Přejít na obsah

Parkovací senzory dodělání


Falador

Doporučené příspěvky

  • o 2 roky později...

Nemá někdo zkušenost s tímto?

http://www.skoda-parts.cz/produkty/parkovaci-senzory-predni-a-zadni-komplet/

Dokázal by pak někdo případně poradit se zapojením? Nebo někdo kdo by byl ochotný v okolí Zlína zapojit? 

 

Editováno: , autor: Tomas666
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dobrý den,

 

doufám, že to nebude úplně hloupý dotaz.

Jedu si pro octávii RS liftback rok 2015 s rádiem Bolero. Vůz nemá parkovací senzory.

 

Otázka zní: Je možná dodatečná montáž zadních parkovacích senzorů a nejlépe i s napojením na Bolero, aby se aktivování ukazovalo na obrazovce? Jaká by byla orientační cena?

Odpověď přímo ze servisu ŠKODA byla, že do RS to není možné dodatečně, protože nemá přípravu.

 

Děkuji všem předem za pomoc.

 

Láďa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Parkovací senzory dodělání
  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Tak už mi konečně jedou parkováky!

Před nějakým časem jsem si zakoupil kompletní sadu origo parkováků (škoda parts) přední i zadní(včetně čtyř kabelových svazků, jednotky,dvou bzučáků a držáků), za docela příjemnou cenu(levnější než jinde). Pán byl ochotný a rovnou mi zadní stříkl do černé, bílé měl rovnou. Jediné, na co je třeba si dávat pozor, jsou držáky senzorů, dal mi jiné(tedy jsem si to alespoň myslel). Z etky jsem si opsal čísla a hledal a hledal. Dokonce ani Autokelliška nebyla extra předražená(docela divné), tak jsem si je tam koupil. Při kontrole jsem si všiml, že čtyři z těch, co jsem měl, byly shodné, tak jsem si poprvé zanadával. Ještě jsem se pokoušel sehnat tu sračku na zvýšení adheze lepících pásek držáků (4298UV), ale marně. Mají to sice asi u tří firem u nás, ale v mnoha servisech a dokonce v autorizáku mi řekli, že to pouze odmašťují isopropanolem. Nakonec jsem něco sehnal a šlo se na věc. 

 

1 - zadní nárazník - kdo to fakt neovládá jako já, prostudujte si karosářské práce, hlavně na demontáž vnějších i vnitřních částí, ušetříte nervy, nadávky, odřené klouby, prachy za náplasti a fáče a hlavně čas. Před samotným sundáním nárazníku je třeba sundat světla a doporučuji sadu plastových montpák z aliexpresu či podobně. Bez nich to jde fakt blbě a i když máte krátké nehty, dají se i tak prolomit. Na demontování šroubů v podběhu zadní kola sundavat ani nemusíte, dá se to docela dobře. Když budete sundavat nárazník sami bez pomoci, nezapomeňte si pod něj dát nějakou deku, aby jste neměli škrábance. Po sundání nárazníku jsem si ještě z uložení vypreparoval ten černý difuzor, ve kterém jsou parkováky, a to kvůli snadnější manipulaci. Ovšem to závisí na každém z Vás. Prostřihovací nástroj BEA000001 je nejlevnější, kupodivu, pořídit si v autorizáku, tuším kolem 360,-. Místa pro držáky a značky na díry jsou velmi dobře vidět, s tím nejsou žádné problémy. Vrtal jsem rovnou osmičkou na dřevo. Prostřihovákem to šlo jak po másle, jen je potřeba trochu strhnout hranu vznikého otvoru, ale fakt opatrně. Po očištění jsem to v místě umístění nastříkal vypůjčenou chemií z Havexu. Po nastříkání to vypadá, jak když se tam vysmrkáte, ale za chvíli se to ztratí a zaschne, takže žádné strachy, jen to moc nepřežeňte. Nalepení držáků se dělá s nasazenými senzory a jde to také bez problémů.  Pak zacvakat správné konektory svazku do senzorů a přichytit. Já jsem přichytával svazek připáskovanými svorkami do lůžek v nárazníku, ale má se to chytat na kovovou výztuhu. Pak už jen protáhnout svazek po vyjmutí záslepky do kufru a utěsnit průchodkou a můžete vrátit nárazník zpátky, čímž máte zadní vnější část za sebou. Zbytek svazku pro zadní nárazník v prostoru kufru díky dobře rozmístěným příchytkám zacvakáte do děr v karoserii tak jak to má být. Když jsem to zvládl já, tak už asi každý.

 

2 - přední nárazník - podle příručky to jde docela dobře. Je potřeba to zespodu oddeklovat, sundat plastové podběhy a hlavně nezapomeňte na všechny šrouby. Taky nezapomeňte odpojit konektor pro mlhovky, je u nádobky k ostřikovačům v přední části na straně řidiče. Deka pod nárazník je samozřejmostí. Odmontovat šrouby spojení nárazníku a blatníků je docela nadlidský úkon. Zahrál jsem si na saxánu s natřikrát zlomenou rukou, abych se dostal do správné pozice pro povolování a pozdější dotažení oněch šroubů. 

Po sundání nárazníku se opakuje postup při děrování, lepení držáků a přichycení svazku. Pán, co mi to prodával už neměl klasický svazek, tak mi dal pro RS se čtyřmi konektory pro mlhovky a šesti konektory pro senzory. Po troše tupého přemýšlení, čtyřmi střihy štípačkami a omotání střižených kabílků izolačkou byl výsledkem přepychový svazek. Nutno podotknout, že jsem si pro jistotu napojil konektor mlhovek na stávající rozvod a vyzkoušel funkčnost. Ještě, že jsem to udělal, ušetřil jsem si opětovné sundavání nárazníku nebo přepinování konektoru ve stísněných podmínkách (nemám velký zvedák ani jámu). Poté, co jsem vše poopravil, jal jsem se umístit svazek spojující jednotku a přední nárazník. Hergot to byl porod. Nejprve jsem odpojil a vyndal baterku. Pod držákem na baterku je plastový tunel na kabely, který mi padl do oka. Nevím jestli to bylo potřeba, ale odpojil jsem a sundal i jednotku motoru. No a teď začala anabáze. Abyste sundali držák baterky, musíte sundat filtr vzduchu. Ten sundáte po demontáži přívodní trubice po demontáži příruby nad chladičem. No, než jsem začal umísťovat svazek, byl kolem docela slušnej bordel. Chvíli jsem si myslel, že mi dá žena do držky, když to viděla. Pak už jen lehce přizdvihnete kryt tunelu a umístíte svazek. Pak už jen stačí v opačném pořadí namontovat díly zpět. Ovšem to rozhodně nedělejte a nejprve si protáhněte svazek do kabiny. Je na to připravená zaslepená gumová průchodka vpravo, vede tam tudy, tuším, bovden na otvírání kapoty. Je to dobře vidět, když tam není baterka. Gumu něčím propíchněte a můžete začít s protahováním svazku. Já jsem to udělal tak, že jsem si odstranil krytku konektoru a rozpinoval ho (důležité - zapamatovat si, na jaké pozici konektoru kabílky byly). pak jsem jen konec svazku s piny nastrkal do pevnější hadičky a protáhl do kabiny. Pak už jen namontoval všechny díly do motorové části a vrátil zpátky podběhy. Tím byla práce v přední části hotová.

3 - vnitřní část - Nejdříve je dobré říci, že veškeré kryty na straně řidiče půjdou dolů. Dodržujte fakt postup dle servisky, ať si tam něco nedolámete. Rovnou, když už budete mít oddeklováno, sundejte si pravou horní část sloupku "B", zadní střešní madla a kryty sloupků "C". Pak už jen sundat zadní sedák, odmontovat a odpojit zadní airbag. Dál už asi nic nebrání umisťování svazku. Já osobně začal odzadu a ukázalo se to jako chyba, protože svazek vnitřního prostoru byl enormně dlouhý a vpředu bych měl hrozně velkou smyčku, tudíž jsem to předělal. Je lepší to mít pod tapecem v kufru než pod palubkou. Jediné, co jsem na obdrženém svazku předělával byly tři kabílky, a to CAN H, CAN L, a konstra. Všechy tyto tři kabílky jsem dělal delší, nacvakl piny a dal do konektoru k jednotce. Na kostřící kabílek dal očko a upevnil na ukostření sloupku "A" (je to dole pod čalouněním). Oba datové kabílky (or/bí a or/hn) jsem izolovanými spojkami spojil kousek za svorkovnicí pod krytem "A" sloupku s totožnými kabílky. Pak už jen oddeklovanou částí zpředu dozadu tahejte svazek a přichytávejte stahovačkama k stávajícímu vedení a protáhněte to až do kufru. Hlavně si nezapomeňte u oddeklovaného "C" sloupku vytáhnout dvojici kabílků k zadnímu repráčku. Teď už je stačí z gum stáhnout střešní panel. Bacha, na konci u pátých dveří je panel do střechy přichycený plastovou příchytkou, která je přilepená k panelu, tak ať jí nestrhnete jako já (to bylo zase nadávek). Po přilepení jsem si umístil a připevnil plastovými nýty bzučák. Je to u konce uložení panelu vprostřed a chycení nýtů, tedy alespoň toho zadního, jde docela blbě. Po úspěšné instalaci bzučáku připojte kabel a kde jsou po cestě kruhové díry, tam chytněte kabílky předem pořízenými stahovacími páskami s příchytkami. Dále stačí zase přidělat stropnici a zadeklovat. V kufru je ještě potřeba odmontovat ten černý boční plast, pod který schováte smotanou část nadbytečné délky svazku. V kufru pod tapecem protáhněte a zajistěte páskami s příchytkami zbytek svazku a propojte se svazkem zadního nárazníku. Spojovat se bude u světla. Nadále nandejte zpět plasty na straně řidiče a vrchní část sloupku "B" na pravé straně. Zbývá jen dobastlit kabeláž pod přístrojovkou a ke středové konzoli. Podle návodu jsem si odmontoval palubní desku, ale jen na straně řidiče, na rádio jsem neměl demontážní klíče, ale stejně to nebylo potřeba. Prve jsem si odpojil hlavní přívod do pojistkového boxu (jak jsem to odpojil doteď nevím, ale povedlo se) a pak uvolnil box z uložení. Po otočení a odjištění jsem zastrčil kontakt na pozici 32, jde to docela dobře a opětovně umístil box na své místo a připojil hlavní přívod.  Poslední podstatnou prací je protáhnout zbytek vodičů s konektorem do středové konzole, což jsem udělal tak, že si vyndal budíky a kolem tyče pod palubkou protahoval, pustil  pod plastem a vytáhl dírou po spínačích před šaltrpákou. Asi jsem měl velké štěstí, že to šlo v rekordním čase a bez jakýchkoliv problémů. Volné vodiče z konektoru jsem spojil se stávajícími kabílky, jedná se pouze o podsvětlení tlačítka. Tlačítko jsem koupil přímo ve Škodovce, spolu s držákem jednotky a plastovými nýty na bzučák. Vrchní i spodní díl tlačítkové části jsem rozpojil a spodní část nahradil zakoupenou ve Škodovce, zapojil konektor a zacvakl do plastu. Ještě jsem se potom nacpal nějak prapodivně obráceně pod volant, abych viděl pod palubku a natlačil přední bzučák do lůžka (je to na plastovém držáku z druhé strany pojistkového boxu) a zapojil konektůrek. Ještě stačilo nacvaknout držák jednotky do svého uložení (zadní strana držáku BCM), zasunout jednotku a zapojit dvojici konektorů.

 

Tím byla celá práce prakticky hotová a už jen stačilo dokódovat a hurá na silnici. Podle návodu není kódování nic složitého, tedy alespoň jsem si to tak říkal. Napojil jsem si diagnostiku, v gateway povolil parkovacího asistenta a začal kódovat. Už jsem měl všechno kódování podle požadavku, zmáčkl Start(VCDS) a ..... hovno. Vyskočila hláška, že jednotka nepřijímá kódování. S tímhle problémem jsem po nějakém tom pátrání kontaktoval Ferdu25 a i když jsem byl prodejcem asistenta ujištěný, že jednotka má všechno potřebné v sobě, nebylo to tak. Chyběla datová sada. Nejprve jsem to zkoušel po různých fachmanech, kteří neuspěli, až jsem nakonec skončil v Havexu v Boleslavi. Tam jsem jim přesně a několikrát popsal, co potřebuji a oni, samozřejmě s jistým odstupem času, přijali auto do servisu. Ještě při předání jsem jim znovu zopakoval, co po nich chci. Ujistili mě, že to budu mít hotové. Po nějaké době mi zavolali, že je tam problém, že jim to nějak nejde. Přijel jsem si pro auto a když mi řekli, že jim to nepřijímá kódování, šel jsem málem do vrtule. Už jsem si začal o sobě myslet, že jsem debil, který neumí pořádně vysvětlit o co mu jde, ale později se ukázalo, že chyba je na jejich straně. Prostě to skončilo tím, že jsem po domluvě poslal jednotku Ferdovi do Strakonic a obratem se mi vrátila zpět. Nasunul jsem jí do držáku, připojil svazky a ejhle, vono to běželo a bez jakéhokoliv kódování. Pak už jsem si jen přizpůsobil rádio, aby se mi to zobrazovalo.

 

I když jsem mu již poděkoval e-mailem, chtěl bych ještě jednou velice poděkovat Ferdovi za jeho pomoc, je to fakt borec. "Odborníci" v autorizovanému servisu by se od něj mohli učit.

 

Pro úplnost dávám k dispozici přizpůsobení(ve VCDS) rádia na zobrazení PDC

 

1. Nejprve si zálohovat jednotku 5F (syrový hex), přes mapu kanálů v aplikacích

2. Vybrat jednotku 5F

3. Vstoupit do přizpůsobení, najít a upravit následující příkazy:

          1)  XXXXXXXXX - Car_Function_List_Bap_Gen2-Parking_Asist_0x0A                                                změnit na aktivováno

          2) XXXXXXXXX - Car_Function_Adaptations_Gen2-Menu_Display_Pdc                                           změnit na aktivováno

          3)  XXXXXXXX - Car_Function_Adaptations_Gen2-Menu_Display_Pdc_Over_Treshold_High          změnit na aktivováno

 

No a to by mělo být asi tak vše. Kdyby to přizpůsobení bylo jinak, tak to, prosím, někdo opravte.

 

Díkes!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Mám dotaz. Pokud mám vepředu 4 senzory, co potrebuji na 6 senzorů. Myslím co se týká kabeláže. Nikde jsem nedohledal jestli je více druhů kabelů. V etce je hromada druhů kde se liší jenom poslední písmeno 5E0 971 095 (H), ale nikde na internetu jsem k žádnému nenašel nějaké info. 

RS 1/2018

 

EDIT: Tak dnes jsem našel kabel na 6 senzorů, ale je ve svazku i konektor na čidlo venkovní teploty.. Tak se vyskytuje otázka jestli musím sehnat svazek na všechno co mám v nárazníku zapojené (pdc, acc atp.), nebo mi stačí jen na pdc. Protože jsem viděl svazek kde byl mimo jiné i sensor na airbag nebo mlhovky. Jde o to jak je to zapojené dále.. Jestli je to všechno v jednom konektoru nebo je to zvlášť. 

Editováno: , autor: B4stard0s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 3. 7. 2021 na 20:16, octavia32018 napsal:

Zdravím, mám přední i zadní senzory. Chtěl bych dodělat automatické parkování, tzn. potřeboval bych dodělat jen 4 boční senzory. Nevíte někdo, kolik by to stálo? Ve voze mám trailer assist, takže mám i servo ovládání volantu.

Čest! Laicky bych řekl, že budeš potřebovat jak svazek pro přední, tak i zadní nárazník, 4 senzory (ty boční - jsou krapet jiné), jednotku PLA (nahradí klasickou jednotku PDC) a četl jsem, že se vyměňují i čidla ABS na předních kolech. Pak už jen někoho, kdo ti nahraje data do jednotky a mělo by to být OK. Na škoda parts jsou různé sady i s obrázky, takže je tam celkem dobře vidět, co je všechno součástí. Někde jsem viděl inzeráty na bazoši na origo senzory, tuším kolem 250,-/kus, ty kabely má i na škoda parts, viděl jsem tam přední za 710,-, ale bez těch konektorů na PLA, nicméně když jsem si já kupoval celou sadu, tak už neměl kabeláž pouze pro pdc, tak mi dal na pla. Stejně se dá počítat tak kolem 1000,- za svazek. Když mu zavoláš, tak by jste se už nějak dohodli. Nevím, jestli by se nemusel ještě vyměnit vnitřní kabelový svazek a svazek od jednotky ke svazku předního nárazníku. Dále je potřeba jednotka PLA, tu jsem už kolikrát viděl kolem 1500,- a zhruba tu samou částku stojí nahrání potřebných dat do jednotky. Dále dva snímače ABS, tuším po 400,- a konečně nějaké ty čudlíky u šaltrpáky, které mě vyšly zhruba kolem 600,- ve škodovce.  Na carsystems.eu jsem viděl rozšiřující sadu právě na PLA, někde kolem 420 Eur, což není vůbec levné. U toho škoda parts to bude levnější koupit celou sadu, než rozšíření jinde. Ovšem u tohohle kluka, když jsem si kupoval sadu já, tak se mě ptal, jestli to chci i s těmi bočními nebo jen předek a zadek (8k) a když jsem mu řekl, že jen tu sadu se čtyřmi a čtyřmi, tak mi řekl, že to automatické parkování hodně lidí využije párkrát, pak už stejně parkují sami. Ovšem nechci tě od něčeho zrazovat. Dokonce na rajčeti jsem viděl fotodokumentaci borce, který si to rozšiřoval a má to téměř krok po kroku, dokonce si i svazky dělal sám, to by vyšlo ještě levněji (kolpak.rajce.idnes.cz).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...