Přejít na obsah

Podivné chování auta (reset hodin, zhaslá palubka...)


Pictus

Doporučené příspěvky

Zdravím osazenstvo fora a doufám, že mi poradíte s mým aktuálním problémem.

 

Auto: Fabia II FL, r.v. 2011, najeto 150t km, 1,2 TSI, 63 kW.

 

Věc se má tak - dnes jsme se vrátili z návštěvy rodičů manželky z Moravy, celou cestu (260 km a 3,5 hodiny jízdy) v pohodě, ale trochu mi auto zabrnkalo na nervy při dojetí...

 

Parkoval jsem v ulici, chtěl ještě auto "dorovnat" (ve smyslu, abych neměl moc velkou mezeru od auta před sebou) a po opětovném nastartování a popojetí cca 0,5 m auto "zablblo" - nejdřív "probliklo rádio", tak jsem vypnul klíček, zkusil znova nastartovat a auto jen tak zaškytalo a zhaslo, následně když jsem otočil klíčkem znova, tak se ukázalo, že se resetovaly hodiny a aktuální "trip" kilometry na nulu. Po opětovném otočení klíčku do polohy 0 a zpátky do "1" se už ani nerozsvítila palubka. Tak jsem vylezl z auta a začal si drbat hlavu jestli to vůbec zamknu (a hlavně pak zase odemknu), načež se zase zázračně rozsvítila světla a auto jakoby zase "naskočilo do normálu". Tak jsem poslal manželku domů napřed a ještě s tím laboroval, zkusil jsem ho znova nastartovat, zase dobrý, ale pak to zase tu fintu "do mrtva a pak zase jakože v pohodě" předvedlo ještě jednou - tj. znova reset hodin a "tripu". A zase po chvíli jakože OK. Teď to zdá se reaguje v pohodě, na dálku jsem to v pořádku zamkl... Nicméně, vrtá mi hlavou, co může být špatně.

 

S autem se poslední dobou (dva, tři měsíce) jezdilo hlavně kratší trasy po městě, na "delším výletě" bylo po docela dlouhé době. Co si vybavuju, tak v posledním čtvrtroce se mi tak jednou nebo dvakrát stalo, že mi "probliklo rádio" a na chvíli jakoby vypadl posilovač řízení, vždy to bylo při nějakém popojíždění na místě nebo odbočování při pomalé rychlosti. Podezíral jsem akumulátor, tak jsem ho proměřil multimetrem a přišlo mi, že "dává co má", co se týče napětí... Jinak auto nijak extra "neblblo" tak jsem to pustil z hlavy a vše bylo OK až dodnes, kdy přišel ten "dvojí reset" v rozpětí asi tak pěti minut.

 

Tak přemýšlím, čím by to mohlo být. Podezíral bych, že je akumulátor vybitý, na druhou stranu, čtyřhodinovou jízdou by se měl spíš dobít, ne? A minimálně "něco málo" udržet a ne aby se auto "Resetlo" jak když tam není vůbec?

 

Určitě ho můžu vyndat a hodit na nabíječku, jen by mě zajímalo, jestli nemáte někdo jinou hypotézu, čím by to mohlo být? Nebo může být případně akumulátor už komplet na odpis a zasloužil by si výměnu? Je pravda, že svoje léta už určitě má - jsem druhý majitel auta, už ho mám skoro čtyři roky a aku jsem neměnil (nebyl důvod), ale může mít už "nalítáno" asi docela dost... Nebo to spíš tipujete na nějakou vážnější závadu a měl bych se spíš poohlídnout po servisu a nechat to tam proklepnout?

 

Ještě aby byla kompletní informace, tak jediné "nestandardní" co se mi dělo posledních 100 km, že mi na palubce svítila oranžová "žárovička" (příležitostně se rozsvítí a prudí) - to by mělo být tím, že mi nesvítí jedna ze žárovek nad zadní RZ a já jsem prase líný a nedokopal jsem se zatím koupit novou... Tak jen kdyby to mělo hrát roli... ;-)

EDIT: Jo a ještě mě napadlo - kontrolka dobíjení mi nesvítila a alternátor mám měněnej asi tak před 2 roky ;-)

 

Díky za případné návrhy a nápady!

A hezké svátky všem! ;-)

Editováno: , autor: Pictus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim aj Tebe.

 

Podle mne muze byt baterka a spise ji konec. Ale skontroloval bych jsem nabijecku -> ji funkcnost. Potom bych kontroloval kladny vodic mezi motorem i karoserie a baterka a karoserie.

 

Konec baterky muze se objevit v moc ruzny zpusob. Obvykle je takhle, prijedes a je vsechno ok. Po nejake dobe uz se nic nerozsviti ani palubka ani hodinky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakci. No mě na tom znejisťuje právě to, že se to stalo bezprostředně na konci dojezdu z delšího výletu, kde by se baterka přes alternátor měla dobít... Kdyby to bylo stylem dojedu, auto stojí dva týdny na mrazu a pak to blbne, tak úplně v pohodě. Tohle ve mně ale budí kapku pochybnosti...

 

Jinak pro pořádek - nabíječku si půjčím od švagra, baterka tím dobíjená ještě nebyla (pokud jsi to pochopil tak, že byla na nabíječce a že ji tam klidně hodím znova). Funkční by být měla. Kabely každopádně zkontroluju. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych to viděl na baterku. Nedávno jsem jí měnil po 12,5 letech a taky se chovala tak, že je ještě v pořádku, ale stačilo nechat otevřené dveře trochu dýl a najednou se sotva rozsvítily kontrolky a taky reset hodin a paměti. Dal jsem na nabíječku a chvíli v pohodě, ale jen chvíli, stačily zase otevřené dveře a to samé. Pokud už je u konce, to nabití ti asi moc nepomůže, neudrží v sobě napětí. To samé s tou jízdou, taky v poho, ale ne na dlouho, hned je prázdná. Ještě co se dělo u mě, když už byla v tomhle stavu, často mi nešla okna stáhnout nebo vytáhnout na druhou polohu, musel jsem držet tlačítko. Nenapadlo mě, že by to mohlo být baterkou, ale po výměně už je to v pořádku. A ještě bych zkontroloval alternátor, jestli nedobíjí málo nebo naopak nepřebíjí.

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterka může být nevyzpytatelná. Zažil jsem takovou, že před jízdou normálně nastartoval, pak chcípnutí motoru před přejezdem. A po zvednutí závor mrtvo, ani ťuk. Byla to ještě Š100, tak se dala roztlačit. A po dojetí do cíle a opětovném startování, už zase v pořádku.

Ale prvně bych zkontroloval spoje, jak píšou kolegové.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš si myslím, jestli to nebylo něco s palubkou. Sám jsem jednou něco podobného zažil - start, vánoční stromeček, nešlo podsvícení palubky a rozsvítila se kontrolka (žlutá ponorka možná). V servisu napojili na diagnostiku, smazali sporadickou závadu už nevím čeho a jezdí se dál. V jízdě mě to neblokovalo, jen to na chvíli "bylo odpojené". Teorii o baterce moc nevěřím - ta se většinou chová "deterministicky", kor u tak starých aut, kde nebyly nesmysly typu s/s nebo rekuperace (aka věřím tomu, že se dá dojet (na cílové místo) s totálně vymlácenou baterkou, když je dobíjení odpojeno klidně celou cestu Praha - Brno po D1, pokud se příliš nebrzdí motorem a auto vysává jen DRL a zapalování.)

editnuto o vysvětlující závorku.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem, jak jsem psal, alternátor mám starej asi 2 nebo 3 roky, navíc před rokem a půl bylo auto na servisce a na technický, vše naprosto OK. Jen stářím baterky si nejsem jistý, ta už podle mě má "natočeno" dost... Určitě zkontroluju kabely, jestli tam není na pohled nějaký "velký špatný", a pak bych se asi domluvil s kámošem a hodil mu to na servis, ať se mi na to mrkne. Bohužel nemám garáž a upřímně, prcat se s tím nějak sám delší dobu v Praze na ulici se mi v mrazech, co zrovna přicházejí, bůhvíjak nechce... :-D

 

Doufám, že to bude "jen baterkou" a nemám tam od Fabky nějakej "vánoční dárek" v podobě nějakýho většího srance :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servis a natož nýmandy na stk dobíjecí soustava nijak nevzrušuje. Nikdo nenapsal, že dnešní baterky umí "náhlou smrt". Dříve ji signalizovaly i dlouho dopředu. 300km dobíjení nic neznamená. Prcání v mrazu i když dnes určitě ani v Praze nebyl jsem praktikoval desítky let, zavez to někomu, kdo má vybavení a teplou dílnu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem baterku proměřil voltmetrem co mám tady doma, dává mi cca 13 V, což by mělo být OK, zkontroloval jsem kontakty, kam mé oko dohlédne bez nějakého rozebírání, se zdá vše OK (kontakty přímo na baterce, ukostření ke karoserii auta), nic není uvolněné nebo nějak výrazně zanesené... Kabeláž se tváří neporušeně.

 

Auto jsem taky zkusil nastartovat a vše OK - i v teplotě co je teď v Praze, tedy jen lehounce nad nulou, to šlo v pohodě bez škytání na první otočení klíčkem, chod motoru podle poslechu taky zcela normální, všechny další systémy (rádio, klimatizace) taky naběhly OK, auto jsem nechal běžet cca 5 minut, než jsem dokouřil, pak jsem popojel kousek dopředu, kousek dozadu a zase zpátky zaparkoval, zkusil pak zase vypnout a zapnout (klíček do polohy 0 a následně 1), vše fungovalo v pořádku. Od posledního "resetu" předvčírem večer drží bez potíží i hodiny...

 

No tak jsem z toho kapku jelen... Asi se domluvím s kámošem a pokud u něj v dílně (jde o školní autoservis) "úřadujou", tak bych mu to hodil, aby se mi na to podíval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...