Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

V piatok som spustil tri upgrady, ktoré viseli v poznámkach. Chcel som ich pustiť po jednom, ale potom si "skákali navzájom do reči" a klikal som len potvrdenia, že chcem sťahovať upgrade a inštalovať. Po pár minutách postupne vypisovali že upgrade prebehol úspešne.

Chcel som hlavne odskúšať Lauru, ale nešla vôbec tak som prepínal medzi nemčinou, angličtinou a češtinou - po chvíli už bol infotainmment z toho tak zblbnutý, že písal pre všetky vybraté jazyky, že hlasové ovládanie nefunguje. Potom tvrdil, že neexistuje hlavný užívateľ. Aj som oľutoval prepínanie do iných jazykov ale po asi 5÷6 resetoch sa infotainment spamätal a v podstate všetko začalo fungovať normálne. Chýbali len správy z telefónu, ale vypol som BT na telefone a znova zapol a správy sa znova objavili v menu a fungujú tak ako predtým - výborne.

Od upgradu som urobil asi 1500km a spolu asi 20 rôzne dlhých ciest. Za celý čas - klopem na drevo - sa len dnes ráno ozval front assist, ale je jasné že príčinou bolo namrznuté okno - po 10 min jazdy sa ohrialo a alarm zmizol. Inak všetko funguje absolútne OK, všetci asistenti. Dokonca som si vyskúšal aj reakciu na defekt - signalizácia prišla po vyfučaní 30kPa.

 

Laura ale funguje zvláštne - keď má dobrú náladu tak jej ide všetko na prvý šup - nastavenie klímy, navigácia, telefonovanie. Dokonca hľadá v zozname aj keď poviem text z prostriedku mena. Tiež sa naučila novú frázu a keď chcem zmeniť teplotu tak povie "s potešením". Potom má zlú hodinku a to sa s ňou nedá - stále točí "prosím čekejte", "chvilku prosím" a nakoniec skončí tak, že vôbec nič neurobí a vypne sa. No.

Tiež sa mi ešte nepodarilo preladiť rádio - stále tvrdí, že nemôže nájsť požadovanú stanicu. Podarilo sa mi len prepnúť medzi "hrej rádio" a "hrej média" keď spustí z USB posledne počúvanú hudbu.

 

Motor prestal žrať olej - pri prvej výmene som za 30tkm dolial asi 7dl. Teraz mám 44tkm a olej je stále rovnako ako po výmene.

zimné pneu majú teraz 20tkm, predné boli o ca 1.5÷2mm ojazdené viacej, takže som urobil výmenu predné-zadné. Pritom som pozeral hrúbku brzdových doštičiek. Neviem akú hrúbku mali nové doštičky, ale na počudovanie predné majú väčšiu hrúbku než zadné?!

 

Za mňa teda posledný týždeň tohto auta bol úplne najlepší - včetne bezdotykového otvárania kufra a KESSY. Ani neviem či tento príspevok vlastne patrí do tohto kritického vlákna. :)

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 9. 2. 2023 na 17:11, OpelInsi napsal:

To, že každý motor musí žrať olej nie je pravda. po 20-tich rokoch mnohých áut a kilometrov inej značky som si musel kúpiť olej na dolievanie až do O4.

 

O4 je po dlouhé době auto, které mi jako nové sežralo navíc 2l oleje. Přibližně po 30000 km se zdá, že si motor "sednul" a už zvýšenou spotřebu nepozoruju.

Editováno: , autor: Gater
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Gater napsal:

Po prvních 13 tis. jsem musel dolít asi 3/4 litru oleje. Po dalších 12-13 tis. to bylo to samé ještě jednou. Pak se kolem 30 tis. měnil olej a od té doby jsem nemusel doplňovat zatím ani kapku. Najeto asi 50 tis.

To vypadá, že ti kapal a při výměně to pořádně dotáhli. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám presne to isté ako Gater, len menej. Do prvej výmeny 30000km som sa zmestil s 3/4L. Teraz má auto 50000km a olej na mierke sa od výmeny nepohol.

Keby kapal musel by byť niekde jedine nasatý v nejakom tlmiacom obložení. Keby vykapalo 3/4L to by som si všimol keďže parkujem v svojej garáži a na fľaky pod autom som extrémne citlivý.

Olej 0W-20, originál VAG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

7 hours ago, OpelInsi said:

Mám presne to isté ako Gater, len menej. Do prvej výmeny 30000km som sa zmestil s 3/4L. Teraz má auto 50000km a olej na mierke sa od výmeny nepohol.

Keby kapal musel by byť niekde jedine nasatý v nejakom tlmiacom obložení. Keby vykapalo 3/4L to by som si všimol keďže parkujem v svojej garáži a na fľaky pod autom som extrémne citlivý.

Olej 0W-20, originál VAG.

 

pod motorom je kryt, ktorý má na sebe tlmiacu plsť, tá vypije aj liter oleja, dokedy začne tiecť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...