servisu na reklamaci, kde bude víc než 30 dní, pak bude psát a řešit odstoupení, než se to právně vyřídí, než pošlou peníze a než si člověk někde sežene nové auto, tak je to operace na několik měsíců. A ne každý si může dovolit koupit nové auto dřív, než mu přijdou peníze od Škodovky za odstoupení. A funguj v dnešní době 2, 3 nebo i víc měsíců bez auta....

 

Ano, sice máme stejné právo vrátit auto jako mobil, televizi, ale v praxi vrátit auto a sehnat nové není to samé, jako třeba elektronika. 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to tak bylo myšleno tak se mu omlouvám, každopádně když dám 800tisíc za auto, tak i kdybych měl chodit pěšky do práce bych to s tím autem dotáhl do konce a v případě házení klacků pod nohy bych se pokusil to i mediálně zveřejnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, DušanV napsal:

Kdo v autorizovaném servisu  Škody Vám dá písemně, že oprava bude trvat nad 30 dní, nebo že tam auto bude u nich čekat na potřebnou součástku více jak 30 dní? Nikdo, i když fakticky třeba vědí od Škodovky, že ta potřebná součástka nebude do těch předepsaných 30-ti dní, nebo že se ta oprava za ten čas nestihne.  

To dá každý autosalon.

Já ho měl a podepsaný ( někde ho najdu), že oprava přesáhne 30dní ( termín nový nebyl) a za to kompenzace poukázka za 7tis bez DPH a náhradní auto zdarma stejné třídy bez limitu km. Bez toho papíru bych 31.den mohl jít na ČOI.  
V tomto případě je mi jedno, jak dlouho by tam auto bylo déle, pro rozumného spotřebitele, co věc zaplatil a chce ji adekvátní řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@LubDudTvé zkušenosti a závěry ti neberu a pokud ti to takhle vždy vyšlo, tak je to OK a tak by to mělo fungovat. Popisoval jsem jen případ, který se stal známému žijícímu v zahraničí s jeho  Škodovkou a který se táhl toho 1/2 roku. Já naštěstí takovou, nebo podobnou kauzu řešit nemusel. No a osobně se spíše  považuji za člověka, který na sobě  nenechává tzv. dříví štípat, což je někdy pro mne  bohužel i na škodu, pokud se sem tam neovládnu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen drobné upozornění. Tohle všechno se vztahuje jen na ty, kteří si auto koupili sami od dealera (v rámci občanského zákoníku je reklamace 30 dnů). Kdo má auto z různých leasingů (klasický, operativní,...), tak je obchod v gesci obchodního zákoníku (obchod mezi firmami - ŠA a leasingová společnost) a tam lhůta není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, další libůstka.. auto na pět dní odstaveno, po návratu baterka KO. Startovat půl roku staré auto přes kabely je vážně “super”. Nikde nebyl žádný odběr způsobený mnou, kontroloval jsem vše. Asi inteligentní dobíjení.. Navíc to nejde nahrknout hned, musí se to trochu dobít. Zkrátka bezva. Octa 2.0 tdi style plus 2021. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
On 8/3/2021 at 7:18 AM, bouchy said:

V případě potřeby lze kliknout na kolečko hlasitosti na volantu a i Columbus je zticha. Tím jsou vyřešeny pomatené argumenty odpůrců dotykových displejů. Navíc Columbus má hlasové ovl. a gesta. O DVD nebo možnost přehrát video by bylo zbytečné se připravit.

 Levá tlačítka na volantu opravdu ovládají infotaiment vpravo, pravá ovládají budíky vlevo (jak logické....), ale na infotaimentu se ovládá pouze audio (volume, přepínání stanic, mute). To je jen jedna z mnoha funkcí infotaimentu. Na vše ostaní se musí klikat prstem, případně lze něco ovládat hlasem, pokud to má auto ve výbavě (moje ne). Mimochodem ty tlačítka na ovládání rádia nefungují vždy, zejména nefungují nikdy, pokud mám zapnutý androrid auto. Dají se "probudit" přepnutím na audio panel nebo zmáčknutím mute na volantu. Jedná se o SW chybu, tlačítka mi už měnili na záruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 8/19/2021 at 9:43 AM, LubDud said:

Jěžiš marja...lidi...proberte se.... je jedno, jestli se jedná o telefon nebo o auto. Pokud člověk nakupuje jako fyzická osoba tak má u obou produktů stejná práva z pohledu občasnkého zákoníku... Stačí obětovat pár stovek, zajít za právníkem, který sepíše odstoupení od smlouvy spolu s odkazy na patřičné paragrafy a který bude pod dokumentem podepsán a s tímto dojít do dealerství. Případně zaslat předžalobní výzvu pokud by se cukali. Je to sice svinstvo a ti dealeři za to nemohou, ale bohužel my jako koncoví zákazníci nemáme právní vztah s automobilkou ale dealerem ...

Škoda láme rekordy na O4 zejmény díky tomu, že se kupují do flotil, tedy jako firemní na IČO, v horším případě na operativní leasing. Ne každý řidič je zároveň vlastníkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, zachyn napsal:

 Levá tlačítka na volantu opravdu ovládají infotaiment vpravo, pravá ovládají budíky vlevo (jak logické....),

Ano, je to naprosto logické. Spousty lidí si ulevuje pravou rukou na loketní opěrku, spoustu lidí má ve svém voze manuální převodovku, atd., atd. A tak levá ruka je na volantu podstatně více, než pravá. A budíky si volíš určitě méně často, než hlasitost, ne?

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, zachyn napsal:

Škoda láme rekordy na O4 zejmény díky tomu, že se kupují do flotil, tedy jako firemní na IČO, v horším případě na operativní leasing. Ne každý řidič je zároveň vlastníkem.

Řekl bych že díky cenové politice a obliba SUV, v ČR je O4 na RČ naprosté minimum. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po závadě servořízení jsem byl 3 týdny bez auta. Přes týden čekání na termín, přes týden oprava.

Byl celem 6 závad:

 - servo neměněno, ale dle servisu několikrát upravován SW řídící jednotky přímo od Škodovky a testování. S autem toho celkem dost najezdili. Závada se dál neprijevila

- bouchání někde vzadu: vyměnili dorazy 5. dveří, po týdnu to bouchá zase, přijde mi, ž eto jde od zadních pravých dveří

- levé ovládací tlačítka volantu často nereagují: tlačítka vyměněna, závada je stále. Vypozorována spojitost s Android Auto (nejde ovládat nikdy) a mute (tím se donutí fungovat)

- "pripojeni WLAN není spolehlive, doporucujeme prepnout telefon na USB": nevyřešeno

- zatuhnutí při bootovaní - zlstane viset logo Škoda, rádio funguje: snížena frekvence, ale občas se to objeví

- "probiha nacitani uzivatelskych udaju" - konečně vyřešeno, infotaiment se teď zapne okamžitě a po odkliknutí jedné otravné hlášky jde hned ovládat

 

Změna proti původní verzi SW infotaimentu Swing:

- jiná grafika klimapanelu

- bohužel výchozí stav je vždy "chytrá klimatizace", objeveno pár dalších chyb v určité kombinaci "tato funkce není dostupná"

 

Mám dotaz na řidiče TDI, kolik km najedete na jednu nádrž AdBlue? Mám přes 20tis a ještě jsem nedoplňoval a v servisu (jezdím jen do jednoho) také ne. Auto nic nehlásí. Přiznám se, že do návodu k AdBlue jsem se nedíval, v menu jsem informace o zbývající kapacitě nikde nenašel.....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

24 minutes ago, Rapid1.0 said:

Ano, je to naprosto logické. Spousty lidí si ulevuje pravou rukou na loketní opěrku, spoustu lidí má ve svém voze manuální převodovku, atd., atd. A tak levá ruka je na volantu podstatně více, než pravá. A budíky si volíš určitě méně často, než hlasitost, ne?

Zrovna u O4 je loketní opěrka vymyšlena dobře, Lze si pohodlně zapnout pás (ne jako u Fabie), opřít loket a zároveň nechat obě ruce na volantu. Pokud ovládám manuálněí převodovku, nemusím v tu chvíli zrovna ovládat rádio. Pokud nechám ruku válet někde na šaltpáce, tak mám volume na inrotaimentu ihned před sebou.

Dle tvojí "logiky" by to bylo u pravostraného řízení obráceně, ale není. Je tam úplně stejné rozložení tlačítek.

 

Stejně to bylo u O3 a stejně to má Superb a pravděpodobně ostaní modely. Já si na to prostě nezvykl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 30 minutami, Rapid1.0 napsal:

To pak bude z O4 po prvním majiteli soukromé osobě dělat docela žhavé bazarové zboží, ne? Ale to už je OT a jen taková vtipná úvaha. 🙂

Spíše jestli to bude za 5 let prodejný 😀. 2 roky koluje po netu, jak kde co nefunguje a všechny tady ty aktualizace platit … 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, zachyn napsal:

 Levá tlačítka na volantu opravdu ovládají infotaiment vpravo, pravá ovládají budíky vlevo (jak logické....),

Někdo se tím (ergonomií) jistě dlouhá léta zabývá, aby praváci levou rukou řešili takové a takové věci. Nemyslím si, že je správné hledat souvislost mezi rukou a pozicí toho či ono systému. To by taky mohlo skončit tak, že v asijských autech bude třeba páčka na blinkry vpravo. Trochu je mi líto leváků, kteří v LHD světě holt musí na plyn a brzdu šlapat méně dominantní nohou a řadit pravou rukou. Nevím, jak to mají zařízené, ale já šlápnout levou (nedominantní) na brzdu, bylo by zle. Zkus si někdy jet se stovkou, ta má páčky jinak a to dost. Takže logiku v tom nevidím, spíš prostou danost s výjojem v českých zemích od roku 1939. První auto s rozvržením spojka-brzda-plyn taky rozhodně nebyl Ford T. Prostě vývoj.

edit: Ještě jsem chtěl napsat, že zrovna u nohou se to může jevit jinak, už si to moc nepamatuju, prý na to byl nějaký "test" - strčit do osoby a sledovat, která noha zareaguje dřív či co.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, zachyn napsal:

- bouchání někde vzadu: vyměnili dorazy 5. dveří, po týdnu to bouchá zase, přijde mi, ž eto jde od zadních pravých dveří

 

Mám dotaz na řidiče TDI, kolik km najedete na jednu nádrž AdBlue? Mám přes 20tis a ještě jsem nedoplňoval a v servisu (jezdím jen do jednoho) také ne. Auto nic nehlásí. Přiznám se, že do návodu k AdBlue jsem se nedíval, v menu jsem informace o zbývající kapacitě nikde nenašel.....

 

 

Ahoj, búchanie zozadu - pýtaj sa v servise na zámok pravého zadného sedadla, majú to oficiálne nahlásené ako závadu, mali by o tom vedieť, mne ho vymenili a odvtedy je pokoj. 

Čo sa týka Adblue - je to veľmi individuálne, ja som tankoval už 2x ( mám 36.600 km) a aktuálne do výmeny 18.000 km, kolega má o chvíľu 50.000 km a dolieval len raz, ale už mu hlási, že potrebuje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...