Jump to content

Motor 2.0 TDI 147 kW


Delphin

Recommended Posts

Predokolka. Tohle bylo zrovna velkým tématem pro výběru. Ale po zkušenostech s obojím jsem zatím víc nakloněn predokolce. 4x4 má dost výhod, ale taky nevýhod. A ty nevýhodu pro mě dost převažují. Ale zrovna tohle podle mě hodně záleží na tom kde a jak bude auto jezdit 

Link to comment
Share on other sites

Ahoj,

s tím motorem jsi mě potěšil. Mám ho objednaný v Tiguanu Allspace a furt jsem nevěděl, jestli jsem udělal dobře. Zda nestačí jen ten 110kw. Byl jsem se s 147kw svézt v Arteonu a šlo cítit, že je tišší. Momentálně mám v krátkém Tiguanu 2.0TSI 132kw, tak jsem zvědavý jestli to ten diesel nebude tahat ven ze zatáčky. Přeci jen chci i něco tahat a dojiždím denně 30km, tak jsem volil naftu. Jak je to se zahříváním motoru? Nebo máš nezávislé topení?

Díky

Link to comment
Share on other sites

baracudakb: zdravím a děkuji za tyhle poznatky o motoru, přesně na tohle jsem čekal až někdo napíše své dojmy z tohodle motoru, 110kw mě připadalo málo a 140kw mrtvé do 2500rpm a hodně žralo, tohle konečně vypadá na výborný a důstojný motor pro supa, jelikož jezdím dohromady 100km každý den do práce tak tohle bude výborná volba až bude roční vůz. ještě dotaz jestli ta předokolka neprokluzuje prední kola při rozjedu?

Link to comment
Share on other sites

Buben: neřeknu ti 100%, auto nemám ještě ani týden, takže jsem nedělal žádné turbo rozjezdy, myslím si, že na zimních by to hráblo při plném plynu. U letních je to otázka, tam je R19 235/40. Přece jen to je pořád 400nm. Dej mi tak týden, to bude mít motor zaježděno a zkusím

Link to comment
Share on other sites

Třeba u Tiguanu všechny tyto silnější motory si na předku hrábnou při trochu agresivnějším rozjezdu, ale jelikož jsou to většinou 4x4, tak to zaúřaduje a zadek. Ale zase to auto může mít úplně jiné rozložení hmotnosti. V Arteonu jsem nic takového nezaznamenal, ale zase jsem v té předváděčce nemohl dělat psí kusy.

baracudakb: V té Peci jsi venku nestál? Nezaznamenal jsi, jak rychle se ohřál opět olej? 

Chápu, že si TDI v topení kabiny přitápí elektřinou. Ale zajímaly by mě samotné zkušenosti se zahřátím motoru, držením teploty či chladnutím.

Přeci jen tento motor má být celohliníkový a nějak lépe vyřešený termo management - více okruhů. Furt nevím jestli připlácet za nezávislé topení. Stávám většinou venku ve vjezdy v blízkosti domu a přes den v práci na parkovišti.

Link to comment
Share on other sites

před 13 hodinami, jastik napsal:

Třeba u Tiguanu všechny tyto silnější motory si na předku hrábnou při trochu agresivnějším rozjezdu, ale jelikož jsou to většinou 4x4, tak to zaúřaduje a zadek. Ale zase to auto může mít úplně jiné rozložení hmotnosti. V Arteonu jsem nic takového nezaznamenal, ale zase jsem v té předváděčce nemohl dělat psí kusy.

baracudakb: V té Peci jsi venku nestál? Nezaznamenal jsi, jak rychle se ohřál opět olej? 

Chápu, že si TDI v topení kabiny přitápí elektřinou. Ale zajímaly by mě samotné zkušenosti se zahřátím motoru, držením teploty či chladnutím.

Přeci jen tento motor má být celohliníkový a nějak lépe vyřešený termo management - více okruhů. Furt nevím jestli připlácet za nezávislé topení. Stávám většinou venku ve vjezdy v blízkosti domu a přes den v práci na parkovišti.

V Peci jsem stál cca 2 hodiny venku. Co se týká ohřátí motoru, tak jen subjektivně, rychlejší než 110kw i 140kw. Nezaznamenal jsem žádné poklesy teploty, ani nic podobného. Nezávislé topení bych připlácel, pokud vím, že každý den mám v 6 ráno někam jet a jednak chci mít předehřátý motor a druhak teplo uvnitř. 

Link to comment
Share on other sites

Jak jsem psal, jestli 4x4 ano/ne byl velký rozpor. Ale:

 

- nebydlím na horách a nejezdím tam pravidelně

- když na hory, tak máme ještě 4x4 kodiaq

- váha, pružné zrychlení(ne 0-100, ale to co reálně použijete při předjíždění), spotřeba, hluk apod. jsou horší u 4X4

- a nepotřebuju dělat rozjezdy na pískání kol. Občas ano, rušná křižovatka a je potřeba se tam nacpat. Ale to je 1x týdně? A už teď můžu říct, že i na zimácích jste schopni se velmi svižně rozjet bez jakéhokoliv prokluzu, takže to není o tom velmi zlehka lechtat plyn, aby náhodou. Samozřejmě, když se to zašlápne, tak hrabe

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Ja taky žiju u Brna a 4x4 už jsem u současného auta chtěl. Není to kvůli sněhu, ale při výjezdu z mokré křižovatky předokolka hrabe snadno a výjezd s 4x4 je jistější a rychlejší. A nezávislé topení je úžasná věc. Používal jsem ho denně ráno doma i večer na parkovišti u práce. Teď mám Kodiaqa bez něj a už se moc těším na nového Superba, kde zase bude. Za mě pokud si to můžeš dovolit, tak 4x4 i nezávislé topení ber.

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ahoj. K diskuzi ohledně 4x4 – já to nemám ale v pátek jsem jel o něco svižněji – suchy povrh, teplota -5, zimní gumy 235/45 R18 – při zrychlovaní do kopce do cca 90 – 100km/h na trojku pořád bliká ASR.

Pro normální ježdění 4x4 moc často nevyužijete ale když pojedete rychleji v nějakých serpentinách, tak na té 400Nm a 147kW pohon 4x4 se fakt hodí, jinak přicházíte o hodně dynamiky.  

  • Líbí se mi 2
Link to comment
Share on other sites

Ahojte do skupiny. Ja vcera přebral Supa 4x4 147kw diesel po 3 letech. Tedy převodovka opět 7st DSG. Dnes návrat do Brna tedy 70% okreska a zbytek D1. První pocity motor mnohem klidnější a jemnější bez hlucneho projevu ve vyšších otáčkách. Převodovka obdobná a jemná, primerene reagující = uvidime časem. Matrix svetla - no konečně po Led v B8 Passatu ty Xenony bylo trápení. Super věc progresivní řízení, mnohem tuzsi i v režimu Normal a samozřejmě poloviční otáčky. 

S autem jsem jel normálně svizne, žádné šetření apod. Automaticke vyřazování tez funguje. Spotřeba 6.9 pri průměru 77km/h. 

Super ze uz krasne funguje bezdrátové Screenovani i waze udaje se promítnou na dig.cockpit.

Novy volant příjemný do ruky, na ovládání bude třeba si zvyknout.

Vice jsem zatím nestihl nasat.

M.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Mám 147kW/4x4 DSG7 (MJ2021, najeto cca 10000) a oproti 140kW/4x4 DSG7 /12/2017) jsem si kromě podstatně nižší hlučnosti pohonu všiml toho, že při defenzivní jízdě na silnicích (+- 100) mám spotřebu nižší než v případě předchozího vozu (5,3...5,7), při dynamičtější jízdě mám ale spotřebu vyšší než na co jsem byl zvyklý dříve (nyní 6.5). To pak platí i pro německé dálnice, kde se pak spotřeba limitně blíží k 8 litrům (při +- 200km/h). Asi ten motor není tak přiškrcen jako dřív, nicméně to nějaká raketa taky není.

Auto mi tak žere v průměru tak o 0.2/0.3 litru víc než s předchozím motorem. 

 

Na dálnicích používám adaptivní tempomat a všiml jsem si, že je to asi celé nějak jinak odladěno, protože také víc vnímám rozdíl spotřeby když jedu na adaptivní tempomat. U 140kW mi ten rozdíl nepřipadal být tak velký.

Máte to někdo vypozorováno stejně? 

Link to comment
Share on other sites

Já to vidím trošku jinak. Já měl s 140 kW 4x4 DSG7 najeto 150 tis km, teď s 147 kW 4x4 DSG mám 22 tis km. Jezdím spíš dynamicky, 90 % dálnice, většinou limit +30 nebo i o něco víc. V obou autech stejně. Zatím vidím spotřebu nafty v průměru o 0,2 - 0,3 l nižší, k tomu poloviční spotřebu AdBlue a dvojnásobnou spotřebu oleje (teď 0,5 l na 6000 km, dříve to bylo 0,5 l na 12000 km). Kolega, co má stejný motor v Kodiaqu, ke spotřebě oleje hlásí dokonce 6 l na 30 tis km.

A jinak je motor živější, řekl bych trošku tišší a výrazně lépe se dostává k maximální rychlosti.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, tak třeba se to časem ještě posune, nebo víc tlačím na pilu :-)....

Co se týče oleje, tak už jsem doplňoval taky, cca po 9500 km.

Adblue už mám za sebou také a uvidím kdy to začne svítit podruhé. Nevím kolik je tam toho z výroby. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

takze 147Kw taky zere olej? je tam stejny jako do 110Kw VW 507.00? Mel jsem Superb III 140kw manual, a ten olej nezral vubec, jen normalni vymeny po 15tkm, 110kw manual zral 0.5 na cca 6tkm.

ted mam, resp zena ma, 147kw dsg 4x2, najeto 9tkm, olej zatim nic, ale pro jistotu to dnes zkontroluju

Link to comment
Share on other sites

My měníme long life po 30 tis a jak jsem psal, jezdím hlavně po dálnici a rychle. U OIII TDI 110 kW jsem doléval taky 0,5 l na 12000 km při stejném režimu. Teď s ní jezdí manželka a na 140 km/h se dostane jen výjimečně a na 27000 km s výměnou taky kolem 15000 km jsem dolil dohromady asi 0,3 l, a to spíš jen preventivně. 

Takže si dokážu představit, že s klidnějším způsobem jízdy spotřeba oleje nebude vysoká. 

Edited by Delphin
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

tak zkusenost s 147kw dsg 2x4

- zase zere olej 0.5l po 12tkm, 140kw nezral, 110kw zral po 7tkm 0.5l pri mem stylu jizdy, vzdy u vsech meneno po 15tkm

- na max rychlost se dostane snadneji nez 140kw

- spotreba cca stejna, ale to neresim

 

nekdo tu psal ze o3 135kw jede lepe nez s3 140kw, mam opacnou zkusenost , bez problemu jsem rs ujel do kopce nad mohelnici

 

 

Link to comment
Share on other sites

To je mazec, litoval jsem že nemám evo s 147 kW, ale 140 kW bez evo. Když to čtu, jsem rád že na začátku faceliftu ještě evo nebylo. Ještě jsem nemusel dolévat ani hlt oleje, stejně tak předchozí motor 110 kW bez odlévání oleje. 

Edited by guest100
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...