Přejít na obsah

Nove auto, cena, vybava a cekaci lhuta


Pat007cz

Doporučené příspěvky

Dnes som išiel okolo predajcu kde máme objednané auto, tak som sa len tak zastavil. Pred predajňou jeden Superb, v predajni ďalšie tri. Z rých troch dva bez Matrix LED. Informujem sa, že ako to vyzerá u mňa, vraj zatiaľ dobre, ale Škoda ich vraj moc neinformuje a dostali info, že okrem Matrixov je už problém aj s dodaním motorov TSI (1.5 a 2.0) a okrem toho je problém aj s predným radarom (predpokladám, že ten pre adaptívny tempomat a núdzové brzdenie). Tento posledný sa pritom dáva už aj do Fabie, a v našom aute bude z tohto všetko. Inak vraj aktuálne časy dodania ak sa nejedná o nejakú oholenú konfiguráciu sú viac ako rok, dokonca už píšu aj október 2023 bez záruky ceny. Jediné auto ktoré sa ako tak stíha dodávať, je Fabia, tie stíhajú už za 7-8 mesiacov. 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny, mám objednáno přes firemní carfleet a přes leasingovku, takže dostat se k nějakým informacím ohledně termínu dodání je téměř nereálné, proto zkouším aspoň zde :-) dokážete někdo ze zkušenosti nebo ze zákulisí odhadnout termín dodání? Je to Superb KOMBI iV výbava LaK... objednáno na konci listopadu 2021... na jednu stranu je jasné, že je nedostatek čipů, kabelových svazků i matrix světel, na druhou stranu zase teoreticky prostor pro "zvýhodnění" výroby iV modelu kvůli emisím... proto nevím, jestli spíš počítat, že to letos být ani nemusí, anebo naopak :-) máte někdo nějaké odhady nebo tipy? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No konkrétně model iV měl letos zdržení z důvodů chybějících kabelových svazků, máš verzi kombi (většinou o něco výrobu prodlužuje) a výbavu L&K (je tam dost věcí, které neustále chybí). V dnešní době může výrobu navíc zdržet cokoliv. Myslím, že nějaký přesnější termín Ti teď nedokáže říct nikdo - odhaduji , že budeš rád, když se podaří výroba do (letošního) podzimu.

 

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě osobně přišlo, že trend prosazovat iV vozy ve výrobě se dělá spíše ke konci roku, aby se snížil průměr CO2 za automobilku a neplatily se pokuty. Takže ve 2.Q těžko počítat s tím, že iV bude mít ve výrobě nějakou přednost. 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem, že ako to je v prípade už objednaného auta, ale aktuálne sa iV nedá objednať vôbec, tak tam asi bude nejaký problém aj s dodávkami dielov špecifických pre iV. K tomu výbava L&K, tak by som si nerobil veľké nádeje ohľadom rýchleho dodania. Jedine, že by motyka vystrelila a niekto by napr. odstúpil od objednávky, ale to je už potom skôr o šťastí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pokud někdo shání nové auto, mohu předat kontakt na nového Superba 2.0 TSI 140 kW DSG, Sportline, Dragon Skin za cenu 1,05 mil. s dodáním do 2 týdnů, odběr na RČ bez nutnosti úvěru. Autorizovaný prodejce.

 

Edit: Jedná se o liftback

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Práve som dostal info, že auto objednané 31.8.2021 bolo vyrobené včera, 17.5.2022, takže 260 dní vrátane dna objednávky a výroby.

Čakáme už iba na dodanie, čo budú asi 2 týždne. Keď si to spočítame, vychádza to +/- rovnako ako čakanie na narodenie potomka. Môžeme to volať mužské tehotenstvo. 🤣

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, e1. napsal:

Práve som dostal info, že auto objednané 31.8.2021 bolo vyrobené včera, 17.5.2022, takže 260 dní vrátane dna objednávky a výroby.

Čakáme už iba na dodanie, čo budú asi 2 týždne. Keď si to spočítame, vychádza to +/- rovnako ako čakanie na narodenie potomka. Môžeme to volať mužské tehotenstvo. 🤣

Jaká motorizace a výbava? Matrix-LED? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

13 hours ago, Emil-Z said:

Jaká motorizace a výbava? Matrix-LED? 

2.0 TSI (140 kW) a L&K. Okrem ťažného, panoramatickej strechy a USB-C v spätnom zrkadle tam bude asi všetko. A vraj aj pri výrobe motorov TSI je nejaký sklz, takže sa už teším ako malé dieťa. Ale aké ja mám šťastie, auto určite dodajú na autosalón v piatok, a ja si ešte budem musieť počkať minimálne do pondelka na prevzatie. 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
On 5/18/2022 at 5:21 PM, e1. said:

Práve som dostal info, že auto objednané 31.8.2021 bolo vyrobené včera, 17.5.2022, takže 260 dní vrátane dna objednávky a výroby.

Čakáme už iba na dodanie, čo budú asi 2 týždne. Keď si to spočítame, vychádza to +/- rovnako ako čakanie na narodenie potomka. Môžeme to volať mužské tehotenstvo. 🤣

Auto dovezené na predajňu 24.5.2022, prevzaté 27.5.2022, takže 10 dní potom, ako bolo vyrobené. Od objednania do dodania to je 270 dní, čo bez pár dní 9 kalendárnych mesiacov. Vraj som mal šťastie, lebo okrem Matrixov sú problémové aj ventilované sedačky a tiež aj TSI motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak nebudeš mať TSI motor, a vo výbave Matrix LED, vetrané sedačky a možno ešte nejaké veci, tak máš šancu skrátiť dobu čakania. Otázka je, či ti tých pár mesiacov čakania navyše stojí za to, že potom budeš roky ľutovať, že si spravil kompromis v konfigurácií auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Týká se delší doba výroby i 1.5 tsi, tedy všech tsi obecně, nebo jen 2.0 tsi (v souvislosti s ním jsem většinou viděl zmínku o restrikcích)? Objednáno 1.5 tsi sportline s matrix led na začátku dubna, takže si asi počkám, ale neměnil bych za nižší výbavu za cenu rychlejšího dodání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pochopil som to tak, že problém je s TSI všeobecne, ale ber to ako JPP.
Čo sa týka výbavy, ak auto kupuješ na dlhší čas, je jasné, že radšej si počkáš, ale sú ľudia, ktorí menia autá po skončení záruky, alebo majú na operatívny leasing nové auto každý rok, a oni nemôžu čakať na dodanie ďalšieho auta dlhé mesiace, lebo prekročia napr. povolený kilometrový limit, a vtedy je jednoduchšie mať radšej o niečo nižšiu výbavu, než nemať nové auto, alebo platiť penále.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 3. 6. 2022 na 8:19, e1. napsal:

Pochopil som to tak, že problém je s TSI všeobecne, ale ber to ako JPP.
Čo sa týka výbavy, ak auto kupuješ na dlhší čas, je jasné, že radšej si počkáš, ale sú ľudia, ktorí menia autá po skončení záruky, alebo majú na operatívny leasing nové auto každý rok, a oni nemôžu čakať na dodanie ďalšieho auta dlhé mesiace, lebo prekročia napr. povolený kilometrový limit, a vtedy je jednoduchšie mať radšej o niečo nižšiu výbavu, než nemať nové auto, alebo platiť penále.

U leasingovek je běžný standard, že limit kilometrů je vázaný na čas. Tedy např. 50 tis. km / rok. Tzn. pokud dodání nového auta vázne díky výrobci a stávající auto nájemce nevrací po původně dohodnutém roce s 50 tis. km, ale po roce a půl se 75 tis. km, žádné km navíc neplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám kamaráta ktorý s týmto problémom teraz tak trochu bojoval. Väčšinou mu to riešili tak, že kým neprišlo ďalšie objednané auto, dostával rôzne predvádzacie vozidlá.
Treba si ale uvedomiť, že on je súkromná osoba a ročný limit mal nastavený na 20 tisíc km, a podľa toho čo mi hovoril, jeho zmluva nebola taká, že pokračovala, ale s každým novým autom sa podpísala nová ročná zmluva. Samozrejme snažili sa mu vyhovieť, ale to, že nové auto nedorazilo, neznamenalo že si aktuálne auto môže nechať dlhšie.
Pýtal som sa ho, či nemôže toto mať zmluvne inak ošetrené, a povedal, že takto to majú dané v benefitných podmienkach zamestnávateľa jeho partnerky. A reč je a Peugeote.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 6. 2022 na 9:10, thesecond napsal:

K 16.6. odstranili z ceniku a i z konfiguratoru 1.5 tsi + manual u vsech stupnu vybav. Ostatni ceny zustaly pokud dobre koukam stejne, nicmene kvuli tomu uz nezacina na 785 tisicich, ale na 845. Doufam, ze jiz objednane 1.5 s manualem jeste vyrobi.

Silnější motory generují větší zisk. V době, kdy je čekací doba i rok chápu, že omezují levnější verze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silnejšie motory sú ale zlé z pohľadu emisií celej flotily, takže nie som si istý, že je za tým iba ziskovosť. Donedávna bolo zvykom skôr to, že na jednotlivých trhoch obmedzovali dostupnosť 200/206 kW verzií a tlačili hlavne na iV. Takže podľa mňa tam bude nejaký problém skôr s dávkou dielov alebo komponentov tohto motora, prípadne kombinácia všetkých vyššie spomenutých veci, t. j. nižší zisk na aute, horšie emisie ako u nafty a možno aj problém s dodávkou motorov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...