Jump to content

Octavia 1,6 TDi 85kW - klepání (házení) studeného motoru


Recommended Posts

Zdravím, jako podobně několik diskutujících

má někdo zkušenost s tímto motorem? Mladý kus - 3 roky, cca 77tis najeto. Koupeno od lízigový společnosti (carnext).

Před koupí jsem projel, kultivovaný chod motoru. Cca tři týdny v pohodě a pak postupně po studeném startu začal trochu klepat, nebo házet. Po 3-4 minutách to vždy skončí a když se zahřeje, tak běží pěkně. Jinak to trochu hází i s celým autem. Po domluvě s prodejcem dáno do autorizovanýho servisu. Vyměněny svíčky, olej. Ale servisák říkal, že by to mohly být vstřiky, tzn. oprava za desítky tisíc. Prej to u těchto motorů je častý a že do toho někdo lil nekvalitní naftu.

Dotaz, když do toho teď budu lejt aditivovanou naftu a ještě tam hodím před zimou VIF, myslíte že to pomůže? Jakou máte zkušenost?

Video motoru zde: 

https://youtu.be/vaWcdznW1g8

 

Díky

Link to post
Share on other sites

Pokud to měli napíchlý v origo servisu, tak už museli vidět , jaký hodnoty ukazují vstřiky, podle hodnot vidí, jak na tom jsou. Jestli někdo lil nekvalitní naftu , tak bych vyměnil i palivový filtr. Napíchnout na vag a kouknout na vstřiky. Máme doma stejný motor, tedy 81 KW, stejný km , rok 2016,  je pravda, že někdy za studena déle točí, oproti starý 1,6  77KW, ale po nastartování je potichu. Zásadně tankujeme lepší naftu. V uvozovkách, lepší naftu, co jsem v zimě natankoval na menší benzině Vervu, v domnění, že bude OIII krásně startovat, ráno nechtěla chtynout, škubala, tak ji už neberu, pouze Max Motion u ÖMV. Se mit o kecá... mám výhodu, jezdím denně k jižním sousedům a beru premiovou naftu Diesel 100 Plus, nebo Diesel-tech u ENI, cena stejná jak verva a na starý OII 1,6 77 KW , 245 tis. KM za studena v mrazech, jak Hodinky, bez  škubání. Nechci se chvástat, ale je to tak.

Edited by Casy
Link to post
Share on other sites

To máš těžké.

Špatnou naftu tankovat v čr nemůžeš, všechny benzínky jí mají kvalitní, ale můžeš mít hold smůlu a vzít nějakou špatnou nebo kontaminovanou to se ti můžeš stát i když čepuješ vervu...

1.6 TDI v OIII mají už bosch vstřikovače, které vydrží víc než u starší generace.

V autorizáku by špatně vstřiky zjistili jen kdyby to měřily za studena. Měření přes VCDS je orientační a tak jako tak, skutečný stav lze zjistit pouze na stolici...

 

90 % závad kde klepání/cukání/házení za studena u motoru s nájezdem do 200K km dělají vstřikovače...

Edited by 15degren
Link to post
Share on other sites

Díky moc za odpovědi, pro mě amatéra moc pomohou.

Bylo mi doporučeno tankovat u EuroOilu naftu, která nemá biosložku a ještě tam dát aditivum. Zkusím a uvidím, pak to zas odvezu do autorizáku.

Je možný, že by každý autorizák našel něco jinýho?

Jo a ještě "informace" auto bylo bouraný na parkovišti vpravo vpředu (z pohledu jízdy). Podle výpisu pojišťovny škoda cca 20 000. A v servisu na to koukal a říkal, že jsou některé díly vpravo podezřele "nové" - viz video. Mohlo by to mít vliv? - vím, křišťálovou kouli nikdo nemáme. : ).

 

Do teď jsem jezdil s Octávií 1,9 TDi - teď jí bude 18 let a motor funguje naprosto perfektně (250tkm) (10 let - jsem 2. vlastník). Lil jsem do toho naftu jaká se dala, to nejlevnější a motor funguje! Bohužel ostatní věci odcházejí.

Kdyby někdo chtěl koupit : ). ... I když.

Teď jsem ji nastartoval po 3 týdnech a myslel jsem, že to nedá, ráno 0°C ... na první dobrou!

Ach jo, kam ty automobilky spějou ...

Link to post
Share on other sites

hele já řešil to samé resp .podobné u předfaceliftu a nemá to smysl, jen do toho budeš cpát peníze, už jsem si myslel že to mám vyřešené, ale jak začala zima, je to tady zpět.....prostě vydržím než se to ohřeje na 50St a pak je okamžitě klid, Je to jen na volnoběh, ale jen v momentě když se začnou snižovat otáčky z počátečních 1 000 na 750, Při počátečním volnoběhu na těchto vyšších otáčkách to taky nedělá taky, vstřiky se jevili i v servisu jako jediné možné řešení a nakonec je mechanici na dvou místech zcela vyloučili, jednou autorizák, jednou specializovaný servis na vstřiky......u mě si myslim že je to buď chyba SW nebo prostě vlastnost, která aso nějak souvisí s teplotou :-)

Link to post
Share on other sites

Chci se zeptat, četl jsem tvou reakci zde: https://forum.skodahome.cz/topic/147001-cuk%C3%A1n%C3%AD-motoru-na-volnob%C4%9Bh-za-studena-16tdi-cr-77kw/page/2/?tab=comments#comment-2433657

... a vypadalo to, že je situace vyřešena, nebo-li výměna ŘJ žhavení. Ani to tedy nepomohlo?

 

Teď jsem do Ní začal lít kvalitní naftu bez biosložek od EO + aditivum, tak uvidím. Jsem domluven s předchozím majitelem (Carnext) ať se řídím radami servisu a situaci sleduji.

Reklamační technik (Carnext) mi řekl, že bude potřebovat od servisu, že je oficiálně závada na motoru, což si nejsem schopen představit, jak to ten servis vyprodukuje, když třeba nic nenajde ... vyměněj vstřiky za desítky tisíc a bude to dělat dál ..

Edited by horecky
Link to post
Share on other sites

ono to tou řj bylo chvíli dobrý, v létě úplně v pohodě, ale jak začalo být chladno, je to zpátky, asi už ne tolik, takže to trochu pomohlo...ale dobrý to prostě není...ale jak píšu, jde o 5 minut  a už jsem vyměnil a zkusil postupně všechno...zas to mám ale teď vyměněný a ověřený že nikde ní problém, že vstřiky jdou OK, nikde to nekouří atd, tak mám klid...možná ještě zkusím někdy vyměnit čidlo teploty paliva, to není drahý a uvidím jestli to k něčemu bude nebo ne...ale to spíš už jen tak z nudy

Link to post
Share on other sites

Nj. i když vyměníš všechno tak to nemusí nic řešit.

Mohla vzniknout malá nerovnováha v uložení kliky co se projevuje než se zahřeje a roztáhne, nebo problém setrvačníků, vůbec to nemusí mít na svědomí elektronika. Jak píše pida. Dokud to neháže kontrolky, je to zbytečné a házení peněz oknem.

Link to post
Share on other sites

Nevím jestli to pomůže, ale u mého CR 2 Tdi DPF mi hodně pomohlo odstavení EGR.To jsem udělal první zimu hned po koupi vozu a to je již 4 roky, a zatím je klid. Jediné co mi dělá paseku je, když si zapnu webasto na předehřev a rozmrazení vozu před jízdou, a po nastartování mi motor škube cca 3 s a pak je klid. O tomto problému vím a zatím jsem nevyřešil a proto již na frajeřinky kašlu, nastartuju a nechám přdehřev rozběhnout při nastartovaném motoru a fičím se škrabkou na čištění oken.

Link to post
Share on other sites

Dík za reakce,

ještě bych chtěl dodat, že krom tohoto problému mi při zařazení jakéhokoliv rychlostního stupně a při otáčkách kolem cca 1500 motor cvaká (opět když je studený, i déle než dvě minuty, ale do cca 5-ti min, to je ok). Zprvu mi táta říkal, že to tydle motory dělaj, ale mě se to nezdá.

No a krom toho výkon studeného motoru je slabý, prostě cuká.

A opět u své staré 1,9TDi se prostě neděje ať je studená jak chce ... : (

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...