Jump to content

1.5TSI e-TEC, stav trakční baterie a dynamické vlastnosti


Recommended Posts

Jestli už máte někdo zkušenosti s 1.5TSI e-TEC.

 

1. Zobrazuje se někde (přístrojová deska, infotainment) jestli se baterie 48V zrovna dobíjí, vybíjí, případně na kolik % je nabitá? V manuálu o tom není ani slovo. 

2. Pomáhá při akceleraci při předjíždění (např. při zrychlení ze 60 km/hod na 100 km/hod.)? Jak výrazně a jak dlouho? Prostě bych přivítal nějaké provozní zkušenosti. 

Dík. 

Link to comment
Share on other sites

Díky. Já bych snad ještě doplnil, že dobré srovnání pro Golf VIII s 1,5 TSI a 1,5 TSI e-TEC je v následujícím videu. Motor je sice zmíněn spíše jen okrajově, ale dobře tam rozebírají tlumiče, výbavu ... a to vše bude i v OIV. Administrátor snad promine, ale nic podobného pro OIV jsem zatím nenašel. 

https://www.youtube.com/watch?v=JdciZIkDSlc

Link to comment
Share on other sites

Autožurnál má i video, kde přímo porovnávají TSI a eTSI v Golfu (od 24:08):



Jinak toto je prostě jen "startér generátor", v principu to ani nemá přímé mechanické spojení s koly (jen přes motor), takže už z principu to není schopné auto samo pohánět a slouží to hlavně jako výpomoc při pružném zrychlení z nízkých otáček.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
V 2. 2. 2021 na 6:34, boban1108 napsal:

Jestli už máte někdo zkušenosti s 1.5TSI e-TEC.

 

1. Zobrazuje se někde (přístrojová deska, infotainment) jestli se baterie 48V zrovna dobíjí, vybíjí, případně na kolik % je nabitá? V manuálu o tom není ani slovo. 

2. Pomáhá při akceleraci při předjíždění (např. při zrychlení ze 60 km/hod na 100 km/hod.)? Jak výrazně a jak dlouho? Prostě bych přivítal nějaké provozní zkušenosti. 

Dík. 

 

Odpovědi tu už jsou, nicméně zkusím sem dát i své postřehy z řad čerstvého majitele tohoto motoru v Octavii.

 

Co se týká prvního dotazu, nic takového v podstatě nikde nenajdeš. V návodu jsou popsané pouze poruchy, které ti auto ukáže pomocí kontrolek. 

Druhý dotaz, ještě nemám naježděno tolik, ale zátah je opravdu znatelný oproti verzi bez etec. Problém je spíš prodleva DSG, ale jinak v pohodě.

 

Co se týká toho jak se s tím jezdí, tak Škodovka se hodně snažila aby to nebylo vůbec poznat, pokud bych nevěděl že jedu s hybridem tak to vlastně nepoznám.

Jak tu říkali kolegové je to mild hybrid, rozhodně to není elektrické auto. Původně jsem hybrid nechtěl, ale tahle technologie mne přesvědčila. Je to opravdu chytře vymyšlené a je to první auto kde mne nerozčiluje start stop, vůbec o něm nevím a vypínám ho jenom ze zvyku. Časem ho asi i přestanu vypínat.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

@Delightful. Díky za info, konečně první relevantní informace. Abych to upřesnil, momentálně mám OIII se 132 kW. Obměním to buď na 2.0 TSI 140 kW, nebo 1.5 TSI E-Tec. RS nechci, protože mám už věk a chci pohodlnou limuzínu a krom toho mám přitroublý nájezd na zahradu a snížený podvozek RS by mi tam drhnul. 

  

Nepotřebuji zrychlení 0-100 km/hod. To je v praxi nepoužitelné. Ale zajímá mě zrychlení např. z 50 na 100 km/hod (předjíždění). U té 132 kW s manuálem podřadím dvojku a je to dělo. DSG bude samozřejmě o něčem jiném. Dopředu se omlouvám, ale asi tě tu budu zahrnovat dotazy. Tak dnes prosím, až to vyzkoušíš: 

 

1. Rozjezd na křižovatce. Nějaký novinář psal, že z nuly se v podstatě rozjíždí na elektriku, tudíž okamžitě vyrazí. Můžeš potvrdit? Vidíš tam nějaký rozdíl mezi tímto motorem a normálním spalovacím? 

2. Typická situace - pomalý náklaďák v kopci a potřebuji ho předjet na krátké rovince. Tudíž potřebuji ono zrychlení z např. 50 na 100. Přepnu DSG na S, aby mě se řazením nepřehlasoval. Podřadím pádly na 2 a tím pádem budu mít motor v tahu (a eliminuji prodlevu DSG) a bude jen čekat na plyn, tedy na ono předjíždění. Když to pak sešlápnu, tak by se podle novinářů měla k těm 110 kW benzínu přidat na pár vteřin (a to stačí) i 50 Nm elektrika. Máš nějaké takovéto zkušenosti? 

 

Bohužel ještě žádný autosalon 1.5 TSI E-Tec nemá jako předváděčku, že by to člověk vyzkoušel. 

Edited by boban1108
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tak jsem dnes měl na hodinu 1,5 TSI E-Tec. Nepíšu, kde mi to půjčili, protože se to nesmí. Dojmy různé.

 

1. Zrychlení z 0 je díky elektrice impozantní. Troufám si říci že bude lepší i než u čistě benzínového dvoulitru.

2. Dynamické zrychlení např. z 50 na 100 je slabší. Tam ta elektrika už nepomáhá a je to znát. Kdo přesedlá z nafty, tak se cítí jako v letadle. Ale pro mě je to krok zpět.

3. Motor se soustavně vypíná i na plachtění. Spotřeba bude fakt kolem 5 litrů. Což vzhledem k tomu, že to auto umí být i hodně dynamické, je ohromující hodnota.

4. Když je motor vypnutý tak se za jízdy sepne i při sešlápnutí brzdy. Asi chce dobíjet, nebo kvůli posilovači, nevím. Ale je to zvláštní.

5. Držím brzdu rovnoměrně a auto cuká. Asi jak dobíjí. Není to tak hrozné, ale jde o zvyk. A dělá to samo i při dojíždění v koloně.

6. Prodleva DSG je jasná. Ale je tam i když mám v tahu zařazený rychlostní stupeň. Tedy režim S podřadím např. na 3, kola jsou v tahu. Když teď dupnu na plyn, je tam prodleva. Sice malá, ale je (menší, než když DSG musí samo podřadit). U manuálu ve své 1.8 tohle neznám, střílí dopředu okamžitě. Takhle se ale bude asi chovat každý motor, tedy i dvoulitr. Škoda.

7. S Laurou je sranda. Umí povídat i vtipy.

 

Závěr: jdou do dvoulitra.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Také jsem se s tím povozil....na rozjezd to zabírá opravdu svižně - až si člověk musí dát pozor na nohu aby mu to při každém rozjezdu s DSG nehrabalo (i na suchu). Rozjezd mi přišel ostřejší na D i S. Příjemná je nulová prodleva při přidání plynu hlavně při jezdění po městě, klasická 1.5 s manuálem potřebovala při každém přidání plynu půl vteřiny než zabrala. Při brzdění motorem na D spadne často otáčkoměr na displejích na nulu a auto brzdí a zřejmě i rekuperuje do baterie...jinou informaci jsem tam nikde neviděl... neměl jsem auto na moc dlouho takže víc posloužit neumím. Celkově to bylo příjemné....necuká to ani nic jiného.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Len pridam poznatok - auto plachti len na Dcku. Pri Sku som to nepozoroval. Pokial vsak plachti, motor sa vypne aj v pripade, ze clovek ma rucne vypnuty auto start/stop co vedie obcas ku komickym situaciam - s plachtenim a vypnutym motorom prichadzam na krizovatku, zastanem a vtedy nabehne motor lebo sa zaradi rychlost a Auto Start/Stop je vypnuty. 

V kazdom pripade vypnutie a zapnutie motora nie je badat inak, ako tym ze na otackomere svieti 0.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

K čemu je vlastně to plachtění? Motorům nerozumím, ale není to tak že systémy s přímým vstřikováním vypnou přívod paliva, takže se jede vlastně "zadarmo"? Pro efektivitu by stačilo aby automat vyřadil. Nechápu smysl, něco mi uniká.

Link to comment
Share on other sites

V 22. 3. 2023 na 12:51, patrikcevela napsal:

Len pridam poznatok - auto plachti len na Dcku. Pri Sku som to nepozoroval. Pokial vsak plachti, motor sa vypne aj v pripade, ze clovek ma rucne vypnuty auto start/stop co vedie obcas ku komickym situaciam - s plachtenim a vypnutym motorom prichadzam na krizovatku, zastanem a vtedy nabehne motor lebo sa zaradi rychlost a Auto Start/Stop je vypnuty. 

V kazdom pripade vypnutie a zapnutie motora nie je badat inak, ako tym ze na otackomere svieti 0.

Kdyby se u plachtění VYPNUL motor, asi by jsi se následně dost divil.

Jde jen o vyřazení rychlosti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Otázka na boban1108: Jak jsi to myslel s tou větou: Dynamické zrychlení např. z 50 na 100 je slabší. Tam ta elektrika už nepomáhá a je to znát. Kdo přesedlá z nafty, tak se cítí jako v letadle. Ale pro mě je to krok zpět". Dynamické zrychlení u nafty se Ti zdá horší než u 1,5 TSI e-tec? 

Má vozidlo dvě baterie 12V+48V? Nebo je to řešeno pouze měničem? 48 V baterie prý stojí přes 30 tis. Kč. Nedá se dobíjet svépomocí jako 12 V akumulátor. To jsem někde vyčetl.

Jinak je tu prozatím dost málo příspěvků o chování 1,5TSI e-tec (mild hybrid). Podělte se o jízdní vlastnosti a zkušenosti.

Link to comment
Share on other sites

S těmi 2 baterkami je to tak, jak píšeš. Co se týče zrychlení - měl jsem OIII 132 kW, manuál. Tam to opravdu při podřazení zrychlovalo furt pryč. Tlačilo to do sedadel, a i podle čísel jako v letadle na startu. To nepřeháním (zrychlení 3,2 m/s2, dopravní letadlo na startu mezi 3-4 m/s2). 

1,5 TSI e-tec jsem si půjčil v autosalonu před koupí OIV. Do těch 50 km/hod pomocí té 48V baterky je to fakt bomba. Na křižovatce prostě vystřelí líp než má bývalá OIII se 132 kW. Ale pak při předjíždění třeba na dálnici a zrychlení třeba ze 100 na 120 je proti 132kW TSI čistému benzíňáku už o ničem. 

Link to comment
Share on other sites

S tou spotřebou celkem souhlasím. S tím, co to bude dělat po čase, nevím. Vše je jednou nové a najdou se sýčkové, kteří říkají, že to bude na nic. Tak jsem si procházel rozhodováním někdy kolem roku 2008 kdy jsem pořizoval jeden z prvních TSI motorů (1,4, 110 kW, VW Jetta). A nakonec to byla totální trefa. 

Nejsem si jist, ale nelze u tohoto motoru náhodou spustit na dálku klimatizaci? Když to stojí na slunci. U plugin hybridů to jde. Tady nevím. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...