Jump to content

Hluk od převodovky/dvouhmoty


Recommended Posts

Zdravím, u mé Octavia 2,0 TDI 110kw se mi objevil nepříjemný zvuk (viz.příloha 5-6 sekunda) který je nejvíce slyšet ve volnoběžných otáčkách , při sešlápnutí spojkového pedálu zmizí , přemýšlím zda li je vadná dvouhmota či něco na převodovce ? Děkuji 

Octavia 3 2,0 TDI.mp3

Edited by Petr Hlaváček
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ahoj, 

Sice máme jinou převodovku, kdy já mám u 1.4TSI MQ250, nemám dvouhmotu setrvačník a u 2.0TDI dvouhmotova je a převodovka je MQ350, ale u mé Octavie mám na volnoběh zdá se stejný zvuk.

Už jsem to na fóru popisoval, děje se tak u zahřátého vozu po jízdě a vždy po sešlápnutí spojky rachot utichne, nebo se ještě více zesílí, pokud se zapne vyhřívání zadního okna.

U 1.4TSI v tématu hodně měnili komplet spojkové sady, že prý to dělala lamela.

Já se k řešení ještě nedostal a doufám, že to převodovka nebude.

Každopádně, video mám na YouTube, tak si to schválně můžete porovnat.

 

https://youtu.be/0bpcBfsMdNI

 

Třeba tyto poznatky pomůžou v dalším řešení.

Link to post
Share on other sites

Podle vašeho videa se mi ten zvuk zdá trošku jinačí, mně to tolik nedrnčí , mám to takové klasické hučení ložiska v převodovce.. Vyměnil jsem spojku s dvouhmotou a zvuk se stále ozývá .. Takže mi asi nic jiného nezbyde než se pustit do převodovky...

Link to post
Share on other sites

Těžko říci zda je to stejné, podobné, či úplně jiné. Ono se to na každé nahrávce trochu zkreslí. Každopádně pokud máte po výměně spojky i s dvouhmotou, pak tedy asi zůstává na řadě převodovka.

Zde pak záleží jak to bude vypadat uvnitř.

Já přemýšlím o vyndání a přestavbě u p.Sixty, který slibuje, že už nedojde znovu k poškození a vyjde to levněji, než koupě jeté z vrakáče.

Link to post
Share on other sites
V 15. 1. 2021 na 23:34, NJcz napsal:

 

Takže zítra bude má Octavia III, rok výroby 03/2016, motor 2,0Tdi 110kW, najeto 86 000 km, již dva týdny v autorizovaném servisu. Předběžné zprávy servisu hovoří o výměně všech ložisek a simeringů na manuální převodovce. Do servisu mě též přivedlo hučení a v posledních několika desítkách i skřípavé zvuky od převodovky. Jsem zvědavý, kolik to bude všechno stát...

Link to post
Share on other sites

Mně řazení trápí jen na druhý stupeň a to občas , jinak převodovka řadí krásně, jediný je snad problém toho zvuku na volnoběh + občasný zvuk takového hvízdání meluzíny nad 2 tis otáček a při rozjíždění na 1 rychlostní stupeň v otáčkách od 750 do 2000, tohle hvízdání je silnější když probíhá regenerace DPF což vůbec nechápu :D 

Link to post
Share on other sites

Takže jsem včera zaplatil skoro 33t Kč za kompletní generálku převodovky. List náhradních dílů se sotva vešel na list papíru A4... Od té doby jsem s autem najel cca 100 km a vše je v pořádku. Mám ale takovou divnou pachuť, jak je možné, že převodovka, její ložiska + ostatní, vydrží pouze nájezd 86 000 km, auto je staré necelých 5 let. To se mi tedy ještě u žádné škodovky (a že jsem jich za celý život už měl x) nestalo...

Link to post
Share on other sites

To je hodně zajímavé...ten zvuk co to dělalo asi byl jiný, než ten, co jsem postnul já?

V dnešní době je těžké vybojovat nějakou slevu na cokoliv, ale záleží jestli o tom byla škodovka vůbec servisem informována, že by se alespoň minimálně také podílela, nebo to jen bylo takové, máte tam problém a zaplatíte si to?

Byl jsem v autorizáku a za komplet spojku si daly předběžnou cenu 26k, přitom když bych si to sehnal sám tak sada by mne vyšla na 6k + práce.

Klepání mám od 94k km a nyní mám 100k a zvuk je víceméně stále stejný a jen když se auto ohřeje. Už bych to taky rád vyřešil.

 

Každopádně super, že máš auto nyní v cajku, ta cena už moc v cajku není 😁.

Link to post
Share on other sites

Jojo, ten zvuk byl jiný, začalo se to projevovat hučením a posledních pár desítek km už byl zvuk vyloženě skřípavý. Vše ustalo, když jsem sešlápnul spojku. Zvuk, co jsi vložil na youtube, mi hodně připomněl mojí předchozí verzi oktávky (mezi roky 2013 až 2017 jsem vlastnil Octavii III 1,4TSi 103 kW), tu jsem prodával, když měla cca 90 tkm a zvuk to mělo podobný - tenkrát jsem si myslel, že občas zavisel nějaký ventil, nicméně po těch letech si už nevzpomínám jestli to dělalo při ohřátém, nebo studeném motoru.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...