Jump to content

Usazeniny (bordel) v chladícím okruhu...


p2p
 Share

Recommended Posts

Ahoj vsem, dneska jsem byl prizvan na radu, ohledne nefunkcniho topeni na SUP 3 110 kW... Byl komplet ucpany radiator topeni takovym slemem a barva G13 byla az do cerna...

Uz od pohledu byla zdegradovana nemrzka v chladicim systemu...

Na cisteni dle TPI 2050019-12 jsme pouzili cistici sadu od SKODA G 052 525 A3 ... Postup dle TPI vcetene profuku radiatoru stlacenym vzduchem...

Neco malo se da vycist i u rusaka https://vwts.ru/forum/topic/246815/ ... Po vycisteni a to fakt fungovalo a po neutralizaci voda byla furt neco jako rezata...

Potom prisla na radu lidska tvorivost , hadice a udelal se proplach vodou dokud to nebylo ok... 

Zaver, radiator po cisteni a profouknuti vzduchem zacal topit, voda cista, nadobka cista a po vymene vody za modifikovanou nemrzku 5E0 121 013 vse OK...

 

Dotaz:  resil jste to uz nekdo na SUPU3??? Vim ze O3 s tim maji problem, ale u SUPU jsem to neslysel... Dik za odpoved... 

Link to comment
Share on other sites

Ahoj. Jo jo. Mel jsem stejny problem. Degradovana chladici kapalina. Motor 2.0tdi 110kW rok 2016.  Vuz po dvouleté zaruce. V AS me chteli nechat zaplatit 12000,-. Mazec. Nakonec reseno na kulanci. Konecna cena 6500,-. Technik rikal, ze to mockrat proplachovali a maji na to nejaky stroj. Po oprave je kapalina opet ruzova jen trosku svetlejsi. Je to uz vic jak pul roku a vse stale funguje. Taky jsem koukal, ze nova jiz nekolikata nahrada na muj motor je G12 EVO. Je to kapalina kterou nyni osazuje koncern do novych aut.

Link to comment
Share on other sites

a hlavne to treba odvzdušniť prípravkom , inak je to na dlho , jebačka s tým trošku je ale nič strašné , ani odpájať výmeník si nemusel , záleží od stavu ale väčšina začne fungovať normálne ... 

 

určite je to problém len v tej kvapaline a nikde inde 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Vse ma smysl... vzdy je lepsi dat evo nez tam nechat G13...

Vypust g13 a dej tam destilku... Chvilku pojezdi, znovu vypust a dej tam G12 evo.

Hlavne vytahni z nadrzky ten sacek... Jinak si nepomuzes..

Link to comment
Share on other sites

Ak máš v okruhu G13, ja by som dal spraviť na jar/leto radšej preventívne výmenu za G12evo aj s "preplachom" . Na preplach by som kľudne použil destilovanú vodu a pojazdil by som s tým aj pár týždňov, podľa potreby by som to zopakoval, následne G12evo ešte pred zimou. 

Edited by e1.
Link to comment
Share on other sites

Ahoj, určite najprv vymen nadobku. 

Kvôli tomu sáčku. 

Samotnú kvapalinu nechcú veľmi nikde meniť, skúšal som aj v AS a všade hovoria, že až pri rozvodoch a hlavne nadobku mat novu. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...