Přejít na obsah

Konektor odpojen - Inteligentní dobíjení?


Real

Doporučené příspěvky

Já mám auto v záruce do 10/2024, takže do odpojování se pouštět nebudu + diagnostikou vypnout trvale SS+inteligentní dobíjení by se mi líbylo, ale opět se bojím záruky. Ale na zimu plánuji koupit lepší nabíječku a v největších mrazech baterku vždy dobít doplna ručně. Samozřejmě bych si nechal nejradši trvale vypnout SS i s "inteligentním" dobíjením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Deawon Předpokládám, že většina , kdo si ten konektor odpojili a kdo tady o tom píší, měla auta ještě v záruce, já osobně jsem si to odpojil  skoro hned po koupi nového auta.  Nevím ani o jednom případě, že by někdo měl s tím nějaké problémy v servisu, natož problémy s nějakou zárukou, kdyby se vyskytli jiné problémy na autě. Prostě před případnou návštěvou servisu si konektor opět zapojíš a po pár startech s již zapojeným konektorem se případné chyby v řídící jednotce sami vymažou. Nevím čeho se vlastně tak bojíš, ale tvoje volba a tvoje auto a tak si klidně kup nabíječku a nabíjej........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě, že stačí to "pouhé" odpojení konektoru od mínus pólu baterie a pak máš vypnutý jak S/S, tak i to tzv. inteligentní dobíjení. Pokud nevěříš, tak stačí si napojit voltmetr přímo  na baterii a protáhnout to až do kabiny a klidně sledovat za jízdy hodnotu dobíjecího napětí, co jde do baterie. Já to tak zkusmo  na chvíli udělal a sledoval a tzv. inteligentní dobíjení zmizelo nenávratně do pekel. Žádné jiné softwarové ani hardwarové zásahy již nejsou potřeba, je to jednoduché a účinné řešení a navíc lehce navrátitelné  do původní, pro někoho tzv. ekologické podoby z fabriky. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, DušanV napsal:

@Deawon Předpokládám, že většina , kdo si ten konektor odpojili a kdo tady o tom píší, měla auta ještě v záruce, já osobně jsem si to odpojil  skoro hned po koupi nového auta.  Nevím ani o jednom případě, že by někdo měl s tím nějaké problémy v servisu, natož problémy s nějakou zárukou, kdyby se vyskytli jiné problémy na autě. Prostě před případnou návštěvou servisu si konektor opět zapojíš a po pár startech s již zapojeným konektorem se případné chyby v řídící jednotce sami vymažou. Nevím čeho se vlastně tak bojíš, ale tvoje volba a tvoje auto a tak si klidně kup nabíječku a nabíjej........

...a to este nevie,ze to nabijanie nabijackou vlastne nic neriesi,pretoze po odpojeni nabijacky auto celu trasu absolvuje z baterie a po nej je baterie opat totalne vybita........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Patrik1971Přesně tak, v tom případě, aby jsi udržel baterii vždy v kondici a zabránil případnému tzv. podbití a sulfataci baterie, tak  by jsi musel měřit napětí baterie po každé jízdě a v případě nízkého napětí, by jsi musel skoro vždycky dávat baterii na nabíječku.  To už mě připadá skoro jako starost o nadzvukovou stíhačku a všechny ty tyátry ohledně jejího udržování v perfektním bojeschopném stavu.  :-) A přitom to řešení je tak triviálně jednoduché a píšeme o tom tady již roky. Holt komu není rady, tomu není pomoci.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, DušanV napsal:

No právě, že stačí to "pouhé" odpojení konektoru od mínus pólu baterie a pak máš vypnutý jak S/S, tak i to tzv. inteligentní dobíjení. Pokud nevěříš, tak stačí si napojit voltmetr přímo  na baterii a protáhnout to až do kabiny a klidně sledovat za jízdy hodnotu dobíjecího napětí, co jde do baterie. Já to tak zkusmo  na chvíli udělal a sledoval a tzv. inteligentní dobíjení zmizelo nenávratně do pekel. Žádné jiné softwarové ani hardwarové zásahy již nejsou potřeba, je to jednoduché a účinné řešení a navíc lehce navrátitelné  do původní, pro někoho tzv. ekologické podoby z fabriky. 

 

Kabel nemusíš tahat do kabiny. Stačí dát voltmetr do "zapalovače". Voltmetr téměř žádný proud nebere, takže úbytek napětí na přívodu (mezi baterkou a zapalovačem) není prakticky měŕitelný. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vzhledem k výhodám SS a inteligentního dobíjení je odpojení pouze konektoru supr, ale na druhou stranu hlásí pak auto nějakou chybu? Pípá nebo svítí něco při startu? Tlačítko vypnutí SS pak už nemusím mačkat? Po servisce 21.9. bych do toho chtěl jít, protože stylem jakým to nyní pracuje s nabíjením baterie je mi jasn, že ji to brzy oddělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě auto (Fabie III) hlásí jen pár vteřin po startu na displeji, že "Závada Start-Stop" a u  ostatních typů Škodovek to bude pravděpodobně to samé. No a pak občas během jízdy se ten nápis zase objeví, možná tak 1 x za cca 1/2 hodiny, ale toho si člověk ani nevšimne, protože to zase rychle zmizne.  Nikde nic nepípá, nesvítí žádná kontrolka, nic jiného a špatného to nedělá. Tlačítko S/S po odpojení konektoru již nikdy nemusíš mačkat. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, mám podobný problém. Start-stop mě ani tak netrápí, ale to "inteligentní nabíjení" je docela průšvih. Byli jsme v srpnu dva týdny v karanténně a po této době Kodiak už nechytnul. Jen hláška, že je slabá baterie. A to ještě nepřišla zima... Změřil jsem ji a měla 11,6 V. To už si koleduje o sulfataci. :-(

Překvapilo mě to, ale když člověk začne zjišťovat, jak ten mikrohybridní systém funguje, tak už to tak překvapivé není. Jestli jsem to dobře pochopil, alternátor dobíjí jen při brždění motorem nebo když napětí akumulátoru poklesne pod 12,1 V. Takže už v okamžiku, kdy přijede člověk autem domů, je baterie skoro na hranici vybití. Není pak divu, že systémy které odebírají elektřinu i v klidovém stavu vozidla po nějaké době dokonají dílo zkázy... I když AGM akumulátory snáší vybití mnohem lépe než běžné zaplavené, tento režim jim zklacuje životnost prý zhruba na polovinu.

Odpojení konektoru nepovažuji za dobré řešení. AGM je citlivá k přebíjení, a i když lze předpokládat, že systém horní hranici napětí ohlídá, je zbytečné trvale balancovat na hraně.

Lepším řešením by podle mne bylo zvýšit dolní limit napětí baterie cca o 0,3 V. Omezila by se tím volná kapacita akumulátoru pro rekuperaci, ale prodloužilo by to životnost baterie a omezilo problémy po delším stání vozidla a při zimním provozu.

 

Uměl by někdo tento dolní limit změnit pomocí diagnostiky?

Věděl by někdo, k čemu jsou ve VCDS např. tyto položky?  :

IDE00945-ENG118688-Hysteresis voltage-Voltage_elevation,12.1 V,2
IDE00945-ENG118687-Hysteresis voltage-Voltage_lowering,12.1 V,2

Díky za každou reakci,

Pavel

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

O víkendu auto najelo cca 160km a do dneška tedy stálo, tak jsem se konečně dostal k měření a baterie měla 12.3V. Takže jsem hned konektor odpojil + zaizoloval. Při nastartování žádný hláška. Uvidím co zítra po delší jízdě. Dva roky staré auto + půl roku někde stálo vyrobené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ viem, akumulátor má mať napätie min. 12,4 V. Pri dobíjaní je max.napätie 13,1-13,2V. Po odpojení nabíjačky klesne po čase na 12,4V. Po jazde  som nameral 12,4V. Keď mi auto stálo bez pohybu v garáži, kleslo napätie po cca 3 týždňoch na 11,7-11,8V. Auto v pohode naštartovalo, všetko fungovalo a nevypisovalo ani nízke napätie akumulátora. Zmienka o vybitom akumulátore pri 11,8V nie je na mieste. Tak nevidím dáko dôvod, prečo odpájať káblik s inteligentným dobíjaním. Taktiež prebíjanie akumulátora škodí. Mám Scalu 1 rok, 13 000 km a zatiaľ som s akumulátorom nemal žiadny problém. Rapidku som mal 7 rokov a akumulátor 36 Ah a nemenil som ho.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je v tom, ze u novych aut a baterii už není to typické dlouhé pomalé otáčení motorem při nízkém stavu, ale jednoho dne auto proste nenastartuje. Taky jsem tomu nevěřil, až jsem si jednou půjčil auto od našich (4roky, 120tis najeto, pravidelně dlouhé trasy denně 160km cca). Cestou tam jsem nastartoval bez problémů (trasa cca 65km tam), auto nic nahlásili, když jsem chtěl odjet, auto už nenastartovalo (odmítlo vůbec otočit startérem…). Po nastartování přes kabely auto odjelo zpět do garáže, ale baterie nepomohla ani cesta, ani následně dobíjení. Neříkám ze odpojení konektoru je správně řešení, ale je dobře vědět s čím počítat…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, touareg3 napsal:

Pokiaľ viem, akumulátor má mať napätie min. 12,4 V. Pri dobíjaní je max.napätie 13,1-13,2V. Po odpojení nabíjačky klesne po čase na 12,4V. Po jazde  som nameral 12,4V. Keď mi auto stálo bez pohybu v garáži, kleslo napätie po cca 3 týždňoch na 11,7-11,8V. Auto v pohode naštartovalo, všetko fungovalo a nevypisovalo ani nízke napätie akumulátora. Zmienka o vybitom akumulátore pri 11,8V nie je na mieste. Tak nevidím dáko dôvod, prečo odpájať káblik s inteligentným dobíjaním. Taktiež prebíjanie akumulátora škodí. Mám Scalu 1 rok, 13 000 km a zatiaľ som s akumulátorom nemal žiadny problém. Rapidku som mal 7 rokov a akumulátor 36 Ah a nemenil som ho.

Krátce řečeno ne, ne, ne a ne. viz navod EXIDE.pdf akumulatory.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No co já vím, tak 12.3V co jsem naměřil je baterie nabitá na max 70% spíš méně. Vzhledem k tomu, že jezdím málo a je teprve před zimou, tak se mi prostě nelíbí, že přicházím o min. 30% kapacity jenom kvůli nějakému ekonesmyslu co mi zkrátí životnost baterie až o několik let. Díky malému nájezdu dokonce přemýšlím, že si pořídím lepší nabíječku na EFB baterie a v největších mrazech ji občas ručně dobiji do plna. Bohužel malí nájezd, ale abych denně jezdil a baterie se mi schválně nenabíjela doplna to je EU paskvil.

 

Výsledek dnešní jízdy je, že na displeji se krátce objeví SS chyba, ale pokud SS vypnu klasicky tlačítkem, tak se žádná hláška neobjevuje. Zítra ráno znovu změřím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...