Přejít na obsah

Svieti červená kontrolka - tlak motorového oleja


Matej11

Doporučené příspěvky

Pekný deň prajem,

 

tento problém riešim už cca 2-3 roky a už by som ho fakt rád vyriešil a neviem si poradiť.

Mám dvojkovú Octaviu a problém s kontrolkou - tlak motorového oleja.

V autoservise som bol min 3x a nič nepomohlo. 

 

Posnažím sa v krátkosti

 

Pred cca 3 rokmi mi zablikala červená kontrolka - tlak motorového oleja. Ako všade píšu, zastavil som, doplnil olej, všetko v pohode. Toto sa mi stalo tak raz za dva mesiace. Vždy sa to vyriešilo doplnením oleja. 

 

Potom som auto nechal stáť cca rok lebo som bol v zahraničí. Po príchode zo zahraničia som nabil baterku a auto išlo ako kedykoľvek predtým, len červená kontrolka začala blikať častejšie. Doplnil som olej, nepomohlo. Išiel som do servisu, kde povedali, že všetko je OK, ale navrhli mi vymeniť čidlo. Dal som nové čidlo, ale nepomohlo. Išiel som zase do servisu kde si to nechali pár dní a povedali mi, že síce nevedia v čom je problém, ale za 35,000 CZK to vyriešia. Poďakoval som a odmietol a preto píšem aj sem.

 

Červená kontrolka oleja pípa len vtedy ak sa rozohreje motor (cca po 10 min cesty). Nikdy nepípa ak idem na stupni 5, viac ako 60 km/h, skoro nikdy nepípa keď idem pod 30km/h. Každopádne keď idem na stupni 3 cca 45 km/h, tak vždy sa rozsvieti, začne pípať, a po cca 10 sek zhasne. Také financie na opravu nemám, auto má 16+ rokov, takže tiež to moc nedáva zmysel. Len dodám, že som na tom najazdil odkedy to takto pípa stovky km, a v podstate vždy to pípa len pri tej rýchlosti 45km/h - keďže ale dosť často jazdím po meste, tak je to nepríjemné (tj. ak by sa mal zadreť motor tak už by sa to určite stalo). Motor beží úplne bez problémov. 

 

Nevedel by niekto poradiť? Jeden mechanik mi už navrhol, že najjednoduchšie by bolo to odpojiť definitívne (ale to neviem aké rziká so sebou nesie). Ďakujem za odpoveď,

Matej

Editováno: , autor: Matej11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidlo je vymenené a je tam teda úplne nové, a čo sa týka motora, tak sa jedná o povodný s cca 200 tis km. 

Len sa spýtam, čo by sa stalo ak by proste tú kontrolku odpojili definitívne? Asi by som potom neprešiel cez STK, alebo hej? 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malo by sa jednať o 1,6 MPI 75kw 5600 ot / min. Naposledy som tam dával Shell helix HX7 AV 5W-30, ale spotreba oleja je teda značná.

 

Ešte ma napadlo použiť olej 15W-40, ale neviem, či by to mohlo pomoct? 

Editováno: , autor: Matej11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som si myslel, že 5W-30, ktorý tam mám je menej hustý ako 10w-40, tj. práve by ten olej mal byť redší a lepšie mazať, alebo nie? A áno, najazdené mám niečo málo pod 200 tis. A čo by sa stalo ak by som tu kontrolku proste odpojil?

Editováno: , autor: Matej11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...