Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

Já na svou OIV pořád čekám a neskrývám, že díky všem těm negativům, která se kolem OIV objevují, jsem proti ní trochu zaujatej a ani se moc netěším. Kéž by se ukázalo, že to bylo zbytečný a OIV mě příjemně překvapila tím, že v mém kuse bude vše fungovat. Moc šancí tomu ale nedávám. Pokud by šla objednat OIII jako nové auto, neváhal bych. To je po všech stránkách vychytaný auto - mechanicky, ergonomicky, softwarově. Maximálně mi vyhovuje a asi bych se musel hodně zamýšlet, abych měl co vytknout. Samozřejmě v rámci své kategorie. Jedině snad hluk uvnitř od podvozku, to je slabina. Ale jinak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji moc za názor. Pravda je, že se o své auto pěkně starám, ani bych jej prakticky  nedával z domu, to by mi bylo lito.  Přenechal bych ho za mírný poplatek synovi. Vím, že octa 4 oproti řadě 3 má lepší podvozek, lepší přední sedačky, úsporný diesel novější generace ale ty špatné zkušenosti uživatelů mě opravdu odrazují. Jako dát za auto 750 tisíc a víc, aby to bylo ve slušné výbavě a pak řešit problémy..... to je ostuda Škodovky. Doufám že už to u současně vyrobených aut vyladili. No nadarmo neříkali i staří praktici, auta první dva roky po zahájení výroby nebrat... počkat až se vychytají první mouchy.....

Editováno: , autor: Jarda237
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Jarda237 napsal:

Dobrý den všem uživatelům. Co tedy dělat - čekat až na Octavii 4 výrobce doladí všechny problémy softwaru, nebo si radši koupit Superba ? Momentálně mám Octavii 3, r. 2017, v pěkné výbavě, najeto 125 tkm, mám ji od nova, olej měním po 10 tkm, auto je absolutně bez problémů. Když tady čtu ty příspěvky, asi si svoje auto ještě 5 let nechám.

Mám výrobu 9/22 a bez jediného problému. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Včera, tj. 16.12.2022 se zase na facebookové skupině "ŠKODA OCTAVIA CZ/SK" po příspěvku od člena Davida Konstantina ohledně nefunkčního Kessy systému a velice netradičnímu přístupu Škodovky k tomuto problému, rozhořela divoká  debata. Co jsem tak pročítal, tak i vozy co doposud neměli extra problémy s různými asistenčními systémy apod., se začínají nějak kazit? Nebo že by to bylo i těmi novějšími aktualizacemi? Zajímavý tam byl i údajný názor prodejců, kteří začínají veřejně prohlašovat, že O4 je horší vůz než O3 (asi myšleno když se to všechno dobré i zlé zprůměruje).  Zajímavý je tam i jeden přiložený dokument ohledně toho, že Škodovka zatím neumí určité problémy vyřešit a tak jí zákazník podpisem potvrdí, že si nechá vypnout některé problémové asistenty (navzdory tomu, že za ně zaplatil) a na jejich opětovné zapnutí se počká až se najde řešení. No je asi vidět, že Škodovka ani po cca 3 letech to nemá stále ve svých rukou.....

https://www.facebook.com/groups/octavia4klub

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 12/17/2022 at 11:01 AM, DušanV said:

Včera, tj. 16.12.2022 se zase na facebookové skupině "ŠKODA OCTAVIA CZ/SK" po příspěvku od člena Davida Konstantina ohledně nefunkčního Kessy systému a velice netradičnímu přístupu Škodovky k tomuto problému, rozhořela divoká  debata. Co jsem tak pročítal, tak i vozy co doposud neměli extra problémy s různými asistenčními systémy apod., se začínají nějak kazit? Nebo že by to bylo i těmi novějšími aktualizacemi?

 

 

Fejsbúk nemám ani nečítam ale presne som dnes chcel napísať o poznatku, že auto vyrobené 02/2022 fungovalo do septembra výborne mohol by so povedať že bez jedinej vady.

Posledné 2 mesiace prebehlo niekoľko updatov - auto po naštartovaní vždy napísalo, že je pripravený update SW, prečítal som si, že je to vylepšenie niektorých funkcií a oprava závad. Updaty som ja idiot všetky neprezieravo spustil - pritom viem, že IT zákon jasne hovorí "never touch running system". Neviem však dosledovať aké updaty auto nainštalovalo - keď sa pozriem do nastavení, tam je stále SW verzia rovnaká ako pri prevzatí auta 1889 a keď dám zobraziť "všetky updaty" tak tam nie je nič. Jediné čo vidím že sa zmenilo je databáza navigácie.

 

Posledné jazdy pozorujem presne všetky problémy, ktoré tu popisuješ - začalo to výpadkom FRONT ASSIST. Myslel som že je to zimou a je zahmlené čelné okno niekde v mieste kamery, 2-3x sa mi to stalo po naštartovaní a prvých 20km predošlého auta.

Lenže tu sa spúšťa chyba FRONT ASSISTU asi po 20 min jazdy, keď je všetko vysušené klímou. A je to takmer pravidelne kažú jazdu, po pár minutách sa to zase vypne.

Rovnako začína vypadávať asistent parkovania, predtým s ním nikdy nebol problém. A jednu jazdu som tam mal 3 žlté ikony - ale sú tak malé, že netuším akú poruchu ukazovala tá tretia. Samozrejme že v tomto momente nefungujú napríklad matrixy - pretože je vypadnutá kamera.

Kessy som mal dlho vypnuté, ale keďže nefungovalo otváranie kufra "kopnutím" tak som KESSY aktivoval asi dva mesiacce dozadu a mal som pocit že sa to zlepšilo. Posledné 3 týždne KESSY funguje ako chce - z 10 odomknutí funguje tak 6

Po poslednom update minulý týždeň začali preblikávať na palubke ukazovatele teploty vody a paliva - blikajú ako keby tam bol uklepaný káblik.

Mám tiež pocit, že fungujú matrixy horšie -  predtým ako sa píše vo vlíkne o Matrixoch na mňa nikdy nikto neblikol, teraz vidím, že veľmi neskoro tlmia na autá predo mnou a horšie/neskoro reagujú na slabšie svietiace autá v protismere.

 

Takže vyzerá, že pomaly a isto sa dostávam do stavu ktorý bol popísaný v prvých príspevkoch tohto vlákna. Scheisse.

Mechanicky a motoricky som inak s týmto autom spokojný - na triedu v ktorej je Octavia je to v pohode. Aj zadná pevná náprava, z ktorej som mal obavy (posledných 25 rokov som také auto nemal) sa dá. Pohupovanie je proste nastavenie škodovky - namám ho rád ale to treba buď akceptovať alebo si kúpiť iné auto.

Motor síce nie je odhlučnený ako by si niekto podľa príspevkov tu na fóre predstavoval ale pri jazde na diaľnici vzhľadom na podľa mňa dobre zvolenú stratégiu odstupňovania prevodovky a teda veľmi nízkych otáčkach pri 130kmh je na tom O4 veľmi dobre.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@OpelInsi tak to díky za varování. Mám auto 09/22, SW 1898 jako ty a auto funguje skvěle. Už mi taky několikrát naběhla aktualizace (dílčí), nebo jsem ji sám našel v systému. Díky bohu, ze za jízdy nelze aktualizovat, vždy mi to napsalo, ze za jízdy jsou některé funkce z bezpečnostních důvodu omezené. Jinak bych už ji taky odkliknul. Teď vím, ze do toho nebudu vůbec hrabat, minimálně do doby nějaké větší aktualizace, na které se chodí do servisu a které prokazatelně něco vylepšují. 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otazka na majitelov O4, bol som v Skoda servise a pri cakani som obzrel novu vystavenu bielu O4 liftback a zameral som sa na licovanie karosarskych dielov a poviem, ze som bol zdeseny, na bielej farbe to pekne  vynikne a este viac som sa pousmial pri pohlade na cenovku 30 000 eur. Ano beriem vyrobne tolerancie, ale aby uz okom bolo vidiet, ze medzera medzi blatnikom a dverami nad hornym prelisom, co je iba cca 15cm ,ze ide do kuzela, no neviem. Ale celkovo licovanie ziadna slava na to, aku poziciu sa snazi O4 zastavat. 

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z mojich skúseností s našim firemným updatom u SW (nemajú nič spoločné s autami) viem, že séce programátor chcel napraviť alebo vylepšiť funkciu "A" a vôbec sa nedotýkal funkcie "B" ale v súčinnosti novej subrutiny s pôvodným základným SW prestala fungovať funkcia "B".

Mňa práve napadá, či tie drobné OTA aktulaizácie nemá niekto odskúšané na poslednom SW a oni kolidujú na iných funkciácch so starším SW, kde to nikto netestoval.

Naši programátori by síce dali ruku do ohňa že to nemôže byť pravda ale prax ukázala že všetko je inak. A nebol to jediný prípad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JirikHL
To není nic o přeceňování. Taky si myslím, ze tyhle drobné on-line aktualizace neřeší zásadní věci jako světla, Kessy apod. Ale po 2 letech napravování chyb aby SW dobře fungoval člověka rozhodne napadne, ze tyhle malé aktualizace mohou klidně napáchat nějaký dominový efekt, kdy sebemenší drobná změna v SW spustí řetězovou reakci chyb, která klidně skončí u nefunkční Kessy, apod. 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi se to páni programátoři u VW AG (nebo kdo vlastně to SW pro ně vyvíjí) ještě pořádně nenaučili, nebo je řádně nezaplatili.  Nebo na to neměli ten dostatek času?  Pamatuji doby, kdy jsem uživatelsky přecházel z DOSu na Windows 3.1, pak 3.11, pak W95, W98 a HW systémy na nich stavěné stále padaly a padaly. Pak W2000,  W7, W8, W10 a nyní W11 a už to postupem času chodí obstojně. To budeme v automotive taky čekat těch cca 20 let, než se to konečně naučí, nebo až za to dají adekvátní  peníze za řádný a promyšlený vývoj, nebo se budeme jen dívat na soutěžení  jednotlivých výrobců, kdo tam těch kolikrát polofunkčních  SW věcí  nastrká více? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Doporučuji všem potencionálním zájemcům o OIV, si přečíst  bazarový test Octavie IV v novém čísle SM č.1/2023! Opravdu zajímavé a pro mnohé asi i dost  krušné čtení. I ty  3 roky po zahájení výroby (nejen v rámci tohoto testu , ale i v rámci  různých diskusí  skupin Octavia) mně připadne, že to pořád i u nových kusů bude  loterie při její koupi, tedy někomu auto funguje, někomu ne, no a v servisech mají toto auto pravděpodobně "velice" rádi.  Vaculík ze SM rovnou napsal, že pokud Vás nějaká tzv. servisní diplomacie nebaví (i když píše v rámci ojetiny), tak raději si kupte Suzuki, Toyotu, Dacii.......

Já tu možnost nemám, pokud ji někdo má, mohl by sem to v pdf. přidat, ať i ostatní vidí co to auto má  za potíže. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV Akorát on testuje auto z června 2020 a dnes je rok 2023, takže když objednáš dnes, dostaneš možná auto v třetím kvartálu a tedy to auto bude o více než 3 roky dále. Nejvíce nadává na svolávačky softwaru a nedoladěných komponent a dílů, jenomže to už je dle mých zkušeností i pozorování odladěno. Ano, najdou se lidé, kteří mají i dnes problémy s novým autem a je to mrzuté, ale to je u všech aut (stačí vlézt do jiných skupin) - spokojený zákazník se obvykle nejde na net pochlubit, že věc, kterou si koupil, funguje jak má.

 

Co se týče bazarovky, tak bohužel čtverková oktávka na tom je špatně - nikdo nezastírá že především první 2 roky výroby byly špatné, ale kusy vyrobené v MR2023 a obzvláště ty, které v budoucnu dostanou nové motory, to už bude jiná písnička a za 2 roky se v podobném článku dočteme pouze to, že když ojetou O4 přes faceliftem, tak jedině MR2023 a dále a nejlépe pak s novými motory.

 

Stačí si projít místní forum a téměr všichni noví majitlé oveček nemají téměř žádné problémy. To, že je občas ovládání přes dotykáč opruz je bohužel vlastnost auta a kdo si jej koupí i přes to a nadává, tak ať nadává hlavně sobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@koberDoufejme, že to tak konečně bude, jak předpokládáš, už toho bylo na jedno auto a 3 roky produkce až až. Přeji ti aby to všechno  na tvé OIV fungovalo jak má a vlastně i všem ostatním budoucím majitelům, nakonec i těm současným. I když to možná vypadá, že do Škodovky hodně rýpám, ale kupujeme a používáme v rodině Škodovky  po 3 generace   a to  už od starého, ojetého  Popularu a celá blízká rodina na ně nedala těch cca 80 let dopustit (i přes ne zrovna povedené typy jako byla např. Š100/110) a dnešní stav mně osobně hodně mrzí. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to že je O4 fail a Škoda tím reputačně dost utrpěla je asi jasné, ostatně i finančně, vzhlede k tomu, kolik závad musí v záruční době řešit. Nicméně u každého modelu je auto, které sjede s výrobní linky jako první úplně jiné než to poslední, obvykle v tom dobrém slova smyslu. O O4 toto platí trojnásob a vlastě jsem rád, že jsem nakonec auto dostal o 10 měsíců později, štěstí v neštěstí. U nových Oktávek už bych strach ze spolehlivosti neměl, ale i já si dávám hodně velký pozor a doufám, že se problémy nedostaví. Tento pocit mám poprvé, u žádného auta jsem jej přením neměl. Upřímně má důvěra v Škodu utrpěla natolik, že pokud moje O4 nebude dokonale a bez problému sloužit, příště si vyberu jinde.

 

Můj komentář jsem napsal proto, aby se nemíchala jablka s hruškama. Vaculík píše o bazarovém autě z prvního roku výroby, nové kusy už jsou jinde. Tzn. pro člověka, který letos bude chtít roční auto nebo nové auto, je ten článek zavádějící, byť pravdivý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím jestli s modelovým rokem 2023 je to už OK, o tom, že některé i nedávno vyrobené kusy OIV mají stále nějaké problémy, si člověk může dnes a denně přečíst, jak na našich třeba i facebookových fórech, tak i na těch zahraničních, stačí jen pohledat. I když to je většinou dnes jen problém SW, tak nikdo nechce stále něco kolem něj řešit. Auto má sloužit mně a a ne já jemu (tím samozřejmě nemyslím předepsanou údržbu). Nejlepší auto je takové, které tě vůbec s ničím neotravuje, i když to mohou být pro někoho jen  prkotiny.  Tohle dnešní OIV neumí a bohužel nejenom ona a taky proto, že taková auta se snad už ani nedělají, nebo snad ani nedají udělat. 

 

https://www.facebook.com/groups/octavia4klub

 

PS: Už jsem to zde na fóru psal vícekrát a opakuji se, ale předloni jsem ženě kupoval nové Aygo a na tom autě se snad ani neumí  nic pokazit, jak je jednoduché a promyšleně jednoduše postavené, prostě takový novodobý malý Favorit s moderním malým motorem a  které má možnost i nějakého toho odlehčeného moderního infotainmentu s AA a ACP apod. a i o tom zde  člověk ani neví, jak maká a funguje.  První naše nové auto, co za cca 1 a 1/2 roku nemělo ani Ň, co se týče jakéhokoliv problému. To snad chceme všichni, nebo ne?

Chceme, nebo nám nabízejí  moderní auta s pojízdným internetem a všemi možnými funkcemi a neustálým  připojením a interakcí na vše možné a přitom nám je automobilky neumí řádně vyrobit.  Nakonec právě dnes na webu vyšel krásný článek o tom, jak na tohle doplácí třeba ten VW Golf 8. generace a i ta pro někoho "blbá" Dacie Sandero , ho v roce 2022 přejede, co se týče objemu prodejů a to snad už o něčem svědčí!

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...