Jump to content

Konektor odpojen - Inteligentní dobíjení?


Real

Recommended Posts

Tak jsem ten konektor konečně odpojil.

Myšlenka Inteligentního dobíjení se mi líbila, ale jen do doby kdy jsem zjistil že se jedna spíše o inteligentní vybíjení! Pátral, co mi neustále udržuje vybitou baterii a zjistil jsem ze to dělá samo auto které udržuje baterii ve vybitém stavu tím že odpojuje alternátor a energii bere rovnou z baterie a dobíjí jenom při zpomalování.

Výsledek je takový že po nabití baterie nabíječkou auto přednostně využívá baterii a tím ji vybíjí až na hodnoty kdy už musí dobíjet.

Foto ukazuje jak se nabíjení chová na volnoběh se zapojeným/povytaženým konektorem na mínusovém pólu baterie.

20201121_122432.jpg

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Odebíraný a dodávaný proud. Předpokládám, že při zapojeném konektoru odebírá -35.7A a při odpojeném konektoru dodává 36A.

JJ inteligentní nabíjení je úplně k h...u. Píše se tu o tom dost. Já mám od ferdy potlačenou tuhletu vychytávku.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Provedeno další měření dobíjení akumulátoru po ujetí cca 100 km s odpojeným konektorem. Pokles z 35,7A na 3,3A - měřeno na volnoběh.

20201122_181854.thumb.jpg.686387bfe18184af8500760e1eaf379a.jpg

Po dobití nabíječkou a ujeti 15 km alternátor dobíjí proudem 1,49A

20201125_215741.thumb.jpg.3945894994adb63120e0cbd5cb39a009.jpg

 

 

Edited by Real
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

...takže pánové, mám tomu rozumnět tak, že po odpojení toho kanektoru mně bude altík dobíjet normálně jako u aut která nemají tuto ptákovinu ( inteligentní dobíjení ) ? Ještě bych se chtěl optat, není na ten konektor ještě vázáno něco jiného a neudělám tím více škody než-li užitku ? Díky.

Link to comment
Share on other sites

to právě nikdo pořádně neví. Nekdo s vytaženým konektorem jezdí roky a auto jezdí bez problémů, maximálně svítí nějaká kontrolka, někdo argumentuje logickou úvahou, že vytažený konektor může něco pokazit, protože nikdo s jistotou neví co jeho data využívá. Posílá data např do systému BMS a ten zase může řídit kdejaké asistenty, komfortní služby...jak u jakého auta a softu. A že v praxi jezdí s inteligentním dobíjením už roky a problém neměl a že raději koupí po 3 letech novou baterku než by riskoval. Je to na každém. Já mám ještě auto v záruce tak se bojím vypojovat něco o čem nevím něco na 100% a z auta jsem si udělal hybrid. Dojedu do garáže a jde na nabíječku (moc často nejezdím) a udržuji napětí. Neudělat to tak po pár dnech v baterce nastanou převratné změny (po týdnu na ni je asi 11,5 V a sulfatace pojede). Aspon budu připraven až budu mít elektromobil :-)  jinak tady na foru je o tom napsáno už spousta. např tady a spousta dalšího

Edited by prase66
Link to comment
Share on other sites

před 3 hodinami, Caster napsal:

Po odpojení konektoru je akumulátor nabíjen na 100% s tím, že nabíjecí proud je automaticky regulován, stejně jako u aut bez "inteligentního" nabíjení viz měření výše.

,, Caster ,, to je všechno hezký já to vidím, ale nikde jsem se ještě nedočetl, aby se tím něco nepojebalo, z toho mám obavy, protože mám tu octávku III ještě v záruce.

Link to comment
Share on other sites

@Josef177Já mám Fabii taky v záruce a mám to odpojené již skoro 2 roky  a nic zlého se neděje. Při nastartování se objeví hláška, něco jako "porucha start-stop" a jinak nic, po chvilce to zmizne. Je to jen a jen na tobě, jestli si to lajzneš. Nikdo a nikdy Ti nedá a nenapíše černé na bílém, že to nikdy nic neudělá špatného, to opravdu od nikoho nečekej. 

Jen fabrika Škodovka se oficiálně vyjádřila, že to může způsobit nějaké potíže v ovládání vozidla. Rozuměj napsala  něco ve stylu "může", nenapsala, že to vždy způsobuje potíže.

Holt každá liška si chválí a chrání svůj ocas, snad jsi tu metaforu pochopil. 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

před 7 minutami, DušanV napsal:

@Josef177Já mám Fabii taky v záruce a mám to odpojené již skoro 2 roky  a nic zlého se neděje. Při nastartování se objeví hláška, něco jako "porucha start-stop" a jinak nic, po chvilce to zmizne. Je to jen a jen na tobě, jestli si to lajzneš. Nikdo a nikdy Ti nedá a nenapíše černé na bílém, že to nikdy nic neudělá špatného, to opravdu od nikoho nečekej. 

Jen fabrika Škodovka se oficiálně vyjádřila, že to může způsobit nějaké potíže v ovládání vozidla. Rozuměj napsala  něco ve stylu "může", nenapsala, že to vždy způsobuje potíže.

Holt každá liška si chválí a chrání svůj ocas, snad jsi tu metaforu pochopil. 

.... jo ..jo Dušane rozumím, V pátek 4. jedu na prvou garančku, tak se tam chlapáku optám co a jak...Uvidíme co mi povědí.

Link to comment
Share on other sites

@Josef177

Zkus napsat Škodovce, proč ti ničí akumulátor jeho nabíjením jen na 80%, v přímém rozporu s pokyny výrobce akumulátoru - vždy nabíjet na 100%, a navíc to ještě zatajují. V návodu k autu o tom raději vůbec nepíší. V USA by to už bylo na hromadnou žalobu.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

před 2 minutami, Josef177 napsal:

.... jo ..jo Dušane rozumím, V pátek 4. jedu na prvou garančku, tak se tam chlapáku optám co a jak...Uvidíme co mi povědí.

 Nebuď naivní, co Ti tak asi může říci pracovník autorizovaného servisu Škoda. Pokud to není zároveň nějaký známý, tak to odpojení asi moc doporučovat nebude, taky tě třeba může považovat za nějakou nastrčenou osobu od výrobce a pak by měl problém. Škodovka si prý občas s tzv. fingovanými problémy testuje autorizáky. Pokud seš tam novej, tak nevím co z nich vydoluješ, no když tak pak poreferuj, jak si tam dopadl. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Odpojením konektoru ztrácí systém přehled o teplotě a napětí baterie. Dost možná se podle těch dat vyhodnocuje i vypínání komfortních spotřebičů v případě slabé baterie . Stejně tak se baterie nekóduje pro nic za nic . A bez toho konektoru budou zkrátka chybět ty údaje o stavu baterie . 

Jinak při nízké teplotě by měl altík dobíjet na full - inteligentní nabíjení nefunguje  . Pozoroval jsem to teď několik dní . Také by to mělo dobíjet na full při větším odběru energie jako je výhřev sedaček atd . 

Edited by Davidos90
Link to comment
Share on other sites

V 27. 11. 2020 na 9:57, Josef177 napsal:

... Ještě bych se chtěl optat, není na ten konektor ještě vázáno něco jiného a neudělám tím více škody než-li užitku ? Díky.

Hlavně je na to vázán SSS (Start Stop Systém). Fintu jsem tu rozšířil v roce 2018 já. 

 

Link to comment
Share on other sites

Když ho odpojíš, dobíjí to pak normálně klasicky , rekuperace je potlačena.

Věděl jsem o tom x let, ale nikdy ho neodpojil, neměl jsem důvod. Říkal jsem si třeba mi to ušetří palivo, když to odlehčí altík  při jízdě a při brzdění motorem, když tam napere maximum, tím lépe.

Až když jsem si koupil měřák na baterii a zjistil, že jezdím s 30% nabitou baterkou, tak jsem ho před 2 měsíci odpojil.

Jezdím kratší  trasy..

 

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Ale to některým lidem stejně nikdy nevysvětlíš, slyší honosný název funkce "inteligentní dobíjení" a nedokáží to nikdy propojit s prostým faktem "udržování autobaterie v polovybitém stavu". 

Edited by osobne
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Link to comment
Share on other sites

Přesně tak. Inteligentní dobíjení je v autě z jednoho jediného důvodu, aby snižovalo úsporu paliva. Strávíš pročítáním diskuzí tady na fóru desítky hodin (jako já) a stejně se musíš rozhodnout sám. Buď odpojíš a jezdíš nebo to prostě neřešíš. Jiná možnost není. Nenarazil jsem zatím ale na nikoho, kdy by měl s odpojením konektoru nějaký problém. Jo, pak je tady ještě jedna skupina, která dobíjí baterku po každé jízdě. 

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Jezdím s odpojeným konektorem asi rok (cca 28 tkm). Baterka je plně dobita S/S je deaktiovanej a jediná anomálije je zápis v paměti řj gatewai o tom, že chybí komunikace se snímačem aku. Ostatní jednotky jsou čistý, vč. řj. motoru, není tedy třeba mít obavy před STK. Též všechny spotřebiče fungují normálně.

  • Pozitivní 3
Link to comment
Share on other sites

Odpojený konektor je mi jasný, zeptám se ale opačně, když konektor zapojím, je nutné chybu z RJ vymazat, nebo se smaže za několik startů/jízd sama? Jde mi o to, když půjdu na garančku, kdy konektor zapojit, aby nedělali problémy, že tam je chyba v RJ.

Edited by Krepi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Někde jsem četl, že stačí přes diagnostiku nastavit hodnotu napětí baterie, při kterém začne auto nabíjet alternátorem. Pokud se "prý" nastaví hodnota např. 20V, tak to prý dobíjí pořád, protože se to snaží dobít do těch 20V což se mu samožřejme nepodaří.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...