Přejít na obsah

Špony v palivovém filtr TDI-CR


L.i.b.o.r

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

chtěl jsem se zeptat místních členů co mají TDI-CR jestli při výměně palivového filtru mají v něm kovové stříbrné špony. Mám u CFHC 103kw rok 12/2012 cca posledních 40 tis. km špony a nevím jestli jsou z vysokotlakého čerpadla nebo z podávačky z nádrže. Motor jede hezky, podle VCDS mají vstřiky do +- 0,4mg/stroke. Má to najeto cca 80 tis. km na dieselgate sw, teď je tam zpět původní sw, celkem  má najeto 210 tis. km. Filtr teď raději měním s olejem každých 15 tis. km. Je to normální?

 

Děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak je podávací čerpadlo (je tam vůbec? v mondeu jsem ho neměl. Bylo sdružené s vysokotlakým) odolné, ale v tuhle chvíli je učitě v řiti minimálně čerpadlo vysokotlaké. POkud máš ještě dobré vstřikovače, tak pokud budeš dále auto provozovat, tak odejdou také!

Na tvém místě bych auto okamžitě odstavil a problém řešil!! Repase nebo výměna čerpadla (otázka, jak je vřiti), kompletně vačištění palivového vedení včetně nádrže, podávačka je otazníkem. Tohel píšu po zkušenostech s mondeem. a ne se superbem. NIcméně CR jako CR.

BTW na jakou naftu nezdíš? Já tam liju jen prémiovou od OMV a ještě dávám VIF. MOžná jsem bytečně paranoidní, ale doufám, že se mi podobná zkušenost se šponami vyhne. Samo je otázkou, co tam lil předchozí majitel.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možné, že ty špony tam jsou ještě déle. Auto když se kupovalo (Škodaplus) tak bylo čerstvě po servise. Něco se po koupi najezdilo (cca 2000km) a filtry s olejem jsme pro klid vyměnili, ale to tam nic nebylo. Poté se palivový filtr měnil po 45 tis. km a už to tam bylo. Na co jezdil předchozí majitel nevíme, ale mi jen na Benzinu a na střídačku efectu a vervu. Ještě jsme zkoušeli sundat ten tlakový ventil na vysokotlakém čerpadle a tam žádné špony nebyly. Podávačku to v nádrži má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z podavačky to určitě nebude. Je to samozřejmě z vysokotlaku.

Nicméně v těch km to tam bude vždy. Jezdi neřeš to.

Dokud to nedělá brykule, tak do palivového systému vůbec nenech sahat. Stojí to spousty peněz a výsledek nebude nikdy dobrý.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normální to rozhodně je, to čerpadlo nemá nekonečnou životnost. Konkrétně škodovka počítá s životnostní něco kolem 270K km. Opotřebení prostě probíhá.

Jde o to že se jedná o piliny a ne o špony, které čerpadlo vypudí v případě přidření při nulové mazavosti paliva.

Nedělej si iluze že je tam nemáš, spíš ses pořádně nepodíval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je samozřejmě na tobě. Když tam to čerpadlo dáš nové, tak teoreticky prodloužíš životnost palivového systému o dalších 250K km ale taky nemusíš, vezmeš někde špatné palivo a špony které ti zasekají vstřikovače to tam nahází tak jako tak.

 

Je běžné že tyto motory střelí 500K km pilinami ve filtru (ne špony) na jedno čerpadlo a jezdí pořád stejně. Je to součástka co se prostě opotřebovává a zhoršuje stabilitu vstřikovacího systému s najetými km, ale bezdůvodně nezahltí vstřikovače šponami z ničeho nic, to je obvykle vodou nebo větším množstvím benzínu a tím odrovnáš čerpadlo co má najeto 500K km i 500 metrů. Já bych to určitě neměnil. Prostě do palivového systému se nesahá pokud nevykazuje problémy ! Potom to znalí člověk uvede do nějakého stavu a rychle prodá... 

 

Destrukce čerpadla není běžná porucha a auta co mají hodně najeto obvykle nemají v palivovém systému jiný zásah než výměnu vstřikovače, nebo senzor tlaku na railu. Auto u kterého se měnila celá palivová soustava je něco co prostě nechceš koupit i když se to jeví jako dobrá investice s tím že je vše nové... ne nikdy už to nebude spolehlivé.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pilinky velice jemné které jsou velmi špatně vidět v prostoru palivové filtru v naftě. Špony v tom to místě nenajdeš, špony najdeš u čerpadla v hrubém sítu, vypadá to nějak tak to: (viděl jsem i výrazně delší s prohnutím, tj "typická špona")

 

image.thumb.png.e28e3ba2ef81d4e6b28c67c0220840c6.png

 

Pak jsou dva stavy v případě palivové filtru:

 

Už špatný stav:

 

image.thumb.png.fe5d7229cd0f054351f26093d144cbcb.png

 

Stav který značí opotřebení, který je vidět u každého auta které má 250K km:

Samozřejmě tam nejsou hned, takový to stav může být použitelný pokud jsme dávali filtr ve 210K km nový s rozvody a ve 250K km se měnil za nový, tak takové to množství je celkem ok a čerpadlo měnit je zbytečné i když foto co jsem našel už je hraniční: (ale je dost možné že větší kusy materiálu můžou být z opadané povrchové úpravy víka filtru, které už taky není v dobrém stavu a při sundání může podobně jemný materiál napadat na filtr a člověk pak žije v domnění že je čerpadlo K.O.

 

image.thumb.png.82886555573df1f9642f9710f7016a24.png

 

Jak řikám, pokud má motor normální chod je blbost do toho šahat, tak jako tak by se měl palivový systém vyčistit a pokud by opravdu čerpadlo generovalo problém tak se vyměněny všeho stejně nevyhne, takže proč zbytečně měnit jen čerpadlo ? Celý stav to spíš zhorší.

 

Ještě pro info toto je instruktážní foto od škodovky, kdy je nutné dělat výměnu všeho protože odešlo čerpadlo:

 

image.thumb.png.a67d2e3bd6876f1df4b7ebde3fdbb97d.png

 

Nicméně při takovém množství a v takové velikosti se běžně za jízdy zasekávají vstřikovače, což vlastně nažene zákazníka do servisu.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Zdravim, snad jsem ve správném vláknu. Pokusím se krátce popsat, co se mi stalo.

Jedu z chaty a najednou 3 škubnutí při plynu, z výfuku dým, otáčky spadly, na autě mi vyskočila hláška porucha motoru. Takže jsem auto musel nechat odtáhnout, protože jsem už ani nenastartoval.

Nyní je auto u kámoše v servisu, kde mu diagnostika řekla, že je něco na railovy liště. Nicméně začali s čerpadlem, které bylo zanesené šponamy, takže je prej jasný, že to je i ve vstřikách. Bylo mi řečeno, že oprava vyjde na 80-90 tis. Musí se vyměnit čerpadlo, vstriky, retailova lišta, ventil na čerpadlo, rozvody, filt paliva a dotoho vše vyčistit a vypláchnout včetně nádrže a palivové trubyk.

Moje otázka zní, je ta oprava adekvátní? Neni to přehnané? Nestačí vyměnit je čerpadlo? Vůbec se v tom nevyznam, tak bych chtěl slyšet radu od ostatních, díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stalo sa mi nieco podobne, ale bolo to bez dymu a trhania, auto len znicoho nic zhaslo. A menil som CR cerpadlo 500€, vstrekovace 4x250€, podavacie cerpadlo, ventil na rail liste, plus tesnienia a nejake drobnosti a  s robotou ma to vyslo na 2200€.

Inac kolko km mas najazdenych?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 5. 2021 na 19:47, dann0 napsal:

stalo sa mi nieco podobne, ale bolo to bez dymu a trhania, auto len znicoho nic zhaslo. A menil som CR cerpadlo 500€, vstrekovace 4x250€, podavacie cerpadlo, ventil na rail liste, plus tesnienia a nejake drobnosti a  s robotou ma to vyslo na 2200€.

Inac kolko km mas najazdenych?

Díky za info, mam najeto 189 tis km..Potom, co ti to vyměnili, museli nastavit nějak znovu diagnostikou??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obvykle to způsobí špatná údržba a nebo častá jízda na naftu s nízkou mazivostí.

Ty čerpadla mají při správných podmínkách výdrž větší než karoserie vozu.

 

Většinou první vstup pro poškození je natankování benzínu a dočerpání naftou a jízda na tuto směs atd.

Popřípadě špatná údržba palivového filtru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O auto se starám jak o vlastní dítě, pravidelný servis apod. Takže z mojí strany nemohlo dojít ke špatné údržbě a benzín jsem tam fakt nenalil. Jediný co si říkám, zda na to nemá vlil načipování, které mam do 97 tis.

Každopádně auto je již opravené a jezdím :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...