Přejít na obsah

Výpadky elektřiny, úplný pokles el. proudu při jízdě až do zhasnutí motoru


jakub90

Doporučené příspěvky

Zdravím,


řeším problém s elektrikou - Fabia II, 1.2 HTP, 44 KW, 2006. Auto je opět v denním provozu od 11/2019, od té doby najeto cca 30 tis. km, před tím bylo dva a půl roku v garáži - do té doby bylo auto v denním provozu.
Během posledního roku se mi nepravidelně vyskytl problém s elektrikou (asi 4x) kdy při vypnutí motoru nastala situace jako bych odpojil a znovu hned zapojil baterii - vynulovaný trip, hodiny, rádio. Pokaždé se jednalo o situaci v řádu sekund -> ihned šlo nastartovat, baterie rozhodně vybitá nebyla, startér točil bez problému a auto hned nastartovalo. Asi měsíc zpět se mi to stalo při startování po natankování -> po otočení klíče do polohy I vše zhaslo, opět jako odpojená baterie, tentokrát jsem točil klíčem do všech poloh a mrtvé, po chvíli se samo probralo, nastartoval jsem naprosto bez problémů a pokračoval v jízdě - večer jsem kontroloval zda nejsou někde pod kapotou kabely poškozené nebo pokousané od kun, odpojil jsem baterii, očistil smirkem kontakty, použil sprej na kontakty a od té doby bez problému každý den. Dnes se ovšem problém opakoval, tentokrát ale za jízdy -> po vyjetí jsem zaregistroval blikající kontrolku ABS a brzd společně se zvukovým signálem, zastavil jsem na benzině a kontroloval brzdovku, samotné brzdy a jejich funkčnost a vše ok, opět po nastartování bez problémů. Po ujetí cca 50km kdy jsem jel cca 30km/h a chystal se parkovat nastala situace, kdy mi elektrika úplně odpadla - ale nebyl to stav kdy lusknutím prstu vše umřelo, spíše v nepravidelných intervalech během asi 5 sekund postupně umíralo napětí až do stavu kdy motor nebyl schopen běžet a zhasl včetně veškeré elektroniky, ten výpadek byl synchronizovaný pro všechny elektrické zařízení - v těch intervalech, kdy problikávali přední světla, budíky jsem citíl, že stejně reaguje (tuhne) i posilovač řízení, zapalování svíček (ve chvílích tmy bylo na běhu poznat, že nezapaluje) atd. Opět vynulované hodiny, trip, rádio jako po odpojení baterie. Po otočení klíčku do polohy 0 a opětovném pokusu nastartovat motor ihned naskočil jakoby se žádný problém před chvílí nevyskytl, bez problémů jsem s autem dojel cca 10 km domů a zaparkoval.
Působí to na mě, jakoby v těchto intervalech nešel od alternátoru dostatek proudu pro napájení všech zařízení. Alternátor je původní, baterie poměrně nová (asi 3 roky). 


Setkal se někdo s tímto problémem a věděl by o co se jedná? Co byste mi doporučili ověřit/změřit pro určení příčiny?

 

Předem díky za každou radu a pomoc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to bez problémů startuje (startér točí motorem = velký odběr proudu), tak bych problém neviděl v baterii, drátech a kontaktech od baterie nebo alternátoru.

 

Zase když to zlobí (umírá) všechno, tak to musí být nějaký hlavnější vodič. Kouknul bych na pojistky v motorovém prostoru (u baterie), jejich kontakty, připojené vodiče ..... Blbě se to spravuje, když to chvíli jde, chvíli nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...