Přejít na obsah

O3, dualni klima netopi u spolujezdce


Metronom82

Doporučené příspěvky

Dobrý den, 

Prestala mi topit strana u spolujezdce. Prosel jsem zdejsi rady a podle nich provedl prvotni ohledani. 

Zkontroloval jsem vsechny aktuatory na leve i prave strane a vsechny se pohybuji. 

Diagnostika uvadi staticky servomotor vpravo, ale pri pouziti VCDS Zakladni nastaveni je videt, jak se skutecna hodnota klapky pohybuje. Ovsem nezmeri to zadne dorazy, viz foto. 

 

Pri spusteni kalibrace klapek pomoci tlacitek, jsem na prave strane necitil teply vzduch ani na chvili. 

 

Je jeste uvnitr mechanickych klapek nejaky sensor polohy (dorazy) nebo je pouze potenciometr v aktuatoru? - diagnostika dokaze cist skutecnou hodnotu. 

 

Nevite kde by mohl byt problem? 

 

Log diagnostoky ODBeleven:

08 Elektronika klimatizace/topení

    Popis systému: Climatronic 
    Číslo softwaru: 5E0907044K
    Verze softwaru: 0907
    Číslo hardwaru: 5E0907044K
    Verze hardwaru: H03
    ODX název: EV_ACClimaBHBVW37X
    ODX verze: 003017
    Dlouhé kódování: 02010104000100011005004000101000

    Chybové kódy:
        B108D54 - Servomotor teplotní klapky vpravo bez základního nastavení
            statický
                Date: 2020-12-08 17:22:19
                Mileage: 166925 km
                Priorita: 2
                Čítač četnosti závad: 1
                Čítač zapomenutí: 125
                Dynamické údaje o okolí: 02866B260918261300F4262600CCC8262700CD

20201230_195516.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si overil, ze dorazy 0 ukazuje V159 vpravo. Po vymontovani jsem promeril potenciometr pomoci ohmmetru a vypada, ze funguje dobre. 

Zajimalo mne jak se urcuji dorazy. Rozdelal jsem ten aktuator a vyjmul desicku s potakem. Pripojil jsem ji zpet do auta a manualne otacel potenciometrem. Diagnostikou jsem ji nameril. 

Byl jsem schopen nastavit jeden doraz - jednou teple potom studene, ale ne oba behem jednoho resetu (musi se to asi udelat ve stanovenem case) 

Nejspis je potak v poradku (5kOhm) ale asi jsou uz odrbany mechanicky dorazy aktuatoru. 

 

Kazdopadne, manualne jsem nastavoval V159 klapku do vsech uhlu,  kombinoval nastaveni klimy, ale teply vzduch se na prave strane neobjevil. 

 

Dá se nějak overit ze je pricinou ten radiator? Ano mám diesel. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, Metronom82 napsal:

Tak jsem si overil, ze dorazy 0 ukazuje V159 vpravo. Po vymontovani jsem promeril potenciometr pomoci ohmmetru a vypada, ze funguje dobre. 

Zajimalo mne jak se urcuji dorazy. Rozdelal jsem ten aktuator a vyjmul desicku s potakem. Pripojil jsem ji zpet do auta a manualne otacel potenciometrem. Diagnostikou jsem ji nameril. 

Byl jsem schopen nastavit jeden doraz - jednou teple potom studene, ale ne oba behem jednoho resetu (musi se to asi udelat ve stanovenem case) 

Nejspis je potak v poradku (5kOhm) ale asi jsou uz odrbany mechanicky dorazy aktuatoru. 

 

Kazdopadne, manualne jsem nastavoval V159 klapku do vsech uhlu,  kombinoval nastaveni klimy, ale teply vzduch se na prave strane neobjevil. 

 

Dá se nějak overit ze je pricinou ten radiator? Ano mám diesel. 

Pridavam par namerenych hodnot z testu potenciometru

20210102_150209.jpg

Screenshot_20210102-171723_OBDeleven.jpg

Screenshot_20210102-171805_OBDeleven.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel radiátor v 3.octávce je tak udělaný, že se nejdřív ucpe pravá strana a až potom úplně. Je to docela známý problém. 

Metronom82 podívej se do expanzní nádobky, jakou barvu má chl.kapalina. Pokud nebude krásně čirá a růžová, tak je velký předpoklad,že je to ucpané.

Jinak pokud to topení máš rozebrané zkus ručně nastavit klapku na teplo. Pokud ani poté nebude topit tak je to jasné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejlépe sundat kastlík u spolujezdce a podívat se jak servo chodí

pokud dojde na konec a přesto netopí je to ucpaný radiator

pokud se servo nehýbe je to servem

 

je úplně běžné že servo vykazuje chybu a přesto normálně reguluje teplotu

ucpávání radiátoru na straně spolujezdce normální věc zvlášt u výrobce Denso který má menší průřez kanálků (Yeti, Superb2, Passat 3c a některé O3)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na O3, dualni klima netopi u spolujezdce

Pravou stranu mam rozdelanou takze muzu s V159 hybat dle libosti, ale bez vysledku, stale zima. Jinak prestoze auto nenastavi dorazy, tak motorek ovlada spravne. 

 

Na tu kapalinu se podivam. Minuly tyden jsme ji dolivali, tak to necham na ctvrtek (jedu pres 200km).

To je zajímavá informace, že se zanasi prvne prava strana. Rikal jsem se, že když topi aspon leva strana tak radiator bude OK. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je právě ten chyták. Spousta obyč servisů to neví a mění servomotorky. Ale je to už docela profláklé, AS o tom ví . Je to způsobeno špatnou chlad.kapalinou, která se přepaluje a zanáší či zalepuje vodní okruh. Jakou kapalinu jsi tam doléval ? Samozřejmě ta trocha , co jsi tam dal to nezpůsobila.

Editováno: , autor: SROTTY
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
V 3. 1. 2021 na 10:58, SROTTY napsal:

Bohužel radiátor v 3.octávce je tak udělaný, že se nejdřív ucpe pravá strana a až potom úplně. Je to docela známý problém. 

Metronom82 podívej se do expanzní nádobky, jakou barvu má chl.kapalina. Pokud nebude krásně čirá a růžová, tak je velký předpoklad,že je to ucpané.

Jinak pokud to topení máš rozebrané zkus ručně nastavit klapku na teplo. Pokud ani poté nebude topit tak je to jasné.

Jeste jsem se do opravy nepustil. Nicmene mel jsem netesnou vodni pumpu, takze mi chladicka protikala systemem. Tu jsem nechal vymenit i s rozvody.  

 

Co se tyce toho radiatoru - da se profouknout z motorovyho prostoru, nebo radsi rovnou z kabiny (privodni trubky by mohly omezovat tlak). Nebo je to vetsinou na vymenu? 

A mluvime o tom radiatoru, co se montuje z kabiny ze strany ridice? 

 

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
před 24 minutami, Palloo napsal:

@Metronom82 Ahoj mam taký istý problém prosím ta vedel by si popísat výmenu toho radiatora a ako dlho to trvalo? príp. ak máš nejaké fotky. Dakujem.

 

Delal mi to tchan,a já u toho nebyl. Kazdopadne se postupovalo podle servis manualu.Prvne si sundej bocnici at zjistis jaky radiator tam mas. Ja mam Denso typ a museli sme ho vyrezat. Oproti manualu jsme i vymenili chladicku, takze se neaplikovaly svorky. 

Pristup je k tomu hezkej. (https://www.google.cz/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://octaviaclub.cz/dilenska-prirucka/&ved=2ahUKEwi0rvKApt70AhVsQvEDHavAD5sQFnoECAMQAQ&usg=AOvVaw3trDMJBNBjeA9mM3U49T3b) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak jsem dnes vyřešil problém, že netopila u O3 1.6TDI celá pravá strana a zadní topení. Za kastlikem spolujezdce vlevo u tunelu jsou dva motorky. Ten vzdálenější (víc k motoru) měl vypadlé plastové mezikolečko (našel jsem ho pod ventilátorem nad nohama spolujezdce), které je mezi servem a hřídelkou klapky. Nainstaloval jsem ho zpět a vše topí jak ďas.... ✌️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...