Jump to content

Recommended Posts

Zdravím, stala se mi taková záhada, když dám troj blik do leva - OK, ale do prava začne taky blikat leva strana.

Stává se mi to nepravidelně a zatím ne moc často - je to ale velice nebezpečné v provozu. Zkoušel jsem vše problikat jedinné co asi tak pomohlo přepnou na dálkový, pak už to makalo normálně. Jedná se jen o troj blik - stálé blikaní je v pořádku.

Náte někdo nějakou zkušenost - předem děkuji

Link to post
Share on other sites

Taky to vidim na packu. Smysl mi to dava. Kazda pozice packy ma nejaky odpor a dovedu si predstavit, ze kdyz je tam spatny kontakt, tak je ten odpor jiny nez ma byt a zrovna se to trefi do hodnoty pro opacnou stranu. Ale je to samozrejme jen tip.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Rozebrat ano -  vyčistit a ješte prostříkat kontaktolem, jenže prý se musí sundat volant abych se na ni dostal.

Do toho se mi moc nechce spíš si na to netroufám, ani nevím jak bych sundal airback

Jinak díky za nápady a váš čas

Link to post
Share on other sites

Volant se kvuli pacce sundat samozrejme musi, jinak nemas sanci se k ni dostat.

 

Sundat volant neni vubec zadny problem, jedine co potrebujes je "klic" XZN spravne velikosti.

 

A sundat airbag je taky hracka. Staci volant natocit o 90° a potom smerem od budiku odjistit takovou prichytku treba plochym sroubovakem (s pouzitim zrcatka neni co resit). Potom volant otocit na opacnou stranu a tu stejnou prichytku odjistit i na druhe strane. To je vse.

 

Tim te do toho nechci nijak nutit, ale delal jsem si na aute spoustu veci a zrovna toto je jedna z tech nejjednodussich. Ted uz je to na tobe. :-)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ok dík, kouknu nějaký videa třeba na youtube. Já když dělám něco zásadního s elektrikou odpojuji baterku pro jistotu a kvuli airbacku

bych to udělal utčitě.

Zapoměl jsem - mám tam multifunkční volant mám si dát na něco pozor?

Momentálně mě ty blikry zas fungují normálně, ale určitě je to otázkou času, kdy začnou blbnout.

Všem dík za odpovědi

Link to post
Share on other sites
před 18 hodinami, LucasCZE napsal:

Volant se kvuli pacce sundat samozrejme musi, jinak nemas sanci se k ni dostat.

 

Sundat volant neni vubec zadny problem, jedine co potrebujes je "klic" XZN spravne velikosti.

 

A sundat airbag je taky hracka. Staci volant natocit o 90° a potom smerem od budiku odjistit takovou prichytku treba plochym sroubovakem (s pouzitim zrcatka neni co resit). Potom volant otocit na opacnou stranu a tu stejnou prichytku odjistit i na druhe strane. To je vse.

 

Tim te do toho nechci nijak nutit, ale delal jsem si na aute spoustu veci a zrovna toto je jedna z tech nejjednodussich. Ted uz je to na tobe. :-)

"klic" XZN je hvězdička - musí být s dírou uvnitř jako mám u převodovky?

Link to post
Share on other sites

Taky mam multifunkcni volant, neni s tim problem. Uz si presne nepamatuju, jak to tam je, ale az to uvidis, urcite ti to bude jasne a zvladnes to.

 

Spis nez demontaz volantu si zkus najit demontaz ridici jednotky sloupku rizeni. Odpojovat ji nemusis, ale musis ji vycvaknout z uchytu, coz je nejvetsi rebus, se kterym se setkas. Nejdriv ji musis vycvaknout a az potom demontovat packu.

 

Ve zkratce: sundat airbag, demontovat volant, sundat horni kryt sloupku rizeni (je jen nacvakly), sundat spodni kryt sloupku rizeni (3x sroub torx), sundat ridici jednotku (jeden sroubek torx + nacvaknuta), sundat podvolantovy krouzek (jen nacvakly), sundat packu.

 

XZN mit v sobe diru nemusi (ani nevim, ze to existuje). Mela by to byt velikost M12... Otazka je, jestli sis to nespletl s torxem, kteremu se casto rika hvezdicka. XZN se nazyva spis tisicihran.

Edited by LucasCZE
Link to post
Share on other sites
před 19 hodinami, LucasCZE napsal:

Tady jsem nasel nejaky navod, tak na to mrkni. Jde tam celkem dobre videt jak vycvaknout tu ridici jednotku. Jinak ty diagnostiku vubec potrebovat nebudes, to tam resi jen protoze meni ridici jednotku.

 

Bohužel žádný odkaz nevidím. V příloze je šroub od převodovky na ojej - proto jsem psal s dirou uvnitř. Já to povolil nástrčkovým klíčem, naštěstí to nebylo utažený na krev.

 

WP_20190919_10_53_58_Pro.jpg

Link to post
Share on other sites

OK, toto jsem neznal. Skutecne je to XZN. Takze ano, XZN a nemusi mit uvnitr diru.

 

Ted jsem si uvedomil, ze ten odkaz vedl na konkurencni web, takze ho asi nekdo odstranil (nebo se odstranil automaticky). Ale to je jedno, urcite nejake navody najdes i sam.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dnes jsem páčku vyměnil, opravdu šlo to dobře. Prohlíd jsem pár videí abych byl v obraze a v poho, jen se nebát.

Rozebral jsem starou páčku a nic zjevně poškozeného jsem nenašel. Nicméně jsem ji očistil lihem a zkusil proměřit kontakty.

Narazil jsem na něco co mi hlava nebere. Jsou tam 4 vodiče na dálkový a dálkovou houkačku a L,P blinkr. Meřil jsem to asi 5x na

konec i přímo na plošňáku 1. vodič pro obě funkce společný   2. dálkový   3: sv. houkačka   4. pro oba blinkry a to mi hlava nebere, jedinný co se lišilo byl odpor

Link to post
Share on other sites

Tak je to v poradku. Ty 3 pozice jen meni odpor. Napr. 100 ohmu blinkr doleva, 200 ohmu blinkry vypnute, 400 ohmu blinkr doprava, zadny odpor nebo nejaky jiny odpor chyba packy. Ty hodnoty jsem si vymyslel, nemam to zmerene. Kdysi jsem to meril pro packu steracu, ale hodnoty uz si nepamatuju. Mozna bych je nekde nasel, ale stejne by ti to nepomohlo. Neni to zadna raketova veda, ale neni to ani obycejne spinani kontaktu, kdy by kazdy kontakt mel samostatny vodic. Ty rezistory jsou soucasti delice napeti, ktery ma podvolantova ridici jednotka v sobe.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Před hodinou, LucasCZE napsal:

Tak je to v poradku. Ty 3 pozice jen meni odpor. Napr. 100 ohmu blinkr doleva, 200 ohmu blinkry vypnute, 400 ohmu blinkr doprava, zadny odpor nebo nejaky jiny odpor chyba packy. Ty hodnoty jsem si vymyslel, nemam to zmerene. Kdysi jsem to meril pro packu steracu, ale hodnoty uz si nepamatuju. Mozna bych je nekde nasel, ale stejne by ti to nepomohlo. Neni to zadna raketova veda, ale neni to ani obycejne spinani kontaktu, kdy by kazdy kontakt mel samostatny vodic. Ty rezistory jsou soucasti delice napeti, ktery ma podvolantova ridici jednotka v sobe.

Já si to myslel, že by to měnil odpor, ale neuměl představit bo nejsem elektrikař. Kdyby jsi měl čas dohledat odpor pro každou stranu byl ti ti za to vděčný, pokud ne zlobit se nebudu.

Zatím dík za vše Jarda

Link to post
Share on other sites

Jak uz jsem psal, meril jsem to jen pro packu steracu, ne pro packu blinkru. Ty hodnoty budou asi podobne, takze z toho mozna neco odvodis. Princip je stejny, ale packa steracu ma 5 pozic (pocitam jen ovladani steracu celniho skla, tedy ekvivalent blinkru), packa blinkru jen 3.

 

No kazdopadne jsem ti to dohledal. Muzes se nad tim zkusit nejak zamyslet a kdyztak jeste napis.

 

Ovladani steracu celniho skla:

  • vypnuto: 9 080 Ω
  • jednorazove setreni: 241 Ω
  • stirani v intervalech / automatika: 631 Ω
  • pomale stirani: 1 382 Ω
  • rychle stirani: 2 890 Ω

Ovladani sterace zadniho skla / ostrikovacu:

  • vypnuto: 8 751 Ω
  • ostrikovace celniho skla: 332 Ω
  • stirani zadniho skla: 1 014 Ω
  • ostrikovac zadniho skla: 2 511 Ω
Link to post
Share on other sites
před 19 hodinami, LucasCZE napsal:

Jak uz jsem psal, meril jsem to jen pro packu steracu, ne pro packu blinkru. Ty hodnoty budou asi podobne, takze z toho mozna neco odvodis. Princip je stejny, ale packa steracu ma 5 pozic (pocitam jen ovladani steracu celniho skla, tedy ekvivalent blinkru), packa blinkru jen 3.

 

No kazdopadne jsem ti to dohledal. Muzes se nad tim zkusit nejak zamyslet a kdyztak jeste napis.

 

Ovladani steracu celniho skla:

  • vypnuto: 9 080 Ω
  • jednorazove setreni: 241 Ω
  • stirani v intervalech / automatika: 631 Ω
  • pomale stirani: 1 382 Ω
  • rychle stirani: 2 890 Ω

Ovladani sterace zadniho skla / ostrikovacu:

  • vypnuto: 8 751 Ω
  • ostrikovace celniho skla: 332 Ω
  • stirani zadniho skla: 1 014 Ω
  • ostrikovac zadniho skla: 2 511 Ω

Dík rozhodně si to uložím. Chtěl jsem proměřit páčku blinkrů co jsem vyměnil, vyčistil jsem tišťák a kontakty a třeba je ok. Bohužel jsem to začal studovat až po výměně, jak to vlastně funguje, takže tu novou jsem blb nezměřil. Dceři totiž taky blbnou blinkry, ale má audi a3 předpokládám, že to bude stejný nebo aspoň podobný.

Dík a hezký svátky Jarda

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...