Jump to content

Přestal fungovat ostřikovač


Recommended Posts

Ahoj všem, přestal mi fungovat ostřikovač. Myslel jsem si nejdříve, že mi došla náplň, ale i po doplnění nic nestříká.

Všiml jsem si, že není vůbec slyšet čerpadlo od ostřikovače. Bohužel jsem udělal chybu a nevystříkal zavčasu letní směs takže předpokládám, že se buď spálilo čerpadlo nebo rupla pojistka.

Jako další možnost mě napadá vypojený nebo přerušený kabel k čerpadlu nebo překousaný od kuny (přecijen parkuji venku). Na překousanou kabeláž mám pojistku, takže by mi to pojišťovna zaplatila.

 

Nemáte s tím někdo zkušenost? Jaká je pojistka na ostřikovač?

 

Dle schématu by to měla být pojistka na pozici 22 (Ostřikovače čelního a zadního okna), ale zároveň je napsáno na pozici 31 toto:

Palivové čerpadlo, řídicí jednotka ventilátoru dochlazování, tempomat,cívka relé ostřikovačů čelního a zadního okna

 

Předpokládám ale že to by mi nešlo i čerpadlo a řídící jednotka ventilátoru dochlazení.

 

Při pohledu na pojistu v pozici č. 22 se mi nezá že by byla spálená.

Jaký navrhujete postup?

Já chci zkusit následující:

Hodit to na diagnostiku a mrknout se na chybové hlášky

Vyměnit pojistku na pozici 22

 

Jako poslední možnost sundat nárazník a podívat se na kabeláž k čerpadlu ostřikovače a popřípadě ho vyměnit za nový.

Do toho se mi moc nechce, nemám bohužel garáž.

 

Předem děkuji za rady.

Link to post
Share on other sites

Nárazník dolů nemusí, stačí sundat plastový podběh, pak je přístup k nádržce a čerpadlu. Pak proměřit v napětí v konektorech. Diagnostika nepomůže. Při té příležitosti namontovat zpětný ventil ale to je třešnička na dortu.20180915_200419c.thumb.jpg.1da8e50fd36d410867f60c64aadb3997.jpg

Link to post
Share on other sites

počkat do víkendu bude základ, to se má oteplit, tím povolí i zamrzlá kapalina v ostřikovačích a hadičkách, pak si myslím na 99% bude stačit jen vyměnit tu pojistku a další kroky nebudou si myslím třeba (kontrolovat pojistku jen pohledem a říci že je asi dobrá není úplně to pravé ořechové, jedině ohmetrem můžeš prohlásit na stoproc OK/NOK). Pak to všechno vyšplíchat, dát nemrznoucí a znovu prošplíchnout, aby si na cestě měl už jen tu správnou kapalinu, nezapomenout také na zadní (cestaod motorku  je dlouhá a té letní kapaliny tam bude taky hodně).

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Já jsem sice zimní doplnil, ale asi málo. Včera ráno -7 a ostřikovače nic, mororek se taky netočil, ale po jízdě se to trochu prohřálo tak jsem dolil zase zimní a prostříkl zadek a je vše OK. 

Edited by ben06
Link to post
Share on other sites

jj, hadička k zadnému ostrekovaču je naozaj dlhá. Posledné tri roky mi furt na začiatku zimy mrzne voda v zadnom ostrekovači, hoci v nádržke mám zimnú zmes už niekoľko týždňov pred prvými mrazmi. Pritom zadný ostrekovač aktívne využívam nie len kvôli parkovacej kamere. Akurát tento týždeň to opäť riešim a teším sa na víkendové oteplenie! :D U mňa však je motorček počuť, len voda nestrieka. Na predné sklo a svetlá už ide zimná zmes.

Edited by brrrrm
Link to post
Share on other sites

Já nekompromisně před zimou vystříkám letní kapalinu předním a pak i zadním ostřikem a to i kdybych tam měl mít plnou nádržku (taky to někdy trvalo 3-4 minuty, než to všechno bylo pryč). Na těch pár desetikorun za tu letní kapalinu nehledím, lepší než řešit zamrzlé vedení. No a až je to tzv. do sucha a nic z toho nestříká, tak pak teprve leju zimní kapalinu a protočím ostřik vepředu i vzadu než to stříkne ven a mám jistotu, že všude v hadičkách je zimní směs. Dávám tam kapalinu na -20 a vždycky mě to stačilo a nikdy nic nezamrzlo.  

Edited by DušanV
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, LiveBomb napsal:

Jak vám může zamrznout hadička se zimní směsí? To tam lejete ty -20 ze  supermarketů nebo co?  Léta liju -30, -40 Glacidet a nemám jediný problém.

Prostě mám doma tři auta a  v práci dvě, vždy v přechodném období dolívám zimní a letos to u jednoho nestačilo a čabrat se s tím nebudu, tolik času a kapaliny zase nemám. Nedělejte z toho zase drama. 

Edited by ben06
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Tak hlásím, že ostřikovače už fungují. Byla spálená pojistka.

Předpokládám, že jak mi zůstala nějaká letní směs v nádržce, tak byla zamrzlá a já při zapnutí ostřikovače asi přetěžoval čerpadlo a vyhodilo to pojistku.

 

Ještě mám jednu prosbu. Může se mi někdo podívat jaká je pojistka na pozici 22.

Já tam mám 7.5A ale na internetu jsem vyděl snímek pojistkové skříně kde na pozici 22 měli 10A.

Teď nevím jaká tam správně má být.

 

Děkuji

Edited by Stanislav Bedlek
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
před 18 hodinami, Stanislav Bedlek napsal:

Fakt mi o par desetikorun nešlo. Prostě toho mám v práci poslední dobou tolik, že už některé věci z hlavy nevědomky vypouštím. 

Přesně proto liji celoročně zimní směs, věčně jsme na to zapomínal a v létě stejně ani nespotřebuji ty 3.5l co tam je :/

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Taky už dávám jenom zimní směs celoročně. Stejně ostřikovače používám převážně jenom v zimě.

Sice zimní směs nemeje rozmazané mouchy, ale ty občas vyčistím doma jiným přípravkem a hadříkem nebo celkově na wapce.

Link to post
Share on other sites

Snad záleží kdo kolik a kde najede, přes léto zimní neprodávají a nakupovat do 3 aut jen zimní barely dopředu je taky nesmysl. Já mám spotřebu velkou, nesnáším špinavé sklo a nerad ho šudlím na sucho jak můj mladej, pak má už poškrábaný i nový sklo. A hmyz mě sere extra. 

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...