Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

No neviem ci by za drobnu chybu povazoval, ze by mu kazde 5 zapnutie telky bolo bez zvuku, a oprava by znamenala ist zhodit a nahodit istic. 

Mne to akoale chyby nepripada, ani omylom. Res mozno za cenu dacie by to akceptovatelne bolo. Ale nie za 1milion! 

 

A telefon co by sa sekal by rychlo isiel do srotu. Neviem co mas sa telefon, ale. Samovolny restart tak max jablko robilo

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

tak nějak cítím potřebu se k tomuto tématu také vyjádřit, protože v době, kdy jsem si vyklikával v konfigurátoru své nové RS a poptával cenu, tak jsem narazil právě na toto vlákno a musím říci, že mě to značně rozhodilo a dost dlouhou dobu jsem přemýšlel nad tím, zda to nebyla chyba, protože tehdy bylo bohužel poměrně komplikované kvůli covidu si zajet do dealerství a vyzkoušet si auto v provozu osobně.

Nechci se moc rozepisovat, takže jdu rovnou k věci. Auto jsem objednával v druhé polovině února 2021, s předpokládanou dobou dodání konec června 2021. 21.5. mi volal prodejce, že je auto v salonu a mohu se pro něj stavit, tzn. o měsíc dříve, než bylo odhadováno (chápu však, že nyní je situace ještě o dost horší, skrz nedostupnost čipů apod). Od té doby jsem s autem najezdil 3 000 km, což není žádná sláva, ale taky ne úplně málo na to, abych mohl posoudit, jak infotainment funguje.

Za sebe musím říct, že mám asi štěstí, protože od převzetí vozu jsem s infotainmentem neměl absolutně žádný problém. Jasně, po nastartování mu chvíli trvá, než se rozjede, ale to je podle mě hlavně z důvodu čekání na spojení se Škoda Connect (mám auto v garáži v 1. podlaží pod bytama), protože jsem nastavený jako hlavní uživatel a auto po startu (předpokládám) synchronizuje nastavení s tím, co je uložené na serveru u mého účtu, a taky možná kvůli tomu, že mi hned automaticky startuje Android Auto. Po (cca) 1 minutě, možná ani ne, neměřím to a ani nemám důvod, je však vše funkční. Jediné, co mě trochu štve, je navigace, kdy mi po volbě cíle nabídne alternativní trasy. V ten moment je doslova nemožné s navigací pracovat ve smyslu přiblížení/oddálení mapy, aby se člověk podíval, kudy daná trasa vede. To se prostě seká tak, že buď risknete původní trasu, nebo jinou, aniž byste se podívali, kudy vede. Upřímně ale, stejně používám navigaci z tel přes AA, které funguje super.

Jinak mi za dobu, co s autem jezdím, mi asi jen 2x po startu zahlásilo, že se nelze spojit se serverem, ale to prostě není až takový problém, protože infotainment funguje normálně, jen nemáte své nastavení (které stejně nic moc důležitého neobsahuje - start/stop vypínám po každém nastartování, stejně tak jízdní režimy..). Žádné problémy s asistenty, žádné problémy s displejem.

PS: snad to nevyzní jako vychloubání nebo zastávání se značky Škoda, s takovým účelem jsem to rozhodně nepsal. Spíše jsem se vcítil do lidí, kteří zvažují koupi a jsou od ní poměrně dost odrazováni přečtením tohoto vlákna (a upřímně, nedivím se a je mi líto těch, co mají starší auta a mají problémy, jaké mají, ta představa je pro mě totiž hrozná) a chtěl jsem zde sepsat i své poznatky, protože těch kladných tu člověk moc nenajde.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem se špatně vyjádřil, sorry. To, že čeká na server, je jen moje domněnka a osobní odůvodnění pomalejšího naběhnutí infotainmentu po startu motoru :). Kromě 2 již zmíněných situací, kdy infotainment zahlásil, že se nelze spojit se Škoda Connect, se mi však vždy můj profil načetl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

po delší odmlce popíšu aktuální stav:

- auto je asi po 4 servisech / svolávačkách, poslední byla začátkem července 2021 na infotaiment

- tyto závady se projevují stále:

-- Funkce parkování je nyní nedostupná: hlásí i při jízdě dopředu, přestane fungovat klidně v přůběhu parkování (mám jen čidla na zadním nárazníku)

-- hláška "tato funkce je nyní nedostupná" se objevuje na infotaimentu i při jiných úkonech, např. na panelu klimy

-- nejotravnější věc: "načítání osobních údajů" auto je v tu chvílí na panelu neovladatelné, nic nejde nastavit, nejde s tím nic dělat, rekord mám asi 30 minut po výjezdu

-- při spojení s Android Auto: "Připojení WLAN není spolehlivé, doporučujeme připojit telefon přes USB" - tohoto se nejde zbavit, ihned po odkliknutí je ta hláška na panelu znovu, infotaiment po celou dobu nejde používat

-- logo Škoda zůstává stále zobrazené klidně i několik minut

-- "Front asistent je nyní nedostupný"

 

- tato nová závada se mi projevila o víkendu s plně naloženou rodinou v rychlosti nad 100km/h

-- problikne celá palubka všemi ikonami, všemi barvami, objeví se oranžové a červené hlášky přes levou půlku tabletu, auto hlasitě zvukově upozorní a vypne se posilovač řízení - leknutím jsem se málem posral, jediné štěstí bylo, že jsem jel rovně, stát se to v zatáčce nebo v krizové situaci, tak jsem to dnes nepsal...

 

Auto bylo nebezpečné celou dobu předtím, teď je to ale opravdu vážná věc. Nemohu si už dovolit vozit rodinu, ani kohokoliv jiného. O tom, že by auto někdy v budoucnu řídila třeba manželka nemůže být už nikdy řeč.....

 

Varuji všechny, kdo si tenle střep chtějí pořídit. Nedokážu si představit, co s takovým autem bude majitel dělat po záruce. Kdo tohle poslal na trh je osobně zodpovědný za veškeré nehody způsobené tím, že se člověk musí věnovat za jízdy všemu jinému, jen ne samotnému řízení.

 

Auto je pořízeno na operativní leasing do firmy, kde pracuji. Nevím, jaké jsou možnosti a jak moc firma bude či spíše nebude chtít řešit problém svého zaměstnance s nástrojem, který má sloužit k pracovním (a soukromým) účelům, ale auto odstavuji na parkovišti, protože se s ním bojím jezdit.

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně tady nechci Škodovku obhajovat, to co popisuje zachyn s tím posilovačem je prostě špatně. Na druhou stranu to je první taková příhoda, kterou tu čtu. Přesně tohle (akorát ještě ve vyšší rychlosti na dálnici 140km/h) se stalo kamarádovi v tehdy novém Leonu před 7-8 lety. A vyloučit, že se tohle stane u jakéhokoliv auta jakékoliv značky podle mě nejde, ať už se bude jednat o SW nebo HW příčinu. Chci říct, že tohle se prostě stát může, ač je to hrůza. Občas mám pocit, že si lidi myslí, že ty problémy má jenom Škodovka (potažmo koncern). Lidi, tady jste na škodováckém fóru a tak se tu řeší právě problémy Škodovky - to neznamená, že jiné značky problémy nemají. Jenom se tu o nich prostě nepíše. OIV má kvůli SW pošramocenou pověst, proto tohle vypadá doslova hrůzostrašně, že se s tím nedá jezdit apod. Ale kdyby tenhle příspěvek o selhání posilovače byl v sekci Fabia, takovou pozornost by to určitě neupoutalo. :-) 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechcem teraz brániť Octaviu, ale podobný problém sa mi dial s Opel Meriva r.v. 2005. Šiel som medzimesto cca 90km/h tiahlou pravotočivou zákrutou, klasika volant držím ľavou rukou, pravá nad pákou a z ničoho nič sa vypne posilňovač riadenia a zľahka som v prekvapení prešiel do protismeru kde našťastie nič nešlo. V takej rýchlosti to bez posilňovača však až taký problém nie je a pri správnom držaní volantu a sústredení by to nemalo viesť k závratným problémom. Horšie to už bolo pri parkovaní :D Každopádne ma Opel naučil ako správne držať volant a čakať na ceste aj to čo sa nedeje bežne, čiže byť v strehu.. Po opakovanom šetrení problému v autorizovanom Opel servise to skončilo výmenou stĺpika riadenia za niečo málo cez 1000€...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SW, který je nainstalován v dopravních prostředcích vozící  živé bytosti a který jakkoliv, třeba i částečně  ovlivňuje řízení a jízdu vozidla a není  absolutně spolehlivý, tak tam nemá podle mne vůbec co dělat!!!! A je to jedno, jestli je to Škodovka, Lamborgini nebo nějaký indický vehikl. Pokud to výrobci aut nemohou  zaručit, nebo to nemají 100% odzkoušené, tak ať tam montují jen takový SW,  který absolutně nemá co do činění se samotnou jízdou auta (klima, radio,) Jinak nic víc. Tohle by měla EU a ostatní jí podobné instituce kontrolovat, postihovat, popř. i zakázat, protože to při případné poruše přímo ohrožuje životy a ne se neustále handrkovat jen o emise apod.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý kdo prošel školou smyku ( já 2x dobrovolně) naučí držet volant a správně sedět a taková to situace nemůže člověka překvapit. Držím 99% procent času volant ve třičtvrtě na 3, proto nepotřebuji loketku a případné kontra volantem na kanál, zvěř, cokoliv na silnici je hračka. Lane Assist tudíž nevadí.
Dle mě bude návodu nějaká fráze, jak se má držet kdyby se náhodou něco v jakémkoliv autě po…
Stačí se podívat v kolonách, jak tam ty pacienti sedí …

 

Editováno: , autor: Jan R.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to problém, na druhou stranu jsme řidiči a stejně jako musíme reagovat na náhlé situace za volantem, tak musíme reagovat na náhlé situace, které se dějí v autě. 

Před 2 lety jsem prorazil kolem půlnoci levé přední kolo (hlubodá díra v zatáčce) a odhodilo mě to do protisměru. Ve vteřině jsem na to musel reagovat, jinak bych skončil čelně v autě.

Na Smíchově je tramvajový ostrůvek, který se objíždí zprava a hned u výjezdu jsou už zaparkovaná auta, takže se dělá taková myška kolem ostrůvku. Jedete si, jedete, najednou červená na displeji, zadupávačka na nulu (tak ze 40km/h). Jel jsem sám, lekl jsem se, za mnou naštěstí nikdo nebyl, ale prostě jsem v moment, kdy se rozsvítila červená (je to přes 1/3 displeje) zbystřil a čekal průser.

To samé se stalo kamarádovi, který jel s miminem v autě na hlavní a asistent si prostě řekl, že je tam překážka a zadupl to. Malého probudil zvukový signál a kámoš se samozřejmě lekl. 

Jsou to chyby, ale naštěstí nejsou fatální.

Co občas dokáže udělat i adaptivní tempomat při předjíždění je taky k pobavení. Ale jsme řidiči a musíme se umět vypořádat s problémy. Řízení není o tom točit doprava, doleva a dát na páce písmeno D.

Jsem naštvanej, ale naopak to beru tak, že mě to naučilo dodržovat rozestupy. Prostě nikdy nevím co je přede mnou a co se může stát. Beru to pozitivně, od té doby mě to i jednou zachránilo. Přede mnou se stala na dálnici Praha - Brno nehoda, já měl rozestup přes 30 metrů, totální harmonika. Ten za mnou to taky ještě stihl, ale ten za ním už zase ne. Proto furt říkám, nelepte se na tu prdel, ohrožujete sebe i všechny okolo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mňa by zaujímalo, či za tieto chyby a mnoho iných nemôže práve to inteligentné dobíjanie. Väčšina tých jednotiek vyzerá ako keby sa odpájali z dôvodu podpätia v palubnej sieti. Za skúšku by stálo odpojiť ten chytrý konektor na batérií a skúšať ako sa to bude správať pri plnom nabíjaní. Je to ale len taká moja úvaha...

Editováno: , autor: Thief1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Rapid1.0 napsal:

Rozhodně tady nechci Škodovku obhajovat, to co popisuje zachyn s tím posilovačem je prostě špatně. Na druhou stranu to je první taková příhoda, kterou tu čtu. Přesně tohle (akorát ještě ve vyšší rychlosti na dálnici 140km/h) se stalo kamarádovi v tehdy novém Leonu před 7-8 lety. A vyloučit, že se tohle stane u jakéhokoliv auta jakékoliv značky podle mě nejde, ať už se bude jednat o SW nebo HW příčinu. Chci říct, že tohle se prostě stát může, ač je to hrůza. Občas mám pocit, že si lidi myslí, že ty problémy má jenom Škodovka (potažmo koncern). Lidi, tady jste na škodováckém fóru a tak se tu řeší právě problémy Škodovky - to neznamená, že jiné značky problémy nemají. Jenom se tu o nich prostě nepíše. OIV má kvůli SW pošramocenou pověst, proto tohle vypadá doslova hrůzostrašně, že se s tím nedá jezdit apod. Ale kdyby tenhle příspěvek o selhání posilovače byl v sekci Fabia, takovou pozornost by to určitě neupoutalo. :-) 

 

Zatím jsem si alespoň za sebe nevšiml, že by se tu obecně nějak neférově hanila Škodovka všeobecně. Nese se tu ze všech stran kritika na O IV, protože prostě bohužel je hodně co kritizovat. U O III žádné takhle rozsáhlé problémy nebyly. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5 hours ago, Jan R. said:

Každý kdo prošel školou smyku ( já 2x dobrovolně) naučí držet volant a správně sedět a taková to situace nemůže člověka překvapit. Držím 99% procent času volant ve třičtvrtě na 3, proto nepotřebuji loketku a případné kontra volantem na kanál, zvěř, cokoliv na silnici je hračka. Lane Assist tudíž nevadí.
Dle mě bude návodu nějaká fráze, jak se má držet kdyby se náhodou něco v jakémkoliv autě po…
Stačí se podívat v kolonách, jak tam ty pacienti sedí …

 

Já mám tělo z masa a kostí, nesedím v prkené poloze za volanem jak robot s rukama pevně spojenýma se sloupkem řízení. Nevím, zda jsi někdy v OIV aspoň seděl, když si odvažuješ tvdit, že bys to ukroutil. Veř mi, že ani prd. Ten volant je stejně tvrdý jako s vypnutým klíčkem na místě. Dle mojí zkušenosti byl možná ještě tvrdší, vpodstatě s tím nad 100 kmh nešlo skoro vůbec otáčet. Nevím, co se tam rozbilo, nemuselo se to uplně vypnout, třeba se to zablokovalo (servo jelo, ventil nesep...netuším).

 

Nemám problém se věnovat řízení, nahoře to i píšu, že se řízení věnovat chci. Jenže někdo v ŠA si myslí, že jsme všichni nerdi a když má dotykový display mobil, kávovar, lednice, tak to musí mít i auto. Kolik lidí zaměstnávají a kolik lidí jim řeklo, že to je ergonomický nesmysl ? Jak se mám trefit jedním prstem za jízdy na tablet 10x20cm a "zmáčknout" konkrétní tlačítko, když to nemohu nahmatat (prsty nemají zpětnou vazbu) ? Jinak, než tupým zíráním na středový panel to nejde. 

 

Jeden příklad: má to full led, ale na automatické nastavení sklonu už nebyl rozpočet.....ok, tak jakpak si teď seřídíme sklon světel, když to nemá kolečko pod volantem? Vlez do menu a 6x někdě klikni, než se proklikáš. Fajn, mám to dělat před jízdou. Nastartuji a někdy i minuty čekám, než mě panel pustí vůbec něco dělat, možná i 1x musím vylézt a zamknout, potom projít další a další položky v seznamu předletového plánu, například se podívat na počasí a zjistit, jestli mi bude zima nebo teplo a pokusit se nastavit klimu předem, pokud tam zrovna mám volbu pro nastavení teploty, protože ta někdy zmizí i s ukazatelem času.

 

......že jdem všichni na porážku nám nevadí, hlavně že nás vedou že ?

 

Na obhajobu ŠA chce většinu asistentů unie. Vůbec se Britům nedivím, že jsou venku. To je ale už jiné pohádka.

 

 

Editováno: , autor: zachyn
  • Líbí se mi 2
  • Díky 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím podpětím je to dobrá myšlenka.

Nechci srovnávat nesrovnatelné, ale manželčin Duster měl přesně z těchto důvodů výpadky kde čeho - parkování, mrtvý úhel...

Vždy doprovázeno vybitou baterií. A byl to problém více aut této značky.

 

Tak nějak ze setrvačnosti občas překontroluji napětí v zásuvce Scouta - bohužel v kufru.

Běžně je napětí 12,3 V. 12,7 V, které by baterka běla mít tedy ani omylem.

Nabíjení v podstatě nemá smysl, protože se auto při první jízdě postará o opětovné vybití na oněch 12,3-12,4 V :-(

Konektor odpojovat nechci, protože by asi nefungovalo nezávislé topení, aktualizace a kdo ví, co ještě.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Natrepat pre nich vsade dotykove displaye je neporovnatelne lacnejsie ako vyrobit budiky a cudliky s novym designom.

 

Programujem ako hobby tiez dotykove displaye a ak raz spravite zapojenie procesora a displaya mate vystarane.Ak by ste chceli cudliky a kolecka a packy musite naviac riesit kablovacku spolahlive zapojenie zakmity  a ine problemy.

 

A posledna vec ak zacnete pracovat na programe v podskupinach a zoberiete si velke susto nie je to lahke ani pre profikov IT.

 

Ale ak to vyjde budete zarabat neporovnatelne viac.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Od pondělí do dneška jsem měl auto v servise.

Když to zkrátím, vyměnili řídící jednotku MIB (čert ví, co to přesně znamená) a dále "kameru" na čelním skle.

Ještě mně čeká výměna 2 řídících jednotek, které ovládají náklon světlometů podle zatížení vozu, neb se při zatížení nesklopí.

Prý by mělo být všechno lepší, ne-li vyřešeno.

Upgrade software, který by vyřešil problikávání ukazatelů množství paliva a teploty chladící kapaliny prý bude k dispozici v 50. týdnu.

 

Výsledek - už během cesty domů došlo k jednomu samovolnému restartu infotainmentu a zároveň nedostupnosti několika asistentů - po naběhnutí systému zase vše v pořádku.

Tak nevím, jestli to někdy dají dohromady...

 

A ještě dodávám, že verze HW i SW zůstaly beze změny. Jednotka E, SW 1803.

Editováno: , autor: jakas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...