Přejít na obsah

Špony v palivovém filtr TDI-CR


L.i.b.o.r

Doporučené příspěvky

Na Slovensku maju vsetky nafty biosracku v sebe.

Tankujes viacmenej vsade Slovnaft ale kazdy dava svoje aditiva.

Z obycajnych naft je podla posledneho hodnotenia najlepsia klasicka OMV, pripadne klasicky Slovnaft u nich tankovany.

Z premiovych OMV, potom Slovnaft, ale osobne radsej odporucam klasicku + VIF.

Tankovat len na velkych pumpach.

Shell nikdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak dnes jsem se konečně dostal k výměně palivového filtru. Výměna po 80 tkm a aktuální nájezd je 260 tkm. Auto jsem koupil s poctivými 210tkm. Od té doby jen maxmotion diesel + VIF.

 

Zapomněl jsem udělat fotku filru shora. Mám jen foto po vyjmutí filtru. Měl jsem tam jen trochu černého bordelu, který je pravděpodobně barva z kovového obalu filtru. Žádné stříbrné šupinky ani špony nikde nebyly. Čili podle mne je snad palivá soustava v pořádku.

filtr.jpg

 

JO a před vložením filtru jsem do obalu nalil cca 0,7 l nové nafty (bylo to akorát) a poté přes VCDS ještě asi na 1,5 min. pustil podávací čerpadlo. Auto naskočilo jako hodinky.

Editováno: , autor: koudy_123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ahoj, jen k tomu VIFu, možná je lepší používat DFC (BG 2256 DFC HP). viz článek

 

  •  nejlevnější, ale v zásadě dostačující aditivum VIF, kterým se vyrábí většinou prémiové nafty - vyrábí se pak buď letní nebo zimní varianta. Problém tohoto aditiva je, že je na základě ferocenů, které nenávratně zanáší DPF - typický červený prášek a čistící účinek je pouze u paliva dokud se neohřeje, pak svou schopnost ztrácí.
  • prémiová aditiva nejvyšší kvality pro náročné uživatele, které osobně doporučuji, jsou pak buď od výrobce BG Products - aditiva BG jsou na základě amínů a ve veškerých režimech a teplotách paliva vždy prohoří a nezanáší tak systém, a to v produktech: BG 225 DFC Plus HP - pro období jaro/léto/podzim a , dále BG PD 14 DFC + HP2 - pro zimní období nebo od výrobce Metabond, a to v produktu Metabond Magasel Plus - celoroční aditivum. Tyto aditiva patří ke špičce na trhu a máme s nimi reálné skvělé zkušenosti od stovek uživatelů.
Editováno: , autor: ZdenoM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,
našel jsem tohle téma a rád bych se k němu přidal s dotazem. Postihlo mě prokletí dieselových motorů a auto hlásí závadu p0087 - nízký tlak na liště, tedy předpokládám že bude špatné čerpadlo (nejspíš obě podávací i vysokotlaké) a tudíš spousta pilin v palivovém systému. Dozvěděl jsem se, že čištění systému nemá význam, jelikož je neúčinné a vždycky nějaké piliny někde zůstanou a budou dále páchat potíže a jediná cesta je výměna všeho, kudy palivo prochází.
Narazil jsem v článku světa motorů a novém přípravku zvaném MPM Catcher - magnetický lapač pilin.
Mám na Vás otázku, zda jste se s tímto magnetem již někdo někdy setkali a máte zkušenosti, zda to funguje, popřípadě co si o tomto vynálezu myslíte, můžete to opravdu fungovat ? Netuším, zda jsou tyto piliny magnetem zachytitelné a jestli je magnet opravdu dokáže všechny zachytit a udržet.

mpm cathcer.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, protože hlava čerpadla ze které jsou piliny není ze slitiny která by byla magnetická.

Nicméně filtrem piliny neprojdou, nechal bych to vyčistit a vyměnit čerpadlo pokud tam těch pilin nebyla hromada a děj se vůle boží.

S trochou štěstí se ti sem tam jen přisekne nějaký vstřikovač.

Po 200K km většina čerpadel generuje nějaké jemnější piliny do soustavy, najezdil jsem se starším čerpadlem co toto dělalo asi 90K km každých 30K km jsem měnil filtr a vždy tam pár pilin vidět bylo.

 

Jinak ten nízký tlak na liště může způsobovat i jen to že ten senzor je vadný nebo nefunkční regulátor tlaku přímo na čerpadle, takové závady se stávají i bez přidřeného čerpadla. Chtělo by to vizuálně zkontrolovat jestli tam opravdu něco je.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při vizuální prohlídce bylo zjištěno jen pár drobných špon, které se dle slov mechanika vždycky ve filtru nacházejí, ale dle zjištěných informací není problém piliny/špony běžně okem spatřitelné, ty se běžně zachytí v palivovém fitru, ale škodlivé jsou ty, které nejdou vidět, zjišťují se pouze pod mikroskopem odebráním vzorku na magnetickou jehlici, tedy ty, které filtrem projdou a neustále kolují v palivovém systému(cituji článek, který jsem si četl, který se dělal s diesel servisem v plzni, který provozuje Pavel Tesař). Netuším, kde je v okolí zlínského kraje dobrý diesel servis, který by mi mou doměnku mohl potvrdit, nebo vyvrátit.
Auto má najeto 125 tis kilometrů, a právě jsem musel měnit vstřikovače protože byly špatné, ale po výměně auto stále blbnulo a zjistila se právě tato závada, tak předpokládám, že to bude mít spojitost, že právě z důvodu přidírajícího se čerpadla odešli i vstřikovače.
Takže dostávám ze všech stran odlišné informace, že už z toho mám hlavu jak pátrací balón, nevím, zda ta firma jen propaguje nějaký neúčinný nesmysl za splašenou cenu (6500 za kus magnentu a trubky) ale na druhou stranu by to celkem smysl dávalo, pokud ty piliny jsou magnetické (mají tam i video kde očividně jsou) ale taky si tam mohli cokoliv přisypat. Zatím mám v plánu vyměnit vstřikovací čerpadlo, vyměnit všechny vysokotlaké trubky + lištu railu a vyměnit hadice od filtru k čerpadlu a na ni nasadit tento přípravek pokud bude účinný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Dobrý den 

Chtěl bych se zeptat mám škoda yeti dieslový 81 kw po ránu když je auto studené tak někdy cuká a ozývá se při 1800 otačkách cvrkající zvuk. Vstřiky jsou měřené a jsou ok v palivovém filtru byli kovové špony. Jakmile se auto ohřeje na 50 stupňů je klid a normálně jede.

mohlo by to být třeba podávacím čerpadlem nebo máte nějaký tip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Čerstvá zkušenost. Koupil jsem VW Crafter 2017 se 130kW 2.0TDi který nestartoval. Zjištěná závada po první prohlídce: ucpaný DPF a nefunkční vysokotlaké čerpadlo a vstřikovače. Nechal jsem otestovat vstřikovače v Bosch servisu, kde jsem zaplatit 3.600 Kč vč DPH za info, je jsou v normě.. Následně jsem nechal udělat repasi čerpadla a trysek u profi firmy která inzeruje, že to dělá z originálních dílů do 24 hodin. Jak řekli tak se stalo. Motor šlapal a DPF se vypálil. Všechno fungovalo bezvadně, ale jen 500 km. Pak se motor znovu zastavil bez sebemenší hlášky o závadě. Test vstřikovačů a čerpadla dopadl blbě. Pro mě. Opět zadřené čerpadlo a navíc rezavá horní část vstřikovačů. V té firmě mi řekli, že je v systému zřejmě voda a piliny. Vysokotlaké čerpadlo bylo opravdu nevratně poškozené. To mi ukázali! A prý jestli jsem vyčistil filtra nádrž. Koukal jsem jak z jara. Věřil jsem mechanikovi, že ví co dělá... Suma sumárum 2x demontáž a montáž čerpadla, lišty a vstřikovačů, jejich čistění což udělala ta firma co dělala rapas. Nádrž dolů včetně potrubí a důkladné čistění a vytírání. Jen jedna repase čepadla stála 14.000 Kč bez DPH a to samé vstřikovače. Nemusím připomínat, že jsem to platil dvakrát… Lištu mi udělali zdarma, když jsem si nechal udělat celý komplet.

Teď to mechanik celé zkompletuje a dohlídnu na to, aby zalil filtr a odvzdušnil to, než bude prvně startovat! Pak dám znovu vědět. Držte mi pěsti J

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak Crafter jezdí jako za mlada. Ještě pro jistotu nechám vyměnit palivový filtr i když stál 2.500 Kč... A mechanik zřejmě chybu neudělal, proto že trysky a čerpadlo byly zničené vodou kterou zřejmě nasálo z nádrže. Auto zřejmě dlouho stálo protože jsem ho koupil s tím, že je závada na DPF a palivovém systému..

 

Jo a repasi jsem dělal u firmy TOP-injection.cz z Ostravy. Do 24 hodin po převzetí zásilky bylo všechno OK jak slíbili. A hned 2x když to tam šlo znova :-) A cena za repas byla na české poměry lidová!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...