Přejít na obsah

1.9TDI, nezahřívá se při jízdě


Doporučené příspěvky

Zdar borci,

 

F1 1.9TDI se mi nezahřeje ani při jízdě (teploměr teď ukazuje -4). I když jedu naprosto normálně, teplota se na budíku nedostane přes 80st - při stání na místě okamžitě padá. Při chvíli stání auto přestává topit a teplota padá až na spodní úroveň rafičky. Dal jsem to do servisu - vyměnili termostat (prý), ale je to furt stejný.

 

Z toho co čtu na internetu bych si skoro myslel, že je to u těchto aut normální. Je to opravdu tak?

 

Díky za reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při jak dlouhé jízdě jsi to zkoušel?  Jakou teplotu měl po jízdě chladič?  1.9 TDI má (asi vždy?) elektrické topení.  Zapínají se topné členy, když je motor studený a venku zima?  Pokud ne, je potřeba zjistit proč.  Může být slabý akumulátor, alternátor, nebo přerušený vodič DFM (signál zatížení alternátoru pro ŘJ motoru).  Dá se to zkontrolovat přes diagnostiku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem teď jet cca 150km. Z domu jsem jel na dálnici cca 20km - za tu dobu se to zahřálo cca do 1/4 ukazatele. Po najetí na dálnici a jízdě 130km se to drželo na 90st, po sjetí to zase spadlo. 

 

Zkusil jsem dát karton před chladič a pocitově se to trošku zlepšilo, stále se to ale na 90st nedrží.

 

Topné členy? Kde to můžu najít ve VCDS? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

F1 1,9TDi som mal dlhe roky.

Termostat (ziaden prihrev ani nic ine)

samozrejme teplota moze klesnut ak ides dlhsie z kopca teraz v zime, inac nie !

teraz som si vsimol ze ti to klesa aj ked stojis na mieste , takze k termostatu by som pridal este nonstop beziaci ventilator ?

Editováno: , autor: misocko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud má ten motor -4°C při startu, tak se ani po 20km nemusí úplně zahřát, když na to moc nešlapeš.  Určitě bych ale zkusil po těch 20km mrknout na chladič, jestli se ohřívá nebo ne.  Topné členy ve VCDS můžeš zkontrolovat na ŘJ motoru, zobrazovaná skupina 016.  První pole je procento vytížení alternátoru.  Druhé pole říká, proč to netopí, když to zrovna netopí.  Třetí pole je stav sepnutí relátek malý + velký topný výkon.  Čtvrté pole je napětí akumulátoru měřené na ŘJ motoru.  Relátka pro ohřev jsou i součástí testu akčních členů ŘJ motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výstup z diagnostiky v příloze. Díval jsem se do manuálu a nic o příhřevu jsem tam nenašel. Není možné, že to moje auto nemá? Jestli jde o ty 3 žhavičky, které bývají na O1, tak ty tam nejsou :-(.

 

Každopádně.. vyndal jsem termostat a byl tam špatně nasazený. Dal jsem to přesně podle DP a teplota se teď drží mnohem lépe. Za jízdy mám 90 stupňů. Když zastavím (aktuálně venku -1st.), tak klesne na 80st (ručička se pohne lehce dolů), ale dál už neklesá. To mi teda pořád nepřijde úplně normální, ale už toto je výrazný posun kupředu :-).

 

 

FA630F5A-4208-40A3-841D-156607E5091E_1_102_o.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne že by to souviselo se špatně namontovaným termostatem, ale Generator Load 0.0% při nastartovaném motoru určitě není v pořádku.  Ten vodič DFM bude někde přerušený.  Od alternátoru vedou dva tenké dráty: jeden do ŘJ vozu, který přes CAN bus rozsvěcí kontrolku dobíjení, a druhý do ŘJ motoru, přes který se čte ta hodnota zatížení.  Ty dráty jsou spojené v černém dvoupólovém konektoru pod startérem.  Směrem k ŘJ motoru má pak ten DFM vodič menší průřez a uklepe se jako první.  Později se uklepe i ten druhý a přestane fungovat kontrolka dobíjení.

 

Elektrické topení je na Fabii ve vnitřním prostoru.  U mě je (i bez demontáže odkládací schránky řidiče) vidět ten přívodní konektor vpravo od plynového pedálu.  vedou k tomu 3 dráty o průřezu 4 mm^2.  Mám motor ATD z roku 2005 (facelift) a je to tam od výroby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bylo to přesně jak píšeš. Uklepaný konektor :-).

 

Auto mám takhle dva roky a vždycky jsem se podivoval, z jakého důvodu mi nesvítí kontrolka dobíjení. Myslel jsem, že tam bylo nízké napětí a někdo ji záměrně znefunkčnil. Teď už vše funguje jak má vč. topení.

 

Ještě jednou díky moc za rady :-) Vyřešeno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...