Přejít na obsah

1,2TSI 2016 - Řídící jednotka motoru nereaguje


MartinB94

Doporučené příspěvky

Zdravím, 

 

včera večer jsem přijel domů a dnes ráno už nenastartoval. 

Při prvním startu ráno mi naskočily všechny závady (Závada: Kontrola ESR, Závada: Asistent rozjezdu do kopce, Závada: Kontrola tlaku pneu, na rádiu psalo Parkasistent není k dispozici atd.) 

a párkrát to "škytlo" že se pokouší nastartovat, ale nenastartovalo. 

Při opakovaném pokusu vždy jen ty hlášky o závadách, ale startovat už nešlo. 

Odpoledne jsme zkoušeli znovu, ale stále stejné. Připojeno na VCDS, ale ten se s řídící jednotkou motoru ani nedokáže spojit. Vyzkoušeno všechno možné, všechny pojistky jsme prošli, odpojení baterky na 10 minut, atd. Když jsme úplně odpojili řj motoru a vyzkoušeli, tak to píše stejné závady. 

Koukal jsem na kabely, jestli nejsou nějaké překousané od kuny, ale na první pohled není vidět nic. Kabely jsou vidět jen krátce a v zabaleném svazku, bez porušení. 

Vypadá to tedy na to, že řj motoru je KO, ale jak je to možné? Mám najeto 74tkm. Čím se to mohlo stát? Když koupím novou řj a vyměním, nemůže se stát hned to samé? Asi před 100km se mi objevila kontrolka motoru, na VCDS bylo "Lambda sonda za katalyzátorem, chudá směs." Než jsem stihl vyřešit tohle, tak najednou další věc. Může to mít spolu souvislost nebo jen souhra náhod? 

Zítra budu pokračovat v pátrání, tak kdyby byly nějaké nápady, co s tím?

 

Děkuji. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) vkládáš komplet výpis z diagnostiky

2) kontroluješ hlavní společné pojistky

3) kontroluješ společnou zem

4) tyhle maloobjemové motory mají většinou ECU volně přístupnou takže demontovat, zkontrolovat, případně nafotit

5) až budeš mít toto a nepomůže tak obvykle systémové selhání komunikace způsobuje společné CAN vedení

6) nepomůže někdo ti tady poradí dál...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

1.) Diagnostika se spojí se všemi jednotkami, ale jen u jednotky motoru napíše "Not recheable"

2.) pojistky všechny zkontrolovány

3.) proměřena zem 

4.) ECU demontována, na první pohled není nic viditelné

5.) vedení proměřeno,  porovnání se stejným rapidem, který jsem měl dnes k dispozici

 

Při otevření dveří, otočení klíčku, atd. tak cvaká nějaké relátko pod pojistkami v motoru - v druhém rapidu jen jednou cvaknou.

Vyzkoušeno vyměnit relátka pod pojistkami za ty z druhého rapidu, moje v druhém rapidu fungují, nové v mém stále cvakají. 

Vyndána ECU a vložena do druhého rapidu, po připojení diagnostiky znovu napíše u ECU "Not recheable" i v druhém autě. 

 

Myslím, že to tedy opravdu bude jednotka motoru KO. 

 

Nějaké rady, co a jak ještě ověřit, že to je opravdu jednotkou a ne jen nějakým blbým kabelem? Když jsem zkoušel volat do škodovky, tak mi řekli, že nevěří, že to je jednotkou. 

Popř. nějaký kontakt na někoho, kdo se tím zabývá?

Na internetu jsem našel nějaké firmy, kam jednotku poslat a oni prověří a opraví, popř. doporučujete nějakou? 

 

Děkuji. 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...