Přejít na obsah

Topení, A/C


Jaboukeb

Doporučené příspěvky

Ahojte, možná blbý dotaz, ale z návodu mi to není jasné - Když v zimě v autě topím, tak zapnu ventilátor např. na 1-ku a svítil mi kontrolka u A/C. Mohu ji ručně vypnout, ale teplý vzduch fouká dále. Můžete mi někdo logicky vysvětlit, jaký je rozdíl, když v autě topím se zapnutou kontrolkou A/C a vypnutou? Jedná se o manuální klimatizaci. Moc děkuji...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tipnul bych si, že žádný, akorát s A/C bude vzduch uvnitř sušší. Tedy pokud A/C vůbec pojede, při teplotách pod nulou se prý stejně vypíná, aby nezamrzl .... (nevím co konkrétně). Osobně jsem si vyzkoušel, že s manuální klimou nebude v autě teplo rychleji. A automatem jsem to ještě nezkoušel, ale vidím to na to samé. Jinak je to pálení benzínu, protože studený vzduch (vyrobený kompresorem) nebude k užitku a jen se tam tak "plácat" před klapkou teplý/studený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedokážu úplně odpovědět na tvůj dotaz, protože tomu systému až tak nerozumím, ale jedno vím jistě - pokud máš nastavený ofuk POUZE čelního skla tj ovladač otočený do pozice nahoru, tak pouhým slačením tlačítka A/C a tím zhlasnutím diodky v tlačítku klimatizaci nevypneš. Pokud chceš vysloveně vypnout klimatizaci, musíš mít ovladač ofuku otočený do kterékoliv jiné pozice než nahoru na sklo. Pak teprv zhasnutím diodky v tlačítku vypneš klimu. Klima by měla vysušovat vzduch, takže je asi vhodné ji používat i v zimě, aby se ti nemlžila skla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neměl jsi zde ten dotaz už jednou? Myslím že jsme tam psal toto:

"AC vzduch nejen chladí, ale i vysušuje, tedy třeba když je venku kolem 10°C a prší, jezdím s AC aby se nezamlžovali okna (ale mám auto klimu), na spotřebě to téměř nepoznám. Pokud je však venkovní teplota příliš nízká, tak se AC stejně nezapne, aby nedocházelo k namrzání výparníku."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Martab napsal:

Neměl jsi zde ten dotaz už jednou? Myslím že jsme tam psal toto:

"AC vzduch nejen chladí, ale i vysušuje, tedy třeba když je venku kolem 10°C a prší, jezdím s AC aby se nezamlžovali okna (ale mám auto klimu), na spotřebě to téměř nepoznám. Pokud je však venkovní teplota příliš nízká, tak se AC stejně nezapne, aby nedocházelo k namrzání výparníku."

Martab má pravdu a funguje to takhle v principu i u manuální klimy, kterou zase mám já. A taky proti zamlžování oken mám v určitých venkovních podmínkách ten ovladač nastavený nahoře, tj. na ofuk čelního okna. Nakonec i ty ostatní odpovědi k tvému dotazu, to myslím v pohodě vysvětlily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci díky moc za vyjasnění. Ještě možná jeden dotaz - někde jsem četl tady na fóru konkrétní zkušenost s prasknutím čelního skla při zapnutém ofuku - myslíte, že je to možné? V zimě, když je sklo přes noc opravdu promrzlé a pustíte na něj horký vzduch na maximum, může dojít k popraskání skla? Nenapadlo by mě to, ale opravdu jsem to tady od někoho četl, že popraskalo komplet celé sklo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplotní šok by snad mohl nastat v případě zapnutého webasta, ale prasknutí skla by bylo velmi nepravděpodobné. A to by to webasto ještě muselo pracovvat nějak divně, jakože by se nezapl oběh vody... Osazení webasta i divná funkce jsou u FIII krajně neprvdpodobné.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...