Přejít na obsah

Žádost o pomoc radu Š Fabia 1.2htp 2004 47kw


fabia 1.2htp jezdec

Doporučené příspěvky

Zdravím lidi, tak sem se po zákazu řízení vrátil po 5 letech k autům a mám tu takový velký dilema. Koupil sem 1.2htp fabii a potřeboval bych ochotného člověka z PRAHY nejlépe, který by se mi na to mrknul případně mi k tomu autu řekl své. Nechci to rozebrat do šroubků. Rád bych někoho s diagnostikou ( trošku to omrknout ) a případně trochu projet zdali se podle toho něco pozná. Nějaké problémy tam jsou co sem již vypozoroval, ale upřímně je to moje první škodovka a sem poměrně mimo. Když dojedu do servisu a řeknu jim toto začnou na mě s částkou 20 000, tak upřímně to nestálo ani to auto :) Takže spíše hledám osobu který by měla 30 minut čas a mohli jsme na to mrknout. ( přijedu a mrknem na to klidně u Vás ) jakmile se mi dostahují obrázky, postnu sem jak sem musel řešit zvednutí auta ( Rampy, jámy) věčnej problém Prahy. Takže olej a filtry mám za sebou. Najde se tu někdo takový co má 30-60 min čas ? Nechci žádnýho anděla co by si neřekl ani o cigára, ale když najdu někoho koho to baví a nějaký zkušenosti s těmahle fabiema má a upřímně ( nesedře mě za omrknutí z kůže ) byl bych hrooooozně vděčný. Co se týče původního majitele tak je to takový všelijaký. ( nevěděl ani kdy se měnil naposledy olej). Prosím prosím je tu někdo mezi Vámi z Prahy či okolí ? Moc moc prosím :) 
Přeji hezké ráno, jdu se umýt od oleje a spát, tak mě v tom nenechte, díky lidi. (Auto mám 3 dny a z toho jsem na tomto forum více jak 40hodin :D takže se snažím, ale jak říkám nejlepší by bylo aby to někdo znalý omrkl. A já se vyhl poté větším ivesticím případně mi řekl prodej to a kup si jiné :D :) Díky ještě jednou. Píšu to trošku zmateně, dotazů je hodně a lidí co by poradili nebo okoukli málo a nikdy jich není dost. 
Hezké ráno :) Tomáš, ps novej škodovák a po dnešku TĚŽKEJ mechanik :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stk to má 3 měsíce, takže si myslím že to je ok. To spíše pro můj pocit, že je v tom autě vše ok, a třeba ještě 2 roky ( do konce stk vydrží ) momentálně mám pocit že to žere až příliš, a pořád tam bliká servis včetně klíče. takže si myslím, že by diagnostika něco vyhodila :) Jsem z toho auta celkem nadšený, protože sem si ho vzal schválně kvůli tolika negativním ohlasům a taky abych se na tom "naučil" a vrátil zpět do kolejí v roli mechanika kutila :D :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká té kontrolky servisu-klíče, tak tam stačí jen resetovat bez diagnostiky, není to chyba jen upozornění na výměnu oleje a případný plánovaný servis-kontrolu. Z hlavy si nepamatuju postup, ale návody tu určitě někde budou, nic složitého.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tam bych už vůbec nejezdil, škoda peněz a času. Udělat diagnostiku, smazat chyby a po čase to načíst znova a jednat. Ještě bych rovnou vyměnil svíce, můj předchozí majitel F1 junior, kterého jsem si koupil jen na dojetí, do lesa a na pole nevěděl o autě nic a díky letitým svícím odešla hned jedna cívka, teď jezdí už 4 roky, 185.000km bez větších potíží s minimálními investicemi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně ! Jak říká Malta, je to koupeno od starého pána z vesnice. takže stk mohl dělat nějaký franta od vedle. Jinak auto brzdí skvěle bez problému kromě ruční brzy ta má záběr až na předposledním zubu a celou jízdu mi bliká čidlo ručky ( řekl bych je povolená dle mých očí. To zkusím dotáhnout ( dnes je na pořadí čištění sedaček ). Jinak Malta za návod na nulování děkuji, já to nějak zkoušel dle příručky a smazat se mi to nepovedlo, zkusím ještě tento návod. Momentálně jediné co shledávám je tekoucí kapalina (chladící) naštěstí uniká někde jinde ne do oleje ani motoru. Myslíte že by pomohl utěsňovač ? V auto kelly říkali že ve většíně případu pomůže, ale mě to přijde že to teče moc jen na nějaký utěsňovač. viz foto. Druhá závada je abs pravého kola což bych neřešil abs nepotřebuji. V neposlední řadě to kolo klepe ( takovéto kov na kov při přejezdu nerovností ) jsou to čepy nebo stabilizátory ? poznám to nějak ? Pak ta ruční brzda to omrknu a zkusím dotáhnout případně omrknout to čidlo. Svíčky sem vubec nekoukal, ale radíte vyměnit ? Olej nebyl měněn 20 000km takže ten sem udělal ihned. ( proto si myslím svítí klíč a servis protože olej už byl daleko za hranou. Dokonce km od baráku blikala olejnička a 3x pípnutí ( po výměně tato kontrolka i závada zmizela. Takže snad dobrý.

Jinak musím říct kromě nárazníku kde je znát pár šrámků tak je v luxusním stavu při nájezdu 220tkm takže bych rád aby ještě 2 roky jezdila :) Jinak budu zcela upřímný, koupil sem ji za 15k :) 

A ještě mě trápí jedna věcička. Pod vzduchovým filtrem ( to velké plastové sundavací ) se nachází takový výustek a krytka železná. Ta je celkem luxusně prorezlá a je tam díra i z boku, má to nějaký negativní vliv ? Mechanik tvrdil že to nevadí dokonce že to utrhávali aby to lépe jelo. No radši si nechám poradit zde než u něj, mě se to nezdá. Nicméně ten kousek plechu stojí 2300 :D takže jestli se mám kouknout po vrakáči nebo to opravdu neřešit ? Hodím sem foto za hodinku. Upřímně jako názor neodborníka se mi nelíbí to jak je to prorezlé a že kousky rzi a plechu mohou padat směrem dovnitř do motoru. Nebo je to jen blbost ta má myšlenka ? Díky lidi! Perfektní forum tohle. !!! 

90.jpg

92.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo stabilizační tyčka na tom kole je špatná. O tom mě informoval. zkusím tedy tu tyčku a uvidíme jestli to bude dělat dál pujdu dál. Nebo se to dá omrknout všechno a pak z toho vybrat co je špatně ? Tyčka je trochu vyhnutá to je okem vidět. Přirovnal bych to ke klasické závadě autobusu v hromadné dopravě. tam takhle klepe snad každé kolo. Takový ten klasický klepavý zvuk kola. kov na kov. To ABS ČIDLO kde bych ho našel ? abych omrkl tu kabeláž. Jinak typ svíček super! díky moc jdu kouknout kde je mají a objednám rovnou :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pardon šefe :) to byl jen všeobecný doplňující dotaz. Vracíme se zpět. Tak se dnes vrhnu na ten chladič. Zkusil bych tedy najít přesně tekoucí závadu a případně dle velikosti vyřešit utěsňovačem, přetmelením a nebo výměnou dílu samotného, snad ne chladič. 
Jinak bych se rád podělil, dnes sem si k autu vyzvedl velký TP a všechny knížky. Takže mám konečně k autu manuál i k ruce v autě. Navíc jsem našel servisní knížku 0-180tkm. takže bomba! Mám celkem radost. Mám jistotu, že je vše jak má. Nicméně tu jeden problém ještě shledávám a to ruční brzda ( kontrolka, pípání  ) kam mohu topic vsunout ? elekto ? Jinak sem ověřoval a STK byla dělána na kvalitním místě které dokonce osobně znám, takže perfektní. Mám jistotu že to omrkli pořádně. No kdyby nějaký škodovák měl 5 minut čas a mohl sem mu třeba na mail poslat fotky z těch stk, potřeboval bych něco dovysvětlit. Jsou tam psané nějaké závady, ale nemohu vyčíst jestli to teda opravili nebo co jako :D Díky :) Měl bych dotazů spoustu, musim pokaždé směřovat do daného topiku ? Nebo to mohu prát sem jakože "ke svému topiku" jakožto problém 1 auta. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vlákno jsem ti přesunul do sekce ostatní, aby si mohl řešit všechny bolístky komplexně v jednom tématu. Jinak na STK nic neopravují, tam zjišťují jen závady podle závažnosti, lehčí se zapisují, závažné taky, ale znamenají automaticky vyhazov z STK a opakovačku. Můžeš sem hodit naskenovaný protokol a uvidíme. Ta ručka, pokud pípá a je spuštěná dolů a kola nebrzdí (ověřit na zvedáku), tak bych tipoval, že bude v háji spínač na ručce, který to hlídá.

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky pane :) V pohodě super. Rád bych to řešil takto v jednom topiku :) Moc děkuju. 
Určitě, za hodinku to vyfotím a dám sem. A pak bych si nechal poradit na co se tedy kouknout jestli je ok. Jinak ručku sem zkoušel. Po nastartování ( nic ) rozjezd 10-více km 3x pípnutí a začne blikat. a už bliká ať je dole nahoře kdekoli. Vypnutí motoru a následný start zase ok, když dám ručku hned po startu. kontrolka svítí normálně jako zatažená ručka. Dám dolu kontrolka mizí. Ale rozjedu se, a zase 3x pípnutí a blikající kontrolka do vypnutí motoru. Rady zkušenosti ? 
No včera jsem si přivezl velký TP a veškeré dokumentace servisní kniha atp. opravdu vše k tomu autu mám. Docela mám radost, že auto za 10k a mám to vše. Takže pokud je třeba něco vyfotit určitě vyfotím a ukáži, jen nevím co je pro nás v tuto chvíli důležité.  Nicméně klidně bych si nechal poradit i s přepisem auta a pojištěním (povinný) kdyby někdo znalý mohl dát rady, zařizuji toto poprvé. 

Další dotaz, shledal sem, že se nikde nepíše kdy byl měňen olej v převodovce, auto má již 219tkm a přijde mi, že to řadí hůře ( spojka nová 3 měs.) tak bych ho chtěl omrknout. Ale zase nemám k dispozici zvedák, rampu, jámu nic, takže je to složitý :( a servis myslím nepotřebuji, rád bych si to udělal sám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak for Malta

Prosím mám tu ještě jedno téma (níže kopíruji) mohl bys ho smazat já vložím dotaz sem ? Ať vám tu nedělám bordel :) 

Kryt katalyzátoru horní


Od fabia 1.2htp jezdec,
před 13 hodinami v Motor 1.2 HTP

 

Zdravím lidi, rychlý dotaz. Je tam extra potřebný ten kryt katalyzátoru ? Myslím nahoře pod vzduchovým filtrem. Zjistil sem, že je prorezlý na více místech včetně té trubice (vede do vzd. filtru) a mám takové tušení že všechna rez padá dovnitř :( Otázka zní, musí tam ten plech být ? Životně důležitý pro funkčnost, nebo ho mužu vyndat a až postupem času nějaký cenově dostupný objevím koupím jiný. 

Upřímně, nový kousek plechu 2500kč. To mě teda můžou ..... :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...