Přejít na obsah

Elektrická ruční brzda


lubomir.kozak

Doporučené příspěvky

To se mi tady na fóru líbí, jeden se zeptá na kontrolku, druhý dá radu, třetí přidá vlastní zkušenost a hned je z toho pěkná a poučná diskuze na úplně jiné téma. Super!

 

Nicméně mi to nedalo a po tom, co tady většina do nebes vychvaluje AUTO HOLD, jsem se rozhodl, že mu dám ještě šanci. A nutno přiznat, že jsem po dnešní jízdě byl rozhodnut, že ho nechám taky trvale zapnutý. Drobné trhnutí (jakoby přilepené brzdy) snad pouze jednou při rozjezdu v kopci, jak psal @Pytlák.  Bohužel jsem rychle vystřízlivěl, když jsem parkoval do podzemní garáže.  Mám to na milimetry a člověk musí opravdu pomalu a s rozvahou. Po tom, co jsem asi potřetí musel dát nohu z brzdy a šlapat na plyn, aby se auto znovu rozjelo, tak okamžitě AUTO HOLD na OFF. V tu chvíli jsem si uvědomil, že to byl vlastně důvod, proč jsem ho hned od začátku nepoužíval. Rozhodně nechci tvrdit, že to je špatná funkce a auto skáče, jen jsem napsal vlastní zkušenost. V běžném provozu super, při manévrování bohužel obtěžující. A Resumé? Stejné jako na začátku ... super funkce, ale ne každému musí vyhovovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dafro Ano, nemusí to vyhovovat každému. A je také potřeba si na to zvyknout.

Já s autoholdem parkuji "na milimetry" ve vlastní garáži. Zejména nyní přes zimu, kdy v garáži zimuji kytky tam místa moc nemám. 

Proti tomu "přilepení brzd" je ale jednoduchá obrana. A hned dvojí:

1. Potřebuji-li velice přesně popojet a obávám se toho drobného "poskočení", při rozjedu ťuknu do tlačítka ruční brzdy a odbrzdím nebo

2. při popojíždění nesešlápnu úplně brzdový pedál a využiji toho, že se el. brzda neaktivuje.

Al jak již zaznělo, je to o zvyku, o tom, co komu vyhovuje.....

 

Jinak máš pravdu s tím, že se z dotazu mnohdy rozvine pěkná poučná diskuze. Bohužel ale ne vždy. Někdy Tě tady někdo zbytečně "utře", někdy je rada (skutečně bezdůvodně) smazána, občas by někdo chtěl za každou radu zaplatit,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 8. 1. 2021 na 13:41, lubomir.kozak napsal:

Zdravím, chtěl bych se zeptat zdali je mé chování elektrické ruční brzdy normální. Zaparkuji auto v mírném kopci a aktivuji ruční brzdu, ta se rozsvítí oranžově, že je aktivní a rovněž na budíkách vidím, že je ruční brzda aktivovaná. Ovšem po nějaké době se tlačítko opět přepne z oranžového podsvícení do klasického bílého a rovněž u budíků již také nesvítí upozornění, že by byla brzda aktivní. Brzda nadále sice aktivní je, ale když opouštím auto, raději bych viděl stále že je aktivní než pouze doufal.. Například když u dveří řidiče vypnu vzadu dětem otevírání oken a dveří, tak tlačítka pro vypnutí svítí nepřetržitě a rovněž bych to očekával i u elektrické ruční brzdy.

1.jpg

2.jpg

Ahoj, zkusil jsem to udělat jak popisuješ v primární otázce, a výsledek je stejný.  Zapnutý autohl. to vyřešil jak zde popisují kluci.Jsou tu šikovní borci, a z mé zkušenosti, dobře poradí!!! Takže jsem nic nového neobjevil:-)))...Jinak elektroručka i autohold za mě dobrá a velice návyková věc. Tento týden jsem jel se služební Oktavkou III, s mechanickou a dvakrát jsem po zaparkování couval!!!😀 A jednou to bylo s chlupem, těsně před polibkem s druhým autem za mnou!..uff 🥵🙂

Editováno: , autor: Houska #2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

@dafro Nesmíš tu brzdu mačkat tolik :) Taky jsem si musel zvyknout při najíždění do garáže, teď už tam člověk najede bez zásahu, první zajetí bylo neustále plyn->brzda->plyn a tak dokola.

K původnímu dotazu, takto se to chová správně, máš vypnutý motor i zapalování. Ani u auta s manuální ruční brzdou ti nesvítí kontrolka po vypnutí zapalování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pánové 

 

Setkal se někdo někdy s tím, že mu funkce autohold blokovala auto (na křižovatce) tak, že se rozjel třeba až napodruhé? Myslím tím to, že jsem dnes zpozoroval, že musím motor vytočit cca k 2000 a až pak brzda povolí a to se samozřejmě pojí s citelným škubnutím při rozjezdu (o broušení spojky ani nemluvím)  . Superb (6manual, 2.0 TDI 110kw) mám krátce a funkce vždy fungovala parádně, dnes však poprvé pršelo. Může mít déšť nějaký vliv na funkci? 

 

Díky moc za komentáře   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne sa to pri autohold nestalo nikdy. ale stalo sa mi asi 3x ze som prisiel pred rampu, zastal, zapol sa autohold a z nejakeho neznameho dovodu sa zapla aj elektronicka rucna brzda (teraz mi napadlo, ze asi koli tomu ze ked som chcel zobrat parkovaci listok tak som otvoril dvere lebo som v zime nechcel stahovat okno) a ked sa dvihla rampa tak sa auto nechcelo pohnut (dvere uz boli zatvorene) musel som odblokovat rucnu brzdu 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Hreha91 napsal:

Pánové 

 

Setkal se někdo někdy s tím, že mu funkce autohold blokovala auto (na křižovatce) tak, že se rozjel třeba až napodruhé? Myslím tím to, že jsem dnes zpozoroval, že musím motor vytočit cca k 2000 a až pak brzda povolí a to se samozřejmě pojí s citelným škubnutím při rozjezdu (o broušení spojky ani nemluvím)  . Superb (6manual, 2.0 TDI 110kw) mám krátce a funkce vždy fungovala parádně, dnes však poprvé pršelo. Může mít déšť nějaký vliv na funkci? 

 

Díky moc za komentáře   

Mne sa to stalo na Octavii IV, ktoru som pre viacere problemy predal a kupil Karoqa. V servise priznali SW chybu. Po naslednom update doslo k doplneniu podmienok pre autohold a odvtedy to nespravilo. Myslel som, ze mam nieco s brzdami - musel som vytocit motor a az potom so skripanim som sa pohol z krizovatky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, makiaka napsal:

Mne sa to stalo na Octavii IV, ktoru som pre viacere problemy predal a kupil Karoqa. V servise priznali SW chybu. Po naslednom update doslo k doplneniu podmienok pre autohold a odvtedy to nespravilo. Myslel som, ze mam nieco s brzdami - musel som vytocit motor a az potom so skripanim som sa pohol z krizovatky.

To zní jako stejný (nebo podobný) problém. Dělo se to občas nebo pokažde? 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bola to loteria. Na jednej krizovatke to spravilo, na dalsej nie a potom zas pri parkovani, ked som chcel zacuvat po rovine, tak som skripal. Jeden den fajn a druhy zas cele zle. V decembri bola zvolavacka a po nej zacal autohold takto blbnut. Podla chovania auta a vysvetlenia v servise daval zmysel prave zly SW. Autohold mal k dispozicii malo podmienok a spraval sa chaoticky. Na strmom svahu dal rucnu a rozbehol sa bez vacsich problemov. Na rovine si zas myslel, ze je v miernom kopci a drzal auto zabrzdene. Ked som sa na to stazoval, tak povedali, ze mam vypnut autohold a ze je to vlastne normalne chovanie...chyba je medzi volantom a sedadlom. Nepomahali ani argumenty o bezproblemovom chovani autoholdu pred zvolavackou. Nechapem ako toto mohla skodovka pustit do obehu - ziadna validacia. Zena sa bala na tom jazdit a odmietala sadnut do auta, kde musi pred jazdou vsetko pracne vypinat (aj to casto napisalo chybu, ze sa nedaju asistenti povypinat). Karoq bezi na starej platforme a je to uplne nieco ine. Lutujem ludi, ktori idu do novej Octavie (v servisoch sa im tie auta tocia ako na pase). Auto je sice nabite novinkami, no to spracovanie a vysledny pocit z auta nie je na vysokej urovni. Po necelom roku pouzivania vrzgalo vsekto okrem volantu (Karoq ma tiez svoje muchy, no nic zasadne nevrzga). Ak bude nejaka zvolavacka, budem sa jej s Karoqom vyhybat. Odmietam byt beta tester.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 3. 2021 na 16:52, Hreha91 napsal:

Pánové 

 

Setkal se někdo někdy s tím, že mu funkce autohold blokovala auto (na křižovatce) tak, že se rozjel třeba až napodruhé? Myslím tím to, že jsem dnes zpozoroval, že musím motor vytočit cca k 2000 a až pak brzda povolí a to se samozřejmě pojí s citelným škubnutím při rozjezdu (o broušení spojky ani nemluvím)  . Superb (6manual, 2.0 TDI 110kw) mám krátce a funkce vždy fungovala parádně, dnes však poprvé pršelo. Může mít déšť nějaký vliv na funkci? 

 

Díky moc za komentáře   

Zkus před před rozjetí znovu zakvaltovat za 1 a pak se rozjeď. A lehká koroze je taky problém. 

Mě jednou vypekl autohold s front assist v zimě. Rozjel jsem se pomalu do křižovatky autohold opožděně chumelení čidlo front assist slepé hlásí srážku a stojím jako idiot uprostřed křížovatky a snažím se natočit auto, které si postavilo hlavu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...