Přejít na obsah

časté regenerace OCTAVIA RS 2.0 TDI 135KW CUPA


Doporučené příspěvky

Ahoj lidi, mám problém s častými regeneracemi DPF filtru auto mi regeneruje každých 100-150 km dle stylu jízdy a hodně rychle naskakuje hodnota SOOT MASS CALC A SOOT MASS MEASURED. Auto má najeto 200 tis km a vyměnil jsem už čidlo difer. tlaku a lambda sondu. Regenerace dle VCDS probíhá normálně, nikdy se žádná kontrolka nerozsvítila a filtr se vždy jízdou zregeneruje na soot mass calc na 5g a measured až na -5 když jedu vhodný úsek pro regeneraci. Difereční tlak po regeneraci je cca 11 hpa a před regenerací 24 hpa cca. Filtr má 49g oil ash. Auto nekouří, koncovka výfuku je zcela čistá. Spotřeba je také v normě (6l/100km), žádné cukání škubání, zakopávání atd. Auto než se pořádně ohřeje tak smrdí z výfuku a v aplikaci VAG DPF mi ukazuje NOX sulfur charge (g) 0.000 což se mi moc nelíbí, ale třeba je vše tak jak má. Děkuji za každou odbornou radu jelikož sem zoufalý a stále si myslím, že DPF není zas tak ucpané, ale nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Dobrý den, můžu se prosím zeptat, jestli jste to nějak vyřešil? Mi dělá Octavia II 2.0 TDI CR (CFHC) to samé. Jede dobře, v oleji nafta a servis neví co s tím. Najeto rovněž 200 000Km. Majitel předemnou údajně měnil DPF. Teď nevím, jestli je tam jiná závada, nebo to DPF vyměněno není. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 2. 2021 na 7:42, koubek 1.6 55kw napsal:

Ahoj lidi, mám problém s častými regeneracemi DPF filtru auto mi regeneruje každých 100-150 km dle stylu jízdy a hodně rychle naskakuje hodnota SOOT MASS CALC A SOOT MASS MEASURED. Auto má najeto 200 tis km a vyměnil jsem už čidlo difer. tlaku a lambda sondu. Regenerace dle VCDS probíhá normálně, nikdy se žádná kontrolka nerozsvítila a filtr se vždy jízdou zregeneruje na soot mass calc na 5g a measured až na -5 když jedu vhodný úsek pro regeneraci. Difereční tlak po regeneraci je cca 11 hpa a před regenerací 24 hpa cca. Filtr má 49g oil ash. Auto nekouří, koncovka výfuku je zcela čistá. Spotřeba je také v normě (6l/100km), žádné cukání škubání, zakopávání atd. Auto než se pořádně ohřeje tak smrdí z výfuku a v aplikaci VAG DPF mi ukazuje NOX sulfur charge (g) 0.000 což se mi moc nelíbí, ale třeba je vše tak jak má. Děkuji za každou odbornou radu jelikož sem zoufalý a stále si myslím, že DPF není zas tak ucpané, ale nevím.

 

NOX ti bude ukazovať stále 0. Pretože CUPA nemá na to čidlo. Až CUNA to má.

 

Rátaj s tým, že to DPF už je tak či tak zaplnené sadzami. Pokiaľ sa aspoň nevyčistí ale nevymení tak regenerácie budú rovnako na tom. Ja som čistil DPF pri 190tkm odvtedy regenerácie po cca 400km. Naj kombinácia je nové DPF nové vstreky. 

před 4 hodinami, tomas345 napsal:

Dobrý den, můžu se prosím zeptat, jestli jste to nějak vyřešil? Mi dělá Octavia II 2.0 TDI CR (CFHC) to samé. Jede dobře, v oleji nafta a servis neví co s tím. Najeto rovněž 200 000Km. Majitel předemnou údajně měnil DPF. Teď nevím, jestli je tam jiná závada, nebo to DPF vyměněno není. Děkuji

 

Ak tam menil nejaké pofidérne polské DPF tak to akoby tam ani nebolo a len klame jednotku motora. Ak máš možnosť odsledovať diferenčný tlak tak pozri sa na to. Touto hodnotou vieš zistiť či bolo menené či nie. Ak je vysoký protitlak tak preto často regeneruje.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...

pokusím se tady oživit debatu, můj topic byl zamčen... takže to sem překopčím

 

mám 2.0 135kw CUPA, vypaluji každých cca 70km, jezdím trasy v 90% dálky (100-300km), nesetkal se někdo s podobným problémem?

 

dokonce to vypaluje i za studena, sotva vyjedu z garáže - když to má potřebu začne i se studeným motorem…

 

- nové vstřiky

- nová klapka spalin (za DPF)

- nový snímač rozdílu tlaku

- nové DPF

- nový EGR

(hodnoty vynulovány a proběhla základní nastavení i regenerace)

 

a stále jeden problém… vysoká hodnota popílku, díky čemuž stoupá rychle naplnení a následkem toho se spustí regenerace (vypalování)

 

už nevím ani já, ani mé okolí, ani ve škodovce.. na co se zaměřit

 

 

- hadičky zkontrolovány + profouknuty

na jakých hodnotách v diagnostice se dá na ten diferenční tlak kouknout (mám VCP)? když je velký po čem jít (po tom snímači?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tá vzdialenosť je v metroch podľa mňa nie v kilometroch mám to aj ja vo VCDSku tak. Podľa toho, že máš 0,3l olejového popolčeka je jasné, že DPFko treba vyčistiť. Nájdi si tam ešte hodnotu diferenčného tlaku. Ak po regenerácii budeš mať na voľnobehu viac ako 10hPa tak je to vhodné fakt na čistenie a nič iné netreba ani skúšať.  

 

Ja mám DPFko čistené tak 150tkm dozadu a diferenčný tlak po čistení mávam 7-9hPa. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...