Přejít na obsah

Přestavba na 1.2 TSI


Johny.z

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

okolnosti mě donutily koupit druhé auto do rodiny - mírně jetý Městochod. Celkově jsem s ním spokojený, ale napadla mě myšlenka, co by po mechanické a elektrické stránce obnášela přestavba na kultivovanější a obecně příjemnější motor 1.2 TSI (CJZ). Máte někdo, prosím, bližší představu?

 

Nejde mi o legislativní stránku, tam se umím celkem dobře zorientovat, skutečně mi jde jen o přizpůsobení auta a motoru k sobě.

 

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No říká se, že za peníze v Praze dům, aneb všechno je možné a skoro všechno realizovatelné. Otázka v tomto případě spíše bude, když by to už někdo realizoval a ty si do dokázal legislativně zvládnout a nechat schválit, tak jestli by to za ty vynaložené prostředky stálo? Pokud to někdo kvalitně zrealizuje, tak si osobně myslím, že takové nové rychlé a pohodlné auto do města by tě vyšlo sakumpikum rozhodně laciněji, než takováto přestavba. Věř tomu, že třeba nové MINI COOPER S s dobrým motorem s cenou cca 600-700,000,- Kč,  Tě vyjde rozhodně laciněji, než tebou uvažovaná přestavba. 

Jednak, těžko najdeš v ČR profesionála, který si na takovou dost náročnou přestavbu troufne  ( i kdyby byla konstrukčně a prostorově možná) a umí ji kvalitně jednak vymyslet a pak i provést a pak Ti ji stejně fabrika tj. Škodovka oficiálně nepovolí a ty si to musíš sám nechat kompletně otypovat a pak schválit se vším všudy. To jsou tak nehorázné investice (hlavně ta konstrukce) a i když si to jak píšeš legislativně umíš představit a zrealizovat, tak nevím vůbec jestli to martyrium bude stát za obyčejné městské Citigo s obyčejným motorem 1.2 Tsi.  

Na druhou stranu, takové schválené a postavené auto, by bylo asi do budoucna cenným sběratelským artiklem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím se bavím jen o mechanické stránce věci. Především jestli motory CHY a CJZ (samozřejmě včetně převodovky) by byly prostorově záměnné bez nutnosti zásahu do karoserie (ve Fabii to tak snad je, ne?). Jakmile by se řezala kastle, už je to vyšší dívčí, to je mi jasné.

Co se týká legislativy, je mi jasné, že bez posvěcení od Škodawerke (které vím, že nedostanu) úřední šiml v ČR bude řehtat, hýkat, kousat, slintat a vzpouzet se. Ale dejme tomu, že by se to dalo zlegalizovat přes jiný evropský stát, kde nejsou tolik prudérní. Případně jako závodní speciál a to možná i u nás.

Editováno: , autor: Johny.z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tedy v první řadě si vem do ruky metr a běž měřit, tedy motor 1.2 Tsi i s převodovkou MQ200, jejich společnou délku , výšku a šířku a pak změř vnitřní motorový prostor v Citigu. To je základ a pokud se tam tahle konfigurace nevejde, tak jsi skončil. Pokud budeš muset řezat do kastle, tak to radši hned utni, neboť si nedovedu představit, že by tě to někdo oficiálně schválil, tedy zásah do typizované karosérie a ještě  k tomu vepředu v deformační zóně!  Pokud se to rozměrově vejde tj. měř  i s patřičným silentblokovým uložením motoru a převodovky (nějaké nové by ti vůbec nemuselo dobře fungovat), tak počítej, že musíš třeba mít modifikované hnací klouby (původní by asi rozměrově nepasovali), dále se ti tam musí vejít i původní celek řízení (nevím kdo by ti vyráběl nebo napasovával jiné),  potřebuješ oproti motoru 1.0 Mpi i delší prostor třeba na mezichladič atd. atd. Na cokoliv co si jen tak z hlavy vzpomenu, by se muselo  proměřit jestli to jde napasovat, popř. přepracovat.  Jelikož jsem měl dříve sám motor 1.2 Tsi a teď mám motor 1.0 Mpi ve Fabii, tak vím jak ty motory vypadají a kolik prostoru s příslušenstvím potřebují. Taktéž jsem dříve jezdil a nahlížel do motorového prostoru Citiga a dovedu si vybavit jeho motorový prostor i bez metru a rovnou si dovolím tvrdit, že motor 1.2 Tsi s patřičnou převodovkou MQ200 a s patřičným zavěšením a příslušenstvím do toho nenapasuješ. Takže Ti nechci brát iluze, ale raději bych se dal do stavby nového domu, než do téhle smyšlenosti.

PS: možná všechno tak jedině na ty závody, tam opravdu nevím jaké jsou možnosti a legislativa??? Jestli tedy by Ti to stálo za ty vynaložené peníze.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,2 TSi do Citiga?? To je v dnešní době celkem bláznivý :D

 

Nebylo by lepší si koupit VW Up! GTI (třeba ojetý), který má 1,0 TSi tuším s 85kW. No a pokud bys trval na vzhledu, tak je snazší předělat těch pár dílů na karoserii případně v interiéru do provedení Citigo.

 

Nebo pokud bys trval na přestavbě Citigo na jiný motor, tak podle jedině na 1,0 TSi dle řešení VW...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...