Jump to content

Příslušenství OIII a OIV a chiptuning.


Recommended Posts

Zdravím. Mám 2 otázky, pokud někdo tušíte. 

 

1. Když prodám OIII a pořídím OIV, mohu použít např. zimní pneu na alu discích z OIII na OIV? Je tam stejná rozteč matic? A stejný dotaz platí i pro základní nosič (2 příčné tyče) na liftbacka. 

 

2. Ke kdejakému autu a motoru se nabízí chiptuning. Zní to jako pohádka. Sníží se spotřeba, zvýší se výkon, dokonce i do velkého techničáku to zapíšou. Tak kde jsou nevýhody? A když je to tak perfektní, proč ty motory nenaladí takto automobilka rovnou? Při nižší spotřebě by přeci měla nižší emise a o to jim dnes přeci jde? Tak kde je problém? 

 

Předem dík. 

Link to post
Share on other sites

1) Ne a ne. Je to záměr aby jsi si k vozu vždy koupil nové originální příslušenství

2) Protože ty motory jsou "naladěny" univerzálně aby je mohli vyrábět masově a pro různé trhy stejně, u nás třeba díky kvalitnímu benzínu a dalším vlivům (třeba podnebí) lze ty úpravy provádět, to samé neplatí třeba pro Rusko, jižní státy unie a pod ...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Před chipování zvažte, zda je hlavně motor a převodovka v kondici na zvýšení výkonu. Pokud věříte na servisní interval pro motorový olej 30 000 km nebo má motor obecně problémy, úprava SW to nezachrání.

Dobře provedený chip nikdo nezjistí, ani ME a STK, nečekej 2x takový výkon a podobné nesmysly. Volte někoho, kdo dělá třeba jen motory jedné nebo dvou značek např. Opel a Fiat mají podobné naftové motory. Kdo dělá desítky značek asi těžko úpravy vytvořil sám, někde to „vykšeftoval“ a o tom, co bylo upraveno neví nic. Výkon motoru je od automobilky daný tak, aby např. 1.2 TSI neměla papírově stejný výkony jako 1.8 TSI. Na co kupovat dražší, větší, a výrazně složitější motor, když si budou výkonově podobné. Další věc je, že spojka, převodovka, brzdy atd., jsou zvoleny na určitý výkon. Pak tu jsou papírové emise z laboratorního testu… Když jsem zvažoval chip na 1.2 TSI zajímalo mě, jak naroste kroutící momenty mezi 2 000 ot/minuta a 3000 ot/minuta a zda spotřeba zůstane nebo alespoň mírně klesne, výkon mě moc nezajímal, ten jde dohnat otáčkami. Je krásné, že motor má takový nebo makový výkon (kroutící momenty) při 5 500 ot/min u benzínu a 4 000 ot/min u nafty, ale na co to je, kde to lze využít a k čemu? Nutnou podmínkou je dlouhodobá činnost úpravce v oboru, schopnost zálohovat původní SW atd. Zvolil jsem si cimb.cz, nelituju.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...