Přejít na obsah

Kondenzát vody v oleji alebo iný problém ?


misiak.pb

Doporučené příspěvky

Jojo, přesně toto dělaj staré 1.6 MPI v O1 a O2. Snad až vyloženě vysoké letní teploty alespoň v mém případě zbavily víčko šlemu.  Tady to bude asi to samý byť takhle zaprasené jako v úvodním příspěvku jsem to takhle neměl. No jsem zvědav na konečné rozzuzlení.

Omlouvám se za OT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj mám to taky, řešilo se to už i na fóru na FB, reklamoval jsem to, odpověď ze škodovky je to normání a přirozené, nooo není to asi víme všichni. Je to nový celohliníkový motor, vysledoval jsem, že voda se sráží na měrce oleje, k úbytku kapaliny opravdu nedochází. Jsou 2 možnosti jak se toho zbavit, buď pernamentní dálnice nebo přejít na 5w30 místo 0w20 a řekl bych, že motor Vám i poděkuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Prečo chlapi jazdíte na 1500 ot/min? Pokiaľ máte možnosť, zobrazte si teplotu oleja - zistíte že bude mať možno 80°C v zime pri takejto jazde takže kondenzát nemá šancu sa odpariť.

A tí čo máte benzín s hrôzou zistíte, že rozprávky o tom, ako rýchlo sa zohreje benzín oproti nafte sú hoaxy. Olej sa v oboch motoroch ohrieva úplne rovnako pomaly.

Takú penu som naposledy videl na našom žiguláku niekedy v roku 1975 - otec tiež jazdil 4km denne a samozrejme hneď sa išlo meniť tesnenie pod hlavou. Ale bolo ako nové.

Proste krátke trasy a ešte s podtočeným motorom. U škodovky DSG tomu ešte výrazne pomáha a na prvej križovatke po 100m to samozrejme dorazí štart/stop. Tak aspoň fungoval Superb, 2.0TDI ktorý som jazdil dva roky dozadu - zima, teplota pod nulou, premrznutý motor a on vypne na prvých 5km 3x motor a radí pri 1200ot/min. No hrôza.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ver tomu, že je to hoax. Ohreje sa ti len voda, takže ti ide kúrenie u benzínu po 10km a u nafty po 20km. Ale olej má takmer presne rovnakú teplotu. Ver tomu - odskúšané a porovnané Insignia 2.0CDTI vs 1.6 benzín a Superb 2.0TDI a Octávia 1.5TSI.

teplotu 90°C v oleji mám u benzínu povedzme po 30-40km.

 

Rýchlosť ohrievania je dôležitá pri krátkych jazdách o ktorých tu kolega píše. Pokiaľ niekto denne jazdí 100km v kuse tak je to samozrejme OT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám svůj názor a ten už jsem vyjádřil v předchozím příspěvku. Nemá cenu tu psát po kolika km máš 90° olej, když každý jezdíme v jiných podmínkách (kopce, roviny) a jiným stylem jízdy. Já mám na benzínu olej na 85-90° po 10 km, na naftě tak po 20 km (a to mám skoro 8 litrů oleje), což absolutně neodpovídá tvým hodnotám, který uvádíš. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Vsetci by si mali uvedomit ,ze kazdy motor ma to svoje vonkajsie a vnutorne dychanie.A ich tesnenia su v roznom stave takze je milion vplyvov ,od ktorych zavisi tvorba kondenzatu.Ak by sme chceli presnejsie porovnania mali by sme uviest vela udajov aby to malo zmysel.Napr. druh a znacka oleja,priemerna rychlost jazd,pocet nabehanych km,druh paliva aky pouzivame,profil trasy a urcite ine.

 

Sanie motora je spojene s vnutornym dychanim motora nejakou klapkou.Uzko suvisia a malo by sa udrziavat tesnom stave.Ak niekde sa nasava falosny vzduch spolu s parou do olejovych par vznika slem.Takze ak by vicko netesno olej by istotne nevytekal kedze vo vela motoroch je tam podtlak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
V 25. 11. 2020 na 7:09, makiaka napsal:

Pridávam update. Po včerajších 600 km sa to úplne rozpustilo. Po cca 200 km bolo na viečku ešte trochu tmavého filmu, ktorý som zotrel (nevyzeral na to, že by sa samovoľne rozpustil). Po návrate domov všetko OK. Možno je problém v samotnom viečku, ktoré možno netesní tak dobre ako napr. na Kodiaqu MR 2021 (TDI EVO 110 kW), kde sa aj tažšie šrobuje.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Makiaka zdravím, kúpil som Octaviu s týmto motorom a tiež ma to nastrasilo! V Araver NMnV mi povedali že je to ok! Prosím ta vieš mi odpísať ako to vidis a ako to dopadlo s odstupom času…. Bol by som Ti veľmi vďačný, končí mi záruka, bude končiť a neviem či to mám riešiť nejako radikálne v servise alebo je to naozaj ok?!? Tak isto sa mi to ukazuje aj na paličke, presne ako si to mal ty….

dakujem za odpoved

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...