Přejít na obsah

Brzdy


Milo13

Doporučené příspěvky

Pred niekoľkymi dňami som prezuval a technik ma upozornil na brzdy, v tom som si spomenul aj na slovne upozornenie technika pri 2 ročnej garančnej prehliadke, že v krátkej dobe bude treba vymeniť kotúče aj doštičky. No ked som to videl teraz v pneuservise, som takmer zhrozený. Karoq má 2,5 roka 16600 km, zadné doštičky tak na 1/2 roka predne doštičky v pohode, ale kotúče z vnutornej strany brzdia tak na polovicu. No nie som si vedomý nejakých nespravnych jazdnych postupov. Pred Karoqom som predal 8,5 ročnú Octaviu, 70000 km bez problému s brzdami. Kontrolovali ste to už niekto, aké máte poznatky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 25. 1. 2021 na 8:57, o3-scala napsal:

Milo13 - ako si dopadol s brzdami? Ja na Scale mam uz tiez hrdzave kotuce :-(

Predtym O3 nikdy problem nebol a jazdim uplne rovnako.

Tak na Roomseru mně stáčeli zadní kotouče v nějakých 65ti tisících. Kotouče vypadaly jako gramofonové desky a dle vyjádření techniku už  brzdy v podstatě nebrzdily. Ale mně se zdálo, že brzdily normálně :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Karoq Sportline 2.0 TSI, najeto 14700 km a v tomto týdnu výměna všech brzdových kotoučů a destiček. Kotouče absolutně zrajtovaný a s hloubkovou korozí na rubové straně kotoučů. A to s autem denně jezdíme a je garážovaný. Škodovka samozřejmě reklamaci servisu neuznala, takže 15 litrů jenom materiál a práci mi servis neúčtoval. Na našem posledním Tiguanu nám dělali brzdy až v 90ti tisících. Takže u nového auta celkem velký rozčarování. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je ale pravda že kde sa vymenili tak tam už neboli problémy so zadkami , čo sa o ich predchodcoch 3Q0698451C/D a iných povedať nedá

 

holt kupujú platničky v indii a kde kade a čudujú sa že to nebrzdí ... najhoršie na tom je že druhovýroba tiež nie je výhra 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám pár otázek, když budu chtít jednou za čas (po zimě) preventivně vyčistit a namazat ty vodící čepy a uložení destiček:

1  Potřebuji na to nějaké speciální nářadí?

2. Je nutné při běžné údržbě i zatlačovat písty? Nebo bude stačit i bez toho? Co jsem se díval do DP, tak u zadní brzdy Karoqa není nutné při zatlačování pístu s ním zároveň i otáčet.

3. Co ta elektrická ručka, je to nějaký problém?

3. Zpětné nastavení pístu pomocí jakéhosi diagnostického testeru? Dle DP je je bezpodmínečně nutné! 

4. Je u přední brzdy opravdu nutné vždy použít i nový samojisticí šroub?

5. A má to vůbec nějaký smysl?

 

Děkuji předem za vaše zkušenosti a upozornění na případná úskalí. Na Fábce to dělám běžně, ale Karoq je přece jen o něco jiný level. Nerad bych něco doje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dafro, speciální nářadí na to až tak nepotřebuješ. Jsou to normální klíče.

Pokud máš elektrickou ruční brzdu, tak si neporadíš se zatlačením pístků bez diagnostiky. Řeší se to přes diag a pak jen zatlačíš bez otáčení. A diag potřebuješ i pro zavření a nastavení pístků. Jde to i na prasáka připojit do konektoru napájení a povolit pístky. Musí každý zvážit sám.

Kromě tété komplikace s diag je to jako u každýho jinýho auta.

Editováno: , autor: AdoksS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo bez povolení pístku (přes diag) nesundáš třmen a po sundání musíš nastavit také přes diag. Je to tak.

Pak jak jsem psal na prasáka na konektor dáš 12V povolíš a stejným způsobem i zavřeš.

Na koncernu to takhle nedělám mám VCDS, ale dělal jsem to takhle kamošovi na volvu. A funguje to bez problémů.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak jsem se včera hecl a při přezouvání na letní jsem rozebral všechny 4 brzdy. Vše vyčištěno, odmaštěno, promazáno, na třmeny nanesena ještě keramika kvůli lepší údržbě. Práce skoro na celý den. Karoq do provozu 6/2020, ujeto zatím ale jen 8 tis. km. Na odblokování zadní brzdy použita Carista. Řekl bych, že brzdy jsou stále  jako nové bez známek koroze a opotřebení, tak doufám, že mě v 15 tis. nečeká výměna jako @Octopus.  Je pravdou, že parkuji v garáží a v zimě jsem toho moc nenajezdil. Tak snad jsem to nedělal zbytečně 😀

 

Jen by mě zajímalo, proč ty vodící drážky a čepy, o kterých psal @suri., že je dobré je namazat, nejsou ničím ošetřeny už z výroby? Podle mě to tam dávají úplně nasucho. 

Editováno: , autor: dafro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V přiručce se píše: "přiložené balení s tukem použít také pro namazání drážky na vodicích čepech a na držáku brzdového třmenu
k upevnění manžety"

 

Mám pocit, že tím myslí namazat drážku ve které drží manžeta vodicího čepu. Ne drážky (???) ve kterých se pohybují (jsou opřené) destičky o třmen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já tam mám "Potřít vodící plochu třecích segmentů na držáku brzdového třmenu mazacím tukem G 052 150 A2." Tím jsou podle mě myšleny právě ty drážky. Stejně to tady někde popisoval např. @suri. V každém případě jsem to už namazal, tak uvidím, jak se to bude chovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...