Přejít na obsah

Superb iV PHEV - DSG cukání, škubání a klepání při zpátečce


dobesrobert

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

 

Superb iV, najeto 23tis km, výroba 01/2020

Při couvání se z DSG (anebo odněkud, odkud nikdo neví) ozývají zvláštní zvuky a auto s sebou škube (jen při couvání bez plynu - jen puštěná brzda - s plynem to neudělá). Bylo v servise v posledním týdnu již 2x (půjde příští týden potřetí), kde při první návštěvě se problém nepovedlo vyvolat, při druhé již ano (dokládal jsem navíc videem). Provedli vystředění, DSG do základního nastavení, upravili nějaký plech (nevím více) a problém byl (alespoň v servise) vyřešen. Po příjezdu domů při couvání úplně stejný průběh.

Odpozorováno, že pokud klepe/cuká na zpátečku, při rozjezdu dopředu je při řazení 1->2 slyšet klepnutí a auto cukne. Vyšší stupně již vše hladce. Vše se děje hlavně při popojíždění (zpátečka - parkování, řazení 1-2 popojíždění v kolonách), při plné akcceleraci vše hladce.

 

Přidávám video: (nemusíte ani extra nahlas, jde to slyšet):

https://drive.google.com/file/d/1RiFOebIy4HR9QbGWzeTrQtvcm5e4qWYg/view

 

Aktuálně servisem vznesen dotaz na technické oddělení ŠA a čekám, kdy mě servis zavolá zpět.

 

Nenapadá někoho, co by to mohlo dělat, případně, nesetkal se někdo již s tímto problémem?

 

Díky za odpovědi

Editováno: , autor: dobesrobert
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
Návštěvník

mne sa správa moj Sup uplne rovnako čo sa týka preradenia 1-2. Ale že úplne do bodky. Takže to nie je chyba jedného auta ale skor systematická vlastnost / chyba designu.

Ja som sa najskor trochu zlakol ale je to v záruke - ak sa to má pokazit tak radšej teraz.....Osobne si mysím že to je design - DCT obecne nie je vhodné na poskakovanie v kolonach

 

Inak tá prevodovka je špecificky vyvinutá pre PHEV takže komentov moc nečakaj......nie je vela tých aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Zdravím Vás,

 

mám Superb IV, nájazd 47 000km, rok 2020 a pri preradení z 1 do 2 stupňa tiež pociťujem mierne cuknutie. Ostatné stupne sú OK. A robí to len pri pomalej jazde. Pod plynom to necukne. Zatiaľ som to neriešil, neviem či to robia všetky Superby IV alebo je to chyba a treba s tým ist do servisu. Ale ak si dobre pamatam, ešte rok dozadu som to cuknutie nepostrehol, vsimol som si to až teraz, posledných 10 000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To stejné mám i já, nájezd 30 000km, dva roky od provozu.

Pomalá jízda na elektro při D1 a D2 je takové cukání,škubání, klepání.....za tepla a za zimy to stejné.

Zatím to nechávám, pokud pujdeš do servisu, dej pak vědět.

Já auto potřebuji a nechávát jim to tam pár dní nemyslitelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj všem!
Sleduji toto téma již pár měsíců, neboť se mi začalo dít to stejné, co je výše popsáno. Superb iV, r.v. 2020, doposud naprostá spokojenost. Najeto aktuálně 47.000, nicméně problém jsem začal pozorovat před pár měsíci a nájezd byl v tu dobu cca 40.000 km. Tím jak je auto v elektrickém režimu tiché, tak člověk slyší, každou drobnost. Stejně to začalo s převodovkou, Nejdříve jen takové lehké jakoby kovové ťuknutí při změně rychlosti. Toto se časem stávalo hlasitější, nicméně největší problém se začal ukazovat při podřazování ze 3 na 2 převodový stupeň, kdy se z DSG začal ozývat vyloženě kovový zvuk a někdy velmi hlasitý (jako by to šlo přes zuby - což se také následně potvrdilo). U podřazování z jiných převodových stupňů se to nedělo. 
Protože jsem si zde od kolegů přečetl, že s tím již nějakou dobu jezdí a nechtěl jsem to řešit před dovolenýma, tak jsem také zariskoval a odjel s tím na začátku července Toskánsko a na konci potom Chorvatsko, nicméně po těchto dvou cestách (dohromady skoro 6000 km) už bylo zhoršení velmi citelné. 
Před 17 dny jsem dal auto do servisu, kde mi následně volali, že budou měnit kompletní převodovku (ta je u tohoto vozu v jednom kuse s elektromotorem). Po odsouhlasení od ŠA výměna naštěstí na prodlouženou záruku. Nejdříve se čekalo na převodovku, potom pár dní zabrala samotná výměna (musí dělat specializovaný technik který je konkrétně v mém servisu pouze jeden). Po 14 dnech jsem zavolal do servisu, jak to vypadá a bohužel je auto stále nepojízdné. S novou převodovkou a elektromotorem se auto nepodařilo oživit a tak ŠA navrhlo vyměnit kompletní řídící jednotku (naštěstí také na záruku). Problém je, že řídící jednotky teď nejsou :-). 
Takže jsem teď na dovolené s náhradním vozidlem a vůbec netuším, kdy bude můj Superb opět pojízdný. Tolik tedy moje aktuální zkušenost. 

Ještě doplním, že při návratu z Toskánska začátkem července (když jsme projížděli kolem Verony a teploměr ukazoval 43 stupňů) se najednou rozsvítila závada dobíjení 12v baterie, následně závada vysokonapěťové baterie a následně zastavte vozidlo a nepřekračujte 3000 otáček. Zastavili jsme, zavolali odtahovku a po hodině a čtvrt čekání na odtahovku jsem to zkusil, auto nastartovalo a bez problémů jsme dojeli zbylých 800km. Tato závada se již od té doby neopakovala. Asi to s tou převodovkou nesouvisí, netuším. 

Auto mám moc rád, přesně vyhovuje mému jízdnímu profilu, kdy mnohdy i dva týdny nepotřebuji spalovací motor a jezdím pouze na elektřinu, nicméně v něj začínám ztrácet důvěru. Ještě s žádným novým vozem jsem neměl tolik problémů. Tak uvidíme, jak to dopadne. Pěkné léto všem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...