Přejít na obsah

1.6 55 KW - škubání při zatížení (3000 ot+ , 4.-5. rychlost)


Fryw

Doporučené příspěvky

Ahoj. Chápu že takto na dálku je to spíš věštění z křišťálové koule, ale třeba to bude někomu povědomé, tak se zeptám. V poslední době vnímám nějaký problém na mojí octavii. Jde o škubání (citelná chvilková ztráta tahu). Pomůže pustit plyn a znovu sešlápnout - v krajním případě, ale někdy to přejde samo. Tak rok zpět jsem vnímal opravdu mírné "poškubávání" při vytáčení motoru ve vyšších rychlostech, nic zásadního, tak jsem to ignoroval. V poslední době se to ale projevuje mnohem výrazněji. Typicky když se třeba napojuji na dálnici a je třeba motor více vytočit, když zrychluji třeba na 4. rychlostní stupeň na 80km/h+, tak motor na moment úplně ztratí tah. Někdy to dokonce připomíná až cuknutí, kdy při rozjezdu rychle pustím spojku. Nestává se to vždy, ale je to tak 50:50. Při rozjezdech nebo vytáčení motoru na nižší převodové stupně to nepozoruji. Pokud jedu klidně a motor skoro vůbec netočím tak je vše v pořádku. Auto startuje bez problémů a chod na volnoběh je v pořádku. 

Mám diagnostiku a neukazuje žádnou chybu. Na protokolu z TK je uvedeno "mírná netěsnost na výfuku". 

Nějaké nápady na co se zaměřit? 

díky

 

Editováno: , autor: Fryw
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Fryw změnil název na 1.6 KW - škubání při zatížení (3000 ot+ , 4.-5. rychlost)

O spojce jsem také přemýšlel. Neměnil jsem a nevím, jestli byla někdy měněna (koupil jsem jako ojetinu s 210 tis km, teď mám 247 tis). Při rozjezdu, nebo při sepnutí spojky a rychlém rozjezdu prokluz nepozoruju. Pokud zkusím rozjezd třeba na 4 stupeň, tak auto hned zdechne (ale zkoušel jsem jen na rovině). Je pravda, že se mi zdá, že spojka spíná až docela nahoře... s tím skákáním ručičky otáčkoměru si nejsem jistý, mám dojem že ne, ale ověřím zítra...

Editováno: , autor: Fryw
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Fryw změnil název na 1.6 55 KW - škubání při zatížení (3000 ot+ , 4.-5. rychlost)

Sakryš, mně to 55 v nadpise vypadlo. Jde o 1.6 55kw aee.

---

dnes jsem si dal město, okresku i dálnici (celkem asi 70 km). Výše zmíněný prolbém se nevyskytl v nijak výrazné míře, jen pocitově ve vyšších otáčkách při zrychlování mírně znatelné a krátké "vynechávky". Řučička otáčkoměru nenapovídá, že by docházelo k lítání otáček značicí prokluz spojky.

Editováno: , autor: Fryw
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podíval bych se, jestli nejsou výpadky zapalování - je to někde v diagnostice.

Mě to dělalo problémy když bylo vlhko a byla KO izolace na zapalovacích kabelech ke svíčkám. Za absolutní tmy byly vidět jiskřičky kolem kabelů. Po výměně bez problémů.

Určitě zkontrolovat rozdělovač a palec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...