Přejít na obsah

1.2 TSI - Klapavý zvuk


Doporučené příspěvky

Dobrý den,
  pročetl jsem na toto téma zda na fóru hodně topiců, ale žádný mi nedal rozumnou odpověď (nebo alespoň nastínění) na můj problém

 

Jde o motor 1.2 TSI 63kW (94 tis. km), který má nejnovější (3tí, pokud se nepletu) opravnou sadu na rozvody při 83 tis. km (měněno vše, kromě olejového čerpadla) (schválně jsem po servisu tu třetí vyžadoval a prohlédl si původní, co tam byly a byla tam dle řetězu stará sada). Interval výměny oleje zkrácen na 10000 km, ale dávám už tak při 8mi měnit (5W40/10W40)

 

Za určitých podmínek slyším při startování klapavý zvuk v kabině z motorového prostoru. Po vteřině přestane. U tohoto motoru, klasika, problémové rozvody. Nicméně jsem tu našel i pár témat o hydroštelech, tak nevím, co by to ten zvuk mohlo způsobovat (jestli spíše to či ono)

 

Teď vypíšu podmínky, které jsem vypozoroval, kdy se to děje, a kdy ne. Veškeré uvedené teploty jsou z teploměru okolní teploty

 

Když je venku:
- méně jak 15°: tak je to čistý, nádherný start. Úplně bez problémů, 10 z 10ti prostě bez rachotu
- Od 15° do 28°: tak se ozve při startu na vteřinu klapavý zvuk
- 28° a výše: opět čistý start, bez jedinného problému

 

Vím, že při startu může probíhat zahřívání katalyzátoru (neznám ten proces přesně, prosím, neukamenujte mě), tj. že se zvednou otáčky na 1100 a 1-2 minuty tam drží. Co nemám potvrzeno, jestli ten zvuk se neprojevuje právě při tomto režimu při startu, ale pravděpodobně ne

 

Když ještě voda není na 90ti, ale už něco budík ukazuje, vypnu a znovu nastartuju, tak se zvuk taky ozve, ovšem už to není vteřina. Je hoooooodně krátký, ale je tam

 

Jak u práce tak doma parkuji motorem mírně do kopce. To byl snad každý start s rachotem. Zkusil jsem pár dní parkovat obráceně, tj. z kopce, a trochu se to zlepšilo, už to není každý start. (Tak nějak naivně si myslím, že třeba napínák řetězu by s tím mohl souviset, ale byl měněn s rozvody zase...)


Budu moc rád za každou rozumnou radu (rady typu prodat atp. nechci)

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Čau, 

 

taky mám 1.2 TSI 63kW, najeto 490tis km :) ... za tu dobu mam měněny rozvody jednou na účet Škodovky, a pak ještě 2x za vlastní. 

 

Měnit olej po 8mi až 10tiskm? 8-O

Proč proboha ... karbonizaci se stejně nevyhneš. Měním po 15ti, a půl milionu bez problému. Záleží, za jak dlouho těch 10k najedeš teda, to je pravda.

 

Při startu se mi nejednou ozve ten drnčivý klapavý zvuk, který pak postupně zanikne. Pokud ti nezmizí do max 5ti vteřin, je opravdu něco špatně ... jinak je to v klidu - to ti řeknou v jakýmkoliv servise. 

EDIT: když mělo auto najeto 40tis km (už mělo nový řetěz), tak mi to cvakalo asi minutu a půl po startu (dokonce jsem i volal do servisu), než to zmizelo ... ale to bylo jen jednou ...

 

Co se týče toho startu se zapnutým sytičem, to se děje normálně, a není to 1-2 minuty, ale max 30 vteřin, ani ne ... má to spousta motorů ... nejen TSI. Když budeš poslouchat pozorně s otevřenými dveřmi, abys slyšel motor zvenku, tak těsně před snížením otáček lehce jakoby plivne, jako kdybys dal meziplyn a padne to.

 

PS. mě to hodně rachtá, např. když si to přebírám ze servisu :) ... Nevím, podle mě to nahoděj, se zapnutým sytičem vyjedou ven na parking a chcípne to. A pak přijdu já a do toho rozhozenýho to pustím, tak se to ozve, ale taky jen na chvilku. Heleď, neřešil bych, pokud do 5ti vteřin zvuk mizí. Je to blbý, taky mě vadí jakýkoliv zvuk navíc, v servise už ze mě maj srandu, že prý musím slyšet i rez pracovat :D ... ale na jejich, tak si zapněte radio, už nereaguju, to mi přijde jako ujetá praktika dob minulých komunistických :D A je to jen o napínáku. O ničem jiném ... podle mě je to o konstrukci, takže i kdybys vyměnil ještě 5x, podle mě to bude dělat pořád.

 

Tak přeju hodně bezproblémových km :) ... a jak vidis u me, kdyz tomu clovek neslape na krk, kdyz je to studeny, a naopak tomu nandám, když je možnost, aspoň jednou za jízdu, tak to jde :) ... 

 

PS. řetěz, platí, že když z volnoběhu šplápneš plnej, tak se řetěz tím trhem právě postupně prodlužuje. Když budeš zátěž rozkládat v čase, že nejdřív dáš víc do záběru a pak teprve plnej, tak by neměl ten řetěz dostávat takovou čočku :)

 

Editováno: , autor: ajkpark
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 9/20/2020 at 2:13 PM, ajkpark said:

Měnit olej po 8mi až 10tiskm? 8-O

Proč proboha ... karbonizaci se stejně nevyhneš. Měním po 15ti, a půl milionu bez problému. Záleží, za jak dlouho těch 10k najedeš teda, to je pravda.

 

Z časti si si odpovedal sám. Záleží od toho ako dlho ti trvá najazdiť toľko kilometrov, a ešte viac záleží od toho, že aké trasy jazdíš. Je totiž rozdiel ísť 967 km týždenne, (tvoj prípad), pričom niekto toľko kilometrov nenajazdí ani za mesiac, pričom môže jazdiť aj denne (zhodou okolností posledné dva roky môj prípad). Takže áno, 15 tisícový interval, dokonca aj dlhší sú úplne v pohode, ale pri autách ktoré jazdia veľa, dlhšie trasy, resp. väčšinu času so zohriatym motorom a 15 tisíc km dajú skôr ako za rok. Tvoje auto spadá do tejto skupiny, ale neplatí to pre väčšinu majiteľov takýchto áut. Väčšina ľudí ktorí jazdia ako ty, používajú skôr naftové motory, alebo jazdia na čistejšie LPG. Bežný majiteľ 6 až 10 ročnej Fabie II 1.2 TSI (ale platí to aj pre F3) jazdí ročne väčšinou niečo okolo 10-15 tisíc km, často ešte menej, a skôr kratšie trasy. V takomto prípade výmena oleja po 8-10 tisíc km má zmysel.

P.s.: Mám síce novší ročník, ale po 164 tisíc km mám stále pôvodné rozvody. Možno vďaka častejším výmenám oleja? ?

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, e1. napsal:

 

Z časti si si odpovedal sám. Záleží od toho ako dlho ti trvá najazdiť toľko kilometrov, a ešte viac záleží od toho, že aké trasy jazdíš. Je totiž rozdiel ísť 967 km týždenne, (tvoj prípad), pričom niekto toľko kilometrov nenajazdí ani za mesiac, pričom môže jazdiť aj denne (zhodou okolností posledné dva roky môj prípad). Takže áno, 15 tisícový interval, dokonca aj dlhší sú úplne v pohode, ale pri autách ktoré jazdia veľa, dlhšie trasy, resp. väčšinu času so zohriatym motorom a 15 tisíc km dajú skôr ako za rok. Tvoje auto spadá do tejto skupiny, ale neplatí to pre väčšinu majiteľov takýchto áut. Väčšina ľudí ktorí jazdia ako ty, používajú skôr naftové motory, alebo jazdia na čistejšie LPG. Bežný majiteľ 6 až 10 ročnej Fabie II 1.2 TSI (ale platí to aj pre F3) jazdí ročne väčšinou niečo okolo 10-15 tisíc km, často ešte menej, a skôr kratšie trasy. V takomto prípade výmena oleja po 8-10 tisíc km má zmysel.

P.s.: Mám síce novší ročník, ale po 164 tisíc km mám stále pôvodné rozvody. Možno vďaka častejším výmenám oleja? ?


Ta poslední věta mě rozesmála :D mas stesti na kus (retez) ;)

 

OFFtopic - Ono to auto původně bylo určený na tyhle nájezdy, ale já byl náruživý řidič, a taky hodne pouzivam prave k praci, tak ze tak. Proto jsem si taky ted poridil O2, sice je tvrdsi, ale rad si projedu zatacku rychleji :) .. takze mi ten podovzek sedi, a navic se dostanu tam kam potrebuju za min, nez s tou fabkou, s fabinu mam spotrebu 5,9 spritmonitor.de/en/detail/445613.html a s tou RSkou jezdim realnych 5,2-5,6, jak kdy, takze na tech kilometrech je to pak taky znat ... je to i prijemnejsi, tech 125kW a 350Nm :) oproti 63 a 160 :)

 

Editováno: , autor: ajkpark
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 9/23/2020 at 1:39 AM, ajkpark said:

Ta poslední věta mě rozesmála :D mas stesti na kus (retez) ;)

 

Ono to je skôr tým, že moje auto bolo vyrobené 12/2011, a viac problémové reťaze boli do 06/2011. Potom mám DSG, ktoré určitým spôsobom môže šetriť reťaz, a nakoniec ten olej. Dávam výhradne 0W oleje, a interval okrem jedného prípadu kedy bola výmena po 12 tisíc (vtedy som dal 6000 km za cca. 2 mesiace), je vždy medzi 5-10 tisíc km. Toto síce samotnú reťaz priamo neovplyvňuje, ale o to viac olejový napinák reťaze. Dúfam, že ešte pár rokov takto poslúži. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, reťaž som si nechal premerať už 2x a za posledné roky sa naštastie nepredlžuje. Hlučné štarty sú tiež výnimočné, väčšinou keď odstavým ešte nezohriaty motor a po nejakej pol hodine až hodine ho naštartujem znovu. Čo sa týka nízkych otáčok, to si u mňa odniesol dvojhmotný ztorvačník + spojky. :-(

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 26. 9. 2020 na 13:18, e1. napsal:

No, reťaž som si nechal premerať už 2x a za posledné roky sa naštastie nepredlžuje. Hlučné štarty sú tiež výnimočné, väčšinou keď odstavým ešte nezohriaty motor a po nejakej pol hodine až hodine ho naštartujem znovu. Čo sa týka nízkych otáčok, to si u mňa odniesol dvojhmotný ztorvačník + spojky. :-(

Přesně, mě to zachrastí taky jen v tom to případě, typicky také, když mi to předávají v servisu, tak se to ozve, i s novým olejem, atd. ale oni s tím přesně vyjedou z dílny, on se třeba i spustí sytič, ujede s tím 80m na parking a tam to hned vypne ... takže se nedivím, že to vždycky udělá. Jj, setrvačník u těchto malých motorů pod 1500 otáček trpí hrozně moc ... ty vibrace z prevodovky v tu chvili jsou prokazatelne nejhorsi ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...