Jump to content

Žádost o pomoc radu Š Fabia 1.2htp 2004 47kw


Recommended Posts

To bych ponechal tam, kde to je. To téma je jednoznačné a pokud se dobere nějakého výsledku, může to do budoucna někomu pomoci. Tady to totiž nikdo nebude hledat. Proto jsem výše trochu prskal, že se nedržíš motoru.

Link to post
Share on other sites

Horní zadní brzdové led světlo. Problém vyřešen, svítilo to když se nebrzdilo a při brždění jen půlka. Příčina ? Prasklá žárovka na hlavním brzdovém světle. Až trapná závada, ale vubec sem si toho nevšiml. Takže závada s led světlem vyřešena :) Poslední zbývá ta kontrolka brzd :( Ale zkusím se ještě poinformovat zítra v servise ( při výměně vlnovce ) ať mi řeknou něco o těch brzcdách. Na můj vkus to brzdí až podezřele moc. A mám dojem že brzdy drhnou. Když se na ně podívám skrze kolo ( ještě sem neměl sundané) tak se mi chce brečet. Vypadá to šíleně. Dám vědět jak se na to zatvářil servis, případně co shledal okem za problémy a co je potřeba vyměnit. 

Link to post
Share on other sites

Tak lidi, nějaký nápad jak vyřešit blikající kontrolkku brzd ? tato (!). Čidlo ruční brzdy reaguje správně, kapalina je dolitá a neuniká. Brzdí to skvěle, dnes udělám foto po sundání kol. Po startu nic, po rozjezdu klidně jen 3km /h 3x pípnutí a kontrolka brzd (!) začne blikat a už jen bliká. ( nereaguje potom už ani čidlo ruční brzdy, zkrátka to bliká celou cestu do vypnutí motoru. Nějaký nápad co by to mohlo dělat, příčina ? Už moc nevím na co se zaměřovat :( Díky všem za čas a radu. 

Link to post
Share on other sites

Tomus, zkusím jít postupně. 
Petr. L pomocí drátku ? Zkusím zkusím 
Malta  ano ano pokud stojím bez předchozího rozjetí čidlo ruční brzdy funguje správně. Pokud se rozjedu a začne to blikat, a pak zastavím a zkouším ručku už to nereaguje a jen to bliká. Ať je ručka kdekoli :( 

Nějak sem pročítal všechno možné a opravdu sem nenarazil na řešení :( Vypadá to dost záhadně. 

Link to post
Share on other sites

mcmatej tak to máš pravdu, zoufalej sem už na totál. Všechny chybi jsem do týdne opravil vyřešil a tady s touhle ..... :) se budu s..... ještě dlouho :( Nicméně auto za 10k a postavit to do servisu se mi nevyplatí aby hledali za desetitisíce chyby :) Jinak zkoušel sem i bez topení a nic :( nefunguje. Takže tímto to nebude :( Hele jdu do všeho, sem tak nabitý najít a zjistit závadu, že mám už chuť to rozebrat do šroubků :) :D No nějaké další tipy ? :(

Link to post
Share on other sites

:-) tam kde psali o tom větráku, tak psali i o ohnilém kabelovém svazku na levém nosníku v motorovém prostoru. Za baterkou u levého podběhu. Prej se tam drží špína, bláto, prach, kabel je věčně v mokru a hnije. Jdou tudy asi i dráty od snímače hladiny brzdové kapaliny.

Link to post
Share on other sites

Na rychlo jsem  kouknul do návodu od Fábie a i podle vlastních zkušeností, zatažená ručka za jízdy = kontrolka SVÍTÍ. Bliká při nedostatku brzdové kapaliny nebo porucha ABS. Takže jestli blikáš, tak ručku můžeš vyloučit.

Link to post
Share on other sites

Ano, ale to je ůdajně vypnuté z stk a nemá vliv na tu kontrolku :( Nebo mě podvedli a má to vliv. 
Jinak ano svazek vím, už řeším že ho musím dát do vzduchu a nejlepe do nějaké hadice. Vypadá šíleně. Udělám fotky, jdu tam za 30 minut. Možná to může dělat. Dle mého ty kabely vypadají divně :) (sešle) S tím ABS nevím no, abs svítí pořád kontrolka, o tom mě prodávající informoval že to je v haji, koukal sem nové okolo 900,- kč ale zase nejezdim nic extra a vyrůstal sem na aut bez abs. Takže otázka jestli se mi to vyplatí opravovat na tohle vozítko na 2-3 roky dle toho jak vydrží. Jinak tu ručku sem kontroloval, krom toho že bych jí měl utáhnout a utahovací lanka vypadaí šíleně, resp ta spojka těch lanek, tak udělám foto pro představu. Ruční brrzda zabírá až na 3-4 stupni skoro až nahoře takže to budu muset nějak vyřešit. Kvaltama raději nebrzdím :D 

Edited by fabia 1.2htp jezdec
Link to post
Share on other sites

Proboha na stk nic nevypínají. Taky jsem vyrostl s auty bez ABS, měl jsem i poslední pracovní feldu s abs a byl jsem rád. Teď mám k rapidu a O1 jako pracovního Juniora bez ABS a už s tím tak nějak počítám, ale nefunkční ABS to je něco jiného. 

Link to post
Share on other sites

Já si říkal co je to za blbost. :) No co teď ? má smysl to nechat opravovat ? Údajné to má být pravé přední kolo, ale dá se to nějak určit ? Kontrolku ABS nějak neřeším. Zjistil sem, že problémy, resp. nesedící vůz na silnici dělají gumy, takže zimu musim přežít pak budu shánět už pořádné letní. Nicméně myslíte, že je spojitost mezi abs a tou kontrolkou brzd ? (!) ? Údajně by to ve spojitosti být nemělo dle vícero mechaniků. Co byste doporučil mě jako amatérovi ? Upřímně, vzhledem k motorizaci HTP mi opravdu přišlo zbytečné opravovat abs :D Přeci jen to žihadlo když jede 100 tak slavím, nicméně na "po pražský" provoz sem ABS neshledal potřebný. Ale určitě si nechám poradit od více lidí a Vás profíků, zkušenějších. Díky moc všem, nápady, tipy, triky vítány, kontrolka bliká stále nonstop :) :D Pípne jen 3x na začátku pak jen bliká. Kontrolka ABS ta svítí neustále :) ale jak říkám, tu sem moc neřešil :)

Link to post
Share on other sites

Psal jsi, že sem dáš fotky toho kabelového svazku na levém podběhu??? Pokud ten svazek je již tzv. načatý (zoxidovaný), tak nějaké umístění výše ti nic nepomůže. Chce to pravděpodobně  s multimetrem projít ty obvody kabelů ve svazku, jaký dávají odpor!

Link to post
Share on other sites

Jakože po Praze není třeba abs? No nevím, do nedávna jsem se po ní motal a jezdil cca 6 let. Jak jsem psal abs ve fabii nemám tak asi už neporadím. Nedávno jsem prošel školením na polygonu a zjistil teprve co abs opravdu umí v krizovkách. 

Link to post
Share on other sites

To ABS bych raději zprovoznil. Je sice pravda, že jsem si vyzkoušel, na jakou vzdálenost na sněhu zastavim s ABS a pak jsem brzdil tak, aby ABS neseplo a rozdíl byl pár metrů ve prospěch druhého případu, ale to jsem brzdil bez leknutí a s rozmyslem, žádná krizovka, jak píše ben06. Dlažební kostky nebo díry na silnici taky nic moc pro ABS, ale když tam je, mělo by být provozuschopné, nikdy nevís, kdy se bude hodit. Spíš mě zaráží, jak to auto prošlo STK nebo se všechny závady nakupily až po? Zkus zkontrolovat tu elektriku, protože ta jak začne blbnout, je to peklo a mohl bys pak bez úspěchu pořád měnit díly, které jsou v pořádku.

Link to post
Share on other sites

Já už v těch kontrolkách nějak tápu. Brzdy a související věci mají 3 kontrolky. Jedna na "tloušťku brzdového obložení", další na "ABS" a třetí na "brzdový systém". viz příloha Brzdy kontrolky.pdf

A tobě svítí která?? Ta třetí s vykřičníkem?? Ta signalizuje ručku a/nebo nedostatek brzdové kapaliny. Ruční brzda svítí, nedostatek kapaliny bliká. A pokud je kapaliny dostatek a zkoušel si i ručně propojit kontakty v odpojeném konentoru z nádržky na brzdovou kapalinu a pořád to blikalo a pípalo, tak je přerušený obvod od snímače hladiny brzdové kapaliny (uhnilý drát ve svazku u LP podběhu). Myslím, že jiná možnost není.

Link to post
Share on other sites

Mě blbli ABS na FI, ale tím stylem, že v zimě a studeným motoru šlo, ale jak se ohřál motorovém prostor tak konec. 

Po několika pokusech došel právem opravář a zjistil, že blbne ta plechová pojistka na baterce. Nebyla prasklá, ale teplem se natáhla a změnil se odpor a ABS se odpojilo. Nevím jak, ale nějak to ohříval aby měřil za tepla. 

Ostatní chtěli měnit čidla, posilovač, jednotku ABS nebo komplet brzdy. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...