Jump to content

CFHC studený start cvaká


Recommended Posts

Dobrý den,

prosím o radu. Motor 2.0 TDI CR CFHC s DSG, r.v.2011, najeto málo, aktuálně cca 70 000 km, olej měněný po 10tis Castrol LL 5W30, studený start pod 5 stupňů cvaká viz. přiložené video.

Mohlo by se jednat o hydroštely při tomto nájezdu? Cvakání přestane po ujetí cca 2km. Po výměně oleje, filtru + palivového filtru. Vyjetá nádrž Verva dieselu a zimního VIFu v dvojitém dávkování.

Dieselgate neproveden.

 

Děkuji.

 

https://www.youtube.com/watch?v=FsVf5SSw5Ss

Edited by LukinM26
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Vyměnil jsem palivový filtr, natankoval plnou Verva dieselu od Benziny a dolil ještě VIF zimní aditivum. A za 14 dní to už neudělalo ani jednou. Zkoušel jsem si proměřovat korekce vstřiků přes VCDS, kde vím, že to nemusí nic znamenat, spíše orientačně, a hodnoty za studena:

Injecion amount 1: -0,22 mg

Injecion amount 2 +0,68 mg

Injecion amount 3 -0,51 mg

Injecion amount 4 +0,32 mg

Link to post
Share on other sites

A to auto máš od nova ?

Pokud má reálně 70K km a měníš olej do 20K km, tak není důvod proč by zdvihátka měla cvakat.

Jedině že by se ti motor někdy přehřál, třeba kvůli vodní pumpě... nebo vadné olejové čerpadlo ? Ale to není součástka, která by se u TDi CR porouchávala.

Edited by 15degren
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

identické cvakanie pri studenom štarte nie však pravidelne  avšak väčšinou ak auto stálo dlhšie -  kod motora CFHC 2011 2.0 TDI CR 203tkm. použitý motorový olej od 170tkm Castrol LL 5w30 menený cca každých 10-12tkm /predchádzajúci majitel Motul X-clean 5w30/, nafta Slovnaft + VIF pravidelne

Riešenie: zmena oleja na Millers Oil 5w30 VW 504.00 / 507.00. - od výmeny už necvaká, naposledy po 4 dňovom státi som bol vážne zvedavý vonkajšia teplota +1,5 po rannom štarte zvuk čistý bez cvakania

Ak bol problém v hydr.zdvihátkach, podľa mňa záleží od miery opotrebenia, určite vždy nepomôže len zmena oleja.

V servise ma upozorňovali na výmenu zdvihátok + pravdepodobne 2x vačkový hriadeľ, takže skúška so zmenou 

oleja sa mi zdala vhodnejšia. Uvažoval som či cvakanie/poškodenie zdvihátok nemohla spôsobiť zmena oleja z Motul X-clean na Castrol LL...

Link to post
Share on other sites

Olejem to mechanické poškození určitě nezvrátíš, je tam stále.

Vačkovou hřídel učitě měnit nemusíš, leda že by byla vydřena, ale to určitě nebude při 200K km.

Vahadla a zdvihátka jsou samozřejmě řešením. Není to o materiálu ale o práci, to bude nejvyšší položka.

Čekají tě rozvody, nech to udělat s nimi, není už to takový rozdíl ve výsledné cenně když se to dělá najednou.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...