Přejít na obsah

Motorový olej - množstvo


o3-scala

Doporučené příspěvky

Ahoj, včera som menil motorový olej na 1.0 TSI. Podľa príručky je v motore "približne" 4,0 litre oleja. Mne sa však podarilo vysať len cca 3 litre (filter som nemenil).. Má niekto skúsenosti, koľko oleja reálne vojde do 1,0 TSI pri výmene?

Tak sa zdá, že aj s filtrom bude celkové množstvo oleja max 3,2 litra.

 

(Predtým som mal 1,6 TDI a tam bolo predpísané množstvo 4,6 litra , ale reálne tam vošlo max 4,3.. - v tomto prípade je však rozdiel nejako veľký)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu výměnu oleje bez výměny filtru. Jako co jsi ušetřil, když vezmu ještě zbytek starého oleje ve filtru, který ten nový olej jen zdegraduje. Pokud měníš i filtr tak je náplň CCA 4,7 L, jak uvedli i ostatní zde na foru u tohoto motoru, který mají i jiné modely. Toto množství dali i mě v servise na střed rysky za studena a byl jsem u toho osobně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zmysel to ma v tom, ze motor dostane novy olej - menil som po 15tkm.

Pri 30tkm bude znovu vymeneny olej aj s filtrom pri beznej prehliadke.

Pre mna to zmysel ma.

 

Prirucka hovori, ze celkovy objem olejovej naplne je 4 litre. 

Nechapem, ako si tam mohol dostat 4,7 litra.

 

image.thumb.png.07b8cf7da1db7fd954fe4755b2187074.png

Editováno: , autor: o3-scala
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, o3-scala napsal:

Zmysel to ma v tom, ze motor dostane novy olej - menil som po 15tkm.

Pri 30tkm bude znovu vymeneny olej aj s filtrom pri beznej prehliadke.

Pre mna to zmysel ma.

 

 

Tvoje věc a tvoje auto a tvoje peníze, ale děláš velkou chybu, že neměníš filtr. Zůstalo ti tam cca 25% starého oleje a ten ti okamžitě znehodnocuje tu novou náplň.  Tribotechnici dle odborných prací tvrdí, že hraniční procentuální podíl ponechaného starého oleje při výměně je  max. 20%, ty tam máš více . Motor to přežije v pohodě (zatím, pokud si to nebudeš pravidelně opakovat), ale rozhodně mu tím nepomáháš, spíše naopak. A těch  200 Kč a 5 minut práce navíc, co jsi tím ušetřil ti za to stály?

PS. A ještě k tomu můžeš klidně narazit na autorizovaný servis, co ti v 30.000 km udělá to samé, co si udělal ty doma. Olej jen vysaje, filtr nevymění a pak budeš mít po 30.000 km pěkný bordel v motoru. Takovéhle, a to i autorizované servisy opravdu existují, zaúčtují si kompletní výměnu i s novým šroubem a filtrem a skutek, utek. Ta výměna doma navíc v tom polovičním intervalu, by měla být kompletní, když už se do toho člověk doma dá, tak máš aspoň 100% jistotu, že aspoň 1 x za těch 30.000 km se to udělalo pořádně. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nuž, hlavný problém je v tom, že pri výmene filtra by som sa zasvinil a navyše nemám zdvihák :-)

Pokiaľ máš pravdu a do 20% starého oleja je ok, tak je to v pohode, lebo vo filtri je určite menej ako 20%. :-)

 

Ale naspať k otázke - koľko oleja sa reálne mení na 1.0 TSI?? 

Naozaj tam dostanete BEZ PRELIATIA celých 4,3 litra??

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4.3 l je po horní rysku a to když to leješ do nového, suchého motoru, takže rozhodně tam nedostaneš 4.3 l při výměně, aby to nebylo nad rysku.. Máš to tam v tabulce napsané, nevím, co je na tom k nepochopení?

A když se nechceš tedy zasvinit, tak si klidně i po těch 15.000 km nech udělat kompletní výměnu v servisu. Snad pokud máš na Scalu, tak budeš mít i na tu výměnu oleje navíc, ne?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak na téma výměny oleje bez filtru jsem již jeden příspěvek psal v sekci Superb. Tak si ho dovolím zkopírovat:

 

Nic proti, ale měnit olej a nechat starý filtr, který tvoří tak 1/5 ceny té domácí výměny, to je jak kdyby sis zaplatil prostitutku a použil prezervativ z minulého špásu. 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K filtru: zrovna pár dní zpět jsem četl o prodloužených intervalech, kdy jak je všeobecně známo, je doporučeno raději 15tis.km/rok.

Právě k tomu bylo doporučeno, že když už někdo nechá 30tis.km/2roky, tak když už nic, tak je lepší v polovině vyměnit hlavně filtr, což je to nejjednoduší. Za sebe určitě a vždy oboje.

Nechápu co tady kolega tím olejem bez filtru docílil, když bude mít utemovaný filtr a sebenovější olej se nedostane tam kam má.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdy nepochopím některá lidská uvažování  a tento případ je toho vzorovým případem? Někdo dá za výrobek čehokoliv cca 1/2 miliónu korun, možná více nebo méně a místo toho,  aby se o to řádně staral a investoval občas pár stovek, nebo nějakou tu tisícikorunu, tak si to raději nechá sám pomalu ničit, tím, že šetří buď na řádné údržbě, nebo ji dělá tzv. napolovic, čímž pomalu více zkazí, než tomu pomůže . Ale pravděpodobně  nerozumím dnešní nastupující generaci, holt asi si peníze  dnes mnozí vydělávají o hodně snáze, než za mých mladých let.  

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby sis přečetl například v sekci F3 pojednání o výměně oleje tak si může zprůměrovat z faktur servisů kolik do tsi dávají. Copak motor scaly je něco echtoproti Rapidu nebo F3? Bez výměny filtru je to naprostý amaterismus kolego, soryjako ale musel jsem. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozoruhodné a nelogické výplody.

 

Poďme na to racionálne:

Predpísaná výmena olej je 30tkm.

Keď olej vymením pri 15tkm, tak logicky olejový filter je stále plne funkčný.

A pretože filter obsahuje tak 0,3l oleja, tak pri výmene vymením cca 90% celej náplne.

 

Návšteva servisu mi zaberie najmenej 2 hodiny času + súvisiace peniaze.

 

Pri DYI výmene za 10 minút motoru podstatne uľahčím fungovanie a výrazne ušetrím (čas aj peniaze).

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výplody tady produkuješ akorát ty, tak si ty komenty nech na jiné forum, tady jsme na technickém. Pokud si potřebuješ obhájit svoji výměnu/nevýměnu oleje bez filtru tak gratuluji. 

Já se v servise objednám a po kávě max. do půl hodiny odjíždím a jel jsem tam jen z důvodu časových, protože jsem byl jak doma tak v práci vytížen na maximum. Byl jsem tam po 5 a pak po 10 tis., dál to bude už jen po 15 tis. Další mezivýměny po 15 tis. si už vyřeším sám. 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, o3-scala napsal:

Pozoruhodné a nelogické výplody.

 

Poďme na to racionálne:

Predpísaná výmena olej je 30tkm.

Keď olej vymením pri 15tkm, tak logicky olejový filter je stále plne funkčný.

A pretože filter obsahuje tak 0,3l oleja, tak pri výmene vymením cca 90% celej náplne.

 

Návšteva servisu mi zaberie najmenej 2 hodiny času + súvisiace peniaze.

 

Pri DYI výmene za 10 minút motoru podstatne uľahčím fungovanie a výrazne ušetrím (čas aj peniaze).

 

 

 

 

Tak mi teda vysvetli, kdyz filtr je po 15 logicky plne funkcni, proc menis olej po 15, kdyz ten je taky logicky plne funkcni, mas to prece v manualu.... 

Svym krokem si sice usetril 2 stovky, ale znehodnotil svou investici. 

Veci se maji delat poradne nebo nic. 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, o3-scala napsal:

...nechapem ako si tam mohol dostat 4,7 litra.

 

image.thumb.png.07b8cf7da1db7fd954fe4755b2187074.png

Psal jsem CCA, nebudu kalibrovat nádobku servisu ze které dolívali na měrku a v diskusích F3 Tsi byli tuším u hodnoty 4+litry taky. Každopádně teď po 10tis. km mám měrku v polovině. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, o3-scala napsal:

Pozoruhodné a nelogické výplody.

A pretože filter obsahuje tak 0,3l oleja, tak pri výmene vymením cca 90% celej náplne.

 

Takže zalepíš filter a tie 3 deci oleja tam máš stále od naliatia nového oleja až po výmenu. Že filter je plnoprietokový nie je podstatné. Máš tam ešte nejaké geniálne výplody ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej se mění s filtrem a nesnažil bych se tu obhajovat nějaké jiné postupy, které si tady na technickém fóru prostě neobhájíš. Ty ti odkýve možná nějaký Franta v pátek u večer u piva.  Jasně, motoru si tím neuškodil, ale proč si to nedotáhl do konce? Je to škoda. Hádám, že tvůj záměr byl dopřát motoru nějakou péči, no tímhle tahem si mu jí dopřál jen polovičatou. Ty příměry od prostitutky po smradlavé nohy to vystihují. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, o3-scala napsal:

Pozoruhodné a nelogické výplody.

 

Poďme na to racionálne:

Predpísaná výmena olej je 30tkm.

Keď olej vymením pri 15tkm, tak logicky olejový filter je stále plne funkčný.

A pretože filter obsahuje tak 0,3l oleja, tak pri výmene vymením cca 90% celej náplne.

 

Návšteva servisu mi zaberie najmenej 2 hodiny času + súvisiace peniaze.

 

Pri DYI výmene za 10 minút motoru podstatne uľahčím fungovanie a výrazne ušetrím (čas aj peniaze).

 

 

 

 

 Kdyby si tam měl původní olej při horní rysce,  tak tam bylo  4.3 l oleje a ty si vysál, jak uvádíš 3 l oleje. Jednoduchými počty si vypočteš, že si vysál cca 70% a tím pádem ti tam zůstalo 30% původního oleje. Pokud by si tam měl původní olej u spodní rysky, tak by si tam měl přibližně cca asi 4l oleje a když si tedy odsál 3 l oleje, tak zase počty dojdeš, že ti tam zůstalo 25% původního oleje. Tak kde máš těch tvých 90%, které si měl vyměnit? Počítej s tím, že vždy i když měníš olej, tak ti tam nějaký původní v mazací soustavě zůstane. A odsávání je vždycky míň preciznější, než vypouštění. 

Správně ti tady položili otázku na co tedy měníš olej po 15.000 km, když filtr dle tebe vydrží těch dalších 15.000 km a olej tedy to nevydrží, když je jeho předepsaná výměna po těch 30.000 km? 

Dobře to tady napsali výše, jako by si měnil čisté ponožky na smradlavé a neomyté nohy, nebo jako by si umyl špinavé auto  jen z poloviny tam kde stojí u chodníku a je na něj vidět a ta druhá polovina, co stojí do silnice, tak ta není chodci vidět, no a může tím pádem zůstat zasraná jako prase. Máš zajímavou logiku a ještě zajímavější argumenty, ale budiž ti dáno....tvoje volba, ale v tom případě ti doporučuji si ty racionální argumenty nechat sám pro sebe..

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...