boban1108 Posted June 25 Share Posted June 25 Samozřejmě že to je legrace. Ale kde ty teda vidíš vysvětlení? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamoun Posted June 25 Share Posted June 25 (edited) delka trasy, plynulost provozu, ... u nas to "nejde". Edited June 25 by hamoun 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ztr00 Posted June 25 Share Posted June 25 @boban1108 Jako srovnávat to, že si člověk myslí, že v severských státech udělal nějakou spotřebu a v ČR mu to nejde, je úplně zcestné... Každá trasa, která není stejná, bude mít prostě jinou spotřebu (a i stejna trasa ji může mít jinou). Jak psal @hamoun... Prostě jsou úseky (stejné), které ujedu v určitou hodinu za 6 litru s 206 kW a jindy je ujedu za 9 litru... Není to žádná raketová věda. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boban1108 Posted June 25 Share Posted June 25 Ale já psal: "při stejném jízdním stylu a profilu tratě". Jízdní styl zohledňuje provoz. Délka tratě nemůže mít na spotřebu na 100km na dálnici vliv. Je jedno jestli jedu 70 nebo 700 km. Ještě u nás může být horší benzín. Nechápu proč se @ztr00 čílíš. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ztr00 Posted June 25 Share Posted June 25 "tak je jediné vysvětlení: pumpy šidí a nalijí ti do nádrže méně benzínu, než si naúčtují 🙂. Jiné fyzikální vysvětlení nevidím. " Todle mě nejvíc dostalo. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OpelIns1 Posted June 25 Share Posted June 25 (edited) najväčší rozdiel, ktorý určite robí spotrebu medzi SE a CZ je, že v SE mi nikto za celú cestu nevpálil do ľavého pruhu rovno pred nos rýchlosťou 80kmh keď som mal na tacho 130. Taký väčší rešpekt alebo ohľaduplnosť, každý skôr pribrzdí než myšičku pred nos. V ČR (ale už aj DE) je myšička pred nos bohužiaľ úplne bežný jav - kolona 10 áut, som posledné auto č.10, za mnou 5km nikto. Auto z pravého pruhu mi vypáli do medzery medzi mnou a autom č.9, často bez smerovky. Podčiarkujem za mnou nič, no on musel o 10 sekúnd byť v ľavom pruhu skôr. Takže brzdy na 80kmh. Za chvíľu na zadnom nárazníku visí borec, ktorého som predbehol pár kilometrov dozadu a jazdí konštantne 110 - či je tam "neobmedzených 130" alebo 80kmh v zúžení. 80-nik predo mnou po pár minútach zápasu s kamionmi ktoré idú 78kmh zmizne do pravého pruhu a ja potrebujem akcelerovať, lebo hrozí že maník na zadnom nárazníku to už nevydrží. toto sa opakuje na 300km medzi Bratislavou a Prahou tak 10-15x. Pokiaľ je vláčik v ľavom pruhu a za mnou je niekoľko áut kľudne uberiem a vytvorím medzeru aby aj ten 80-nik mohol predbehnúť kamiony, ale pokiaľ sa musí niekto vtesnať pred posledné auto v rade tak to nechápem. Druhý argument k spotrebe je, že hustota a tým aj nervozita, hlavne vzhľadom na to, že D1 v ČR je "nekonečný vláčik kamionov v pravom pruhu" je v SE úplne iná. Áut nie je úplne málo ale v podstate je možné prejsť 200-300km s tepomatom (neadaptívnym) nastaveným na 120kmh. Nejako tí škandinávci žijú kompletne kľudnejšie. Edited June 25 by OpelIns1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.