Přejít na obsah

CFGB a nekonečná regenerace


superb18

Doporučené příspěvky

Dobrý večer místní guruové,

pročetl jsem toho zde už hodně, ale nenarazil jsem na můj problém.

Superb 2 Combi 09/2012 DSG 125kW

Cca před 10 dny při jízdě na dálnici se rozblikala kontrolka žhavení. Auto jelo jak má, v pohodě jsem dojel nějakých 120km ještě. 

Druhý den při pojížďkách po městě se rozsvítila i kontrolka filtru. Ten den jsem zajel odpoledne do autorizáku, kde na diagnostice zjistili vadné čidlo výfukových plynů, konkrétně snímač 1, tedy G235, které je před turbem a také plný filtr DPF.

Snímač G235 vyměnili, provedli servisní regeneraci, já zaplatil 7 litrů a rozjel se domů. Pro kontrolu jsem si zapnul VAG DPF a 0%, takže velká spokojenost.

Po ujetí 1 (slovy jednoho) kilometrů se rozblikalo žhavení a rozsvítil se vrtulník, kuře na grilu apod., prostě kontrolka motoru. Vzhledem k tomu, že již byl večer a servis zavíral, řekl jsem si, že se tam vrátím až druhý den. Celou noc mi vrtalo hlavou, v čem může být problém a potom jsem si vzpoměl, že mi při výdeji auta servisák říkal, že by bylo možná dobré auto trohu protáhnout. Ráno v 5 hodin jsem tedy nedočkavě sedl do auta a vydal se na D35 protáhnout Supa. Ani po zahřátí motoru, ani po ujetí 30km se ani jedna kontrolka nerozsvítila, Carista nehlasila žádnou chybu. Sice jsem nechápal, ale byl jsem rád, že auto je konečně v pořádku.

Včera po ujetí cca 700km se ozval známý dunivý zvuk výfuku, otáčky volnoběhu se zvýšily a typický smrad oznamoval regeneraci. Pustil jsem VAG DPF a ten potvrdil regenerační proces. Ujel jsem asi 70km po dálnici a zjistil jsem, že regenerace pořád probíhá a VAG DPH ukazoval již 96% zanešení a také se rozsvítila kontrolka DPF.

Vrátil jsem se teda do autorizáku, kde měnili čidlo. Vzali auto na dílnu, napíchli na diagnostiku, ani jedna chyba, teploty na vstupu i výstupu v pořádku a pro jistotu ještě udělali vyvolanou regeneraci. 

Auto mi předali s tím, že diagnosticky je naprosto v pořádku, žádné chyby, nicméně kontrolka filtru pořád svítí a když jsem zapnul VAG DPF, tak zaplnění filtru je 100 + 5%.

Objednali mě až na 1.12., že na to bude víc času a autoelektrikář projede pořádně vše, na co dnes neměl již čas.

Protože mě auto žíví, byl jsem totálně zdrcen, a už v tak špatné době ještě tohle.

Z nouze jsem tedy vyjel na dálnici a udělal ve 130km rychlosti kolečko 220km!!!! a zjistil jsem dle zapnutého VAGu DPF, že filtr sice vypaluje, ale velice velice pomalu a ne tedy stále. Tady si nejsem jistý, jestli při vypalování dělá nepravidelné pauzy nebo jestli je někde chyba. Nicméně po ujetí 220km ve 130km rychlosti se mi podařilo snížit zaplnění filtru na 77%.

Po celou dobu jízdy dunivý zvuk a po zastavení na pumpě otáčky cca 950. Filtr pořád svítí a DPF pořád vypaluje.

 

Pokud někdo dočetl až sem ten román a napadlo by ho po čem jít, budu velmi vděčen za jakoukoli radu.

 

Děkuju
 

 

Editováno: , autor: superb18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když na tvrdáka zastavíš chcípneš pořád předpokladam , větráky točej ? nastartuj prošlapni na volnoběžnej omezovač cca 2500ot podrž cca 2-3sek a chcípni , vypni klíček , točí ? znova nastartuj a to stejný ,,nepomůže ? 

Editováno: , autor: HANZTD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ráno zkusím, ale zběžně si uvědomuju, že když sem dnes přijel z toho dvousetkilometrovýho výletu k baráku a vypnul motor, větráky na 99% netočily, jen typický zvuk a zvýšené otáčky. A taky samozřejmě spotřeba....

 

Editováno: , autor: superb18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplota na vstupu 285 stupňů a na výstupu 550. Dle autorizáku v naprostém pořádku. Nejvíc podivné je na tom to, že servisní regenerace byla v pořádku ukončena, dle nich je filtr prázdný a při tom je full. Nechápu...

 

A benzín v naftě stopro vylučuju, autem jezdím jen já a dávám si sakra majzla, kterou beru pistoli

Editováno: , autor: superb18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to trochu nesedí ne ?

Vstupní teplota by měla být vyšší, pokud už není po regeneraci.

Servisní regenerace třeba vyšších teplot dosáhne, chce to změřit reálnou teplotu před DPF při aktivní klasické regeneraci.

 

Pokud filtr dosáhl takové teploty, tak reálně prázdný bude.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli nesedí, ale jak říkám podobné teploty, které mi naměřil VAG DPF měli i ve Škodovce a prej dobrý, tak nevím...

screenshot.jpg

 

Ráno jak půjdu do auta, tak můžu doložit i log z VAGu DPF, jestli by to k něčemu pomohlo.

Editováno: , autor: superb18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím to screenem jsi měl začít.

 

Čidlo za filtrem ti hlásí růst teploty cca až na 600 stupňů - filtr funguje

Čidlo před filtrem ti hlásí v průběhu regenerace max. teplotu 300 stupňů - to je špatně vstupní teplota bude vždy vyšší než za filtrem (pokud už není po regeneraci a filtr nechladne)

 

Reálné množství spalitelného popela dle čidla diferečního tlaku je velmi nízké a filtr se rozhodně vyčistil.

Nekleslo odhadované množství popela, které jednotka pouze odhaduje, není skutečné.

 

Řekl bych že hodnotu drží vysokou, protože nezaznamenává nárůst vstupní teploty před DPF.

Čidlo před filtrem hlásí prostě špatnou teplotu, je tam mnohem vyšší než tvrdí.

Ještě mě zarazila hodnota oil ash v DPF.

 

0.00l znamená že máš filtr buď nový, nebo má auto najeto 20 000 km a nebo ti ho v servisu bezdůvodně resetovali což může způsobovat problémy pokud má filtr už třeba víc jak 50 % zaplnění.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filtr určitě není nový, řekl bych, že je tam původní, protože auto jsem kupoval při 128000km a dnes má skoro 315000km. Jestli ho nějak resetli netuším a asi bych jim to s těží nějak dokazoval.

A pokud tedy čidlo před DPF ukazuje nízkou teplotu, nemůže být vadné? A úplně zbytečně mi měnili čidlo do turba? Ale to by přece vykázala dignostika chybu, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějaké hodnoty dává, už to že tam máš rozptyl teploty jen 10 stupňů ukazuje že čidlo nefunguje jak má. Ta vstupní teplota lítá hodně na 5 km ti klidně skončí několikrát mezi 150 a 350 stupni pokud neregeneruje. Pokud ano tak vytrvale stoupá až k 600+.

 

Stačí aby jsi dal na 15s nohu z plynu a spadne z aktuální teploty aspon o 20-30 stupňů.

Směrodatný údaj pro tebe je soot mass a ten máš 3,5g a to znamená že filtr se vyčistil, jen to jednotka neví.

 

EDIT: oni ti měnily G235 to jsme si nějak nespojil.

No tak ti to čidlo vyměnili špatně, nebo je problém v elektrice / jednotce.

Doporučuji tyto čidla kupovat v originále a ne druhovýroby!

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vzhledem k tomu, že to měnili ve škodovce u Samohýla, byl měněn originál, aspoň to tvrdili. Ale připomínám, že měnili čidlo do turba, ne do DPF.

No jaký by si tedy navrhoval postup? Tohle jde tak nějak mimo mě, apku VAG DPF mám je pro kontrolu, jak vypadá zaplněnost filtru. A do minulého týdne regeneroval normálně, po 500-550km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokračování story:

 

Dnes jsem opět zkusil vyjet na dálnici, ujeto cca 60km a ke kontrolce filtru se rozblikala spirála a rozsvítila kontrolka motoru, auto ztratilo výkon a domů jsem se vracel 80km rychlostí. Caristou načtena mimo jiné chyba čidla číslo 3, což potvrzuje to, co napsal 15degren.

 

Přidávám ještě screenshot, pořízený chvilku před tím, než to kleklo

 

image.thumb.png.4043ec313a2defd753abec81f443c94b.png

 

Na zítra objednáno originální čidlo 03L906088DK, tak uvidíme.....

Editováno: , autor: superb18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal vstupní teplota do filtru neodpovídá realitě:

 

Mělo by to být toto čidlo:


https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l906088dk-cidlo-teploty-spalin-skoda-24447.html

 

Ale tyto čidla neodcházejí skoro vůbec pokud se v tom nikdo nevrtá.

 

Může to mít spojitost s čidle G235 které řešíš ty.

 

Možná to není přesně nevím měla by tam být 3x čidla.

 

G235 (které ti asi měnili)

 

Pak čidlo před filtrem (to jsem zaslal já a podle mě ti měří špatně)

 

Pak čidlo za filtrem.

 

Všechny tři měří teplotu.

 

G235 odchází běžně, ale čidla na DPF filtru neodchází pokud se nemanipuluje s filtrem.

 

Proč máš resetnutý DPF filtr od oil ash ? Není to dobře. Hledal bych spojitost proč ti nyní čidlo před filtrem hlásí nesmyslné teploty ( čidlo za filtrem evidentně funguje dobře).

Asi se v servisu dělo něco nestandartního... já si totiž myslím že ho resetovali v servisu při výměně g235 ale proč by to dělali ? Kdyby bylo resetnuté po dobu aspon výměny jednoho oleje, měl by jsi nějakou hodnotu v oil ash. Bude to mít spojitost.

 

Možná šel někdo podle kompletního adaptačního návodu při výměně filtru (což je v případě výměna G235 samozřejmě špatně)

 

Než bych začal měnit čidlo (vyrvat ho ven z DPFka nemusí jít dobře) určitě bych zkontroloval kabely jestli je mechanik někde nepoškodil (multimetr postačí).

Prošel znovu všechny adaptace dle VAGu.

 

Čidlo má mít nějaké hodnoty na svorkovnici, nechce se mi je hledat věřím že najdeš. Můžeš změřit.

 

Já nevím myslím že jsem čidlo před a za DPF K.O viděl jen pokud se museli vysekat z DPF které se měnilo. Ale může být poškozená i jednotka...

 

Dobrá zpráva je že regenerace probíhají a probíhají dobře, jen prostě jednotka nemá správné informace ze vstupního čidla teploty na DPF a proto neukončí regeneraci, snaží se vypalovat ale filtr je prázdný. 

Je to vidět i na diferenčním tlaku. 

Když vyřešíš problém s teplotou před DPF vyřešíš vše.

 

Problém s čidle před DPF musel vzniknout až v servisu, odmítl bych to platit...

 

 

 

 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč je resetnutý  DPF filtr od oil ash vůbec netuším, ani nemám ponětí, jak a proč se resetuje. To, že něco takového dělali v autorizáku, mě nikdo neinformoval.

 

Na faktuře jsou pouze položky:

- RVZ/diagnostika  

- snímač teploty výfuk. plynů demontáž  

- čidlo teploty spalin 

- drobný a pomocný materiál  

 

 

Bohužel jsem to  již zaplatil při převzetí vozidla. Když jsem po ujetí cca 750km šel reklamovat rozsvícenou kontrolku DPF a neustálou regeneraci, nepsali ani zakázku. Dělali pouze servisní regeneraci, která ovšem nepomohla :-/

Pouze mi řekli, že mám přijet 1.12. na 7:00, že se na to autoelektrikář podívá podrobněji. Tam se mi už ale vůbec nechce a aktuálně asi v pondělí na to mrkne jiný a prý velice dobrý autoelektrikář. Čidlo tedy zatím vyzvedávat nebudu.

 

Editováno: , autor: superb18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mechanik to asi odflákl a druhý mechanik bude třeba pečlivější.

Normálně bych to reklamoval není to složitá závada a dle diagu celkem jasná.

Můžeš říct že tě auto někde nechalo a nechal jsi to zkontrolovat v nejbližším servisu, kde ti řekli že čidle před DPF dává při regeneraci špatné hodnoty, proto se nedokončuje i když je filtr prázdný a víc to neřešili. 

Pravděpodobně je to navede správným směrem (provozní slepota a nechuť takové věci řešit je v autorizáku běžná ale lidi tam nejsou neschopný, jen špatně placený).

Normálně to reklamuj a nevyhazuj prachy oknem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reklamovat to budu a to co nejdříve. Chtěl jsem se na to vykašlat, ale nedal mi nějak ten reset oil ash, na který jsi poukazoval. Sice vím o tom prd, ale jak jsem psal, občas a v poslední době hodně často používám aplikaci na telefonu VAG DPF.

A tak nějak mě dnes ráno napadlo kouknout do logu apky a přišel jsem na docela důležitou věc, na kterou si mě samozřejmě navedl ty.

Sice v původním formátu to bylo pro mě nečitelné, ale pokud jsem si to vyexportoval a vložil do excelu a použil styl, najednou se mi před očima zjevila tabulka, která přece je už čitelná i pro mě.

 

3.11.2020 ještě před předáním auta do autorizáku byl stav oil ash 0,23.

 

Další log mám teda až 12.11. 2020, což bylo po výjezdu z autorizáku již po reklamaci zakázky z 3.11.2020 a zde je již oil ash 0,00

 

Takže se opravdu potvrzuje, že  při prvním příjmu, kdy měnili čidlo do turba a dělali servisní regeneraci, resetli i oil ash.

Někdo a vlastně i ty tady psal, že právě ten reset může dělat paseku, takže hned v pondělí ráno jdu na ně a pokud se budou cukat, půjdu třeba až za Samohýlem.

 

Ještě možná úplně laický dotaz, jak nebo čím se dá ten oil ash resetnout? Je možný, že to udělali, když dělali diagnostiku? Nebo někde něco zkratovali? Ať vím, s čím na ně jít. Děkuju

VAG DPF log.pdf

Editováno: , autor: superb18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normálně přes VAG-VCDS nástroj na vynulování zaplnění filtru při jeho výměně.

Hodnota se vypočítává ze spáleného paliva a dalších proměnných. Informace slouží jednotce k upravování hodnot pro filtr, který se přirozeně zaplňuje nespalitelným popelem.

Vzhledem už poměrně vysokého zaplnění tvého filtru to může dělat docela paseku...

 

Mohl tam proběhnout i scénář, kdy auto projížděli po výměně čidla a rozsvěcela se jim kontrolka DPF.

Pokud by prošli diagnostikou servisní výměnu DPF, která zahrnuje vynulování filtru a servisní regeneraci, tak by se kontrolky na čas zbavili.

Taky je tu varianta, že mechanik s VCDS neumí a místo samotné servisní regenerace spustil právě kompletní servisní postup adaptaci nového filtru, ale to už větším že věštecké koule, nenapadá mě totiž jiný myšlenkový pochod jak by se takovému výsledku mohl někdo dostat...

 

Předpokládám že další krok z jejich strany by byla výměna filtru ( nebo jeho čištění ), kde by do ceny zahrnuli i čidla na DPFku protože by je nebyly schopní z filtru dostat, což by asi celý problém vyřešilo. 

 

To tě naštěstí stejně tak jako tak čeká. Cca 360-380K km je kritická hranice kde začíná filtr být neprostupný.

Některé lehce popraskají a s trochou štěstí projdou emisemi a najezdí i víc, ale spoléhat se na to nedá.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tady pokračování, ale bohužel s žádným úspěchem. 

Pro jistotu jsem čidlo do DPF nakonec nechal vyměnit za originál škodováckej. Bohužel ani to nepomohlo. 

S autoelektrikářem jsem domluvenej, že v pátek zavolám a domluvíme se na termín, kdy všechno projde a proměří.

 

Protože jsem musel s autem na nákup včera, asi půlhodinová jízda (samozřejmě náznak regenerace neustále trvá) a najednou blikání spirály a kontrolka motoru a nouzák.

Pomalu jsem tedy dojel domů a dnes ráno napíchl na VAG DPF a CarScanner. Zarazily mě dvě věci.

1. Na studeném motoru VAG DPF pořád hlásí na čidle do DPF teplotu přes 400 stupňů a jak se motor začne zahřívat, tak klesá

2. Diagnostika CarScanner vyhodí tyhle dvě chyby

 

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Skoda
VIN: TMBJF73T2C9050738

============1==============
P2458
Raw code: 2458
ECU: Řídicí jednotka motoru
Stav: Potvrzené
OBDII: Diesel particulate filter (DPF), regeneration process - duration malfunction
============2==============
8194
Raw code: 002002
ECU: 01. Řídicí jednotka motoru
Stav: Test selhal, Test selhal (současný cyklus jízdy), Nevyřízené, Potvrzené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC, Požadovaný výstražný indikátor
Skoda: Particulate filter bank 1 malfunction
 

U té druhé chyby 8194 Raw code: 002002 ECU: 01. Řídicí jednotka motoru je napsáno Test selhal (současný cyklus jízdy). Napadá mě, není náhodou jednotka bloklá spuštěním vynucené regenerace za jízdy? A proto ta neustálá "regenerace"? Pomohlo by nějak resetnou jednotku nebo přehrát soft? 

Samozřejmě to bude dělat autoelektrikář s VCDS

Screenshot_2020-11-17-07-55-27-318_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_2020-11-17-07-57-55-207_com.applagapp.vagdpf.jpg

Editováno: , autor: superb18
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a co ti tedy měnili ? Vyměnili skutečně vstupní čidlo na DPFku nebo čidlo teploty spalin u turba (G235) ?

Problém je pořád stejný a jasně ho tam vidíš - vstupní teplota filtru neodpovídá realitě.

 

Proč ti vůbec dávají zpět auto, které hlásí na studeném čidlu, teplotu 400 stupňů ? Tak jsou normální ?

Já nevím co ti na to mám napsat.

Ať dají do pořádku snímaní teploty výfukových plynů na všech stupních a bude to vyřešeno. Do té doby to auto prostě nepřebírej. Nemůže a nebude to fungovat.

Neví si s tím rady ? Tak je to snad autorizák, ať to řeší se škodovkou a nezatěžují tím tebe.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už konečně to jde

 

Zdravím pánové, tak abych ten příběh nějak ukončil.

Auto je cajk, nikde nic nesvítí, ani nebliká, filtr regeneruje jak má.

 

Vyměnil jsem nakonec DPFko za jiné, s nájezdem 163000km, tak snad to aspoň chvilku vydrží.

 

Děkuju za vaše názory a rady a přeju, aby ten příští rok byl alespoň o kousek lepší jako 2020

 

Superb18

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...