Přejít na obsah

Karoq řazení


BNI

Doporučené příspěvky

Předpokládám, že jde o manuál. Taky, vzhledem k roku uvedení Karoqu do výroby předpokládám, že je auto stále v záruce. Proto doporučuji řešit reklamací, řazení musí být plynulé, maximálně může ztuhnout časem, což odstraní promazání kulisy řazení...pokud však jde špatně řadit a když už zařadí, tak "počítá zuby", určitě reklamace...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdravím,

řeším obdobný problém, sice ne u Karoqa, ale u VW Touran 1.5 TSI, taky rok starý (10/19), 6Q (nová převodovka MQ281), a mám přesně to stejné: z 1. na 2. a z 2. na 3. rych. st. prostě drhne, jde přes zuby, občas se to přenese i na ostatní kvalty a často nejde ani zařadit 1. nebo i ostatní kvalty. 
6× reklamováno, 4× u jednoho AS, 2× u prodejce a pokaždý ta stejná pohádka o promazání a seřízení kulisy, takže by mě zajímalo, co to doopravdy je. Za bližší info, jak se problém vyřešil, bych byl vděčný. 

Obdobný problém řeším i u své F2 2013, kde jsem měnil olej v převodovce + přidal aditivum Liqui Moly, zatím vypadá, že to jde lépe, uvidíme.. Kdybych Tour neměl v záruce, vykašlu se na to a pustím se do toho sám, ale takhle je to jak boj s větrnými mlýny, bohužel i leckterý soudní znalec mi tvrdil, že to vlastně není závada, ale vlastnost :D

Díky, P.

Editováno: , autor: reoladed
Oprava chybného označení převodovky (MQ381->MQ281)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj reoladed

zatím jsem se ptal v jiném servisu a tam majitel říká že u karoqu jsou dlouhá táhla a seřizuje se to nějakým šroubem, udajně  šroub (matice) přeskočí o závit při zařazeném kvaltu a nezabržděném autě při stání.

Tak se chystám do servisu dám vědět jak to dopadlo.

Zdravím BEI

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Přidám se s naší zkušeností. Karoq 1,5 TSI 6st manuál. Už při první jízdě špatně zařazen 4.st a rachot synchronů. Oká musí třeba moc nové a tuhé. Jízda domů pocit nedotažení 4 st. Hovor s prodejcem a prý máme zkusit nechat sednout. OK moc nejezdíme, takže cca měsíc jízd a cca 1800 km. Občas zařadí dobře občas blbě. Už poznám, že nesedlo, takže nepočítá zuby. Jedu do servisu a technik, že to není jako u ostatních. Nádleduje po dvou týdnech servis, kde údajně podle instrukcí seřízení lanovodů. Teď jsme dostali servisní úkol víkend testovat (ani jsem nepodepisoval předávací protokol, takže asi vědí, že nepomohlo, budiž). Už při odjezdu ze servisu jsem poznal, že je to stejné. Kolega vlastnící stejný motor i převodovku dnes zkoušel řídil taky a podle jeho slov to není normální (dokonce jednou počítal zuby). Já vzápětí projížděl jeho auto a kvalty tam zapadávaly hladce jak nůž do másla. V pondělí vezu do servisu zpět. Nemám ještě přesné informace, ale z náznaků technika hádám, že zkusili v servise vše co mohli, a že asi auto poputuje někam jinam, asi do nějaké centrální servisní divize??? :-) Ideální situace - koupit si nové auto za skoro 700 táců a už cestou domů ztratit veškerou radost. :-( Jak budu vědět víc tak zkusím napsat další kroky - třeba to někomu v budoucnu pomůže nebo ho alespoň uklidní, že v tom není sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všichni,

tak jsem měl auto v servisu, nechal jsem jim to tam přes noc že to vyzkouší při studeném motoru a převodovce, vše se prý chová normálně a není tam žádná chyba. musím to prý vyzkoušet až bude velká zima.

Ještě mne napadlo nechá se někde změřit kolik je v převodovce oleje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro všechny, když něco reklamujete, vždy to přesně specifikujte, nechte vše zapsat a překontrolujte, co podepisujete. Vždy každou i stejnou závadu nechte sepsat, žádný zkusíme uvidíme vyzkoušejte. Jak není protokol o reklamaci, nelze pak právně nic vymáhat natož dokládat.

 

k problému: buď to funguje hned nebo je to vadné, špatně smontované.

 

reklamuj a po třetí reklamaci chtěj vrátit a odstoupit od smlouvy.

Editováno: , autor: LEdit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@svirus podle toho co pises mi to presne pripomina problem prevodovek MQ200 kde byl problem s prilis tupymi zuby synchronniho kola 1.rs. Presuvna objimka synchronu se tak dokazala zastavit 'zub na zub' a rychlost tak nesla doradit. Pokud to ridic nepoznal a pustil spojku, tak to slo pres zuby. Tento typ problemu se casem jiste sam nevyresi, ale naopak se bude uz jen zhorsovat.

Nakonec zacali montovat do převodovek MQ200 upravené synchronní ozubení kola 1.rychlosti s ostrými synchronními špičkami. Kdo si stezoval tak mu to kolo vymenili v zaruce. Bohuzel je to prevodovka ven a rozpulit. Coz jiste neni nic co by si clovek pral u uplne noveho auta. Bohuzel toto se bude tezko prokazovat. Leda video se zvukem a i to je nejisty vysledek.

@LEdit Ano, na protokolu je treba vzdy trvat. Budou prskat, ale protokol ti daji. Vyjadreni servisu - zavada se neprojevila. Nazdar. A majitel zase nema nic. Pak uz zbyva jen soudni znalec. A to je hodne draha a dlouha cesta. Ono to tak primocare neni. Prosli jsme si to u Astry.

Editováno: , autor: OnMiT312
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další krok v řešení reklamace. V pondělí jsem auto vracel do servisu se slovy, že je situace po seštelování stejná ba i horší, protože jednou se mi tam 4 nepodařilo dát vůbec až po dvou zpětných hození 3. st. a "meziplynu". Také jsem i s kolegou co to v sobotu testoval vypozoroval, nebo si možná jen uvědomil, že u studené převodovky to tak hrozné není. Ale stačí ujet kilometr možná dva a začne blbnout. Servisák říkal, že to je důležitá informace a že ji podstoupí do Škody - má prý podezření, ale prý bez jejich svolení u takových typů reklamací nesmí dělat nic. Nic neřekl, ale asi nějaký lempl nebo cutovač costů v převodovkárně pustil nějakej zmetek dál do montáže. Příští pondělí budeme volat do servisu co je nového (termín jim běží). Kolegové v práci mi slibují novou celou převodovku a kéž by měli pravdu. Nerad bych se dožil doby, kdy budeme mít nové auto s "repasovanou" kuchanou převodovkou. Pokud budou kuchat a machrovat, že to nemá na nic vliv, tak hned naběhnu na prodejce ať mi poví, když je to auto v tak bezvadné stavu, jaká je jeho cena, že ho chci okamžitě prodat a koupit jiné. Ať si to pak s kupcem dva měsíce staré ojetiny užijí :-).

 

Dnes jsem mluvil náhodou s člověkem co dělal v automotiv (neřekl co přesně dodávali pro Škodu), ale říkal, že po zkušenostech se svou Škodůvkou a po té co viděl na lince tak už by ji nekoupil. Dělali prý nějaký inženýring (nechtěl říct které konstrukční nebo procesní skupiny) a když viděl jak Moldávci, Poláci a další neschopná pakáž mrvila jejich práci tak mu bylo do breku - na pár schopných lidí na lince hromada lemplů. Hold kapitalismus - za málo peněz hodně muziky - podstatný je dnes zisk. Bohužel.

 

PS. Díky všem za příspěvky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak nám utekl rok od výměny převodovky. Řadí normálně, ale..... v prosinci roku 2021 se po startu na neutrál začalo občas ozývat hrčení, které po vyšlápnutí spojky vymizí a po uvolnění spojky se opět vrací. Včera poslán dotaz s videem do servisu a dnes technik volal, že to přeposlali do Škodovky a že to snad vypadá na výměnu převodovky :-D. No chláma jak sviňa - auto má najeto 11500 km a má si jít už pro třetí převodovku? Ta druhá vydržela 9500km. Technik říkal, že prý máme strašnou smůlu - no já spíš v tom vidím blamáž ve formě brutálního snižování kvality. Když to takto půjde dál, tak autu bude za chvíli 20 let a bude mít fungl novou převodovku - sice dvacátou, ale budiž... Jakmile budu vědět víc, tak sem informaci vložím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je děs už to bude jako dacia, tak se to přece povedlo novému vedení.

moje převodovka zatím drží řazení z 1 na dvojku se musí dělat hodně pomalu a čekat až si najde ten správný prostor  mam najeto 30 000 km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jedu druhou převodovku. První vydržela 9,500 km a druhá má zatím 5,400 KM ale že by to zázračně řadilo bych neřekl.

Není to o moc lepší než ta první. Ze začátku se mi zdálo že je to lepší ale nepozoruji že by si to sedalo. NA dvojku to oproti minulé převodovce trochu kňučí.

Na první to nedělalo.

Tak jsem zvědav co bude dál. Problém řazení 1 a 2 je v podstatě to samé co píše BNI. Je to někdy opruz to tam dát.

Oproti třeba fabii a nebo Audi kde jsem měl 6ti kvalt je to o dost horší řazení a nějak z toho urvaný nejsem. Řadívalo jim to lépe.

Asi vývoj.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak v úterý 11.1.2022 předáno do servisu a provedena oprava. Otevření ze zadní strany (bez demontáže z vozidla), demontáž "šroubu" utažení nového na větší utahovací moment, doplnění maziva, očištění, nové těsnění a zavíčkování. Asi už je nějaký standardizovaný postup, vše nafoceno na obrázcích co asi posílají Škodovce. Co přesně se v soustrojí děje asi ví jen výrobce, protože provedeno v servise podle "manuálu". Ale podle úšklebků mechanika se tato převodovka v Karoqu tak nějak nejlépe nevyvedla :-). Auto 13.1.2022 již doma a snad už bude v dalších letech jen jezdit.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano šli cestou cestou opravy.

Píše se tady o tom ve více sekcích. Oprava je předepsána v TPI tak jak popisuješ.

Již převodovky nemění ale opravují - upravují. Za pomoci výměny šroubu.

Jde o to jak dlouho to vydrží a jaká je vlastně funkce toho šroubu a zda se jim jen povoloval.

 

Toto psal Jan R v sekci Převodovka 1,5 TSI

Už je nove TPI na tyhle hluky - demontáž krytu, vypuštěni oleje, výměna šroubu, dotažení na vetší moment a vyřešeno. 
Ale v ty převodovce není nic vadného, jen je tam spatně utažený šroub od držáku uvnitř a ten takhle rezonuje.

Ve škodovce nevěděli kde je chyba tak vyměnili celou převodovku teď už v Ml.Boleslavi ví kde je chyba.

 

V jíně sekci psali že takto již upravená převodovka dostala i jiné katalogové číslo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 14. 1. 2022 na 18:27, svirus napsal:

Tak v úterý 11.1.2022 předáno do servisu a provedena oprava. Otevření ze zadní strany (bez demontáže z vozidla), demontáž "šroubu" utažení nového na větší utahovací moment, doplnění maziva, očištění, nové těsnění a zavíčkování. Asi už je nějaký standardizovaný postup, vše nafoceno na obrázcích co asi posílají Škodovce. Co přesně se v soustrojí děje asi ví jen výrobce, protože provedeno v servise podle "manuálu". Ale podle úšklebků mechanika se tato převodovka v Karoqu tak nějak nejlépe nevyvedla :-). Auto 13.1.2022 již doma a snad už bude v dalších letech jen jezdit.

Dobrý den mám ten samí problém s zařazením spatecni rychlosti. Chtěl bych se zeptat kde vám opravovali ten šroub jak píšete v komentáři. Děkuji za odpověď. Kopp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...