Přejít na obsah

Výběr auta s 1.0 TSI


michalr

Doporučené příspěvky

Ještě se prosím chci zeptat. Ohledně toho tažného u té 1,2. Je odnímatelné a zajímalo by mě jestli je s autem dodávána ta krytka na ten otvor v nárazníku. Protože ta díra je celkem velká. Pro auto pojedu přes půl republiky jinak bych se zastavil u prodejce. Proto se ptám tady. Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 15. 5. 2018 na 19:28, brrrrm napsal:

Ak sú obe autá v rovnakej výbave, tak ber 1.2TSI..... ak však auto s 1.0TSI má nejaké iné výhody vo výbave/cene/farbe/km..., nerieš a ber tento trojvalec. ;)

 

Inak každé ráno jazdím s 1.2TSI asi 7km cestu do práce (mestský obchvat väčšinou plynulých 70-105km/h), v zime sa mi olej ledva zohreje na 50-60°C, teraz v lete to už je 70-80°C... ale 90°C som asi nemal ešte nikdy! Uvidíme, ako dlho to motor vydrží.. :D

Ja by som doporučil určite 1,0TSI, určite lepšia volba, ale k teplote oleja: olej nemusí mať teplotu ako voda, olej má prevadzkovu teplotu, kedy maže a plní si svoju úlohu a to je velký rozsah cca 30°-100°C záleží aký maš olej. Ak si ešte olej nezohrial na 90°, tak to jazdíš velmi opatrne a to neprospieva životnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Čečulák napsal:

Zajimal by me argument, proc litrove TSI je lepsi volba.

 

Mám liter, kolegovia majú liter a sme velmi spokojný. Kolegovia čo mali operativný lizing a mali 1,2 a maju teraz 1,0, tak hovoria, že liter je živší, lepšie sa zohreje, spotreba lepšia, atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Litr je celkem dobrý motor, pokud člověk nepřesedne rovnou z 1.2 do litru, nemá šanci poznat rozdíly, ale podstatný rozdíl je, že 1.2 TSI snese otáčky od nějakých cca 1500, litr v těchto otáčkách duní. Co se týče pružnosti, tak jsou na tom oba motory prakticky stejně a spotřebou také (když si vyfiltruji celý koncern v 1.0 TSI 81kW na Spritmonitoru, je to za 6,21l/100 (109 vozů), u 1.2 TSI 81kW je to 6,18l/100 (403 vozů)). Takže rozdíly jsou spíše v rámci jednotek procent, než nějaké výrazné. Psal jsme to už několikrát, litru bych se rozhodně nebál, ale pokud je možnost volby, šel bych do 1.2 TSI. Ale každému vyhovuje něco jiného a vybere si to co mu sedí :) 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem tady psal ve zkratce, že se mi s 1.2 jezdí lépe.

Určitě s 1.2 jsou příjemnější rozjezdy, stačí méně plynu, lépe se sbírá z nižších otáček díky objemu a válci navíc (dvě deci udělají dost, 1.4 16V mi přišla proti 1.2 TSI jak dvoulitr co se týče rozjezdů a síly kolem volnoběhu), litr se zkrátka musí pořád točít na 1900 ot.+ jinak je mrtvý.

Litr umí asi udělat o něco menší spotřebu při lehké noze, hodně tomu pomáhá, že se dá jet větší část trasy bez plynu, protože motor brzdí jen minimálně.

1.2 má více naftový charakter, aspoň teda verze 66kw, protože maximum výkonu je už v 4400 ot. kdežto litrové TSI má 70 kw až v 5000 ot., takže je třeba ho opět více točit, na tom je ten motor ale postaven. Vytáčení je právě velmi snadné, protože se roztáčí díky chybějícímu válci méně hmoty.

Litr má od cca 2500 ot./min takový říznější zvuk, při rozjezdu na jedničku zní do 2000 ot. jako trolejbus.

S 1.2 TSI 66 kW mám najeto cca 20 tis. km s litrem 7 tis. km ve všech režimech, určitě bych volil 1.2 TSI.

 

Docela by mě zajímalo, jak to zakladatel vlákna vlastně rozsekl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice je to OT, ale když už se @Lancelot ptá :) Koupil tu bílou předváděčku s 1.2 TSI 66kW a tažným, pokud mám správné informace :) 

Jinak souhlasím s tím co jsi napsal, on ten slabší litr (70kW) má dokonce první 2 rychlosti omezený točivý moment a výkon na hodnoty 66kW 1.2 TSI, což jsme zjistil až poměrně nedávno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 3 týdny později...
V 23. 10. 2020 na 9:25, Martab napsal:

Děkuji @Ravic za negativní hodnocení příspěvku, to je potom radost někomu pomáhat a zjišťovat informace, třeba v tomto případě které motory mají dvouhmotný setrvačník...

 

nenené..tak toto musel být omyl..hodnocení smazáno. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím,

 

měl bych na vás, jakožto laik v autech, otázku k výběru auta. Minuly týden jsem měl nehodu s mou legendární O1 1.9 tdi 66kw. Totální škoda, a tak si chci koupit nové auto. 
 

Nafta si myslím, ze se mi už nevyplatí. Nájezd budu mít cca 1300-1500km měsíčně. Rozhoduji se nad Fabia Combi 1.0 70 kW a Scala 1.0 85 kW.

 

Je mi jedno, jaký to bude mít zvuk a výkon. Jsem student a tak je pro mě důležité to, abych měl co nejmenší možnou spotřebu s ohledem na dobre zacházení k motoru (aby nedocházelo k zakarbonovani) a bez nějakých nutných oprav. V autech se moc nevyznám, tak prosím o každou dobrou radu.

 

Díky! 💪

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Výběr auta s 1.0 TSI

Neviem naco treba studentovi combi, ale to uz musis vediet ty. 

Na kombi mi pride tych 160Nm malo. To jevhodne na take klido pido jazdenie a obiejanie tak na dialnici. 

Ked budes jadit sam s prazdnym autom dasa. Akonahle to auto nalozis pocitis ze tomu chybaju tie Nm. 

 

Ta skala s 200Nm motorom je uz na tom lepsie, normalne pouzitelne auto aj na predbiehanie na okreskach. Samozrejme nikdy to nebude 2l s 140kw.

 

Co sa tyka spotreby, pri normalnej jazde na tom auta budu rovnako. 

Najdi si test tych dvoch motorov 70 a 85kw,niekde to testovali tusim v rapide. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jsem sice student, ale u armády na VŠ. Jsme v Brně s přítelkyní a bydlíme v pronájmu v bytě. Combi jsem měl doteď a bylo to super při stěhování. O1 zvládla vše, tak jsem se koukal po té Fabii v combi. Scala jako hatchback se mi už zdá i také zavazadlově prostorná a tak se rozhoduji právě mezi těmito. 

 

Je pravda, že z tohoto hlediska je 160Nm málo a nemuselo by to stačit. Jezdíme v 90% s přítelkyní a se psem v autě. Takže dohromady i s věcmi máme cca 200kg náklad. Zhruba jednou za 3 týdny vyrazíme i zpátky na západ Čech za rodinou, a tak jsem přemýšlel i nad 1,6 TDI, ale nevím, zda bych dokázal využít veškerý potencionál toho motoru, když bych (nepočítaje 1000km/3 týdny) najel týdně jen do 100km. 

 

Na spotřebu jsem se koukal, ale každý píše něco jiného. Nemám těžkou nohu a jsem klidný řidič, který dodržuje rychlost. Na dálnici 135tacho, mimo 95tacho a obec do těch 55tacho. Takže si myslím, že bych v obou případech mohl mít asi tak 5-6l/100. Aspoň tedy podle toho, co jsem si kde přečetl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tvojím otázkam... tie dva motory sú takmer úplne rovnaké na údržbu, rozdiel je iba v spomínanom výkone. Oba motory budú trpieť na veľmi krátkych tratiach (5km behačky po meste), pri oboch motoroch by si mal dávať pozor na turbo, oba motory budú mať vysokú spotrebu pri jazde po meste alebo pri "športovejšej" jazde, oba motory budú krásne úsporné pri pokojnej jazde po okreskách. Čiže skôr si vyberaj, či chceš priestorovo menšiu Fabiu s veľkým kufrom alebo o niečo väčšiu Scalu s trochu menším kufrom.

 

Ak pravidelne budeš voziť dospelých ľudí na zadných sedadlách, jednoznačne ber Scalu, pretože zadné sedačky vo Fabii sú skôr núdzovka alebo pre malé deti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já čekal na scalu a nakonec vzal výběhového nového Rapida LB 70kw. Seděl jsem v salonu i ve Fabii kombi a pro mě byla málo prostorná, taky jsem přešel z O1. Když čtu jaké má scala po dvou letech stálé porodní bolesti tak to nechápu a ani mě to nemrzí, že ji memám. Motor 70 kw 5q. nemá ani tu problémovou dvouhmotu, není nijak žíznivý jak by si někdo myslel. Já na spotřebu moc nehledím a na I/50 a D1 do Brna cestou do práce (130km a ne každý den) motor celkem dost proháním i přes Buchláky a jezdím do 6L/100. Jednou jsem zkusil roviny na Břeclav za 4,5 bez zdržování ostatních.

Minulý týden jsem byl v AS a měli tam vystavenýho pěknýho zánovního Rapida 81 kw s asi 20.000km za cca 300tis. a synátor taky študent, už po něm pokukoval, ale ještě dojíždí mou bývalou O1. Pokud vozíš hodně bagáže tak kufr sedanů O1 i Rapida je srovnatelný a komfort na zadní sedadlech je u rapida daleko lepší jak u O1-2. Ale jestli chceš nové auto tak ti volbu taky nezávidím. 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš těžké dilema teda. Problém se zakarbonováním bys nějak brzo mít neměl, dokud to občas proženeš po dálnici. Určitě bych se nebál ani 70kw u Fabie kombi. Já mám 66kw 1.2 Tsi hatchback a už jsem s tím autem toho uvezl a hodně, včetně ledničky na přívěsu a byl jsem s tím několikrát v Chorvatsku. Naprosto napohodu. Doporučuju se v obou autech svézt, protože Fabia je dosti úzká, takže pokud si trochu korba, což bys jako student Unobu mohl být, tak by ti třeba ten prostor nemusel stačit. Scala je o poznání širší ale má kratší kufr než Fabka kombi. Pokud si zvyklý na Oktávku, podíval bych se i po nějaké trojkové lehce ojeté s 1,5tsi. V tom bys uvezl i kolegy/spolužáky když jednou za čas pojedeš dom. Fabka má totiž velmi málo místa na nohy pro cestující vzadu, v tom by Scala měla být lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taktéž jezdím v Rapidu jako @ben06, ale ve Tvé situaci bych určitě volil Fabii se 70kW. Jasně, pokud naložíš auto 4 lidmi + kufr, tak je to na tomhle malém motoru znát, ale při běžném zatížení 2 dospělí + nějaká bagáž, tak se stále jedná o svižné vozítko. Mě celkově tento motor velice překvapil co se týče svižnosti a podezírám ho, že má víc než 70kW. :-) Spotřeba není tak vyrovnaná jako u TDI a je dost závislá na způsobu jízdy. Couračky po městě 6-7 litrů, ale zase na druhou stranu, které auto má po městě menší spotřebu, že jo. Naopak při delší jízdě (30km+) běžným tempem se po okreskách vždy dostanu pod 5l. Rekord mám na 452km trase (mimo dálnici) za 4,2l, a to nebylo žádné ECO-Rally a auto bylo naložené na týdenní dovolenou. Do Scaly bych nešel - nevyřešené problémy a nemalý finanční příplatek. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, to že koukáme jen na kw není úplně objektivní, ale to v tom případě je neobjektivní i tvůj pohled, když koukáš jen na krouťák. Konečný pocit z jízdy určují vždy obě tyto hodnoty. Každý majitel TSI motoru ti potvrdí, že už z výroby mají větší, než udávaný výkon, a to většinou o více než 10% (a o krouťáku nemluvě). Třeba teď ve SM 1.2 TSI 77kW po 250.000 km naměřili 98,1 kw, což máš rozdíl přes 20%. Takže 1.0 TSI 70 kW bude mít v reálu minimálně 75-80 kW  a z tohohle titulu nevěřím, že ten motor pojede stejně, jako 1,6 atmosféra s 80kW. 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale je objektvny a to to s toho dovodu, ze pozeram na bezny rozsah ako budes jazdit tj 2000 az 4000ot a tam je ten krutak rovnaky, vykon je len vypocitana hodnota z otacok a krutaku. 

A ktomu testu, vykon mali udat pri 5000ot a nie pri 5550 ale chapem potom by narast nebol 20%

 

A ten moror moze ist horise ako starsia 1.6 pac 1.0 bude mat prevody do rychlosti. Ale zase mensiu spotrebu. 

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...