Přejít na obsah

Výdrž autobaterky vs. 2 kamery v aute


MirekJ

Doporučené příspěvky

Ahojte, mám strašnú dilemu ako vyriešiť nasledovné - je plán mať dve kamery v aute, každá odber "worst-case" 0.36A na 5V.
 

Parkovací režim to má, takže pri vypnutom aute to bude žrať autobaterku. Tá má 68Ah kapacitu, je to AGM, asi OEM od Varta.

 

Neviem či by to mohol byť problém, ale zatiaľ bez kamier po dvoch dňoch stánia auta evidujem napätie 12.3V, čo mi príde celkom málo. (Že by inteligentné dobíjanie vs. rekuperácia?)

 

Bojím sa, že až tam dám tie 2 kamery, samozrejme každá má mechanizmus vypnutia pri nastavenom poklese napätia, tak buď moc toho nenahrajú alebo si vysosám baterku tak, že budem mať problém naštartovať alebo si tú baterku časom zničím.


Kolegovia z práce mi podľa výpočtov tvrdia, že by to tá moja baterka mala v pohode zvládnuť a kamery môžu nahrávať 10+ hodín keď jazdím a dobíjam a naštartujem a že to nemám riešiť.
 

Lenže ten aktuálny pokles napätia mi proste nesedí a mám pocit, že to tie dve kamery nezvládne.

 

Čo si o tom myslíte? Má niekto podobnú skúsenosť? Je reálne sa obávať alebo? 
 

Uvažujem teda aj nad alternatívou - konštantné nahrávanie kamier bez parkovacieho režimu napájaním z externej LiFePo4 baterky špeciálne pre autokamery.

 

Tretia varianta - príprava kabeláže pre externú baterku ak by to nezvládalo...

 

Ale keby to všetko zvládla aktuálna autobaterka, nemám dôvod riešiť tie alternatívy, preto sa skúšam pýtať. Rád by som to vyriešil ale na prvýkrát, keď už sa bude teraz do auta zasahovať. 
 

Díky vopred za akékoľvek postrehy :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nejdůležitější otázka je, jak často budeš jezdit, pokud pojedeš jednou za 14 dní, tak to dokáže vycucnout i jedna kamera a borci co to tak měli tak se divili, že už neneastartovali. Pokud jezdíš každý den, neřešil bych to

 

edit: a možná druhá otázka, taky záleží, jak moc rušnou ulici máte, aby nejeli kamery v jednom kuse ;)

  • Díky 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám obdobný 2-kamerový set DOD LS500W Dua na mé O3FL.  Cca 2 roky.

 

Systém disponuje také parkovacím režimem, v nepřítomnosti nahrává z obou kamer na základě pohybové detekce a při nárazu. Pro nepřítomnost používá úspornější nastavení kodeku, teď jsi nejsem jistý, zda-li nižší rozlišení nebo vyšší komprese, nebo obojí.

 

Nicméně je tento set vybaven i hlídáním baterie (určenou pro trvalou montáž s napájením přímo z elektroinstalace auta), které by to mělo bezpečně odpojit pří nějakém nečekaném "vydrainování" baterie.

 

Za ty dva roky provozu žádný problém s baterií (je to také VARTA, ale kapacitu si teď nepamatuji), a to i přes v zimě denní provoz nezávislého topení (v létě větrání), používání elektrických sedaček a dalších el. vymožeností. Rekuperaci s SSS systémem nemám nijak odpojenou a baterii mám pod stálou kontrolou přes aplikaci (Nonda ZUS).

 

Nemyslím, že by za ten pokles mohl ten 2kamerový systém, ale nějaká chybka tam být může. Nepochopil jsem zcela přesně, jak máš řešený ten systém proti vybití baterie, píšeš, že to řešíš přímo kamerami, resp. nějakým jejich vlastním mechanismem, na to bych se příliš nespoléhal. I ten můj DOD set má pro toto zcela samostatný prvek v hlavní větvi napájení, to byla příplatková záležitost pro pevnou montáž. Ten to celé odpojí při nebezpečném poklesu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Malta napsal:

no nejdůležitější otázka je, jak často budeš jezdit, pokud pojedeš jednou za 14 dní, tak to dokáže vycucnout i jedna kamera a borci co to tak měli tak se divili, že už neneastartovali. Pokud jezdíš každý den, neřešil bych to

 

edit: a možná druhá otázka, taky záleží, jak moc rušnou ulici máte, aby nejeli kamery v jednom kuse ;)

Jestli to jsou informace jen někde z "jedna paní povídala", tak to není relevantní a už vůbec ne "nejdůležitější otázka"...

  • každý trochu lepší 2-kamer. systém má vždy set pro pevnou montáž, jehož součástí je obvykle i bezpečnostní prvek pro odpojení napájení při poklesu napětí autobaterie
  • mnohokrát jsem míval auto za 2 roky např. na letištích, kde stávalo často 2-3 týdny, kamer. systém v provozu, bez dopadu na autobaterii
  • mnohokrát jsem nejezdil každý den autem (nemoc, dovolená, jiné auto apod.), žádný problém
  • auto parkuji venku, obvykle na velmi rušném místě, kamery v podstatě stále nahrávají ve dne ("jedou v jednom kuse"), v noci, žádný problém
  • pokud to má správně a odborně instalované, a není to nějaký neznačkový laciný šmejd z Alliexpres apod., nic takového by se mu stát nemělo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím málo a mám dvě kamery.   Kameru mám VIOFO s parking modem.

Pořídil jsem si k ní nastavitelný KIT kde si nastavíš napětí při kterém dojde k odpojení kamery od napájení:

https://www.isix.cz/prislusenstvi-k-viofo-gitup-autokameram/vylepseny-3-wire-mini-usb-hard-wire-kit-kompatibilni-s-a129-a129-duo/

https://www.isix.cz/prislusenstvi-k-viofo-gitup-autokameram/-hardwirekit/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Drobný update po cca 4 mesiacoch, inak díky moc všetkým za postrehy :-) Funguje to parádne. Keď bolo vonku teplejšie, vydržalo mi to nahrávať v park. režime kontinuálne aj 2 dni v kuse, no akonáhle prišla zima, vybíjanie baterky je rýchlejšie a zvládne to teraz tak pol dňa max, čo je celkom málo. Pravdepodobne budem riešiť upgrade celého riešenia (už mám pripravenú kabeláž z minulej montáže) tak, že to prehodím na externú LiFePo4 baterku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Aké sú skúsenosti s LiFePo4 baterkou? Ja zvažujem toto isté, len sa bojím, že táto externá baterka sa nebude stíhať nabíjať a tým pádom skončím sa nahrávaním počas parkovania ešte skôr ako keď to nechám pripojené na vlastnú baterku auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamerky do Superba sú aktuálne na ceste, ale vo Fabii, som to riešiť musel, napriek tomu že tam žiadne rekuperácia nebola. Fabia mala najprv 60 Ah baterku, neskôr 64 Ah a keď som jazdil iba v meste (=krátke trasy max. 10-15 minút, ale do obchodu/z obchodu to boli iba dve), tak akumulátor sa nestihol dostatočne nabiť aby následne utiahol 12-13 hodín parkovania na rušnej ulici, kde je cez deň v kuse pohyb. Resp. tých 12-13 hodín to ešte aj dalo, ale musel som nastaviť cut-off napätie na 11,8 V. Toto ale predčasne zničilo batériu auta. Ak si nastavíš  trochu rozumnejšie napätie, tak zase prichádzaš o čas nahrávania, lebo ak nastavíš napr. 12,3 V čo by malo byť také rozumné minimum ak chceš batériu udržať v dobrej kondícií, tak  často ti ostáva už iba málo šťavy navyše, a vtedy sa palubná kamera behom pár hodín, pri krátkych mestských jazdách to dokonca nie je viac ako 10-15 minút. A nakoľko mám v aute aj Battery Monitor / logger napätia, viem, že napr. z 12,62 V na 12,1 V to dáva moja kamerka Thinkware F770 2-CH aktuálne za 11,5 hodín, pritom aktuálne mám už vo Fabii 65 Ah akumulátor a značka Thinkware je zase známa tým že ich kamerky majú v testoch najnižšiu spotrebu/odber.

Inak ak niekto fakt rieši parkovací mód, je lepšie kupovať 1080p kamerky a nie 2K a 4K. Vysoké obrazové rozlíšenie totiž výrazne zvyšuje spotrebu kamerky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...